Nedklippning då, och växtbelysning?
Så det kan fungera med övervintring i lägenhet då alltså, med viss risk, förstår jag...
Man ska tydligen klippa ner dem också under övervintringen, det har jag läst någonstanns iaf... Gör man det i början av vintern eller sparar men det till våren...?
Nedklippta blir de ju inte så stora iaf och jag har inte så hemskt mycket krukväxter just nu men ganska gott om fönster... Tror de ligger i västligt läge, jag har iaf solen gassande rakt in i ALLA mina fönster, först snett in under eftermiddagen sen rakt in under kvällen till solen går ner så det blir hemskt varmt inne på sommaren om man inte har fläktar och vädrar mycket... Puh...

Balkongen har samma läge.
Sen undrar jag var man får tag i växtbelysning för att ge sina plantor de extraljus de behöver både de späda plantorna under början av vårvintern - våren och de plantor man försöker sig på att övervintra...?
Har försökt att söka på nätet men har inte hittat... Vill också ha tips om förvaring typ hyllor, amplar osv till balkoingen... Ska ha lite ampeltomater och lite annat med...
Chiliälskare i Göteborg. Nätbutik AromaJohanna.se