Hej igen... alla fina hönsägare och andra intresserade. Jag skäms att inte vara här oftare då man har så mycket bra och intressant läsning här på forumet om höns!!
Vill bara sända en hälsning från mig och mina höns/tuppar. Så otäckt med räven som tog hönsen...man är verkligen rädd att något sådant ska hända.
Vi har i och för sig hönsgård med tak/metallnät som täcker nästan all yta där inne, men man vet aldrig vad som kan hända. Vi har metall nät över nästan hela hönsgården, utom vid själva "huset" de bor i... och där skulle ett djur kunna ta sig in om det absolut ville. Såg faktiskt en katt igår kväll som hade "hoppat"?? upp på själva hönsstaketets övre del, alltså träkant el vad man nu kallar det för.

Katten hör inte till gården men vi får nog passa så den inte skrämmer hönsen igen.
Hönsen är ute på vår tomt vissa dagar, men det är skönt att veta att man kan" lita på" hönsgården om man inte kan passa dem. I hönsgården finns flera svarta vinbärsbuskar(som uppskattas när bären kommer) och små träd och buskar jag planterat och olika växter/gräs och blommor på marken ...så de har finfint skydd för solen osv.... de springer runt bland grönskan och buskarna så de står härliga till. Ibland tror jag att de gått in men de sitter och sover under "grönsakerna".
Hoppas ni och alla underbara höns får en riktigt skön och rovdjursfri sommar

Hälsningar från mig och de bortskämda hönsen som äter vindruvor varje dag, året runt
Redigerat av Azola: 10-06-2011, 12:37