Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Planeringstråd för Surte Bakluckeloppis, Stor växt- och trädgårdsmarknad utan för Göteborg i maj
          Meriona
          Inlägg 03-05-2009, 11:03
          Länk hit: #201

Gäster

Jag såg att du sänt en blänkare till Pelargonsällskapet om Växtmarknaden, Ulrica!

Jag kan verifiera att infon gick ut till alla medlemmar här i vår avdelning, jag fick nämligen ett mail just. Jättebra! blomma.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 03-05-2009, 23:13
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag kan ta med mig mynta, kardvädd, lungört, låga astrar tex. även blå kongo sättpotatis. Tror ni det är någon ide att plocka med sådant halvt onamnat?

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 04-05-2009, 10:18
          Länk hit: #203

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (Wilmer @ 04-05-2009, 00:13) *
          Tror ni det är någon ide att plocka med sådant halvt onamnat?
          Hur menar du med halvt onamnat? Att du inte vet exakt sort? Isåfall är det inga problem bara du säger/skriver det. Jag har tex. med mej en massa cerise hösflox som har stått här i många år men jag har inte den blekaste aning om vad sorten heter. Inte tänker jag skriva Phlox paniculata på den heller, sånt finlir spar jag till andra växter.

Om du inte vet vilken sorts mynta det är så får du väl skriva "Överrraskningsmynta" eller ha en Gissa-myntan-tävling! tummenupp.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 04-05-2009, 10:20
          Länk hit: #204

Gäster

Det går säkert bra! Jag har inte fullständigt namn på allt heller, utan säljer t ex hostorna som "ljusgrön hosta" och "brokbladig hosta". Var inte rädd för att ta med mycket, för jag har ingen ensamrätt till växter i bilen. smile.gif

Olle

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 04-05-2009, 10:40
          Länk hit: #205

Medlem

Ni får väl lasta Olle och hans växter på ett släp annars! giggle.gif
          Det kunde bli ett jippo i sig! rotfl.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 04-05-2009, 14:03
          Länk hit: #206

Medlem

Vira in i presenning och binda på taket giggle.gif . Ja, precis, jag menar att jag inte vet något exakt latinskt namn och så, har fått och det stog här osv. Mynta har ju en förmåga att bre ut sig, så det har jag lite av. Men den är härlig!!

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 04-05-2009, 16:04
          Länk hit: #207

Medlem

Nu är det mindre än två veckor kvar!

Jag skulle vilja att vi bestämde vem som ska göra vad den 16:e så att det är klart.

De som ska sälja kanske kan ha lite svårt att stå i informationshörnan men kan kanske hjälpa till lite innan och kanske kan bemanna frågehörnan mellan 12 och 13. Jag vet att flera av er har sagt att ni vill hjälpa till men vi har ju inte sagt vem som ska göra vad ännu (och har ni gjort det och jag har glömt så ber jag om ursäkt). Nedan ser ni vad vi behöver folk till, skicka ett PM till mej ifall ni kan tänka er att göra något av det så fyller jag i era namn efterhand. Vissa uppgifter är redan klara.

Innan marknaden:
          1. Fixa tipspromenad. = MariaS
          2. Fixa lotter, vinstlista samt samla ihop vinsterna innan kl. 11 den 16:e. = 1 person.
          3. Fixa föreningsinformation på anslagstavlor. = Ulrica
          4. Fixa vinster till lotteri och tipspromenad. = Det hjälps vi åt med, förslag har framkommit i tråden.

Mellan 10 och 11:
          1. Ställa i ordning informationshörnan med "anslagstavlor", lotteristånd samt tipspromenadens start/mål. = Ulrica, Simon och Ulricas mamma.
          2. Ta emot säljare, visa dem till en plats och ta betalt 40:- per bil. = Solstorm

Mellan 11 och 15:
          1. Stå/sitta i informationshörnan. Sälja lotter, lämna ut och ta emot tipspromenadkuponger. = Meriona (1h)1 person (flera kan dela upp tiden mellan sig).

Mellan 12 och 13:
          1. Bemanna "frågestunden" och svara på frågor om trädgård, växter etc. så gott man kan. = MariaS, Ulrica, CillaM

Sedan skulle jag vilja be de som ska sälja att helst stanna till 15 när det slutar. Förra året droppade en del av försäljarna av lite efterhand så i slutet såg det lite tomt ut. Om det blir för segt så får ni be grannen passa era plantor så att ni kan ta en våffelpaus!

Jag ser jättemycket fram emot detta, det ska bli jättekul! bravo.gif

Redigerat av *Ulrica*: 06-05-2009, 11:59

Citera
          CillaM
          Inlägg 04-05-2009, 20:26
          Länk hit: #208

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Mellan 12 och 13:
          1. Bemanna "frågestunden" och svara på frågor om trädgård, växter etc. så gott man kan. = MariaS, Ulrica + 1-2 personer (beroende på behov).

Sedan skulle jag vilja be de som ska sälja att helst stanna till 15 när det slutar. Förra året droppade en del av försäljarna av lite efterhand så i slutet såg det lite tomt ut. Om det blir för segt så får ni be grannen passa era plantor så att ni kan ta en våffelpaus!

Jag ser jättemycket fram emot detta, det ska bli jättekul! bravo.gif
          [/quote]

Sätt upp mig på frågestunden mellan 12 och 13 Ulrica!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 05-05-2009, 08:34
          Länk hit: #209

Medlem

CITAT (CillaM @ 04-05-2009, 21:26) *
          Sätt upp mig på frågestunden mellan 12 och 13 Ulrica!
          Klart! Det räcker nog med oss tre. Folk får väl ställa sig i kö annars... giggle.gif

Citera
          ABCiV
          Inlägg 05-05-2009, 09:13
          Länk hit: #210

Gäster

Förstår att ni ser fram emot detta! Jag gjorde det med.. men tyvärr var jag tvungen att ändra mina planer. Jag får sikta in mig på nästa år istället! Lycka till med allt!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 05-05-2009, 09:59
          Länk hit: #211

Medlem

Du är välkommen nästa år!

Nu har jag bestället en rulle (1000 st) med etiketter från Meyer/Öspab så till helgen blir det etikettskrivning av! Det lär bli massor över så jag tar med till marknaden om någon vill vara med och dela. 50 stycken för 20:- är väl helt ok med tanke på vad etiketter kostar i affären? De ser ut såhär.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 05-05-2009, 15:42
          Länk hit: #212

Medlem

Jag har nog läst lite slarvigt, jag tar med lotterivinst, behövs det många?

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 05-05-2009, 18:18
          Länk hit: #213

Medlem

CITAT (Wilmer @ 05-05-2009, 16:42) *
          Jag har nog läst lite slarvigt, jag tar med lotterivinst, behövs det många?
          Än har vi ingen som fixar ett lotteri så jag vet inte. MariaS får berätta hur många vinster som behövs till tipspromenaden.

Citera
          MariaS
          Inlägg 05-05-2009, 18:34
          Länk hit: #214

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Jag har ett gäng frågor till tipspromenaden, men jag begränsar den nog till 12 för vuxna och 12 för barn. Vet inte hur många tipslappar jag behöver göra bara. Vad tror ni? 100 vuxna och 30 barn, eller...

Vinster tycker jag det räcker med 3 till vuxna och kanske fem till barn. Men kom gärna med förslag. Vi ska ju ha vinster till lotterier också...

Jag har i alla fall med mig ett tiotal vinster totalt. Några till barn.

Citera
          Meriona
          Inlägg 05-05-2009, 19:06
          Länk hit: #215

Gäster

Jag tycker att det blivit rörigt med lotteriet, ska jag ta med golfbollarna eller är de inte trädgårdsrelaterade?

Jag kan allt sitta i utlämningen av startkuponger en stund, men inte mer än en timme.

Citera
          ABCiV
          Inlägg 05-05-2009, 21:03
          Länk hit: #216

Gäster

CITAT (*Ulrica* @ 05-05-2009, 10:59) *
          Nu har jag bestället en rulle (1000 st) med etiketter från Meyer/Öspab så till helgen blir det etikettskrivning av! Det lär bli massor över så jag tar med till marknaden om någon vill vara med och dela. 50 stycken för 20:- är väl helt ok med tanke på vad etiketter kostar i affären? De ser ut såhär.

Vad smarta! Men ett tips är att klippa sönder persienner om man inte vill/kan lägga pengar på att köpa stickor. Det är hur bra som helst och alldeles gratis :-). Dessutom återvinning juh...

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 05-05-2009, 21:45
          Länk hit: #217

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (ABCiV @ 05-05-2009, 22:03) *
          Vad smarta! Men ett tips är att klippa sönder persienner om man inte vill/kan lägga pengar på att köpa stickor. Det är hur bra som helst och alldeles gratis :-). Dessutom återvinning juh...

Tycker att du tänker helt rätt - önskar att jag hade några gamla persienner

Citera
          Solstorm
          Inlägg 06-05-2009, 09:06
          Länk hit: #218

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag kan ta emot säljare och visa plats.

Funderar på tipspromenaden. Det är ju lätt med priser om alla får olika resultat, hur gör man om det kommer 10 personer på delad andraplats?

Citera
          Meriona
          Inlägg 06-05-2009, 09:12
          Länk hit: #219

Gäster

Utslagsfråga brukar man ju ha? Ärtor i burk eller vikten på ett äpple?

Citera
          MariaS
          Inlägg 06-05-2009, 09:37
          Länk hit: #220

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Självklart ingår det en utslagsfråga. Där tänkte jag göra det enkelt och använda samma..... för både vuxna och barn.

Citera

16 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 16:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon