Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Planeringstråd för Surte Bakluckeloppis, Stor växt- och trädgårdsmarknad utan för Göteborg i maj
          *Ulrica*
          Inlägg 12-04-2009, 20:29
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (ninnisky @ 12-04-2009, 18:56) *
          Skänker gärna tre vinster till lotteriet. Blir nog lavendelpåsar (igen) och några broderade handdukar!
          Så snällt! Det blir ju högvinsterna! kompiskram.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 16-04-2009, 07:21
          Länk hit: #162

Gäster

Nu är det precis en månad kvar! smile.gif
          Jag satte upp mina första affischer igår, och fler ska det bli. I dagarna har jag också krukat in bl a strandiris, kinesisk kärleksört, bergklint, fingerborgsblomma och hosta, som hinner rota sig fint innan det blir dags. Jag ser verkligen fram emot marknaden! smile.gif

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 16-04-2009, 08:28
          Länk hit: #163

Gäster

Toppen Olle! Jag ska också försöka hinna få upp åtminstone en affisch i helgen!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 16-04-2009, 16:55
          Länk hit: #164

Medlem

Jättebra att ni sätter upp affischer. Jag har också satt upp en del idag.

Men nyss fick jag ett telefonsamtal som gjorde mej så trött...
          Som ni kommer ihåg har det varit massa turer fram och tillbaka med SV och ABF. Sista beskedet jag fick från ABF var att vi kunde få 100:- i bidrag för"kulturarrangemang" utan att ha ett "samarbetsavtal" med dem men att de undrade om vi kanske ville ha ett samarbetsavtal vilket skulle innebära cirklar etc. Det tackade vi ju nej till.

Men nu ringde hon och sa att vi kan inte få de där 100:- för kulturarrangemang för att vi inte vill ha några cirklar... confused.gif Jag fattar ingenting...

Det bidde en tumme.... känner jag just nu. Först "några hundra" från SV till "etthundra" från ABF till ingenting.... suck...

Visserligen bidrar de till annonsen (jag vet ej hur mycket) men det är ju till Bruksongar.

Jag orkar inte bråka, jag tar bara bort ABF som medarrangör från vår hemsida. wacko.gif

Citera
          Österläge
          Inlägg 16-04-2009, 20:07
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Mäh, dåligt av ABF! Men tyvärr verkar det vara lite så där med studieförbunden, antingen har de inte koll eller så ändrar de sig, jag vet inte vilket... Har oxå fått rätt motstridiga uppgifter när jag varit i kontakt med dem!

Men men, huvudsaken är ju att annonsen blir betald, och det blir den väl? Vi klarar oss utan de där hundringarna!! Tråkgit när du lagt ner så mycket jobb på det men tänk inte mer på det, det är deras förlust!! smile.gif

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          Meriona
          Inlägg 17-04-2009, 18:51
          Länk hit: #166

Gäster

Och en hundralapp kan ju kvitta, det får vi väl knota ihop på annat sätt om det behövs..... smile.gif

Är golfbollar trädgårdsrelaterat? Jag skulle kunna donera en kartong golfbollar med vårt företags namn på till lotteriet, jag tror det är 6 st i, eller 10 inte vet jag som inte spelar. Inte som högvinst, men som utfyllnad, man SKULLE ju kunna spela golf i sin trädgård om den bara är tillräckligt stor. laugh.gif

Citera
          MariaS
          Inlägg 17-04-2009, 20:39
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Har hittat mycke smått och gott till både tips och lotterier här. Även barnpriser!

sitter för övrigt och knåpar på tipsfrågorna som bäst... crazy.gif wacko.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-04-2009, 20:56
          Länk hit: #168

Medlem

CITAT (MariaS @ 17-04-2009, 21:39) *
          Har hittat mycke smått och gott till både tips och lotterier här. Även barnpriser!
          sitter för övrigt och knåpar på tipsfrågorna som bäst... crazy.gif wacko.gif
          smiley_small_hug.gif Jättebra med barnpriser! Spännande att se tipsfrågorna sedan!
          Det känns tryggt att vi har dej med i gänget!

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 18-04-2009, 18:39
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Jag träffade av en händelse Olle idag och då tog vi en fika och pratade lite. Han hade med sig en hel bunt lappar som han skulle sätta upp och hade även delat ut en hel del. Jag fick en del av honom för att sprida ut. Jag vill så gärna komma med - det är ju en sån stor glädje med våra träffar och växtmarknad - men vågar ännu inte säga något bestämt. Ja, du vet Ulrica ...

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 18-04-2009, 20:44
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

I dag har jag skolat om Auberginer. Det är frö från Ingdrid Fuxvall och aldrig har jag varit med om sådan grobarhet. 12 plantor kan jag ta med mig till marknaden, + 11 plantor gullboll, 7 lavendel, 5 rosenmynta, 5 krusmynta, ev pepparmynta, någon/några humle, massor med dahlior, vitkål, tomater, gurka, citronmeliss, prästkragar, fackellilja och förmodligen mycket mer.
          Kanske blir det även fjolårssticklingar av vindruva och mullbär.

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 18-04-2009, 20:50
          Länk hit: #171

Gäster

Det var trevligt att träffas Eva! smile.gif
          Innan jag kom till Mimers hus gick jag bl a förbi Kungälvs kommunhus, där det pågick något evenemang som mycket folk var och tittade på - perfekt att smita in och "råka se att det finns en anslagstavla för allmänheten" alltså. Nu sitter lappar på Mimers hus också, och när jag sedan skulle iväg till Rångedala fick naturligtvis alla som var med varsin lapp. I torsdags, när jag var på akvariemöte i Uddevalla, åkte ett par lappar upp utanför lokalen där. Det är ett bra tips att skriva ut en bunt lappar att ha med när man åker på olika evenemang. Inte så sällan hittar man lämpliga ställen att sätta upp dem.

Olle

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 19-04-2009, 15:09
          Länk hit: #172

Gäster

Nu sitter lappar uppe i Ödsmål, Svenshögen och Ucklum också. Jag har också värvat ett par säljare, nämligen Åke och Ting Wikström som odlar fina ekologiska grönsaker och driver en trevlig gårdsbutik här i Svenshögen. På deras hemsida kan ni läsa om deras filosofi kring hälsa, livsstil och odling: http://www.hallbarhalsa.nu/

Olle

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 19-04-2009, 17:37
          Länk hit: #173

Medlem

Underbart Olle! Vilket jobb du gör! Vi kan verkligen skatta oss lyckliga för att ha en sådan resurs med i klubben!

Angående paret Wikström är det toppen att du har värvat dem men (usch, nu är jag tråkig) det enda undantaget vi gör för företagare är för hantverkare som har ett litet enmansföretag samt den blomsteraffär som Bruksongar ska ha som gäster inne på museiegården. Nästa år kanske vi kan bjuda in företag (med en högre säljaravgift) också men då måste detta vara bestämt från början så att alla har chansen att vara med.

Alternativet för Wikströms (eftersom du redan har bjudit in dem) är att de kommer som privatpersoner, alltså utan reklam eller information om sitt företag och att de endast säljer sådant som är trädgårdsrelaterat, alltså inte kosttillskott etc. Om detta är ok för alla andra?

Förlåt att jag påminner om detta men det vore trist ifall någon blir sur för att ett företag får vara med men inte andra.
          Text från hemsidan:
          "Det är privatpersoner som säljer på trädgårdsmarknaden men vi gör undantag för slöjdare/konsthantverkare så länge det handlar om små enmansföretag."

Redigerat av *Ulrica*: 19-04-2009, 17:42

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 19-04-2009, 19:24
          Länk hit: #174

Gäster

Nu har jag mailat dem om att det är en marknad för privatpersoner som säljer växter och trädgårdsgrejer. Självklart ska samma regler gälla för alla, så nu får folk ta ställning till om de ska få vara med som privatpersoner utan reklam.

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 20-04-2009, 11:01
          Länk hit: #175

Gäster

Men vad det inte någon annan växtbutik som skulle vara med, eller kommer jag ihåg fel? Någon från orten? Eller skulle ha köra sitt vid sidan om bara kanske? confused.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 20-04-2009, 11:57
          Länk hit: #176

Gäster

Nu har jag varit ute på "lapprunda" här i Stenungsund och satt upp på Kullens handelsträdgård, idrottshallen, gymnasiet och kulturhuset Fregatten. smile.gif

Olle

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 20-04-2009, 12:23
          Länk hit: #177

Medlem

CITAT (Meriona @ 20-04-2009, 12:01) *
          Men vad det inte någon annan växtbutik som skulle vara med, eller kommer jag ihåg fel? Någon från orten? Eller skulle ha köra sitt vid sidan om bara kanske? confused.gif

Det företaget är Bruksongars gäster, de tillhör inte Surte Trägårdsmarknad som är ute på parkeringen.
          CITAT (*Ulrica* @ 19-04-2009, 18:37) *
          det enda undantaget vi gör för företagare är för hantverkare som har ett litet enmansföretag samt den blomsteraffär som Bruksongar ska ha som gäster inne på museiegården.

Redigerat av *Ulrica*: 20-04-2009, 12:23

Citera
          Meriona
          Inlägg 20-04-2009, 13:37
          Länk hit: #178

Gäster

Ulrica, jag läste inte ditt inlägg tillräckligt noga, slarviga jag! blush.gif

Olle - du är ju helvild med lapparna! wub.gif Jag försökte sätta upp på vår konsumbutiks anslagstavla, men där var fullt och då får man inte sätta fler. Typiskt! Men jag ska bevaka om det blir ledigt, något måste ju ha utgångsdatum snart.....

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 21-04-2009, 21:44
          Länk hit: #179

Gäster

I kväll har den helvilde varit i Göteborg och "lappat" trädgårdsamatörerna på ett trevligt möte om vildrosor. Fast först var han i Botaniska trädgården och lade en bunt i butikens broschyrställ. rolleyes.gif

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-04-2009, 09:45
          Länk hit: #180

Gäster

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-04-2009, 22:44) *
          I kväll har den helvilde varit i Göteborg och "lappat" trädgårdsamatörerna på ett trevligt möte om vildrosor. Fast först var han i Botaniska trädgården och lade en bunt i butikens broschyrställ. rolleyes.gif

Olle

bravo.gif Du kanske blir portad snart... giggle.gif

Citera

16 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 16:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon