| |
|
  |
rParallellerna! |
|
|
|
rahmat2
|
10-04-2008, 17:05
|
Gäster

|
Vad är det som gör dig misstänksam att nån driver med dig?
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 17:27
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Uppriktigt sagt så tror jag att du skulle behöva gå på SFI en gång till.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
10-04-2008, 17:41
|
Gäster

|
CITAT (Stintan43 @ 10-04-2008, 18:27)  Uppriktigt sagt så tror jag att du skulle behöva gå på SFI en gång till. Har du nånsin tänkt på betydelsen av uppriktigt. Om du hade gjort det skulle du inte uppträtt som du gjort de senaste dagarna! Du står för uppbromsning av förändringar. Du känner till väl var förändringar är på värg. Där ställer du dig och bromsar så gott du kan!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 17:46
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Jag tycker faktiskt att ni är orättvisa mot rahmat och hans bristande kunskaper i svenska språket.
Herregud, han vill ju inte kunna prata och läsa svenska ordentligt! Han vill ju inte förstå det grundläggande i språket, och förstå det han läser. Han vill inte förstå det vi skriver här.
Det är för honom som för alla oss andra - det han gör är det han som gör, det han inte gör är det han som inte gör.
Jag är mest nyfiken på varför man ansöker om att få bli svensk medborgare, när man egentligen föraktar allt som svenskt?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 17:51
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (Berith @ 10-04-2008, 18:46)  Jag är mest nyfiken på varför man ansöker om att få bli svensk medborgare, när man egentligen föraktar allt som svenskt? Ursäka att jag lägger mig i, men jag undrar lite vad det är i den här tråden som är speciellt "svenskt" som man möjligen skulle kunna förakta? Ingenting hoppas jag, för isåfall vill inte jag vara svensk längre. Jag tycker rahmat klär av er på ett lysande sätt, det hade varit förträffligt om ni hade sett det själva också.
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
10-04-2008, 17:54
|
Gäster

|
CITAT (Berith @ 10-04-2008, 18:46)  ....
Jag är mest nyfiken på varför man ansöker om att få bli svensk medborgare, när man egentligen föraktar allt som svenskt? Kan du föklara detta, Berith? För det lät annorlunda igår. Du la in en mening som du inte ville kommentera mera. Detta med troll har du ansvar för. Kan du förklara?
Redigerat av rahmat2: 10-04-2008, 17:55
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
10-04-2008, 18:01
|
Gäster

|
CITAT (Berith @ 10-04-2008, 18:46)  Jag tycker faktiskt att ni är orättvisa mot rahmat och hans bristande kunskaper i svenska språket.
Herregud, han vill ju inte kunna prata och läsa svenska ordentligt! Han vill ju inte förstå det grundläggande i språket, och förstå det han läser. Han vill inte förstå det vi skriver här.
Det är för honom som för alla oss andra - det han gör är det han som gör, det han inte gör är det han som inte gör.
Jag är mest nyfiken på varför man ansöker om att få bli svensk medborgare, när man egentligen föraktar allt som svenskt? Jag har inte uppfattat att Rahmat uttryckt förakt för någon eller något svenskt - tvärtom. Det måste väl sluta såhär,med kommentarer om svenskt och medborgarskap - tråkigt tycker jag.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:07
|

Medlem

|
CITAT (rahmat2 @ 10-04-2008, 18:54)  Kan du föklara detta, Berith? För det lät annorlunda igår. Du la in en mening som du inte ville kommentera mera. Detta med troll har du ansvar för. Kan du förklara? Jag kan förklara allt jag skriver. Synd bara att du ställer frågor, för i den här tråden svarar man inte på några frågor.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:14
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
Men hallå....  nu ska Rahmat både gå om SFI (trots att han skriver helt begripligt och kan hantera språket minst lika bra som många andra på forumet) och så ifrågasätts hans medborgarskap! Det är väl ändå inte andras bekymmer av vilken anledning folk blir medborgare i Sverige eller inte ? eller efterlyser ni som ifrågasätter det någon uteslutningsprincip med? Var har Rahmat visat förakt för allt svenskt ???? Tråden började väl med att Rahmat ifrågasatte varför odlaiter är misstänksamma och ofta använder ordet "troll" om vissa så fort det blir diskussion om något. När en person är obekväm nog så blir den kallad för och utmålad som troll vilket är något nedsättande på forum. Dessutom är det Rahmat som har fått höra att han varken begriper språket eller seder och bruk, har han visat missaktning mot "svenskheten" då????
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:15
|

Medlem

|
Rahmat, jag tror att jag behärskar det svenska språket bättre än du faktiskt och jag vet naturligtvis vad orden jag skriver betyder. Men du har inte förstått ett smack om vad som sagts i den här tråden. Flera och däribland jag har bara haft för avsikt att hjälpa dig att kunna förstå det skrivna bättre men istället för att ta emot den hjälpen så går du till attack och tror att alla är emot dig och vill dig ont. Det är mycket tråkigt att du inte velat ta till dej den hjälp vi försökt förmedla. Till slut ger man upp.
Du är helt fel ute om du tror att jag står för uppbromsning av förändringar. Genom att påstå något sådant drar du alldeles felaktiga slutsatser. Men felaktiga påståenden är ju tydligen din specialitet så det är kanske inte så konstigt.
Istället för att svara på mina frågor så tjafsar du om annat. Ganska fegt tycker jag.
Redigerat av Stintan43: 10-04-2008, 18:20
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:20
|

Medlem
Antal inlägg: 4 213
Medlem nr: 9 061

|
CITAT (Grå @ 10-04-2008, 18:51)  Ursäka att jag lägger mig i, men jag undrar lite vad det är i den här tråden som är speciellt "svenskt" som man möjligen skulle kunna förakta? Ingenting hoppas jag, för isåfall vill inte jag vara svensk längre.
Jag tycker rahmat klär av er på ett lysande sätt, det hade varit förträffligt om ni hade sett det själva också. Undrade just när du skulle komma in i tråden
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
10-04-2008, 18:22
|
Gäster

|
-De som är upprörda på mig och denna tråd har upptäckt att något är i fara, deras stil. Att misstänka någon fanns innan Internet blev en vana. Och att vara rädd för nåt fanns också, innan Internet kom. -Klockan närmar sig kvällen. Grannen dotter springer få fort hon kan. För veckan innan hade hänt nån våldtäckt på mycket avlägsen punkt i Göteborg. Flickan har hört våldtäckten många gånger. Några gånger från tv, några gånger från tidningar och några gånger från sina närmaste. Livet hade blivit mycket svårare än vad det i själva verket var.
-Den verkligheten har vi med "Internettroll". Om vi tar en mera relax stil kommer vi inte att kalla nya medlemmar för "troll". När nån kommer och stör kan vi säkert klara av att handskas med. Den rädslan för Internettroll har skadat Forumet mycket mer än vad ett "troll" skule ha kunnat.
-Misstänksamheterna sprids. Det har blivit vana att vara expert på att känna igen "Internettroll". teorin om Internettroll kan skada oss mycket mer än vad ett "troll" kan göra. För personligen kommer jag inte glömma de som kallat mig för troll.
-För i det vanliga samhället har jag under de åren jag bott i Sverige alldrig blivit kallat av staten för någonting. Som medborgare har jag rättigheter som har lett till att jag levt ett liv utan misstänksamheter. det som vi kallar för rättstaten "funkar" i verkliga livet. men på Internet finns en policy som medborgarna tar som ursäkt för att ta ifrån nån dess värdighet genom att kalla personent för "Internettroll".
-En sista faktor som under dessa 71 dagar ställt till med problem är en av medlemmarnas stil i diskussion. För min del är jag mycket tacksam om jag slipper mitt i diskussion den där skrattande figuren. För det är bara hånskratt den gör.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:24
|

Medlem

|
CITAT (Markus_H @ 10-04-2008, 19:14)  Men hallå....  nu ska Rahmat både gå om SFI (trots att han skriver helt begripligt och kan hantera språket minst lika bra som många andra på forumet) och så ifrågasätts hans medborgarskap! Det är väl ändå inte andras bekymmer av vilken anledning folk blir medborgare i Sverige eller inte ? eller efterlyser ni som ifrågasätter det någon uteslutningsprincip med? Var har Rahmat visat förakt för allt svenskt ???? Tråden började väl med att Rahmat ifrågasatte varför odlaiter är misstänksamma och ofta använder ordet "troll" om vissa så fort det blir diskussion om något. När en person är obekväm nog så blir den kallad för och utmålad som troll vilket är något nedsättande på forum. Dessutom är det Rahmat som har fått höra att han varken begriper språket eller seder och bruk, har han visat missaktning mot "svenskheten" då????  Mycket av det där var till mej förstår jag, eftersom jag ifrågasatte varför han valde svenskt medborgarskap. Du behöver inte bli arg  , vill du försvara rahmat kan du göra det ändå. Och jag bekymrar mej absolut inte över varför han valde just Sverige att bli medborgare i, och jag har inte med det att göra heller. Det var helt enkelt för att jag var nyfiken på det. Jag har inte kallat rahmat för troll, tror aldrig att jag kallat någon här för det.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:27
|

Medlem

|
CITAT (Grå @ 10-04-2008, 18:51)  Ursäka att jag lägger mig i, men jag undrar lite vad det är i den här tråden som är speciellt "svenskt" som man möjligen skulle kunna förakta? Ingenting hoppas jag, för isåfall vill inte jag vara svensk längre.
Jag tycker rahmat klär av er på ett lysande sätt, det hade varit förträffligt om ni hade sett det själva också. Tack för upplysningen! Tyckte väl det kändes lite kallt.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:28
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Markus H, visst skriver rahmat2 mycket bra svenska, när han enligt sig själv använt sig av ordprogram, men då ska du ta i beaktande det Bettson påpekade några sidor tillbaka, ordprogram slänger inte om oden i rätt ordföljd och när han säger sig inte ha använt programmet så är det uppåt väggarna i fel följd.
Gunilla T, jag anser att rahmat uttryckt förakt för fler än en person här, så fort man skriver något som han inte tar som ett medhåll så blir man kallad för högerextremist, översittare och diverse andra tillmälen. Vissa ords innebörd verkar han ju uppenbarligen förstå utmärkt.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:38
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Några frågor jag ställt mig?
1. Driver rahmat med oss? 2. Har rahmat språkproblem? 3. Är rahmat ovanligt känslig för det som han ser som förtryck eller översitteri? 4. Är rahmat envis? 5. Är rahmat snäll och vill alla väl?
Min utgångspunkt är svaret är JA på alla frågor utom den första!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:40
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2008, 19:38)  Några frågor jag ställt mig?
1. Driver rahmat med oss? 2. Har rahmat språkproblem? 3. Är rahmat ovanligt känslig för det som han ser som förtryck eller översitteri? 4. Är rahmat envis? 5. Är rahmat snäll och vill alla väl?
Min utgångspunkt är svaret är JA på alla frågor utom den första! håller med dig...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
rahmat2
|
10-04-2008, 18:43
|
Gäster

|
När jag skriver lite längre mitt på dagen brukar jag ta Wordprogrammet som rättar både org och gramatik. Och sen jag rättar också själv. För det var många år sen jag gick i SFI. men för sådan korta inlägg hos odla brukar det bli kort om tid. Då är det brottom. Ingen stavnings kontroll, varken av datorn eller mig själv.
Åt de som har misstänksamhet som en trygghet kan jag inte göra nåt. Hoppas att de får modet att släppa misstänksamheten. För kramen från Jana kändes jätte skönt. Pröva det!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-04-2008, 18:43
|

Medlem

|
Markus H, jag tycker fortfarande det brister i språkförståelsen och det står jag för men jag hade gärna sett att Rahmat bevisat motsatsen. Detta hade han lätt kunna göra genom att svar på på mina frågor.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|