Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > rParallellerna!
          Pia L
          Inlägg 09-04-2008, 22:58
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Ok, äntligen trillade poletten ner för mig, alla som inte håller med dig eller dunkar dig i ryggen är högerextremister!! rotfl.gif JAG trodde att det betydde något helt annat innan den här tråden

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Bettson
          Inlägg 09-04-2008, 23:08
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 23:53) *
          detta tar jag bara som försvar av det som jag betraktat som högerextremistisk förut. Ni är en trupp som är vana att förnedra andra och bli förnedrade. Och jag bara vägrar leka den förnedrande leken med er!

Snälla du, du är ju lekledare.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 09-04-2008, 23:08
          Länk hit: #163

Gäster

CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 23:58) *
          Ok, äntligen trillade poletten ner för mig, alla som inte håller med dig eller dunkar dig i ryggen är högerextremister!! rotfl.gif JAG trodde att det betydde något helt annat innan den här tråden

Detta hånskratt är bara en annan del av den förnedrende stilen som ni har!
          Om någon i framtiden hånar dina barn ständigt och systematikst ( i många trådar på ett och samma Forum)och senare kräver att dina barna ska vara lydiga och inte spela "martyr" för att de är födda i ett annat land, tveka inte att kalla den stilen för högerextremistisk!

Citera
          Pia L
          Inlägg 09-04-2008, 23:13
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Har jag kallat dig för något nedvärderande rahmat2? Så länge du inte VET om jag är högerextremist eller inte, och det gäller alla andra du åsyftar, så betackar jag mig för sådana anklagelser.
          Jag är mycket säker, ja helt övertygad att du redan från första stund visste vad ett internettroll innefattade, men din tråd flyter ju på bra, jag har tyvärr inte dom andras underbara tålamod så nu kryper jag i säng istället.
          God natt ni ihärdiga

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 09-04-2008, 23:19
          Länk hit: #165

Gäster

CITAT (Pia L @ 10-04-2008, 00:13) *
          Har jag kallat dig för något nedvärderande rahmat2? Så länge du inte VET om jag är högerextremist eller inte, och det gäller alla andra du åsyftar, så betackar jag mig för sådana anklagelser.
          Jag är mycket säker, ja helt övertygad att du redan från första stund visste vad ett internettroll innefattade, men din tråd flyter ju på bra, jag har tyvärr inte dom andras underbara tålamod så nu kryper jag i säng istället.
          God natt ni ihärdiga

Vad klok jag blev av detta! confused.gif

När du försvarar det som skedde under lång tid,69 dygn, finns ingen annan förklaring än att du håller med den förnedringen. Din text här på tråden är bevistet!

CITAT (Bettson @ 10-04-2008, 00:08) *
          Snälla du, du är ju lekledare.

vart tog du vägen Bettson med dina misstankar om gramatiken? För tråden handlar just om de misstankarna!

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-04-2008, 06:47
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (jana @ 08-04-2008, 23:44) *
          någon påstod här i tråden att de som kallats troll var någon som kastat in ett KONTROVERSIELLT första inlägg som ny medlem...men det kan ju vara så att man är olika van att diskutera olika saker för finns inga för kontroversiella ämnen???....jag förstår nu att det var fel forum....här ska mest diskuteras väder, hobbies, tv-program o andra för mig triviala saker med massa klapp på ryggen o trams....

CITAT (Netha @ 08-04-2008, 23:46) *
          Men nu är du ju bara fjantigt barnslig.

Försök att hålla dig till verkligheten och vad som avhandlas i forumet.

Det var väl jag som nämnde att kontroversiella personer ofta (eller åtminstone ibland) blir beskyllda för att vara troll. Jag tycker att trollbegreppet används lite för mycket på odla ibland, bland annat Gossen Ruda och nu senast Grå brukar bli kallade "troll" när diskussionerna hettar till. Jag tycker inte att någon av dem är troll, snarare är det väl så att de ibland har åsikter vilka de år för men som inte så många håller med om.

De troll jag har mött på andra forum har bombaderat med nonsensinlägg, ständigt startat nya trådar elelr konsekvent besvarat alla svar med motfrågor och undvikit att argumentera för sin sak bara tjafsat för tjafsandets skull tills tålamodet har runnit över hos andra deltagare. Jag ser troll som provokatörer som vill ställa till med oreda inte personer som argumenterar för sin sak även om den kan vara allt annat än politiskt korrekt.

Redigerat av Markus_H: 10-04-2008, 06:53

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          bejron
          Inlägg 10-04-2008, 07:09
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Vissa är snabba att kalla andra forumtroll, vissa är lite bitska i tonen. Somliga är mindre smidiga i sina svar och somliga rakt på sak. Alla har sin åsikt och den är värd respekt även om man har motsatt uppfattning. Men blir man inte trött på att en och samma person ständigt missförstår, misstolkar och lägger sina egna värderingar i svaren? Om man ens får några svar.

Om man redan vet svaret är det ju ingen mening att läsa frågan.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-04-2008, 07:12
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 07:47) *
          Det var väl jag som nämnde att kontroversiella personer ofta (eller åtminstone ibland) blir beskyllda för att vara troll. Jag tycker att trollbegreppet används lite för mycket på odla ibland, bland annat Gossen Ruda och nu senast Grå brukar bli kallade "troll" när diskussionerna hettar till. Jag tycker inte att någon av dem är troll, snarare är det väl så att de ibland har åsikter vilka de år för men som inte så många håller med om.

De troll jag har mött på andra forum har bombaderat med nonsensinlägg, ständigt startat nya trådar elelr konsekvent besvarat alla svar med motfrågor och undvikit att argumentera för sin sak bara tjafsat för tjafsandets skull tills tålamodet har runnit över hos andra deltagare. Jag ser troll som provokatörer som vill ställa till med oreda inte personer som argumenterar för sin sak även om den kan vara allt annat än politiskt korrekt.

Klokt och bra sammanfattat - håller helt med!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-04-2008, 07:22
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

God morgon, skall vi dra igång käftandet igen? rolleyes.gif

Det har börjat dyka upp misstankar att rahmat är ett troll men det tror inte jag, bara att du har dålig uppfattning av betydelsen av svenska ord. Du har lärt sig en massa värdeladdade ord som förnedring, högerextremistiska åsikter, översittare mm och slänger ut dom lite hur som helst utan att egentligen begripa innebörden så fort du får mothugg. Det fungerar inte här så sluta med det. Om du inte har märkt det själv så står du ganska ensam här mot resten av användare på forumet, då är det dags att börja fundera på om det är fel på dig och din uppfattning eller fel på resten av världen? Ett fel som förmodligen mest är missuppfattningar. Det är du som får välja nu, fortsätta tjafsa eller sluta.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-04-2008, 07:23
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Nu har jag läst igen hela tråden .... (pust!) spontant måste jag säga att det verkar vara väldigt mycekt missförstånd i denna tråden. Många verkar tala förbi varandra så att man missar betydelsen i orden och går i svaromål på något helt annat.

Jag uppfattade Rahmat som sarkastisk när han blev kritiserad och svarade att man måste väl inte ge upp sina rättigheter (att få tycka vad man vill) bara för att man har blivit svenska medeborgare? Nu skulle jag ha citerat det givetvis men det ligger så långt bak nu så jag rkar inte leta fram det igen men andemeningen var väl som jag förstod att Rahmat upplevde att som medborgare i "landet lagom" ska man helst inte ha för mycket åsikter ( är det den svenska konfllikträdslan som kom fram där?).

Sen tycker jag att många har gått i gång och förstorat upp detta uttalande. Rahmat har inte sagt att någon/ några tvingat honom att ge upp/ sälja sina rättigheter, det var väl mer en retorisk fråga elelr ett sarkastiskt inlägg? sen blev tonen väldigt hård mot Rahmat. Han har fått höra att;
          han inte förstår svenskt lynne och seder (har vi månne någon svensk nationalmentalitet eller vad åsyftas???),
          Rahmat borde lära sig svenska bättre (trots att många svenskar själva inte verkar läsa vad han skriver),
          Rahmat använde "gud" i något inlägg och jag tolkade det som när man säger "fan och hans mormor" eller "inför gud och hela församllingen". Ibland använder man gud, jesus,, fan, etc inte för att syfta på dessa specifika personligheter utan som symboler för någon auktoritet som står över allt annat, så tolkade jag Rahmat.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-04-2008, 08:11
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 08:23) *
          Nu har jag läst igen hela tråden .... (pust!) spontant måste jag säga att det verkar vara väldigt mycekt missförstånd i denna tråden. Många verkar tala förbi varandra så att man missar betydelsen i orden och går i svaromål på något helt annat.

Jag uppfattade Rahmat som sarkastisk när han blev kritiserad och svarade att man måste väl inte ge upp sina rättigheter (att få tycka vad man vill) bara för att man har blivit svenska medeborgare? Nu skulle jag ha citerat det givetvis men det ligger så långt bak nu så jag rkar inte leta fram det igen men andemeningen var väl som jag förstod att Rahmat upplevde att som medborgare i "landet lagom" ska man helst inte ha för mycket åsikter ( är det den svenska konfllikträdslan som kom fram där?).

Sen tycker jag att många har gått i gång och förstorat upp detta uttalande. Rahmat har inte sagt att någon/ några tvingat honom att ge upp/ sälja sina rättigheter, det var väl mer en retorisk fråga elelr ett sarkastiskt inlägg? sen blev tonen väldigt hård mot Rahmat. Han har fått höra att;
          han inte förstår svenskt lynne och seder (har vi månne någon svensk nationalmentalitet eller vad åsyftas???),
          Rahmat borde lära sig svenska bättre (trots att många svenskar själva inte verkar läsa vad han skriver),
          Rahmat använde "gud" i något inlägg och jag tolkade det som när man säger "fan och hans mormor" eller "inför gud och hela församllingen". Ibland använder man gud, jesus,, fan, etc inte för att syfta på dessa specifika personligheter utan som symboler för någon auktoritet som står över allt annat, så tolkade jag Rahmat.

Uppenbarligen kan man uppfatta saker och ting väldigt olika. Jag har väldigt svårt att se det på samma sätt som du Markus H. Rahmat har inte bara i den här tråden varit mycket kritisk mot diverse uttalanden andra gjort. Uttalanden som han inte förstått innebörden i. Han verkar ha ett egentillverkat lexikon.
          Han läser det som står på fel sätt och tolkar det bara utifrån sina egna värderingar. Är man så in i vassen envis och vägrar förstå att ett mynt har mer än en sida så blir det självklart missförstånd. Många är vi som vänligt försökt förtydliga ordens innebörd men då har det iställets vänts emot oss.
          Jag skulle önska att Rahmat kunde öppna sina ögon lite mer och sluta leta efter fiendetecken hos andra.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-04-2008, 09:00
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Gossen Ruda @ 10-04-2008, 08:22) *
          (...) Om du inte har märkt det själv så står du ganska ensam här mot resten av användare på forumet, då är det dags att börja fundera på om det är fel på dig och din uppfattning eller fel på resten av världen? (...)

Rahmat står visst inte ensam, vi är nog många som försöker förstå honom, men tyvärr kryller det av missförstånd här. Stämningen skulle nog bli lugnare om du gossen kunde sluta mobba folk.

CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 21:14) *
          Föreslår att Gillan och Fenja läser i de tråden som jag angivit adress till här, innan ni hastigt uttalar er! För det brukar bli lite sent att ångra sig.

Gillans inlägg var mycket vänligt, jag tycker du är orättvis mot henne. Fenja försöker bara få oss att sluta bråka.

För övrigt håller jag som vanligt med Markus H., dina inlägg är alltid kloka.

CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 15:39) *
          Jag skulle villja avsluta tråden. Önskar att ingen mera skrev här.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-04-2008, 09:03
          Länk hit: #173

Medlem

CITAT (Myosotis @ 10-04-2008, 10:00) *
          Rahmat står visst inte ensam, vi är nog många som försöker förstå honom, men tyvärr kryller det av missförstånd här. Stämningen skulle nog bli lugnare om du gossen kunde sluta mobba folk.

Jag mobbar ingen, det är tydligen många som missförstår här.

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 10-04-2008, 09:16
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Myosotis @ 10-04-2008, 10:00) *

Gillans inlägg var mycket vänligt, jag tycker du är orättvis mot henne. Fenja försöker bara få oss att sluta bråka.

För övrigt håller jag som vanligt med Markus H., dina inlägg är alltid kloka.

Tack till dig Myosotis wub.gif ...............Och nej, Rahmat står verkligen inte ensam, vi är många som gör vårt bästa för att förstå vad det är som han vill ha sagt.

Vad beträffar gossen Ruda kan jag bara säga att han är oerhört duktig på att tala om att han inte "sågar" folk, samtidigt som han är den duktigaste på att göra detsamma. Men om det är Gossen du är "ute efter" Rahmat, ta det då med honom och försök att undvika att dra in andra i dina fördömanden. Det känns inte speciellt rättvist att du gör så. Det är många fantastiska människor som skrivit i den här tråden och som inte alls färtjänar att du blir arg på dem kompiskram.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-04-2008, 09:30
          Länk hit: #175

Medlem

Hmm, jag skrev "ganska ensam" som är långt ifrån "ensam" vilket tycks undgå en del. Hur många som verkligen förstår honom är dock svårt att uppskatta. Tyvärr är det också en del som missuppfattar mig också, kanske beroende på en del förutfattade meningar från forntiden i saker som borde vara glömda.

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 10-04-2008, 09:33
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Ja, önskvärt är att man diskuterar sak och inte person.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          rahmat2
          Inlägg 10-04-2008, 10:29
          Länk hit: #177

Gäster

Att hålla sig till sakfrågan har jag försökt, senad starten av denna tråd. Idag kräver jag ansvar av de som kom med "troll" kommentarer i denna tråd. Jag tycker att man får lov att vara frågeviss och reda på saker och ting. Men att Misstänka har rötterna i fördomar!

Citera
          Tezzla
          Inlägg 10-04-2008, 10:37
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Herregud, ännu en mastodont-tråd med tjafs...

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Snigelhatare
          Inlägg 10-04-2008, 10:39
          Länk hit: #179

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 11 660

Nu har jag läst denna tråden. Rahmat startar en tråd om troll men blir upprörd över trollkommentarer. Var det inte meningen att någon skulle svara i tråden och fortsätta diskussionen?

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-04-2008, 11:01
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

För att återgå till sakfrågan, jag tror de flesta är överens om att man inte kallar nya medlemmar för troll till höger och vänster. Det som vissa inte är överens om är dock vad som räknas till "trolleri". Det man kan göra då när man misstänker att någon kommer in för att skapa osämja är väl att hålla en låg profil och vänta ett tag...misstänker man någon för troll är kanske det bästa man kan göra att undvika att argumentera med den personen. Mer kan jag inte komma på. dunno.gif
          För det finns ju Internettroll, tyvärr. Det är ju ingen tvekan om det.

Citera

17 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 15:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon