Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 10 11 12 13 14 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Krisgrupper, - varför i kyrkan?
          Tezzla
          Inlägg 14-11-2007, 22:24
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Markus_H @ 14-11-2007, 21:57) *
          och när får de den utbildningen då??? undrar än? om präster är bättre än psykologer så skulle kanske präster jobba på sjukhusen istället för psykologer då...

Men tänk om det faktiskt är så att präster (och andra troende människor med tjänst i kyrkan/samfunden) är lämpade för just krishantering eftersom det går ihop med deras yrke och kallelse! Det vill säga att vara "en herde för hjorden" och bära de svaga under armarna. Jag kan inte tänka mig en bättre kombination faktiskt.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 14-11-2007, 22:24
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anma @ 14-11-2007, 22:03) *
          /..../

Tillägg. När vår familj drabbades kunde psykvården ta emot om ca 2 veckor. Prästen samma kväll.

/.../

det kan ju vara en av orsakerna att det oftast är präster som har krishanteringen. att dom har tid nu, inte sen innocent.gif naughty.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Tosan
          Inlägg 14-11-2007, 22:26
          Länk hit: #223

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (Netha @ 14-11-2007, 22:07) *
          Så klart man kan. smile.gif Vi är , efter fyra barn och 44 år tillsammans ... lika kära och lyckliga som i okt 1963 då vi blev ett par. wub.gif

Härligt! biggrin.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Netha
          Inlägg 14-11-2007, 22:28
          Länk hit: #224

Gäster

raderat

Redigerat av Netha: 15-11-2007, 18:38

Citera
          Tosan
          Inlägg 14-11-2007, 22:30
          Länk hit: #225

Medlem

CITAT (Netha @ 14-11-2007, 22:28) *
          Visst är det... och nu är han min personlige assistent också... frivillig sådan. wub.gif

Fantastiskt! Kom ihåg att uppskatta det bara smile.gif (fast det tror jag nog du gör) Det är inte alltid så lätt att ta hand om sina anhöriga, hur mycket man än älskar dem. En bukett rose.gif rose.gif rose.gif till alla som orkar!

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Netha
          Inlägg 14-11-2007, 22:40
          Länk hit: #226

Gäster

raderat

Tosan... kanske du kan ta bort citatet så får vi bort mina inlägg
          som pga svar till annan i tråden... kom att handla om annat än ursprungsfrågan i tråden.

Redigerat av Netha: 15-11-2007, 18:40

Citera
          Tosan
          Inlägg 14-11-2007, 22:44
          Länk hit: #227

Medlem

CITAT (Netha @ 14-11-2007, 22:40) *
          Nej, jag tror inte heller att det alltid är självklart att man kan ta hand om sina nära...
          än mindre att en man kan ta hand om sin hustru...
          det omvända är väl mer vanligt... tror jag.

Vill också ge en stor bukett rosor till alla som orkar.
          Får göra det virtuellt eftersom Interflora sa ... "ja, du skickar blommor till dig själv"...
          när jag ville överraska maken med en bukett, sad.gif Vi bor ju på samma adress.

Men fy på interflora, så säger man inte! nono.gif
          Det hade väl varit värre om du ville skicka blommor till nån annan karl än din egen väl? g.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-11-2007, 22:46
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Markus_H @ 14-11-2007, 21:57) *
          och när får de den utbildningen då??? undrar än? om präster är bättre än psykologer så skulle kanske präster jobba på sjukhusen istället för psykologer då...

Ehh...kan det vara under den 5-åriga högskoleutbildningen månntro? rolleyes.gif blink.gif

Citera
          Netha
          Inlägg 14-11-2007, 22:47
          Länk hit: #229

Gäster

...

Redigerat av Netha: 15-11-2007, 18:33

Citera
          Tosan
          Inlägg 14-11-2007, 22:51
          Länk hit: #230

Medlem

CITAT (Netha @ 14-11-2007, 22:47) *
          Ja, så kan man tänka...
          Numera beställs och köps allt blomster i annan butik... där man inte ifrågasätts smile.gif

Ja det förstår jag det, skulle nog bli rätt ordentligt förolämpad...

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          inglan
          Inlägg 15-11-2007, 12:18
          Länk hit: #231

Medlem
          Antal inlägg: 292
          Medlem nr: 5 092

CITAT (Netha @ 14-11-2007, 22:47) *
          Ja, så kan man tänka...
          Numera beställs och köps allt blomster i annan butik... där man inte ifrågasätts smile.gif

Det gör du rätt i, det var väl någon som inte ville få sålt. Det kan väl inte vara helt ovanligt att det skickas blommor till egna adressen. Själv har jag fått hem blommor när jag gick hemma en tid, av min man som bodde (och bor) på samma adress! Sånt blir man väldigt glad för! wub.gif

Redigerat av inglan: 15-11-2007, 12:20

--------------------

odlar i zon 3

Citera
          Anma
          Inlägg 15-11-2007, 13:25
          Länk hit: #232

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (inglan @ 15-11-2007, 12:18) *
          Det gör du rätt i, det var väl någon som inte ville få sålt. Det kan väl inte vara helt ovanligt att det skickas blommor till egna adressen. Själv har jag fått hem blommor när jag gick hemma en tid, av min man som bodde (och bor) på samma adress! Sånt blir man väldigt glad för! wub.gif

Det var väl en fördomsfull blomsterhandlare som tyckte att skickar man till sin egen adress måste det ju vara till kvinnan i huset... Inte kan väl hon skicka till honom heller! Skulle också bytt blomsterhandlare om jag råkat ut för samma sak.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 15-11-2007, 14:09
          Länk hit: #233

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Det känns något förvirrande att i denna tråd som handlar om krisgrupper, helt plötsligt läsa om relationer och blomsterbud unsure.gif Är det ett medvetet försök att sabba tråden, som jag tycker verkar seriös eller no.gif

Citera
          Tezzla
          Inlägg 15-11-2007, 14:27
          Länk hit: #234

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Snöflinga @ 15-11-2007, 14:09) *
          Det känns något förvirrande att i denna tråd som handlar om krisgrupper, helt plötsligt läsa om relationer och blomsterbud unsure.gif ...

yes.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 15-11-2007, 15:46
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Det känns något förvirrande att i denna tråd som handlar om krisgrupper, helt plötsligt läsa om relationer och blomsterbud unsure.gif Är det ett medvetet försök att sabba tråden, som jag tycker verkar seriös eller no.gif

Det tror jag inte att det är medvetet. Inte från min sida iallafall. Men det är ju så att trådar lever sitt eget liv, i synnerhet långa trådar. Men man kan ju alltid själv styra tillbaka till ursprunget, fast jag tycker nog att samtalet börjat gå i cirklar, har inte kommit så många nya infallsvinklar på ämnet på senare tid.

Citera
          Betty
          Inlägg 15-11-2007, 15:52
          Länk hit: #236

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Nåja, så plötsligt var det ändå inte... Innan blombudet så avhandlades även svensk lagstiftning och personliga assistenters arbetsuppgifter bl.a. Tror inte alls att det handlar om att försöka sabba tråden - det är ju inte på något sätt ovanligt att trådar drar åt alla möjliga håll under diskussionens gång. Skulle vilja påstå att det är högst vanligt på diskussionsforum. Vill någon återknyta till ursprungsdiskussionen så är det ju inget som hindrar det. Man kan inte kräva/förvänta sig att alla deltagare i en tråd ska hålla sig till ämnet bara för att man själv önskar det. Här finns svängrum smile.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          inglan
          Inlägg 15-11-2007, 15:53
          Länk hit: #237

Medlem
          Antal inlägg: 292
          Medlem nr: 5 092

Du har rätt och jag ber om ursäkt, defenitivt inget försök att sabba någon tråd, men det är väl bara så att ibland flyger både tankar och fingrar över tangenter... wub.gif

Tänkte på det här med lokal, visst borde det ha betydelse att det faktiskt finns en kyrka i snart sagt varje liten by och oftast församlingshem också, som oftast står oanvända under veckorna. När något tragiskt händer så vill många stilla sig lite, tända ljus, eller prata med andra som känner lika. Då är kyrkan ingen dum plats, det står liksom färdigt med ljus och liknande... Och en präst eller diakon som kan prata med den som vill kanske.
          Vet att när min unga släkting hastigt avslutade sitt liv, så var det många bla kompisar till honom som sökte sig till kyrkan...
          Vi är nog i sådana situationer lite i behov av ritualer och så.

MVH Inglan

--------------------

odlar i zon 3

Citera
          vindspel
          Inlägg 15-11-2007, 17:33
          Länk hit: #238

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Ber så mycket om ursäkt att jag funderade vidare på Beriths resonemang. Hon sa att hon skulle ha svårt att umgås med troende. Tänkte vidare om hur det då går med relationer där partners tänker olika. Det påverkar ju också krishantering. Ska frun gå till prästen och mannen till mjölkbudet.
          Sen angående blommor så var det bara svar på min fråga angående detta. Tycker inte alls att tråden spårat ur.
          Hoppas du förstår detta och inte tror att ngn skulle fördärva tråden. kompiskram.gif

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          netaave
          Inlägg 15-11-2007, 17:50
          Länk hit: #239

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Magdis @ 13-11-2007, 13:26) *
          Jamen fattade ni inte att jag menade att sånt säger inte ett proffs? Det är ert mjölkbud som skulle kunna försöka trösta er på det viset. Trodde ni att jag menade att man borde säga så? Läs i så fall mitt inlägg en gång till tack.

Så sant skrivet, det kan bli väldigt fel när amatörer leker proffs.

--------------------

Citera
          Tosan
          Inlägg 15-11-2007, 17:51
          Länk hit: #240

Medlem

Jag ber om ursäkt för att det uppfattas som sabotage. Olika ämnen väcker ofta olika frågor som kan grena ut sig hur som helst. I det här fallet handlade det om att skicka blommor för att visa uppskattning till en make i ett äktenskap där den ene är kristen och den andre inte.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera

14 sidor V  « < 10 11 12 13 14 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 01:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon