| |
|
  |
rParallellerna! |
|
|
|
|
09-04-2008, 20:37
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Magdis @ 09-04-2008, 21:31)  Nu var jag tvungen att söka upp tråden och se vad det handlar om, det verkar röra sig om en ren missuppfattning. Så här skrev Gossen Ruda: Buandet var alltså inte riktat mot Rahmat2 utan ett skojsamt buuuuh kopplat till spökena, som jag tolkar det. Aha, nu börjar minnet vakna. Jo, du har helt rätt Magdis. Det var skoj med spökena det gällde. Snacka om missförstånd. Och långsinthet.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:41
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:37)  Aha, nu börjar minnet vakna. Jo, du har helt rätt Magdis. Det var skoj med spökena det gällde. Snacka om missförstånd. Och långsinthet. Ibland blir jag så in i h-e arg på dig Rudan. Varför ska du komma med en sån där liten löjlig eftersläng, när "fred" håller på att skapas. Så jäkla barnsligt. Vi farbrödrar ska väl kunna föregå med lite gott exempel, eller?
Redigerat av Aqvakul: 09-04-2008, 20:42
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:47
|

Medlem

|
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 21:00)  Vad är det som ger dig rätten att bete dig som du gör, Herr Ruda! Du har gjort följande: 1) I tidigare tråd om Rymden har du buat mig mitt i diskussion. 2) I senare tråd har du sedan iförgår sagt till mig " när får du detta i ditt huvut...." 3) I tråden om rymden har du sagt vi "som påstår sådant bör söka hjälp för våra sjukdomar". 4) Med start iförgår har du fortsatt med ärekränkningar. Och när jag är tyst mot dig för att undvika att använda mig av ord som jag senare skulle ångra på grund av mina värderingar, så komer du med inlägget 20:43 i denna tråd. Vem tror du verkligen att du är? Är det inte bara en översittare som är sådan som jag beskrev ovan? Är det inte en storgodsägare som kränker andra och kräver att de inte får spela "martyr"? Lite mänsklig stil på dig skulle inte skada. För det är det som fattas! Rahmat 1) Som Magdis snokat upp gällde det andar och inte rymden och var dessutom inte riktat till dig. 2) Det har jag förklarat tidigare. Jag och andra har påpekat att du hade fel men du tog inte åt dig och kommenterade inte våra påpekande utan fortsatte med felaktigheterna. Det var inte frågan om olika uppfattningar utan ett rent fel. 3) Var det möjligen när du hävdade att USA aldrig haft folk på månen? Kanske lite hårt att prata om sjukdomar men det är inte normalt att förneka all bevisning som finns angående månfärderna. 4) Jag har aldrig ärekränkt dig, du tycks inte veta ordets betydelse. Du ligger närmare en ärekränkning när du påstår att jag skrivit högerextrema saker. Att inte svara på en direkt ställd fråga är ganska fegt och definitivt inte artigt. Liknelsen med storgodsägare är helt uppåt väggarna. Sov gott och dröm snälla drömmar.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 20:49
|
Gäster

|
CITAT (Aqvakul @ 09-04-2008, 21:41)  Ibland blir jag så in i h-e arg på dig Rudan. Varför ska du komma med en sån där liten löjlig eftersläng, när "fred" håller på att skapas. Så jäkla barnsligt. Vi farbrödrar ska väl kunna föregå med lite gott exempel, eller? Äntligen en som vågar ställa sig emot översitteriet. Gossen Ruda får sluta med detta helt enkelt. Jag känner honom lika mycket som nån annan på Forumet.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:50
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 09-04-2008, 21:41)  Ibland blir jag så in i h-e arg på dig Rudan. Varför ska du komma med en sån där liten löjlig eftersläng, när "fred" håller på att skapas. Så jäkla barnsligt. Vi farbrödrar ska väl kunna föregå med lite gott exempel, eller? Kanske, men å andra sidan har rahmat hackat på mig hela dan och kvällen. Jag är sällan långsint för jag brukar glömma det mesta efter en tid.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 20:55
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:50)  Kanske, men å andra sidan har rahmat hackat på mig hela dan och kvällen. Jag är sällan långsint för jag brukar glömma det mesta efter en tid. Jo, det är kanske ibland är en bra sak att vi med stigande ålder blir allt glömskare....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 20:55
|
Gäster

|
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:50)  Kanske, men å andra sidan har rahmat hackat på mig hela dan och kvällen. Jag är sällan långsint för jag brukar glömma det mesta efter en tid. varje dag trampar på på personen. Och vad är det som du ska glömma? Har jag nånsin förnedrat dig?
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 21:08
|
Gäster

|
CITAT (Magdis @ 09-04-2008, 21:31)  ... Buandet var alltså inte riktat mot Rahmat2 utan ett skojsamt buuuuh kopplat till spökena, som jag tolkar det. Nej, Magdis! Du har fel! Ruda svarar mig i den tråden. Han citerar mig. Och efter mitt citat kommer han med den där stilen. Jag jobbar med siffror och anser mig ha ett gott minne! Adressen är: Mannen som talar med andar,tror ni inlägget är daterat 2008-03-02 kl. 18:21 Läs den en gång till!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 21:16
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 22:08)  Nej, Magdis! Du har fel! Ruda svarar mig i den tråden. Han citerar mig. Och efter mitt citat kommer han med den där stilen. Jag jobbar med siffror och anser mig ha ett gott minne! Adressen är: Mannen som talar med andar,tror ni inlägget är daterat 2008-03-02 kl. 18:21
Läs den en gång till! Jamen alltså, även om inlägget var ett svar till dig så är det skillnad på att bua ut någon och att skoja om att man är ett spöke som skräms och säger bu!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 21:22
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
rahmat2, du undrade om du någonsin hade förnedrat Gossen Ruda, jag kan svara dig att du gjort det ett flertal gånger och inte bara honom, du påstod att Netha hade högerextremistiska åsikter och att Gossen Ruda var både översittare och betedde sig som storgodsägare. Det är många, många som återkommande försökt att få dig att förstå skillnaden emellan sagornas troll och internettroll, men ändå fortsätter du att angripa just dom som mest försökt att förklara skillnaderna. VILL du inte förstå när alla försöker att förklara vad ett internettroll betyder för något eller vill du bara ha en mycket aktiv tråd som verkar irritera många?
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 21:29
|
Gäster

|
CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 22:22)  rahmat2, du undrade om du någonsin hade förnedrat Gossen Ruda, jag kan svara dig att du gjort det ett flertal gånger och inte bara honom, du påstod att Netha hade högerextremistiska åsikter och att Gossen Ruda var både översittare och betedde sig som storgodsägare. .... Att Gossen Ruda har betett sig under en lägre period som en översittare/storgodsägare har jag ingen tvekan om. Om du lässer alla de inlägg han lyckats med på 69 dagar kommer du inte till annan slutsats. När det gäller Netha är sagan en annan. Netha har vi sagt att vi lägger åt sidan saken. Men med detta har vi inte sagt att gårkvällens inlägg på bara en mening var nåt attat än högerextremistisk. Att ha högerextremistiska åsikter kräver lite mera syn i den människan åsikter. Vilket jag saknar å ena sidan å andra sidan har jag sett Netha stå fast vid frågor som kräver mycket högt human insats. Jag vet det för jag stood bredvid henne.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 21:35
|

Medlem

|
Hur kan man vara så envis och ändå ha så fel? Du borde be Netha om ursäkt istället för att påstå att det är lagt åt sidan för att meningen efter fortsätta påstå att hon har högerextremistiska åsikter, eller att hon uttryckt sig så. Vet du vad ordet förlåt innebär och när det är på sin plats att säga det? Och ja, jag har läst dom flesta trådarna på det här forumet sedan våren 2004 så jag vet hur Gossen Ruda uttrycker sig och JAG känner inte att jag tolkar det han skrivit som du gjort.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 21:39
|
Gäster

|
CITAT (Gillan @ 09-04-2008, 21:31)  Vet du vad Rahmat? Du gör mig oerhört ledsen! Har du någonsin träffat en vänlig svensk? .... Jodå! Nästa gång du är i Götet säg till så bjuder jag på en kopp kaffe. Då få du träffa mina vänliga svenska kompisar!(det är bara ett förslag) Och dessutom är det många här på Forumet som vi byter ord med varandra på ett och annat sätt!
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 22:30
|
Gäster

|
CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 22:35)  .... Och ja, jag har läst dom flesta trådarna på det här forumet sedan våren 2004 så jag vet hur Gossen Ruda uttrycker sig och JAG känner inte att jag tolkar det han skrivit som du gjort. Då är det mycket skillnad på våra mänskliga värderingar! Det givet för dig att säga till nå"när får du detta i huvut..." Hoppas att du aldrig säger sånt till dina barn. En bra mamma skulle inte säga sånt! CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2008, 21:47)  1) Som Magdis snokat upp gällde det andar och inte rymden och var dessutom inte riktat till dig. 2) Det har jag förklarat tidigare. Jag och andra har påpekat att du hade fel men du tog inte åt dig och kommenterade inte våra påpekande utan fortsatte med felaktigheterna. Det var inte frågan om olika uppfattningar utan ett rent fel. 3) Var det möjligen när du hävdade att USA aldrig haft folk på månen? Kanske lite hårt att prata om sjukdomar men det är inte normalt att förneka all bevisning som finns angående månfärderna. 4) Jag har aldrig ärekränkt dig, du tycks inte veta ordets betydelse. Du ligger närmare en ärekränkning när du påstår att jag skrivit högerextrema saker.
Att inte svara på en direkt ställd fråga är ganska fegt och definitivt inte artigt.
Liknelsen med storgodsägare är helt uppåt väggarna.
Sov gott och dröm snälla drömmar. Du är fortfarande dig själv! CITAT (Fenja @ 09-04-2008, 21:24)  Det är aldrig för sent att ångra sig rahmat2  , du behöver bara be om ursäkt! För övrigt tänker jag inte diskutera med dig för du verkar ha uppenbara problem att förstå både vad du själv och andra pratar om. Mvh Fenja Vi har inte sett så mycket till diskussion från dig här, fröken! Att hämta någons bla bla bla och klistra in den i tråden kan varje barn klara av. Frågan är har du nåt samvete överhuvudtaget?
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 22:32
|

Medlem

|
När ska du få in i ditt huvud är detsamma som när ska du förstå, och det är just det dom flesta har försökt med både i den här tråden och i grå's tråd, att få dig att förstå skillnaden mellan sagotrollen och internettroll. En tjatigare tråd än den här får man ju leta efter, och därmed inte sagt att jag gnäller på alla som försökt att förklara här, jag beundrar bara erat tålamod gentemot en person som uppenbarligen av en eller annan anledning till synes inte VILL förstå.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 22:32
|
Gäster

|
Den stilen som är översitteri får vi stoppa oavsett vilka och hur många anhängare den har!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 22:36
|

Medlem

|
Jag inser nu att du inte bara beter dig otrevligt mot Gossen Ruda och Netha, Fenja ska tydligen ha sig en skopa hon med. Att man inte har deltagit i en diskussion betyder inte per automatik att man inte följt diskussionen ingående och även övriga trådar som det hänvisats till, den som betett sig närmast som översittare i trådarna ser jag att du själv står för
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 22:49
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
Bäste Rahmat: En klok man väljer sina strider. En klok man vet när det är dags att lägga av.
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
09-04-2008, 22:53
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 18:46)  Några avslutande ord!
Detta med högerextremismen lär dela oss människor på odla som i övrigt i samhället i några delar. De andras ståndpunkter har jag läst i samhällets liv, under de åren jag bott i Sverige. Mina ser sådana ut:
1) En högerestremist har en plan för samhället och dess styre. Denna plan brukar skrivas ner i form av ett program. Som antas av den grupp människor som samlas runt varandra i en organisation eller ett politiskparti.
2) Att säga saker som gjordes på denna tråd är mycket allvarliga men de gör inte att personen som yttrar sig sådan blir högerextremist.
3) Till antal räknade finns det fler högerextremister i länder i Syd(U-länder) än i länder i Nord(I-länder).
4)...
Hoppas att denna diskussion har kunnat belysa det som var syftet med tråden, nämligen att misstänksamheterna mot nya medlemmar sänks och gärna nollställs. Det är bra för våras allas hälsa. det är mindre hälsosamt att gå runt och bära på de misstänksamheterna. Och sedan om det dyker upp någon som stör våra relationer kan vi säkert gemensamt stoppa den.
Rahmat Och du gör ju inte så att misstänksamheten blir mindre precis, snarare tvärtom. Och du ett wordprogram rättar stavningen inte själva svenskan. Det pendlar rätt rejält inte bara med stavningen utan språkets uppbyggnad i stort. Så jag tror inte på dig längre alls. Kanhända är det fel men jag upplever faktiskt att du driver med oss Skrattar bara åt att jag som vanligt klivit i fällan igen. Men trots att du verkar vara född svensk och högutbildad vilket skiner igenom i en del av dina inlägg, så har du fel definition på vad högerextremist är. Slå upp det i en ordbok. Det finns mera än vad du skriver där. Så var nu en rejäl man eller kvinna eller vilken identitet du har och be Netha om ursäkt.
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
09-04-2008, 22:53
|
Gäster

|
CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 23:36)  Jag inser nu att du inte bara beter dig otrevligt mot Gossen Ruda och Netha, Fenja ska tydligen ha sig en skopa hon med. Att man inte har deltagit i en diskussion betyder inte per automatik att man inte följt diskussionen ingående och även övriga trådar som det hänvisats till, den som betett sig närmast som översittare i trådarna ser jag att du själv står för detta tar jag bara som försvar av det som jag betraktat som högerextremistisk förut. Ni är en trupp som är vana att förnedra andra och bli förnedrade. Och jag bara vägrar leka den förnedrande leken med er!
Redigerat av rahmat2: 09-04-2008, 22:55
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|