Minimika: Beklagar förlusten men förmodar att det inte fanns något att göra för den lille...
Myosotis: Tack och lov klarade sig dina men det börjar bli mycket rovfågel på himlen och även i tätorter syns dom av och till...
Förra sommaren slog en rovfågel sig ner i grannens ligusterhäck för att förmodligen få en gråsparv till middag.
Det tyckte jag inte den förtjänade så tre stycken värmeljus flög runt huvudet på den men inte f*n flög den...
Ner och runt huset in på grannens uteplats som jag tog hand om medan hon var på resa...
Kommer nästan fram till rovfågeln och skall just kasta mig efter den,då upptäcker den mig och drar iväg med en hel del av sina fjädrar yrande i luften.
Den fick ingen måltid och fjädrarna var endast från rovfågeln.
Några veckor tillbaka så såg grannen enrovfågeln som nappa en gråsparv strax utanför huset,om det är sant det vet bara dom inblandade.
Vetkli och fil verkar vara bra för olika djurs magar och så även höns ?
Kommentarer till dagens bilder.
Nr 1. Compact living eller ju mer vi är tillsammans...
Nr 2. Moderna hönor sover förmodligen hellre på gräset än klamrar sig fast på en pinne...
Tänk,hur skulle den lille kunna sitta på mors rygg om dom "hängde" på pinnen ?
Modern kan även hålla koll på sina små utan att behöva vrida huvudet höger,vänster och höger igen...
Kanske fler reden till hönsen
Wilmer: Inga fler bilder på "dina" hönor ?
Biggan: Leksaken känner jag igen men är osäker på om den fanns i produktion,när jag var barn på tidigt 70-tal...
Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13