Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > rParallellerna!
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 22:43
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Men snälla Rahmat hur läser och tolkar du inläggen egentligen? Det finns ju inget högerextremistiskt i Nethas inlägg.
          Jag börjar mer och mer inse att det är det svenska språket du inte behärskar tillräckligt. Det är verkligen sorgligt det du anklagar folk för.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          jana
          Inlägg 08-04-2008, 22:44
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 167
          Medlem nr: 14 742

någon påstod här i tråden att de som kallats troll var någon som kastat in ett KONTROVERSIELLT första inlägg som ny medlem...men det kan ju vara så att man är olika van att diskutera olika saker för finns inga för kontroversiella ämnen???....jag förstår nu att det var fel forum....här ska mest diskuteras väder, hobbies, tv-program o andra för mig triviala saker med massa klapp på ryggen o trams....

Citera
          Pirum
          Inlägg 08-04-2008, 22:44
          Länk hit: #63

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag tycker ni (flera iaf) ger rahmat2 onödigt mycket kritik. Men, nu ska jag lägga mig, har redan varit upp 4 timmar längre än jag borde känner jag. *suck*

--------------------
          zon2.5

Citera
          Netha
          Inlägg 08-04-2008, 22:46
          Länk hit: #64

Gäster

CITAT (jana @ 08-04-2008, 23:44) *
          någon påstod här i tråden att de som kallats troll var någon som kastat in ett KONTROVERSIELLT första inlägg som ny medlem...men det kan ju vara så att man är olika van att diskutera olika saker för finns inga för kontroversiella ämnen???....jag förstår nu att det var fel forum....här ska mest diskuteras väder, hobbies, tv-program o andra för mig triviala saker med massa klapp på ryggen o trams....

Men nu är du ju bara fjantigt barnslig.

Försök att hålla dig till verkligheten och vad som avhandlas i forumet.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 22:46
          Länk hit: #65

Gäster

CITAT (Netha @ 08-04-2008, 23:14) *
          Nu har jag läst tråden och måste faktiskt få säga som så ...
          Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter.
          ...

denna mening kan bara betyde att jag måste vara tyst och håla käften. Och deta har jag bara hört i Sverige av högerextremisterna. Ingen annan har förnekat mig rätten att yttra/uttrycka mig.

Citera
          Netha
          Inlägg 08-04-2008, 22:48
          Länk hit: #66

Gäster

CITAT (Pirum @ 08-04-2008, 23:44) *
          Jag tycker ni (flera iaf) ger rahmat2 onödigt mycket kritik. Men, nu ska jag lägga mig, har redan varit upp 4 timmar längre än jag borde känner jag. *suck*

Kan du vara vänlig och utveckla detta ... på vilket sätt har Rahmat utsatts för obefogad kritik?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 22:49
          Länk hit: #67

Medlem

Du har fel Rahmat det står faktiskt inte så som du tolkar det.

--------------------

Citera
          Netha
          Inlägg 08-04-2008, 22:52
          Länk hit: #68

Gäster

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:46) *
          denna mening kan bara betyde att jag måste vara tyst och håla käften. Och deta har jag bara hört i Sverige av högerextremisterna. Ingen annan har förnekat mig rätten att yttra/uttrycka mig.

Jamen snälla du ... själv ger du dig rätten att klanka ner på alla i forumet som inte håller med dig
          medan du samtidigt avsäger dem rätten att klanka på dig.

Visst har du rätt att uttrycka din åsikt, precis som övriga.
          Men det jag menade var .. att du så tydligt sågade övrigas åsikter.

Citera
          jana
          Inlägg 08-04-2008, 22:53
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 167
          Medlem nr: 14 742

CITAT (Netha @ 08-04-2008, 23:14) *
          Nu har jag läst tråden och måste faktiskt få säga som så ...
          Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter.

Inte alltid handlar det om kulturchocker ... desto mer om fördomar... oavsett vilket håll de kommer ifrån.
          Så är min uppfattning.

varför får man inte det??? confused.gif Det är väl aldrig fel att på ett bra sätt ifrågasätta och undersöka?? Var inte sådana torra Svenssons nu........man måste bjussa lite på sig själv och på den svenska mentaliteten....vi är heller inga helgon .... angel_not.gif ....nån av oss......

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 22:55
          Länk hit: #70

Gäster

CITAT (Pirum @ 08-04-2008, 23:44) *

Jo, detta är bara ett exempel på det som jag nämnde i det inleddamde inlägget i denna Forum. Det är människor med översitteri som hobby och noll respekt andras rätt till sina åsikter. Den använder sig till och med av kända fraser lånade ur högerextremisternas ruttna arkiv.
          senarin är det samma:

En översittare kommer och slänger ur sig det man inte säger till sitt fiende. Och sen kommer en trupp för uppbackning av översittaren.

Den stilen måste begravas!

Citera
          Netha
          Inlägg 08-04-2008, 23:00
          Länk hit: #71

Gäster

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:55) *
          Jo, detta är bara ett exempel på det som jag nämnde i det inleddamde inlägget i denna Forum. Det är människor med översitteri som hobby och noll respekt andras rätt till sina åsikter. Den använder sig till och med av kända fraser lånade ur högerextremisternas ruttna arkiv.
          senarin är det samma:

En översittare kommer och slänger ur sig det man inte säger till sitt fiende. Och sen kommer en trupp för uppbackning av översittaren.

Den stilen måste begravas!

Men hörru nu Rahmat ... nu börjar jag nästan tro att du enbart är ute för att provocera.
          Tror inte för ett öre att du är så oinsatt i hur vårt samhälle fungerar och att du inte förstår oss..
          så som du vill påskina här i forumet.
          Tyvärr. thumbdown.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 08-04-2008, 23:01
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 23:46) *

Nej, Rahmat, där håller inte ens jag med dig. Netha skrev ju: Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter. Det betyder inte alls att du ska hålla käften, utan bara att du inte ska slå ner urskiljningslöst mot alla svenskar. Oavsett var man är född ska man inte dra alla över en kam. Konstruktiv kritik är däremot välkommen. Att kalla någon för högerextremist som inte är det är faktiskt mycket sårande.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 23:16
          Länk hit: #73

Gäster

CITAT (Myosotis @ 09-04-2008, 00:01) *
          Nej, Rahmat, där håller inte ens jag med dig. Netha skrev ju: Att du inte är född i Sverige ... det ger dig ingen rätt att så kategoriskt slå ner på "svenskarnas" funderingar och åsikter. Det betyder inte alls att du ska hålla käften, utan bara att du inte ska slå ner urskiljningslöst mot alla svenskar. Oavsett var man är född ska man inte dra alla över en kam. Konstruktiv kritik är däremot välkommen. Att kalla någon för högerextremist som inte är det är faktiskt mycket sårande.

Om du titta på citatet som du så väl kursiverat så står det att jag inte får kritisera Gud. För här "svenskarnas" funderingar och åsikter är bara "Gud" som jag använd. Detta kan man inte säga till en svensk redaktion som gör tv. I både engelsk och svensk tv förlöjligas idén med Gud. Det har jag inte ens gjort. Detta kan man säga till nån som är född på annat hål. Det är det som är förnekandet av mina rättigheter att yttra/uttrycka mig. Att tala om någons åsikter är en av mina självklaraste rättigheter och ingen kan ta det från mig.

Redigerat av rahmat2: 08-04-2008, 23:26

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 23:26
          Länk hit: #74

Medlem

Jag tycker att du svamlar nu Rahmat. Vad har Gud med Nethas inlägg att göra? Inte svenskar heller ska dra alla över en kam. Det spelar ingen som helst roll var man är född.

--------------------

Citera
          rahmat2
          Inlägg 08-04-2008, 23:29
          Länk hit: #75

Gäster

CITAT (Stintan43 @ 09-04-2008, 00:26) *
          Jag tycker att du svamlar nu Rahmat. Vad har Gud med Nethas inlägg att göra? Inte svenskar heller ska dra alla över en kam. Det spelar ingen som helst roll var man är född.

Och vad är "svenskanas" funderingar och åsikter som är förbjudna för mig att kritisera?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-04-2008, 23:42
          Länk hit: #76

Medlem

Du får ju såklart kritisera funderingar och åsikter som alla andra men när du skriver att alla på forumet är översittare så anklagar du ju en massa människor för något dom inte är. Eller när du säger att någon är högerextremist så är det ju en anklagelse som inte har någon grund. Sådant är inte kritik av åsikter utan rena oförskämdheter.

Ingen har skrivit att det är förbjudet för dig att kritisera andras funderingar och åsikter.

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 09-04-2008, 05:52
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Den här tråden utvecklades ju väldigt intressant. Tråkigt att det blev bråk men ändå intressant.

Intressant det där att Gud kommer upp när det bråkas. Eller det kanske är rahmats sätt att svära...?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Netha
          Inlägg 09-04-2008, 06:25
          Länk hit: #78

Gäster

CITAT (rahmat2 @ 09-04-2008, 00:29) *
          Och vad är "svenskanas" funderingar och åsikter som är förbjudna för mig att kritisera?

Du får så klart kritisera, men förvräng inte vad som sägs
          och ... kalla mig inte för högerextremist.

Jag tycker att vuxna människor ska kunna diskutera sansat även om man har olika åsikter
          och utan att ta till skällsord som du gör.
          Det är väldigt fult gjort av dig. thumbdown.gif

Berith ... jag ser inget bråk. Om alla vore överens om allt
          då skulle aldrig en diskussion uppstå.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 09-04-2008, 10:52
          Länk hit: #79

Gäster

CITAT (Netha @ 09-04-2008, 07:25) *
          Du får så klart kritisera, men förvräng inte vad som sägs
          och ... kalla mig inte för högerextremist.

Jag tycker att vuxna människor ska kunna diskutera sansat även om man har olika åsikter
          och utan att ta till skällsord som du gör.
          Det är väldigt fult gjort av dig. thumbdown.gif
          Berith ... jag ser inget bråk. Om alla vore överens om allt
          då skulle aldrig en diskussion uppstå.

1) Har ingen aning vem är högerextremist på detta Forum.
          2) Kan inte intyga att det inte existerar sådana på Forumet heller.
          3)Har inte kallat dig för högerextremist.
          4) Det är bara vår sätt att se på världen som är skillnad på.
          5) Vi födds inte med idéer, utan de får vi av samhället i och med att gräns mellan olika samhälls strömningar inte finns.
          6) Får dig är det bara att ta tillbaka meningen. För den är högerextremistisk.
          7) Haft kontakt med dig redan första dagarna på Forumet och din oro för den unga arbetaren i gruvan i Kiruna gjorde att jag skickat dig till och med PM och visat dig mitt samtycke.
          8) På detta Forum har jag bara kritiserat idéer och inte slagit någon. Det du förbjuder är bara min rätt att yttra mig.
          9) Hoppas så hjärtligt att du tar meningen tillbaka, för du har inte läst hela tråden.
          10) Oavsett min blodrelation till dig skulle jag sagt samma sak som jag sa igår kväll.

Föreslår att du tänker på dessa jag sagt.

Citera
          Bettson
          Inlägg 09-04-2008, 11:24
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (rahmat2 @ 08-04-2008, 22:31) *
          Detta som du tar som citat från mig är ett passande svar på de inlägg som ni idag har lagt in. Er stil är i fara, enligt er.En översittares stil. Och det är det som besvärar er.

Fast om du kallar Stintan 43 för översittare så tappar de flesta respekt för vad du säger. Stintan kanske inte alltid delar dina åsikter men hon framförs sina på ett vänligt och korrekt sätt.

Jag uppfattar dig mera som om du ogillar svenskar i allmänhet och odlaiter i synnerhet. Förstår faktiskt inte varken dina hänsyftningar till religion, hudfärg eller nationalitet.

Citera

17 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 01:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon