Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Planeringstråd för Surte Bakluckeloppis, Stor växt- och trädgårdsmarknad utan för Göteborg i maj
          Solstorm
          Inlägg 06-05-2009, 10:02
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag funderar på att ta med mig volgasvamp/kambucha/rysk svamp och sälja. Fast jag funderar på om det är så många som känner till den.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kombucha

Kombucha har börjat säljas komersiellt som typ läsk tror jag. De som har smakat säger att den man gör själv är mycket godare. Den har i alla fall massa nyttigheter i sig bl a nyttiga mjölksyrabakterier. Det är ju också ett bra sätt att få i sig det nyttiga gröna téet.

Vad tror ni? Är det någon idé att släpa den med sig?

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 06-05-2009, 11:45
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (ABCiV @ 05-05-2009, 22:03) *
          Men ett tips är att klippa sönder persienner om man inte vill/kan lägga pengar på att köpa stickor.
          CITAT (ingrid fuxwall @ 05-05-2009, 22:45) *
          Tycker att du tänker helt rätt - önskar att jag hade några gamla persienner
          Ingrid! Du kan få mina persienner! Jag köpte persienner på rea för att prova detta med persiennettiketter men jag skär mej på de vassa kanterna som blir när man klipper dem i kortare bitar.

Går man ihop och köper en rulle på 1000 stycken blir det ju inte så dyrt med "riktiga" etiketter. Samma sak med krukor. Jag säljer ju inte dessa saker för att tjäna pengar utan för att jag köper stora kvantiteter för att få ner priset. Då kan jag sälja vidare till de som inte vill/kan köpa direkt från fabriken/Öspab som jag gör. Men givetvis kan alla som vill få telefonnumret till krukfabriken och köpa själv, precis som Ingrid har gjort.

CITAT (Solstorm @ 06-05-2009, 10:06) *
          Jag kan ta emot säljare och visa plats.
          Toppen!

CITAT (Solstorm @ 06-05-2009, 11:02) *
          Vad tror ni? Är det någon idé att släpa den med sig?
          Det låter spännande men lite läskigt... unsure.gif Kan du inte ta med dej "smakprov" så man får testa?

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 06-05-2009, 12:05
          Länk hit: #223

Medlem

Nu är det inte så mycket kvar som vi behöver folk till!

Innan marknaden:
          1. Fixa tipspromenad. = MariaS
          2. Fixa lotter, vinstlista samt samla ihop vinsterna innan kl. 11 den 16:e. = 1 person.
          3. Fixa föreningsinformation på anslagstavlor. = Ulrica
          4. Fixa vinster till lotteri och tipspromenad. = Det hjälps vi åt med, förslag har framkommit i tråden.

Mellan 10 och 11:
          1. Ställa i ordning informationshörnan med "anslagstavlor", lotteristånd samt tipspromenadens start/mål. = Ulrica, Simon och Ulricas mamma.
          2. Ta emot säljare, visa dem till en plats och ta betalt 40:- per bil. = Solstorm

Mellan 11 och 15:
          1. Stå/sitta i informationshörnan. Sälja lotter, lämna ut och ta emot tipspromenadkuponger. = Meriona (1h) + 1 person

Mellan 12 och 13:
          1. Bemanna "frågestunden" och svara på frågor om trädgård, växter etc. så gott man kan. = MariaS, Ulrica, CillaM

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 06-05-2009, 13:13
          Länk hit: #224

Gäster

Jag är intresserad av etiketter! De jag gör av tjockt papper är väldigt amatörmässiga och håller inte så länge.

Olle

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 06-05-2009, 14:26
          Länk hit: #225

Medlem

Olle - jag skriver ditt namn på en påse!

Olle - jag skriver ditt namn på en påse!

Citera
          MariaS
          Inlägg 06-05-2009, 16:39
          Länk hit: #226

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Jag har också etiketter från Herman Meyer. Vita, gula, röda, orange 18mm breda och blå och lila 25mm breda. Kan ta med rullarna om ni är intresserade.

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 06-05-2009, 17:19
          Länk hit: #227

Medlem

CITAT (MariaS @ 06-05-2009, 17:39) *
          Jag har också etiketter från Herman Meyer. Vita, gula, röda, orange 18mm breda och blå och lila 25mm breda. Kan ta med rullarna om ni är intresserade.
          åh! att jag inte visste det, då hade jag ju sluppit köpa! Fast jag behöver dem ju i och för sig innan marknaden...

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 06-05-2009, 19:07
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (*Ulrica* @ 06-05-2009, 12:45) *
          Ingrid! Du kan få mina persienner! Jag köpte persienner på rea för att prova detta med persiennettiketter men jag skär mej på de vassa kanterna som blir när man klipper dem i kortare bitar.

Går man ihop och köper en rulle på 1000 stycken blir det ju inte så dyrt med "riktiga" etiketter.

Tack snälla för erbjudandet! men jag avstår thanks.gif

Riktiga etiketter vore kanske inte så dumt, men jag får vänta några år - slyngeln (hunden) älskar att sno dem så jag kör med klisterettiketter direkt på krukan - det har hon inte lärt sig än giggle.gif

Ett annat tips är att göra egna stick etteketter av locket till godislådor, av kesoburkar och allt annat man kan få gratis - det fungerar för mig i alla fall, men är kanske inte lika snyggt om man har för avsikt att sälja.

ingrid

CITAT (MariaS @ 06-05-2009, 17:39) *

Hur mycket tar du för dessa?

ingrid

Citera
          Wilmer
          Inlägg 07-05-2009, 11:16
          Länk hit: #229

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Klister etiketter låter inte dumt, men svårt ute i landen giggle.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          lillvilda
          Inlägg 07-05-2009, 15:08
          Länk hit: #230

Medlem
          Antal inlägg: 24
          Medlem nr: 13 761

bravo.gif Hej jag tittar förbi och vill bara säga att det är toppen att ni lägger ner allt detta arbete och fixar en trädgårdsmarknad. Jag och min man köpte hus i alafors förra sommaren och fick då upp ögonen för er bakluckeloppis. Vilka fynd vi gjorde! Så i år är trädgårdsmarknaden ett måste. Jag ringde till min trädgårdsintresserade mamma som skulle komma ner på besök och berättade om marknaden. Hon kommer bila ner från norrland lagomt till den 16 maj. Vi ser verkligen framemot att få hitta lite nya växter till våra trädgårdar. Vi kommer springa många många varv å kika och fynda.
          Jag la in lite reklam i min blogg. om trädgårdsmarkanden i bloggen.

Jag lägger in en efterlysning på vallmo. Om någon har nån vallmo som ligger å skrotar där hemma flirting.gif

Redigerat av lillvilda: 07-05-2009, 15:11

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 07-05-2009, 15:24
          Länk hit: #231

Medlem

CITAT (lillvilda @ 07-05-2009, 16:08) *
          Jag lägger in en efterlysning på vallmo. Om någon har nån vallmo som ligger å skrotar där hemma flirting.gif
          Kul! Välkomna! Jag är en av de i gänget som bor i Ale, men längre norrut än dej. Jag har vanlig gammeldags röd vallmo som har stått här på gården i alla tider. Jag tar med några krukor av den till dej om du vill ha. De är görsvåra att kruka för de har jättedjupa pålrötter men jag tror jag har lyckats i år. Ska genast kolla in din blogg!

Citera
          lillvilda
          Inlägg 07-05-2009, 16:26
          Länk hit: #232

Medlem

tummenupp.gif åh toppen då ska jag leta upp dig på marknaden å se om du fick med dig nån vallmo. thanks.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 07-05-2009, 16:55
          Länk hit: #233

Medlem

Jag har räknat ihop de som har anmält sig som säljare hittils. (Snälla, snälla förlåt mej om jag har glömt någon.)

Dito Verde + 2 vänner
          Solstorm
          MariaS
          Olle
          Wilmer
          CillaM
          EKLO
          jag
          min mamma

+ 7 personer som inte är med på Odla

Allt som allt 18 personer redan! yahoo.gif

Redigerat av *Ulrica*: 10-05-2009, 20:19

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 07-05-2009, 17:39
          Länk hit: #234

Gäster

CITAT (lillvilda @ 07-05-2009, 16:08) *

Jag har försökt kruka in fyra jättevallmo. De har sett ganska dåliga ut i några veckor, men nu kommer de faktiskt med nya blad. Ska jag reservera dem åt dig om de ser någorlunda ut i slutet av nästa vecka?

Olle

Citera
          lillvilda
          Inlägg 07-05-2009, 18:02
          Länk hit: #235

Medlem

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-05-2009, 18:39) *
          Jag har försökt kruka in fyra jättevallmo. De har sett ganska dåliga ut i några veckor, men nu kommer de faktiskt med nya blad. Ska jag reservera dem åt dig om de ser någorlunda ut i slutet av nästa vecka?

Olle

ja men det låter ju toppen. Ja jag bokar dom gärna. Jag får helt enkelt fråga efter er när jag kommer fram å se om ni har några vallmo med er. Vilken färg är de?

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 07-05-2009, 19:33
          Länk hit: #236

Gäster

De är röda.

Olle

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 07-05-2009, 19:43
          Länk hit: #237

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Jag ska inte och sälja men kommer kanske dit i alla fall, om jag klarar av att köra och jag har oranga vallmo - sådana som jag måste gräva upp ur "hundlek" rabatten, om du vill ha.

Xera och hennes kompis Dundra har valt ut en rabatt som sin gräv/sandlåda och det måste jag tyvärr acceptera så allt där ger jag bort.

ingrid

Citera
          lillvilda
          Inlägg 08-05-2009, 08:40
          Länk hit: #238

Medlem

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-05-2009, 20:33) *
          De är röda.

Olle

jätte fint. dom slår jag till på.

ingrid fuxwall låter fint. Dom är jag absolut intresserade av. Bor du långt från Alafors? kanske jag skulle kunna titta förbi och köpa några plant av dig ifall du inte ska på marknaden. Ja hundar är underbara men har ju sina påhitt. Här hemma är det gräsmattan som grävs upp, vi har massor av fina små hål som vår jack russel skapar fortare än jag hinner gräva igen dom. Funderar på att ge upp och plantera ner blommor i hålen istället flirting.gif

Citera
          MariaS
          Inlägg 08-05-2009, 09:25
          Länk hit: #239

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (ingrid fuxwall @ 06-05-2009, 20:07) *
          Tack snälla för erbjudandet! men jag avstår thanks.gif

Riktiga etiketter vore kanske inte så dumt, men jag får vänta några år - slyngeln (hunden) älskar att sno dem så jag kör med klisterettiketter direkt på krukan - det har hon inte lärt sig än giggle.gif

Ett annat tips är att göra egna stick etteketter av locket till godislådor, av kesoburkar och allt annat man kan få gratis - det fungerar för mig i alla fall, men är kanske inte lika snyggt om man har för avsikt att sälja.

ingrid
          Hur mycket tar du för dessa?

ingrid

Samma som Ulrika

Citera
          Solstorm
          Inlägg 08-05-2009, 09:54
          Länk hit: #240

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Då har du väl Xera med dig Ingrid så vi får se när hon får glädjefnatt när hon får syn på Olle!

Vad sägs om ett minilotteri för odlaiter? Alla som vill vara med skänker en växt, lottdragning efter kl 15. Jag fixar lotterna. Vad sägs om det?

Citera

16 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 16:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon