Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > rParallellerna!
          Gunilla T
          Inlägg 11-04-2008, 11:29
          Länk hit: #241

Gäster

Ja tänk så olika vi ser på omvärlden och de människor vi möter -

Någon ser en person som luras - en annan ser "en envis jäkel" som inte ger sig - själv ser jag en person som blir alltmer ledsen och förtvivlad.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 11-04-2008, 11:32
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

ja tråkigt tycker jag... är inte kul att va ledsen

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 11:41
          Länk hit: #243

Gäster

CITAT (Bettson @ 11-04-2008, 10:35) *
          Ursäkta en blind höna, kollade i morse och jag hade fortfarande kläderna på. Hänvisar du till någon känd saga eller ? rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Jag tror definitivt inte att Ramath är den han utger sig för att vara. Och tanken är fri och behöver ju inte alls överennsstämma med verkligheten.

Jag har redan fått tillmälen som översittares stödtrupper osv av ramath, så jag känner inte alls för att vara finkänslig och hålla inne med vad jag tror. Ingen normal människa som häver ur sig sådana saker och annat som är värre, tex kalla vänliga människor för högerestremister, kan väl kräva att bli hövligt bemött. Man ska inte ens en gång förvänta sig att bli hövligt bemött.

Många gör det ändå eller åtmisntone i högre grad än han förtjänar.

Just din kommentar att han klär av oss på ett lysande sätt får mig ännu mera övertygad om att någon driver med oss. Detta är vad jag tror och andra får tro vad dom vill.

När man ena stunden skriver perfekt svenska som tyder på en högskoleutbildad person för att senare inte förstå ordens innebörd, inte köra vanliga svenska grammatiska språkfel utan riktigt omkastad ordföljd och många stavfel. Jag har som sagt flera dyslektiker i familjen så jag har sett ungefär vad ett stavningprogram kan och inte kan hjälpa till med.

Inget ordebehandlingsprogram skulle kunna hjälpa upp den andra till den första nivån. Därför tror jag att det är två personer eller möjligen en smart person som förställer sig.

Ja, det är nog en smart person som försöker klä av oss på ett alldeles lysande sätt.

För övrigt har jag sett signaturen Ramath på andra internetsidor, kommer bara inte ihåg var. Men minnet kanske klarnar. Kommer i alla fall ihåg att jag blev förvånad, av vilken anledning håller jag för mig själv.

Nej någon skämta mig aprilo, som servitören i en viss Disneysaga sa.

Jag hoppas verkligen att signaturen bakom ramath inte tar illa upp för att jag kallar honom smart.

Till Fågelvägen vill jag bara säga att detta är en av de anledningar för denna tråd.
          till Myosotis får jag säga ursäkta att jag skrev här igen.
          Och till Bettson &CO:
          Vi kan träffas. Men jag vet inte vem du är. Aqvakul, Myosotis kan vi ta som en som står mellan oss.
          den typen av misstänksamhet som du har är orsaken till att många sitter världen runt i fängelse, oskyldigt.

Citera
          Anma
          Inlägg 11-04-2008, 11:44
          Länk hit: #244

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ursäkta en blind höna, kollade i morse och jag hade fortfarande kläderna på. Hänvisar du till någon känd saga eller ? rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Jag tror definitivt inte att Ramath är den han utger sig för att vara. Och tanken är fri och behöver ju inte alls överennsstämma med verkligheten.

/..../

Bettson! Säga vad man vill om denna tråd och dess textförfattare, men jag känner verkligen inte igen dig!
          Du brukar vara empatisk och medkännande och när du ryter till så kan jag inte minnas att det skulle vara på det sättet som hela texten ovan som jag kortat ner en bra bit.... Blir bara så förvånad! Är det verkligen bettson bakom tagnenterna?

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-04-2008, 12:34
          Länk hit: #245

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag har redan fått tillmälen som översittares stödtrupper osv av ramath, så jag känner inte alls för att vara finkänslig och hålla inne med vad jag tror. Ingen normal människa som häver ur sig sådana saker och annat som är värre, tex kalla vänliga människor för högerestremister, kan väl kräva att bli hövligt bemött. Man ska inte ens en gång förvänta sig att bli hövligt bemött.

Många gör det ändå eller åtmisntone i högre grad än han förtjänar.

Just din kommentar att han klär av oss på ett lysande sätt får mig ännu mera övertygad om att någon driver med oss. Detta är vad jag tror och andra får tro vad dom vill.

När man ena stunden skriver perfekt svenska som tyder på en högskoleutbildad person för att senare inte förstå ordens innebörd, inte köra vanliga svenska grammatiska språkfel utan riktigt omkastad ordföljd och många stavfel. Jag har som sagt flera dyslektiker i familjen så jag har sett ungefär vad ett stavningprogram kan och inte kan hjälpa till med.

Inget ordebehandlingsprogram skulle kunna hjälpa upp den andra till den första nivån. Därför tror jag att det är två personer eller möjligen en smart person som förställer sig.

Ja, det är nog en smart person som försöker klä av oss på ett alldeles lysande sätt.

För övrigt har jag sett signaturen Ramath på andra internetsidor, kommer bara inte ihåg var. Men minnet kanske klarnar. Kommer i alla fall ihåg att jag blev förvånad, av vilken anledning håller jag för mig själv.

Nej någon skämta mig aprilo, som servitören i en viss Disneysaga sa.

Jag hoppas verkligen att signaturen bakom ramath inte tar illa upp för att jag kallar honom smart.

Om du nu misstänker att Rahmat2 inte är den han utger sig att vara därför att du har sett det nicknamet på andra forum då bör du åtminstone kolla stavningen först! Du skriver Ramath medan han på odla stavar Rahmat...

Sen om man kollar i trådarna så har Rahmat både antytt var han bor och visat en bild på sig själv, det brukar troll inte göra för de är aldrig så självutlämnande eftersom de ofta har en fejkad identitet.

Hur vet vi förresten att du finns Bettson?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 12:52
          Länk hit: #246

Gäster

Även av de andra signaturerna som jag tackade igår kan Bettson välja en person. En av de personerna kan vara Markus-H!(Om det inte är nåt besvär för Markus-H)

Citera
          Betty
          Inlägg 11-04-2008, 12:55
          Länk hit: #247

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Inte för att jag heller tror att Rahmat är ett internettroll men nu händer det fenomen här som brukar vara ett av målen för ett forumtroll - annars fredliga forummedlemmar börjar bråka med varann...

Önskar att alla skulle sluta skriva i den här i mina ögon olustiga tråden - Ha en skön helg på er allihop därute i cyberrymden!

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Fenja
          Inlägg 11-04-2008, 13:43
          Länk hit: #248

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Nåja, det är väl inte alltför länge sedan som någon visade upp en bild av och tog sig en identitet som sin döde make... slap.gif Så förvisso och emedan så kan uppenbarligen vad som helst hända på nätet! sleep.gif Var och en tror ju vad den tror oavsett hur länge det kommer att ältas i denna tråd
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-04-2008, 13:50
          Länk hit: #249

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Ojojoj, jag orkar inte läsa hela denna tråden, men jag vill i allafall skicka en offentlig smiley_small_hug.gif till Rahmat! Ha en bra helg, även här på Odla.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Carl
          Inlägg 11-04-2008, 14:09
          Länk hit: #250

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Hi!
          I den här tråden törs man inte skriva (nästan). Väldigt svårt att förstå vad diskusionen går ut på. Lite spännande ändå när det hettar till.

Trevlighelg

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 14:13
          Länk hit: #251

Gäster

CITAT (Wilmer @ 11-04-2008, 14:50) *
          Ojojoj, jag orkar inte läsa hela denna tråden, men jag vill i allafall skicka en offentlig smiley_small_hug.gif till Rahmat! Ha en bra helg, även här på Odla.

Hej, Wilmer!

Tack så mycket och det samma! smiley_small_hug.gif

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 14:23
          Länk hit: #252

Gäster

CITAT (Betty @ 11-04-2008, 13:55) *
          Inte för att jag heller tror att Rahmat är ett internettroll men nu händer det fenomen här som brukar vara ett av målen för ett forumtroll - annars fredliga forummedlemmar börjar bråka med varann...
          Önskar att alla skulle sluta skriva i den här i mina ögon olustiga tråden - Ha en skön helg på er allihop därute i cyberrymden!

Detta är mycket skickligt gjort av dig på min och andra nya medlemmars värdigheters bekostnad, Betty!

Oavsett vad Bettson tycker, just nu, föreslår jag att hon verifierar mina påståenden genom ett möte, där en annan av de av mig betackade medlemmarna är närvarande(förslagsvis nån från Götet).

Önskar att ingen mer skriver här. Och Bettson vill jag be om en PM-kontakt!

Redigerat av rahmat2: 11-04-2008, 15:07

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-04-2008, 15:05
          Länk hit: #253

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gunilla T @ 11-04-2008, 12:29) *
          Ja tänk så olika vi ser på omvärlden och de människor vi möter -

Någon ser en person som luras - en annan ser "en envis jäkel" som inte ger sig - själv ser jag en person som blir alltmer ledsen och förtvivlad.

Jag gör samma tolkning som du, Gunilla! Vissa människor är mycket känsliga för ovänlighet. Ofta beror detta på tidigare tråkiga händelser.

edit skrivfel

Redigerat av Aqvakul: 11-04-2008, 15:15

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-04-2008, 15:11
          Länk hit: #254

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hej rahmat, jag bor i Göteborg så vi skulle kunna träffas. Fast det tror jag inte du vill och skall sanningen fram är jag inte så förtjust över tanken heller. Det är bra att vara envis och ställa upp för det man tror på men man måste kunna ta åt sig vad andra anser och kunna erkänna att man har fattat fel. Tyvärr så låtsas du inte se vad vi andra skriver när det inte passar in på din tro utan du bara upprepar dina åsikter. Det är lite det som kännetecknar en krokodil, stor käft och inga öron.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Betty
          Inlägg 11-04-2008, 15:11
          Länk hit: #255

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (rahmat2 @ 11-04-2008, 15:23) *
          Detta är mycket skickligt gjort av dig på min och andra nya medlemmars värdigheters bekostnad, Betty!/....

Jag har inte gjort någonting alls på vare sig din eller andra nya medlemmars bekostnad Rahmat.
          Jag har bara talat om vad jag tycker att den här tråden håller på att utvecklas till. På inget sätt riktat till dig personligen.

Vill du att den här tråden ska låsas så får du lov att ta ett snack med adm.

Redigerat av Betty: 11-04-2008, 15:15

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          skogstroll
          Inlägg 11-04-2008, 15:33
          Länk hit: #256

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Gossen Ruda @ 11-04-2008, 16:11) *
          Det är lite det som kännetecknar en krokodil, stor käft och inga öron.

Hur kännetecknar man ett sånt uttryck då?

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-04-2008, 15:34
          Länk hit: #257

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (skogstroll @ 11-04-2008, 16:33) *
          Hur kännetecknar man ett sånt uttryck då?

Krokodilsyndromet

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Bettson
          Inlägg 11-04-2008, 16:12
          Länk hit: #258

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (rahmat2 @ 11-04-2008, 15:23) *
          Detta är mycket skickligt gjort av dig på min och andra nya medlemmars värdigheters bekostnad, Betty!

Oavsett vad Bettson tycker, just nu, föreslår jag att hon verifierar mina påståenden genom ett möte, där en annan av de av mig betackade medlemmarna är närvarande(förslagsvis nån från Götet).

Önskar att ingen mer skriver här. Och Bettson vill jag be om en PM-kontakt!

Skulle inte falla mig in att träffa dig. Du har kallat mig för översittares stödtrupper enbart på det faktum att jag inte höll med dig. Du har inte fått några hårda ord från min sida innan det. Enbart ditt dåliga beteende kan vara nog för att ifrågasätta om du verkligen är den du utger dig för att vara.

Hur var det nu, översittares stödtrupper, dig behandlar jag som luft. Du har kallat andra för högerextremister, godsägarpatroner och en del annat.

Min PM-låda är inte låst men jag skall kanske göra det när det gäller dig. Jag har nämligen inte fått hatmail sedan Fru Afrodites framfart och jag vill inte ha några nya.

Kan du kalla mig för översittares stödtrupper offentligt så kan det säker vara en hel del annat i PM och det betackar jag mig för.

Lär dig i stället att inte förolämpa folk hur som helst och om du nu råkat bära dig illa år så bör du be om ursäkt.

Jag tänker definitivt inte kosta på mig några tusenlappar på att resa till dig för att du skall känna dig upprättad. Vill inte ha med dig att göra så länge du inte ber de du förolämpat om ursäkt.

Hela den här tråden har du diskuterat fel ämne. Du anklagar alla som är misstänksamma mot internet-troll och framställer dessa som bovarna.

De riktiga bovarna i de sammanhangen, är de som kör med dubbla identiteter och ger upphov till denna misstänksamhet. Hoppa på dessa i stället.

För övrigt vad är det som säger att det är så synd om att du blivit ifrågasatt om du finns.

Det har tydligen jag också vad jag har sett. so what!

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 17:51
          Länk hit: #259

Gäster

Ett av trådens syfte var just att träffa såna som du som levar ett rövarliv på att märka andra inte för att de är skildiga till nåt utan bara för att dit system som står långt ifrån ett rättsäkert system ska praktiseras. Jag har förv'äntat mig vett och ettikett från dig men det var för mycket begärt tydligen.

Denna kampang av att ta andras värderingar har du ansvar för och därmed för stå för!

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 11-04-2008, 17:54
          Länk hit: #260

Gäster

[quote name='Aqvakul' date='11-04-2008, 16:05' post='816534']
          Jag gör samma tolkning som du, Gunilla! Vissa människor är mycket känsliga för ovänlighet. Ofta beror detta på tidigare tråkiga händelser.

Javisst, så kan det vara men jag tror att de flesta människor blir ledsna när de blir angripna men vi har olika sätt att visa det på. Att vara känslig är väl en oerhörd tillgång om man tänker på vad motsatsen är. Men många upplever sig i underläge om man visar upp sin känslighet och omvandlar det till aggressivitet istället.

Ibland går det blixtsnabbt - ledsamheten omvandlas till ilska.

Det är så lätt och enkelt att håna, nedvärdera och ironisera - betydligt svårare att visa respekt utan hånfulla och sarkastiska kommentarer.

Citera

17 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 02:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon