Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
CITAT (Eva i Skåne @ 25-06-2013, 16:59)
Grattis Kiki och grattis Myo! När är kläckningsdagen beräknad?
Ojdå, missade att svara. De kläcks nuuu!! 5.gif ( 3.12k )
Antal nedladdningar: 2 En spättad var ny och ännu blöt i morse, en mörk kläcktes halv sju. Båda har rosenkam. Hål i de andra två äggen.
Medlem
De andra två blandraserna är 3 veckor nu. Jag tyckte de var små fortfarande, men de har visst blivit riktigt stora, för de nykläckta är pyttesmå jämfört med dem.
Medlem
Småpärlorna är 6 veckor och "de stora" - fast de första blandraserna håller visst på att växa ikapp dem redan. Bara de inte blir lika stora som sin pappa...
Favoritpärlan är minst, men står man på vattenautomaten blir man störst!
Medlem
För det första behöver du inget skäl för att hälsa på, du är välkommen när du vill. För det andra hade jag glömt den där "skulden" och det hoppades jag att du också skulle göra...
Medlem
När jag ändå håller på, några bilder på Dals-Pärlhönsen också. Jag har ju fått låna två kameror Deras favoritställe är just nu uppe på plåttaket till deras sandbad, det låter som en elefanthjord när de springer där uppe. Idag la jag märke till att mammahönan gick och åt själv utan att locka dem, de blir mer och mer självständiga och det dröjer nog inte länge förrän hon tröttnar helt på dem.
Medlem
I lördags hade jag kommit långt ner i kycklingfodersäcken och gissa vad jag hittade där?! En möglig klump!! Kanske har de ätit mögel under hela sin uppväxt Det såg precis ut som om någon vätska hade runnit ner, fått pelletsen att klumpa ihop sig och sen möglat så man kan ju hoppas att fodret ovanför var okej. Alla lever och verkar må bra. Jag kunde inte köpa nytt foder förrän igår morse så de fick annat fram till dess, och omställningen gick också bra. Man borde tvinga tillverkarna att äta upp resten i säcken inklusive klumpen. Sånt får ju bara inte hända.