Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 14 15 16 17 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > rParallellerna!
          Fenja
          Inlägg 11-04-2008, 21:35
          Länk hit: #301

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag ska inte stoppa dig från någonting, däremot står det mig och alla andra här att tycka och det är vad jag gjorde i mitt förra inlägg biggrin.gif. Mothugg betyder bland annat: Göra motstånd mot (ngt), hålla igen, hålla tillbaka, "bromsa", hindra.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Netha
          Inlägg 11-04-2008, 21:37
          Länk hit: #302

Gäster

CITAT (rahmat2 @ 11-04-2008, 22:10) *
          Detta är ett annat exempel på det misstänksamhet som du bär med dig.

Du har anklagat mig för att jag skulle varit "Internettroll". Du undviker "se efter ordentligt" om du har rätt med dina misstankar mot mig. Jag erbjuder dig hjälp av en annan känd medlem i Forumet. Du vill inte fortfarande bete dig som man gör i övrigt i samhället.

Det som du är bäst på är att vara misstänksam och du skyller på att du själv har blivit misstänkt.

Den meningen kan du tolka som du vill men din respekt för rättsäkerheten är lika med noll i detta sammanhang, annars det vore inte så svårt att se om dina misstankar stämmer.

Det kula för dig är att misstänka människor och det måste bli ett slut på. Och det är bara du som kan göra det. Odla kan bara vara hjälp i detta sammanhang.

Har precis läst denna sista sida i debatten och vill säga (även om jag inte tänkte vare sig läsa el skriva mer i den)

Snälla snälla snälla Rahmat ... Lägg ner detta .. alltså ... låt tråden avslutas.

Vad jag kan förstå så handlar det mesta om språkförståelse/ickeförståelse.
          Ni pratar förbi varann ... och det är bara sååå sorgligt att det fortgår hur länge som helst.smile.gif

Egentligen så tror jag att ingen enda i detta forum har något emot dig Rahmat som person
          ... men många har svårt för att förstå vad du egentligen menar
          med dina inlägg.
          Till exempel så trodde jag att du kallade mig för högerextremist ... men du förklarade att det inte var mig,
          utan orden jag skrev du menade.

Om jag bodde närmare dig så hade jag gärna träffat dig. Då hade vi säkert kunnat reda ut ett och annat. smile.gif

Kanske skulle du berätta lite för oss om ditt liv. Inget för personligt, men kanske vad du har varit med om och som satt spår i ditt liv.

Det är så svårt för oss svenskar som alltid levt i fred och frihet, att förstå hur de som upplevt krig och grymheter, känner och mår.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-04-2008, 21:39
          Länk hit: #303

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Rahmat mothugg betyder att man säger emot någon. Alltså har en annan åsikt.

Redigerat av Stintan43: 11-04-2008, 21:40

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-04-2008, 21:42
          Länk hit: #304

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Aqvakul @ 11-04-2008, 22:32) *
          Jag har levt ett ganska långt liv med devisen att tro människor om gott, tills jag blir överbevisad om motsatsen. Det är en inställning som tjänat mig, och förhoppningsvis även min omgivning, väl. Jag har alltså ingen som helst anledning att ompröva denna min "blåögda" inställning.

smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-04-2008, 21:44
          Länk hit: #305

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Netha @ 11-04-2008, 22:37) *
          Har precis läst denna sista sida i debatten och vill säga (även om jag inte tänkte vare sig läsa el skriva mer i den)

Snälla snälla snälla Rahmat ... Lägg ner detta .. alltså ... låt tråden avslutas.

Vad jag kan förstå så handlar det mesta om språkförståelse/ickeförståelse.
          Ni pratar förbi varann ... och det är bara sååå sorgligt att det fortgår hur länge som helst.smile.gif

Egentligen så tror jag att ingen enda i detta forum har något emot dig Rahmat som person
          ... men många har svårt för att förstå vad du egentligen menar
          med dina inlägg.
          Till exempel så trodde jag att du kallade mig för högerextremist ... men du förklarade att det inte var mig,
          utan orden jag skrev du menade.

Om jag bodde närmare dig så hade jag gärna träffat dig. Då hade vi säkert kunnat reda ut ett och annat. smile.gif

Kanske skulle du berätta lite för oss om ditt liv. Inget för personligt, men kanske vad du har varit med om och som satt spår i ditt liv.

Det är så svårt för oss svenskar som alltid levt i fred och frihet, att förstå hur de som upplevt krig och grymheter, känner och mår.

Så klok och empatisk du är Netha! kompiskram.gif

Rahmat, lyssna gärna på Nethas råd att avsluta tråden. kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 21:44
          Länk hit: #306

Gäster

...
          ...

Hej, Netha!

kompiskram.gif Jätte kul att skriva till dig. Det samma jag önskar också att vi levde nära varandra så att jag kunde få träffa dig och din fina familj.
          Om ni nån gång har vägarna förbi Göteborg, blir jag så hemskt glad att se dig och din nära och kära.

Kram!

Rahmat

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-04-2008, 21:47
          Länk hit: #307

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

(...) Kanske skulle du berätta lite för oss om ditt liv. Inget för personligt, men kanske vad du har varit med om och som satt spår i ditt liv. (...)

Det tycker jag var ett jättebra förslag! Det kan du väl göra, Rahmat? Naturligtvis bara om du vill.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Netha
          Inlägg 11-04-2008, 21:48
          Länk hit: #308

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-04-2008, 22:44) *
          Så klok och empatisk du är Netha! kompiskram.gif

Rahmat, lyssna gärna på Nethas råd att avsluta tråden. kompiskram.gif

wub.gif

CITAT (rahmat2 @ 11-04-2008, 22:44) *
          Hej, Netha!

kompiskram.gif Jätte kul att skriva till dig. Det samma jag önskar också att vi levde nära varandra så att jag kunde få träffa dig och din fina familj.
          Om ni nån gång har vägarna förbi Göteborg, blir jag så hemskt glad att se dig och din nära och kära.

Kram!

Rahmat

smiley_small_hug.gif Kanske någon gång när vi tar flyget till Gbg. smile.gif

Citera
          Bee
          Inlägg 11-04-2008, 21:50
          Länk hit: #309

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (Aqvakul @ 11-04-2008, 22:32) *
          Jag har levt ett ganska långt liv med devisen att tro människor om gott, tills jag blir överbevisad om motsatsen. Det är en inställning som tjänat mig, och förhoppningsvis även min omgivning, väl. Jag har alltså ingen som helst anledning att ompröva denna min "blåögda" inställning.

Det har jag också! Tills jag blev medlem på olika internet-forum. Här är världen annorlunda mot vad vi hittills trott! Och en sund misstänksamhet är ett i grunden gott skydd man lutar sig mot. Ett grundläggande överlevnadsbehov som funkar och träder ikraft även i internet-sammanhang.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 22:00
          Länk hit: #310

Gäster

CITAT (Bee @ 11-04-2008, 22:50) *
          Det har jag också! Tills jag blev medlem på olika internet-forum. Här är världen annorlunda mot vad vi hittills trott! Och en sund misstänksamhet är ett i grunden gott skydd man lutar sig mot. Ett grundläggande överlevnadsbehov som funkar och träder ikraft även i internet-sammanhang.

Det finns annat sätt att göra sig säker på än att göra det på andra nya medlemmars bekostnad.

Detta med misstänksamhet har varit kärnan i min tråd. Ingen orkar läsa det hela tyvärr. Man bara läser ett inlägg och kommer in för mothugg , vilket även bjuder mig på mothugg. Det vägrar jag. Jag vet inte vilka svårigheter den andra medlemmen har.
          Men ställa upp på att träffa människor, det kan jag. Gärna så fort som möjligt för att kunna leva med lite mera relax stil på Forumet. det är aldrig kul att bli misstänkt för nåt du inte gjort.

Redigerat av rahmat2: 11-04-2008, 22:01

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 22:11
          Länk hit: #311

Gäster

Men Netha & Aqvakul & Myosotis råd avsluar vi tråden!

Citera
          juliette
          Inlägg 11-04-2008, 22:11
          Länk hit: #312

Medlem
          Antal inlägg: 49
          Medlem nr: 14 809

Det är mycket märkligt att Rahmat anser sig förstå svenska bättre än vi som har svenskan som modersmål! Jag har läst och följt denna tråden sedan den började och det är häpnadsväckande hur trådskaparen gång på gång väljer att inte ens försöka förstå när andra förklarar för honom vad vissa ord betyder. Själv gör han tummen ner-tecknet som betyder buuu mer än det som Ruda för länge sedan skrev i tråden om andar och spöken. Buuuuuuuu sa till och med lilla spöket Laban och i det sammanhanget har det ingen nedsättande betydelse.
          Det är ingen idé att försöka förklara för människor som inte vill lyssna och som aldrig kan ha fel!Nu senast har han slagit upp ordet "mothugg" och han måste ha ett väldigt konstigt lexikon om det skulle betyda "öga för öga, tand för tand"!
          Det är också märkligt att han så snabbt kan få en klar bild över vad som händer här på odla. Det HAR faktiskt förekommit s.k. troll och flera trådar har stängts, medlemmar har blivit uteslutna innan Rahmat reggade sig.
          När så många kloka och vettiga människor försöker förklara för dig vad ord betyder, varför vill du inte lyssna då Rahmat? Är det så svårt att ta till sig att även du kan ha fel? Varför tål du inte att andra uttrycker sin åsikt när du hävdar att du har rätt att skriva vad du vill?

Citera
          Netha
          Inlägg 11-04-2008, 22:12
          Länk hit: #313

Gäster

Citerar mig själv ...

En systerson till mig, var en av dem som i Pristina (tror jag det var) hittade mördade kvinnor, barn och bebisar i en källare.
          Det är sådana upplevelser som sätter spår i en människa och just därför undrar jag om du kanske har varit med om liknande
          men som du inte orkar berätta för oss om.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 11-04-2008, 22:15
          Länk hit: #314

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 12:34) *
          Internettroll har två användningar:
          1) I brist på argument har det använts mot gamla medlemmar
          2) Mot nya medlemmar.

Öööh.. nej

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 22:18
          Länk hit: #315

Gäster

Härmed avslutar vi tråden![color="#FF8C00"][/color]

Citera
          juliette
          Inlägg 11-04-2008, 22:20
          Länk hit: #316

Medlem

utan att be om ursäkt?

Citera
          Bee
          Inlägg 11-04-2008, 22:21
          Länk hit: #317

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (rahmat2 @ 11-04-2008, 23:00) *
          Det finns annat sätt att göra sig säker på än att göra det på andra nya medlemmars bekostnad.

Detta med misstänksamhet har varit kärnan i min tråd. Ingen orkar läsa det hela tyvärr. Man bara läser ett inlägg och kommer in för mothugg , vilket även bjuder mig på mothugg. Det vägrar jag. Jag vet inte vilka svårigheter den andra medlemmen har.
          Men ställa upp på att träffa människor, det kan jag. Gärna så fort som möjligt för att kunna leva med lite mera relax stil på Forumet. det är aldrig kul att bli misstänkt för nåt du inte gjort.

En sund misstänksamhet är en grundläggande egenskap hos människan över hela världen. Resultatet av den osunda misstänksamheten får vi dagliga bevis för när vi ser på nyheterna.
          Det är därför det är så viktigt att vi förstår varandra, så att vi inte behöver vara misstänksamma. Hur vi talar och skriver beror på var vi befinner oss. Vi måste ständigt vakta vår tunga så att vi inte orsakar missförstånd. När vi är i ett så kallat "säkert" område, det vill säga när vi är bland människor vi litar på, så slappnar vi av. Om det då dyker upp någon som beter sig - eller talar - annorlunda - ja, då drar vi oss tillbaka och blir misstänksamma tills vi ser att den nye inte är farlig. - Vi är helt enkelt inte mer annorlunda än vad djuren är!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          rahmat2
          Inlägg 11-04-2008, 22:22
          Länk hit: #318

Gäster

Tråden låser vi här!

Citera
          Internettrollet
          Inlägg 11-04-2008, 22:23
          Länk hit: #319

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 15 240

laugh.gif tongue.gif crazy.gif

Citera
          juliette
          Inlägg 11-04-2008, 22:23
          Länk hit: #320

Medlem

Ja, du är ju van att bestämma vad andra får göra!

Citera

17 sidor V  « < 14 15 16 17 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 01:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon