Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
Myoarm som sittpinne:
CITAT (Myosotis @ 16-07-2013, 09:11)
Myoarm
Ordet lät roligt så jag googlade det för skojs skull för att se om detta var enda träffen på hela internet. Det är det inte Jag menade alltså inte protesen utan min arm.
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
CITAT (Myosotis @ 08-07-2013, 10:17)
För det första behöver du inget skäl för att hälsa på, du är välkommen när du vill. För det andra hade jag glömt den där "skulden" och det hoppades jag att du också skulle göra...
Ljuvliga bilder! Jag ringer innan jag kommer, men just nu har jag fullt upp så kycklingarna hinner ju bli stora innan jag får se dem live. Jag njuter av bilderna så länge!
CITAT (Myosotis @ 16-07-2013, 09:15)
Myoarm som sittpinne:
Ordet lät roligt så jag googlade det för skojs skull för att se om detta var enda träffen på hela internet. Det är det inte Jag menade alltså inte protesen utan min arm.
Mycket snyggare än armband!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Kycklingarna är nu 11, 8 resp 5 veckor gamla. Det går så snabbt De "stora" Dals-Pärlhönsen har varit självständiga i över en vecka nu, mamman har börjat värpa igen. De 2 små tupparna övar på att gala. Det var meningen att jag skulle behålla en, men tyvärr verkar det som om jag måste behålla tre De är alldeles för vackra och söta för att lämna bort.
De 2 mellankycklingarna går fortfarande med mamman, men förmodligen kommer hon att stöta bort dem snart. Hon har passat på att rugga under tiden, smart
Det är en tupp och en höna, jag ska nog behålla båda om inte tuppen blir för stor. Han är väldigt snygg. Det är Isbartuppen också, men han är alldeles för stor så jag ska hitta ett nytt hem till honom. Med så många prickiga barn kan han knappast neka faderskapet Han kommer att leva vidare i kycklingarna, och alla hönorna kommer att värpa gröna ägg
Favorithönans är 2 tuppar och 2 hönor, de blir som vanligt extra tama.
Medlem
CITAT (silos @ 26-08-2013, 17:45)
Vilken lycka att ha sådana höns!
Ja de är meningen med livet
Idag är den lilla favoritdalspärlhönan 108 dagar gammal (syskonen 109). Min lilla Pärla i fjor blev 107 dagar gammal så jag kan inte sluta tänka på henne just nu Hon var så speciell och det var så hemskt när hon blev sämre och sämre och jag till slut var tvungen att fatta det där jobbiga beslutet. Jag kan fortfarande inte titta på bilder på henne utan att bli ledsen så här kommer en anemon istället.
Hon är begravd unter mitt Eliseäppleträd och jag satte dofttulpanlökar där, men de försvann spårlöst under vintern. Sorkar förmodligen. Så i våras satte jag blå anemoner där istället.
Medlem
Bildstöld igen Upptäckte just bilden av min höna på en blogg. Hon får gärna låna den, men är det så svårt att fråga om lov innan?! Undrar om det är någon här på odla. Har skrivit till henne, ska bli spännande att se om jag får ett svar.
Edit: Hon har bett om ursäkt och lagt till mitt namn
Medlem
Tack Ja, det är motiven som gör att det blir bra bilder
Den här lilla unghönan är bra på att trösta. Igår satt hon på min hand länge och somnade med halsen utsträckt och huvudet på min axel; vid ett tillfälle borrade hon in huvudet mellan halsen och tröjkragen på mig. Rena terapin med en sån varm och fluffig liten sak som visar sån tillit
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
CITAT (Myosotis @ 19-09-2013, 13:05)
Tack Ja, det är motiven som gör att det blir bra bilder
Den här lilla unghönan är bra på att trösta. Igår satt hon på min hand länge och somnade med halsen utsträckt och huvudet på min axel; vid ett tillfälle borrade hon in huvudet mellan halsen och tröjkragen på mig. Rena terapin med en sån varm och fluffig liten sak som visar sån tillit
Tillit och kärlek!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958
Det var också längesedan jag tittade på dina bilder, tyvärr. De är helt underbara och hur underbara måtte dessa hönor och tuppar inte vara i verkligheten....
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...