Nu är det mindre än två veckor kvar!Jag skulle vilja att vi bestämde vem som ska göra vad den 16:e så att det är klart. De som ska sälja kanske kan ha lite svårt att stå i informationshörnan men kan kanske hjälpa till lite innan och kanske kan bemanna frågehörnan mellan 12 och 13. Jag vet att flera av er har sagt att ni vill hjälpa till men vi har ju inte sagt vem som ska göra vad ännu (och har ni gjort det och jag har glömt så ber jag om ursäkt). Nedan ser ni vad vi behöver folk till, skicka ett PM till mej ifall ni kan tänka er att göra något av det så fyller jag i era namn efterhand. Vissa uppgifter är redan klara.
Innan marknaden:1. Fixa tipspromenad. = MariaS
2. Fixa lotter, vinstlista samt samla ihop vinsterna innan kl. 11 den 16:e. =
1 person.3. Fixa föreningsinformation på anslagstavlor. = Ulrica
4. Fixa vinster till lotteri och tipspromenad. = Det hjälps vi åt med, förslag har framkommit i tråden.
Mellan 10 och 11:1. Ställa i ordning informationshörnan med "anslagstavlor", lotteristånd samt tipspromenadens start/mål. = Ulrica, Simon och Ulricas mamma.
2. Ta emot säljare, visa dem till en plats och ta betalt 40:- per bil. = Solstorm
Mellan 11 och 15:1. Stå/sitta i informationshörnan. Sälja lotter, lämna ut och ta emot tipspromenadkuponger. = Meriona (1h)
1 person (flera kan dela upp tiden mellan sig).Mellan 12 och 13:1. Bemanna "frågestunden" och svara på frågor om trädgård, växter etc. så gott man kan. = MariaS, Ulrica, CillaM
Sedan skulle jag vilja be de som ska sälja att helst stanna till 15 när det slutar. Förra året droppade en del av försäljarna av lite efterhand så i slutet såg det lite tomt ut. Om det blir för segt så får ni be grannen passa era plantor så att ni kan ta en våffelpaus!
Jag ser jättemycket fram emot detta, det ska bli jättekul!
Redigerat av *Ulrica*: 06-05-2009, 11:59