|
|
  |
rParallellerna! |
|
|
rahmat2
|
11-04-2008, 20:41
|
Gäster

|
CITAT (Bee @ 11-04-2008, 21:35)  Jag önskar att du inte hade använt internets billigaste översättningsprogram! Kan du engelska? Isåfall - kan du ta det citerade stycket på engelska så man får en chans att begripa vad det är du vill ha sagt? Så som det står så är för mig helt obegripligt. Jag förstår nada och kan därmed inte ta ställning. Bettson har svarat detta. Därmed är grejen klar förståelsemässigt, antar jag!
|
|
|
|
|
11-04-2008, 20:45
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (skogstroll @ 11-04-2008, 20:06)  Som ett exempel kan kanske anges att man inte börjar en mening med "och"... kapar tråden lite - visst är det väl ok nu för tiden att börja en mening med och eller har jag missat något?
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
11-04-2008, 20:50
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (rahmat2 @ 11-04-2008, 21:41)  Bettson har svarat detta. Därmed är grejen klar förståelsemässigt, antar jag! Tror jag inte jag gjort, för jag förstod ingenting jag heller. Mer än att jag var anklagad för något. Men att jag var anklagad för något var inte nytt. Frågan vara bara om det var något nytt jag blev anklagad för? CITAT (Bettson @ 11-04-2008, 21:48)  Tror jag inte jag gjort, för jag förstod ingenting jag heller. Mer än att jag var anklagad för något. Men att jag var anklagad för något var inte nytt. Frågan vara bara om det var något nytt jag blev anklagad för? Däremot har jag inte fått klart får mig vad frasen " det kula är slut nu för Bettson & Co". Tolkar faktiskt fortfarande detta som ett hot av något slag men med oklar innebörd.
|
|
|
|
|
11-04-2008, 20:52
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Kanske vore det bra att reda ut begreppen.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
rahmat2
|
11-04-2008, 20:57
|
Gäster

|
Bettson!
Nu har jag förklarat många gånger att bråk är orsaken till att någon anklagas för att vara "Internettroll". Det har du också medgivit. Bråk är gemensamma nämnaren mellan denna tråd och Grå:s tråd. Min ambition med denna tråd har varit att stoppa misstänksamheterna på "Internettroll"-verksamheten.
Men i det hela har jag sett Gossen Rudas stil som orsak till bråken, både med Grå och med mig.
När du hoppar över allt detta och kallar mig för att vara "Internettroll", vänder jag mig till kända medlemmar på forumet och kräver att mötas med dig. När du inte vill träffas och fortfarande i ditt senaste inlägg stavar du mitt namn(Ramath) som det namn som misstänker du mig för att vara, är din tro på rättsäkerhet under frågatecken för mig. I det vanliga samhället är vi inte brottslingar tills motsatsen är bevisat. För dig är jag brottsling. Du vill inte verifiera dina misstankar. Jag ser inget annat i det än din brist på respekt för rättssäkerheten.
Redigerat av rahmat2: 11-04-2008, 20:59
|
|
|
|
|
11-04-2008, 20:57
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Fenja @ 11-04-2008, 21:30)  Tänk att drevet alltid ska behöva gå efter de som uttrycker sig i klartext och utan att linda in det i en massa förmildrande formuleringar. Nu är det Gossen Rudas och Bettsons tur. Innan dess var jag själv alltför ofta ett lovligt villebråd. Lev och låt leva för sjutton!! Det skulle vara rätt enahanda och färglöst om alla var likadana... Mvh Fenja Tack detsamma! Vad är det för skillnad mellan ditt svar på mitt inlägg och mitt svar på gossens? Gossen får vara rakt på sak mot Rahmat, men jag får inte vara det mot gossen? Och detta är inget personangrepp mot dig, Fenja, jag uppskattar dina försök att medla. "Lovligt villebråd" vet jag inte; gossen provocerar och då får han räkna med reaktioner på det. Jag har aldrig sett dig uttala dig så nedlåtande som han gör. Dessutom håller jag verkligen med om att det skulle vara tråkigt om alla tyckte likadant hela tiden. Men det blir trevligare att framföra sin åsikt utan att såra folk. Jämför om jag hade skrivit "xx är en skitstövel" istället för "jag tycker xx var oförskämd mot yy".
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
11-04-2008, 20:59
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Stintan43 @ 11-04-2008, 21:52)  Kanske vore det bra att reda ut begreppen. fast det handlar nog inte bara om "begrepp" utan lika mycket om "attityd" och "empati"
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
11-04-2008, 20:59
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Jag blir helt förundrad över denna tråden. rahmat2 har varit fruktansvärt oförskämd mot flera på forumet. Jag kan inte förstå att massa människor tar honom i försvar när han kallar folk för sådant som är så uppenbart fel. Jag kan inte förstå att någon kan försvara att man slänger ur sig direkta oförskämdheter med ursäkt att man inte förstår språket. Ska man kunna kalla folk för vad som helst bara för att man inte behärskas språket?
Visst kan jag förstå att han är frustrerad och säger något obetänksamt men finns det inga gränser för vad som kan försvaras? Det går att leta upp förklaringar för alla dumheter som människor säger och gör men inte inte är det tillåtet att bära sig illa åt bara för att det finns förklaringar.
Jag är också mycket förvånad över hans språk. Tidigare har han uttryckt sig på helt korrekt svenska, men nu kommer ordvändningar som gör det helt omöjligt att förstå vad han menar. Hur har hans språkkunskaper kunnat förändrats på så kort tid?
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:04
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
CITAT (MimmiH @ 11-04-2008, 20:32)  Det är nedtryckande att ge en sådan kommentar.
Men jag är ute på engelsktalande forum iaf. Hade någon där sagt åt mig att min engelska är dålig hade det inte känts bra, jag är själv mycket väl medveten om att den kan bli bättre. Jag är också ute en del på engelska forum. Vid de tillfällen jag inte räcker till språkligt så lägger jag ner en del möda vid sidan om för att kunna uttrycka mig så att mottagarna av mitt budskap förstår. Det är essensen i kommunikation - tala så att andra förstår. Är du extra angelägen om att ditt budskap når fram så är det extra viktigt att du formulerar dig så att mottagarna verkligen förstår. Exempel: "Tala med bönder på böndernas språk, tala med vise män på latin" Språkkunnighet är inte helt oviktigt! Många missförstånd uppstår på grund av det. Om 99,5% av läsarna på ett forum delar samma språk så är utmaningen för 0,5% rätt stor! Det är bra om 0,5%-en har förstått det.
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:06
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Hoppsan Myosotis, det var inte riktat till dig utan bara en stor suuuuuuuuuuck i största allmänhet. Det är en stor skillnad på det Rahmat och Gossen Ruda och Bettson säger, Rahmat är inte anklagad för en bråkdel av det han anklagar andra för. Stintan får sig också en massa oförtjänta slängar av Rahmats slev. Vad sjutton har ett odlingsforum med rättssäkerhet, godägarfasoner och högerextremism att göra?!!! Jag tycker inte att man kan anklaga hur som helst och att utse Bettson och Berith tror jag det var till någon sorts gängledare är skrattretande. Tål man inte mothugg och andras åsikter så kanske man ska ägna sig åt att blogga i stället för att skriva på ett forum. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
rahmat2
|
11-04-2008, 21:10
|
Gäster

|
CITAT (Bettson @ 11-04-2008, 21:50)  ... Tolkar faktiskt fortfarande detta som ett hot av något slag men med oklar innebörd. Detta är ett annat exempel på det misstänksamhet som du bär med dig. Du har anklagat mig för att jag skulle varit "Internettroll". Du undviker "se efter ordentligt" om du har rätt med dina misstankar mot mig. Jag erbjuder dig hjälp av en annan känd medlem i Forumet. Du vill inte fortfarande bete dig som man gör i övrigt i samhället. Det som du är bäst på är att vara misstänksam och du skyller på att du själv har blivit misstänkt. Den meningen kan du tolka som du vill men din respekt för rättsäkerheten är lika med noll i detta sammanhang, annars det vore inte så svårt att se om dina misstankar stämmer. Det kula för dig är att misstänka människor och det måste bli ett slut på. Och det är bara du som kan göra det. Odla kan bara vara hjälp i detta sammanhang.
Redigerat av rahmat2: 11-04-2008, 21:15
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:13
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Fenja @ 11-04-2008, 22:06)  Hoppsan Myosotis, det var inte riktat till dig... Aha, okej.  Har sagt till Rahmat också att han var orättvis mot Gillan. Det är väl bara det att jag har fått ett väldigt gott intryck av Rahmat tidigare, och då är jag benägen att tro att mycket av det han sagt beror på missförstånd, medan gossen har varit elak tidigare och därför är jag inte så tolerant mot honom. Lite fördomar kanske från min sida...
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:15
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 11-04-2008, 22:13)  ------Det är väl bara det att jag har fått ett väldigt gott intryck av Rahmat tidigare, och då är jag benägen att tro att mycket av det han sagt beror på missförstånd, medan gossen har varit elak tidigare och därför är jag inte så tolerant mot honom. Lite fördomar kanske från min sida...  har väl tänkt i liknande banor...
--------------------
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:21
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 11-04-2008, 21:59)  Jag blir helt förundrad över denna tråden. rahmat2 har varit fruktansvärt oförskämd mot flera på forumet. Jag kan inte förstå att massa människor tar honom i försvar när han kallar folk för sådant som är så uppenbart fel. Jag kan inte förstå att någon kan försvara att man slänger ur sig direkta oförskämdheter med ursäkt att man inte förstår språket. Ska man kunna kalla folk för vad som helst bara för att man inte behärskas språket?
Visst kan jag förstå att han är frustrerad och säger något obetänksamt men finns det inga gränser för vad som kan försvaras? Det går att leta upp förklaringar för alla dumheter som människor säger och gör men inte inte är det tillåtet att bära sig illa åt bara för att det finns förklaringar.
Jag är också mycket förvånad över hans språk. Tidigare har han uttryckt sig på helt korrekt svenska, men nu kommer ordvändningar som gör det helt omöjligt att förstå vad han menar. Hur har hans språkkunskaper kunnat förändrats på så kort tid? Jag är benägen att hålla med.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
rahmat2
|
11-04-2008, 21:23
|
Gäster

|
CITAT (Fenja @ 11-04-2008, 22:06)  ..... Tål man inte mothugg och andras åsikter så kanske man ska ägna sig åt att blogga i stället för att skriva på ett forum. Mvh Fenja Mothougg är ett svenskt ord för "tänd för tänd" och "öga för öga". Detta praktiseras i många andra länder än i Sverige. Att någon kan formulera sig sådan är häpnadsväckande! Det som kallas för hugg är inget annat än Gossens användning av ord och "Buande", kalla andra för "psykisk sjuka" pgav deras idéer, som han gjort. Han får helt enkelt sluta med det.
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:26
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Tand för tand och öga för öga är något helt annat än mothugg här i Sverige och i den övriga världen. Men som sagt jag är inte intresserad av att gå i klinch med dig, jag tycker att du kan ge dig nu och ägna dig åt växtavdelningarna och odla ditt stora växtintresse lite i stället!  Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:26
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
TS (trådskaparen) tycks ha goda kunskaper om hur tex godsägare beter sig, mer än de flesta av oss har. Hur kommer det sig? Kunskap eller fördom? Samma sak med innebörden av översittare. Hur kommer detta sig? Dålig språkkunskap? Dålig kurslitteratur på SFI?(Jo, jag har läst om den undermåliga (läs vänstervridna) litteraturen där) Irritationen på dessa sidor kanske beror på SFI:s dåliga kurslitteratur? F*n trot! Jag lutar nog åt Bettsons antaganden tills jag blir överbevisad. Hela tråden andas suspekt "socialt projekt" på något sätt. Och många tycks falla i fällan.
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:28
|

Medlem

|
CITAT (rahmat2 @ 11-04-2008, 22:10)  Detta är ett annat exempel på det misstänksamhet som du bär med dig.
Du har anklagat mig för att jag skulle varit "Internettroll". Du undviker "se efter ordentligt" om du har rätt med dina misstankar mot mig. Jag erbjuder dig hjälp av en annan känd medlem i Forumet. Du vill inte fortfarande bete dig som man gör i övrigt i samhället.
Det som du är bäst på är att vara misstänksam och du skyller på att du själv har blivit misstänkt.
Den meningen kan du tolka som du vill men din respekt för rättsäkerheten är lika med noll i detta sammanhang, annars det vore inte så svårt att se om dina misstankar stämmer.
Det kula för dig är att misstänka människor och det måste bli ett slut på. Och det är bara du som kan göra det. Odla kan bara vara hjälp i detta sammanhang. Men snälla nån du kan väl inte bestämma om någon får vara misstänksam mot andra människor eller inte. Förresten så är det bara bra att vara det ibland. Om du inte vill vara misstänksam mot någon är det upp till dig men kom inte och tala om för någon annan hur den ska vara. Det har inte ett dugg med rättssäkerhet att göra.
Redigerat av Stintan43: 11-04-2008, 21:31
--------------------
|
|
|
|
rahmat2
|
11-04-2008, 21:29
|
Gäster

|
CITAT (Fenja @ 11-04-2008, 22:26)  Tand för tand och öga för öga är något helt annat än mothugg här i Sverige och i den övriga världen. Men som sagt jag är inte intresserad av att gå i klinch med dig, jag tycker att du kan ge dig nu och ägna dig åt växtavdelningarna och odla ditt stora växtintresse lite i stället!  Mvh Fenja Slå upp mothugg så får du se vad det betyder. Att du ska stoppa mig från att yttra mig förvånar mig inte. Det fanns andra som ville stoppa mig från att tänka och uttrycka mig. Ställ dig bara i kö bakom ryggen på dem.
|
|
|
|
|
11-04-2008, 21:32
|

Medlem

|
CITAT (Bee @ 11-04-2008, 22:26)  -----Jag lutar nog åt Bettsons antaganden tills jag blir överbevisad. Hela tråden andas suspekt "socialt projekt" på något sätt. Och många tycks falla i fällan. Jag har levt ett ganska långt liv med devisen att tro människor om gott, tills jag blir överbevisad om motsatsen. Det är en inställning som tjänat mig, och förhoppningsvis även min omgivning, väl. Jag har alltså ingen som helst anledning att ompröva denna min "blåögda" inställning.
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|