| |
|
  |
rParallellerna! |
|
|
|
|
09-04-2008, 19:15
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Menar du att det är odemokratiskt att inte hålla med dig? Menar du att vänsterextrimister är demokratiska? Jag kan inte se att jag har slängt något på dig, bara bett dig visa inlägg som stöder det du har slängt ur dig. För övrigt så vet jag inte vad tst betyder.
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 19:18
|
Gäster

|
CITAT (Solstorm @ 09-04-2008, 20:15)  Menar du att det är odemokratiskt att inte hålla med dig? Menar du att vänsterextrimister är demokratiska? Jag kan inte se att jag har slängt något på dig, bara bett dig visa inlägg som stöder det du har slängt ur dig. För övrigt så vet jag inte vad tst betyder. Vill du att jag citerar dig där du säger att jag "slänger skit på medlemmarna". Men i själva verket är Gossen Ruda som du skulle vänt dig emot. Om du tänkt en aning demokratiskt.
Redigerat av rahmat2: 09-04-2008, 19:20
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 19:22
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Du menar att jag är demokratisk om jag lyder dig?  Nu ska jag säga något som jag aldrig trodde jag skulle säga i ett forum: Goddag yxskaft.
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 19:25
|
Gäster

|
Den hånande stilen har jag lika mycket svårt att förstå!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 19:32
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 20:00)  Igår kl. 20:43 kommer upp Gossen Ruda och säger det som jag betraktat som högerextremistisk. Nu får du verkligen ge dig. Om du tycker att det jag skrev var högerextremistiskt så vet du inte vad det ordet betyder. Utifrån det du skrivit om dig själv och det jag läst föreslog jag bara att du skulle lugna dig lite eftersom du trampar i klaveret alltför ofta när du skriver något här. Du tycks tro att så fort någon inte håller med dig utan skriver något mer eller mindre kritiskt så kan du börja klaga på högerextremism och liknande. Du får lära dig ta kritik utan att försöka bli en martyr. Mycket väsen och lite ull som bonnkärringen sa när hon klippte grisen.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 19:57
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Egentligen så gör jag mig själv bara en björntjätnst genom att överhuvud taget skriva här. Men jag som så många andra är obotligt nyfikna av sig och kan inte låta bli att läsa  .............Och ibland kommer man till en gräns när man inte klarar av att vara tyst. Rahmat! När du började den här tråden så trodde jag att jag förstod vad du var ute efter. " Att du inte ville att någon skulle bli oskyldigt anklagad för något".......rätt eller fel? Allt eftersom tråden fortskridigt, har jag förstått mindre och mindre av vad det egentligen du är ute efter/vill ha sagt. Själv avskyr jag allt som har med översitteri, rasism, högerextremitism...............vilken extremitism du vill...............Och jag kan inte se att nån har visat tillstymmelse till sådana tankar i den här tråden. Bara för att man inte delar varandras åsikter, så är man inte osams Rahmat. Ta hand om dig  /Gillan
Redigerat av Gillan: 09-04-2008, 20:23
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 20:00
|
Gäster

|
Vad är det som ger dig rätten att bete dig som du gör, Herr Ruda!
Du har gjort följande:
1) I tidigare tråd om Rymden har du buat mig mitt i diskussion. 2) I senare tråd har du sedan iförgår sagt till mig " när får du detta i ditt huvut...." 3) I tråden om rymden har du sagt vi "som påstår sådant bör söka hjälp för våra sjukdomar". 4) Med start iförgår har du fortsatt med ärekränkningar.
Och när jag är tyst mot dig för att undvika att använda mig av ord som jag senare skulle ångra på grund av mina värderingar, så komer du med inlägget 20:43 i denna tråd.
Vem tror du verkligen att du är? Är det inte bara en översittare som är sådan som jag beskrev ovan? Är det inte en storgodsägare som kränker andra och kräver att de inte får spela "martyr"?
Lite mänsklig stil på dig skulle inte skada. För det är det som fattas!
Rahmat
Redigerat av rahmat2: 09-04-2008, 20:11
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:05
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Jag har inte skrivit detta, utan fått det på mailen. Jag tycker att författaren gör bra definitioner och texten känns väldigt aktuell här:
Tyvärr är det ju många som inte kan skillnaden mellan åsikt och påhopp. Det blir ju heller inte lättare när man inte ser personen man talar med eftersom kroppspråket är oerhört viktigt när det gäller att förmedla en känsla.
Tyvärr är det vanligt med människor med lågt självförtroende att agera genom att antingen själva bli elaka, "hoppa på" någon, eller genom att känna sig kränkta för att de inte får enbart medhåll. Eftersom många här inne heller inte kan/vill eller har förmågan att uttrycka sig på ett förståeligt sätt, är det inte konstigt att det finns de som känner sig kränkta. De förstår ju inte ordets innebörd många gånger, eller vill inte ta till sig vad som faktiskt sägs. Många föredrar att sätta taggarna utåt också, då de inte behöver förändra sitt synsätt, dvs utvecklas.
Det är svårt när många inte förstår vad som sägs/skrivs eftersom många saknar basal ordkunskap och/eller meningsuppbyggnad. Ett "påhopp" tolkar jag här som ett personligt påhopp. Vilket innebär att det skall riktas PERSONLIGT mot en viss människa.
När man GENERALISERAR blir det inte personligt. Så, för att undvika personliga påhopp så nämner man inga namn eller annat som kan leda till en viss individ.
Exempelvis, min personliga åsikt är den att många kvinnor idag ljuger om skydd för att på så sätt få ett barn, oavsett pappan vill eller ej. Det händer i förhållanden, eller på krogen.
DÄRMED INTE sagt att ALLA "olyckor" är planerade. Självklart inte, men jag vet att det finns de som gör det, och det är min åsikt att det existerar.
Denhär åsikten är GENERELLT skriven, riktar sig alltså inte till någon speciell dvs INTE PERSONLIG, därför skall den inte tolkas som ett påhopp.
De som trots allt känner sig träffade, och reagerar med att svara på ett mer eller mindre trevligt sätt, har antagligen själva befunnit sig i en liknande situation. VILL de ta åt sig, är det upp till dem. JAG har inte pekat ut någon.
Skulle jag däremot säga att NN ljög för XX om preventivmedel, då blir det genast personligt. DÅ kan jag förstå att det finns dem som tar åt sig och "skriker" påhopp, eftersom det faktiskt är det. Huruvida det är sant eller inte, spelar ingen roll. Allt som är privat/personligt, som yttras av andra, är påhopp om det används negativt.
Att anklaga någon för påhopp, är lika illa som att göra ett, anser jag. Det är lika kränkande. Ordet "påhopp" skall inte användas hur som, utan när det sker, annars saknar ordet betydelse.
Tänk på att separera GENERELLT och PERSONLIGT. Att KÄNNA sig träffad innebär inte per automatik att man ÄR utpekad.
Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:14
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
CITAT (Gossen Ruda @ 08-04-2008, 20:43)  Du tycks inte vilja svara på min fråga. Det säger en del om dig men jag skall ändå ge dig ett råd. Du har uppenbarligen kommit hit från ett annat land. Det är lite svårt att förstå vad du skriver ibland men det går, frågan är om du förstår svenska helt och hållet. Sen tycks du ha lite svårt med den svenska mentaliteten och kynnet. Mitt råd är att ligga lite lågt tills du lärt dig allt, dvs inte ge dig in i heta diskussioner där det krävs lite mer. Sen du kom hit vill jag minnas att du kommit med en hel förmaningar och pekpinnar vilket inte brukar vara så uppskattat. Vad gäller det här med forumtroll har du definitivt gett dig in på ett område du inte behärskar så ta en Timeout. Den svenska mentaliteten och kynnet? Vi är väl individer och väldigt olika? Jag tycker det är fel att be någon ta en timeout från forumet, Rahmat2 har lika stor rätt som alla andra att vara här.
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 20:14
|
Gäster

|
Föreslår att Gillan och Fenja läser i de tråden som jag angivit adress till här, innan ni hastigt uttalar er! För det brukar bli lite sent att ångra sig.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:17
|

Medlem

|
Kloka ord fenja.
Rahmat, vad menar du med att jag "buat" dig?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 20:19
|
Gäster

|
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:17)  Kloka ord fenja.
Rahmat, vad menar du med att jag "buat" dig? har du inte Buat mig i tråden där vi talade om Andar? Nu försöker du dölja den storgodsägarstilen som du brukar ha i bemötande av andra på Forumet.!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:21
|

Medlem

|
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 21:14)  Föreslår att Gillan och Fenja läser i de tråden som jag angivit adress till här, innan ni hastigt uttalar er! För det brukar bli lite sent att ångra sig. Jag trodde att du såg att jag följt tråden från början Rahmat................jag lovar, jag försöker förstå, men det börjar bli svårare och svårare.........Sorry Väldigt tänktvärt Fenjs
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:24
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Det är aldrig för sent att ångra sig rahmat2  , du behöver bara be om ursäkt! För övrigt tänker jag inte diskutera med dig för du verkar ha uppenbara problem att förstå både vad du själv och andra pratar om. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 20:24
|
Gäster

|
CITAT (Gillan @ 09-04-2008, 21:21)  Jag trodde att du såg att jag följt tråden från början Rahmat................jag lovar, jag försöker förstå, men det börjar bli svårare och svårare.........Sorry Väldigt tänktvärt Fenjs  Du ska läsa tidigare trådar, där storgodsägaren slänger ut ut sig saker och ting. Och läs Mimmi H:s citat här också. Lägg ihop allihopa!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:28
|

Medlem

|
Jag frågar igen, vad menar du med att jag "buat" dig? Jag kommer tyvärr inte ihåg allt jag skriver så jag har glömt stället och vad det handlade om.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Netha
|
09-04-2008, 20:30
|
Gäster

|
Brist på förståelse av vad som menas leder ofta till försämrad kommunikation och kan skapa konflikter mellan debattörerna. Visst var det i detta forum vi brukade ta fram fredsduvan när det "hettade till" i någon tråd. Fridens liljor alla debattörer. För min del är diskussionen avslutad ... detta utan att ha läst igenom alla dagens inlägg
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:31
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:28)  Jag frågar igen, vad menar du med att jag "buat" dig? Jag kommer tyvärr inte ihåg allt jag skriver så jag har glömt stället och vad det handlade om. Nu var jag tvungen att söka upp tråden och se vad det handlar om, det verkar röra sig om en ren missuppfattning. Så här skrev Gossen Ruda: CITAT Men låt oss diskutera andar och spöken i den här tråden istället. Buuuuuhhhh Buandet var alltså inte riktat mot Rahmat2 utan ett skojsamt buuuuh kopplat till spökena, som jag tolkar det.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:31
|

Medlem

|
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 21:24)  Du ska läsa tidigare trådar, där storgodsägaren slänger ut ut sig saker och ting. Och läs Mimmi H:s citat här också. Lägg ihop allihopa! Vet du vad Rahmat? Du gör mig oerhört ledsen! Har du någonsin träffat en vänlig svensk? Jag har så många vänner från alla möjliga världsdelar! Och aldrig har vi anklagat varandra för en massa ovesäntligheter.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 20:32
|
Gäster

|
CITAT (Netha @ 09-04-2008, 21:30)  Brist på förståelse av vad som menas leder ofta till försämrad kommunikation och kan skapa konflikter mellan debattörerna. Visst var det i detta forum vi brukade ta fram fredsduvan när det "hettade till" i någon tråd. Fridens liljor alla debattörer. För min del är diskussionen avslutad ... detta utan att ha läst igenom alla dagens inlägg  samma för min del, när det gäller vårt!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|