Hej på er kära vänner!
Idag har jag varit på möte med
Kulturföreningen Bruksongar. Det var drygt 50 glada pensionärer och så jag. Jag informerade dem om Surte Trädgårdsmarknad och sedan hade jag ett möte med den arbetsgrupp som håller i Bruksongars Dag som också är den 16/5 och som har trädgårdstema. Vi lade upp en gemensam marknadsföringsstrategi och pratade om lite andra praktiska saker. Detta är vad vi kom fram till:
1. Vi ska dela på en annons i Alekuriren - den lokala tidningen. Vårt bidrag från SV borde täcka vår halva av kostnaden.
2. Vi ska göra en gemensam affisch i A3 som kopieras upp på Bruksongars kopiator. Denna får sedan alla hjälpa till med att sätta upp i sitt närområde.
3. Vi ska även skicka in en gemensam pressrelease till Alekuriren.
Förra året såg det ut såhär.
4. De har ordnat fler parkeringsplatser för besökare vid kyrkan samt ska tala med de som har fabriksområdet intill om man kan parkera där.
5. De informerade om att de kommer att ha en fotoutställning om Glasbrukets handelsträdgård, kallad Storeträdgården som lades ned i början av 50-talet.
6. Vi pratade också om att vi nästa år slår ihop våra två evenemang och gör en gemensam trädgårdsdag.
Sedan hade de en fråga som jag vidarebefordrar till er: Skulle det vara ok för er om de frågar den lokala blomsterhandeln i Surte om de vill sälja blommor under dagen? De skulle i så fall stå inne på gården medan vi skulle hålla till ute på parkeringen.
Det var ett mycket positivt gäng som är väldigt glada över detta samarbetet och jag känner stor tillförsikt att detta kommer att bli en mycket trevlig dag.