Ancona, det fick jag kolla upp i boken. Spännande! Berätta gärna mer om dina höns! Du kanske har bilder också?
Här kommer bilder på goda vänners höns:

Ung faverollehöna i väntan på drinken
Bröderna har precis börjat gala, det låter komiskt men de lär sig väl snart.

En hel hög med kycklingar

som jag passade för ett tag sen (syskon till den som inte åt). Mest faverolle, en wyandotte, några är förmodligen värphybrider. En av faverollehönorna brukade flyga upp på min rygg. Inte med på bild är några stora broilerkycklingar som jag hoppas att de slaktar snart. Det var hemskt att se, de växte i rasande fart och kan nu knappt gå längre. Benen är tjocka men åtminstone inte förvridna. Efter några vaggande steg sjunker de ihop och blir liggande, de brukar ligga ner och äta också. Jag visste inte riktigt hur mycket av detta djurplågeri som beror på att de inte får röra sig och får specialfoder, men nu har jag sett att det mest är generna, för dessa har ju fått vanlig mat och fått röra sig. Det är synd om dem. Tänk på det när ni köper kyckling i affären, hur ont de har haft i sina förvridna leder. Har läst om försök där de fick välja mellan mat med eller utan smärtstillande medel, de åt alltid det med smärtstillande.