Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

16 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Planeringstråd för Surte Bakluckeloppis, Stor växt- och trädgårdsmarknad utan för Göteborg i maj
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 20-03-2009, 19:16
          Länk hit: #81

Gäster

Jag är gärna med om jag kan ta mig dit! Växter har jag alltid att sälja. Ulrica, har du sett mitt PM om att det är klart att jag kommer till trädgårdsmarknaden i Surte och vill sälja växter? Finns det ett bord jag kan få låna då? Annars får jag väl breda ut mina växter på marken. Hur som helst ska det bli riktigt roligt!

Olle

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 20-03-2009, 20:05
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Just nu känns det som om våren skulle bli sen, kanske vi inte har så mycket växter, måste ju samla ihop både till Kungälvs trädgårdsförening den 9 maj och till Surte den 16:e. Dessutom vet jag inte om jag har möjlighet att åka dit, jobbar alldeles för mycket nu. Men tanken är god, om det finns någon som har tid.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Meriona
          Inlägg 20-03-2009, 20:07
          Länk hit: #83

Gäster

25 april krockar med stor pellisträff i Åmål (som jag kanske i o f s inte ska gå på, men det kanske är många andra här som är engagerade?)

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 20-03-2009, 20:19
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Antar att det är helg? Då har jag det lite svårt men nog skulle jag kunna gräva upp och placera i några krukor och komma. Vilken tid?

ingrid

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 21-03-2009, 10:27
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Den 25 april är en lördag och det är mellan 12 och 15. Vi behöver nog inte vara så många som står där - max 3 personer men det är lite växter som behövs...

Jag vill gärna ha fler åsikter!

Eva - har ni någon pelargonmänniska hos er?

Olle - ja, jag har läst ditt PM. Kul att du vill vara med den 16/5. Du är den enda som har anmält sig hittills.

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 21-03-2009, 13:28
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

CITAT (*Ulrica* @ 21-03-2009, 10:27) *
          Eva - har ni någon pelargonmänniska hos er?

Inte som jag kan komma på nu. Hinner inte träffa dem så mycket nu för jag har alldeles för stor arbetsbelastning men jag ska fråga mig för vid tillfälle. Av vilken anledning undrar du?

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 21-03-2009, 14:30
          Länk hit: #87

Medlem

Eva - ja, alltså till den 25 april, det är väl typ dags för pelargoner då?

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 21-03-2009, 18:19
          Länk hit: #88

Medlem

Har mängder av krukor med pelargon sticklingar men är väldigt osäker på sort - lapparna har jag slarvat bort

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-03-2009, 18:37
          Länk hit: #89

Gäster

CITAT (ingrid fuxwall @ 21-03-2009, 18:19) *
          Har mängder av krukor med pelargon sticklingar men är väldigt osäker på sort - lapparna har jag slarvat bort

AHA! Surprise surprise? Kanske är jättepoppis, vem vet? Att driva upp dem och sen klura ut vad det är för sorter? Hade JAG åtminstone kunnat gilla! smiley_small_hug.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 21-03-2009, 20:36
          Länk hit: #90

Gäster

Samma här, jag har också massor av pelargoner utan sortnamn. Och även en hel del småplantor av vildarten inodorum.

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-03-2009, 20:49
          Länk hit: #91

Gäster

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-03-2009, 20:36) *
          Samma här, jag har också massor av pelargoner utan sortnamn. Och även en hel del småplantor av vildarten inodorum.

Olle

Ja men en eller två ska jag köpa av dig, så de får du spara. angel_not.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 21-03-2009, 21:21
          Länk hit: #92

Gäster

Det blir garanterat plantor över, både av små och stora, vilda och tama pelargoner! biggrin.gif

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-03-2009, 21:27
          Länk hit: #93

Gäster

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-03-2009, 21:21) *
          Det blir garanterat plantor över, både av små och stora, vilda och tama pelargoner! biggrin.gif

Olle

Ujdå detta kan bli spännande! Men blir du inte förskräckt när Ulrica säger att du är först/enda anmälda? Hur ska vi få fart på folk??? Jag har bara en av var sort, dem säljer jag ju inte! trostar.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 21-03-2009, 22:21
          Länk hit: #94

Gäster

"De första ska bli de sista" står det visst någonstans. rolleyes.gif Det var ju ett väldigt intresse i början, då var jag nog den enda tveksamma eftersom jag inte viste hur jag skulle ta mig dit. Vi får hoppas att folk fortsätter vara lika entusiastiska. Det är ju inte i morgon marknaden ska vara, utan folk har ganska gott om tid för att odla upp eller kruka in växter att sälja. Jag tror i alla fall inte att jag blir ensam!

Olle

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 22-03-2009, 09:17
          Länk hit: #95

Medlem

Nu har jag funderat och funderat och funderat och sovit på saken. Jag tror att det blir bäst om vi koncentrerar oss på den 16/5 och tackar nej till den 25/4.

Angående anmälningar. Ni som vet med er redan nu att ni ska komma och sälja eller hjälpa till kan väl göra en "formell" anmälan via hemsidans mail: surtemarknad(snabela)gmail.com - byt ut (snabela) mot ett @. Även om ni har skrivit här på forumet. Så att jag vet säkert.

Förutom att sälja växter kan ni hjälpa till med följande:

a - lotsa bilar till rätt plats mellan 10 och 11 (2 pers.)
          b - ställa i ordning "frågehörnan mellan 10 och 11 (2 pers)
          c - sälja lotter och informera samt sköta start/mål i tipspromenaden i "frågehörnan" mellan 11 och 15 (1-2 pers)
          d - svara på trädgårdsfrågor i "frågehörnan" mellan 12 och 13 (3-4 pers)
          e - få affischer hemskickade och sätta upp dem på er förening, i er affär, på koloniträdgården etc.

Utöver detta hoppas jag att alla sprider hemsidesadressen till alla ni känner och berättar för alla trädgårdsmänniskor att de ska komma och sälja växter.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 22-03-2009, 20:48
          Länk hit: #96

Medlem

Självfallet kommer jag den 16:e maj, har inte detta framkommit????

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 22-03-2009, 21:11
          Länk hit: #97

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 22-03-2009, 20:48) *
          Självfallet kommer jag den 16:e maj, har inte detta framkommit????
          Förlåt att jag är så besvärlig Ingrid, jag har inte skrivit upp er efterhand och är inte säker på vilka som "bara" visat intresse överhuvudtaget, vilka som kommer för att titta/köpa och vilka som bestämt kommer för att sälja växter eller hjälpa till på annat sätt... blush.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 23-03-2009, 11:55
          Länk hit: #98

Medlem

Nu pratade jag med kvinnan från Vårmarknaden på Ale Torg. Hon vart så besviken när jag tackade nej... sedan ringde hon upp igen och frågade när hon måste fråga om vi kan vara med nästa år. Vi pratade lite fram och tillbaka och kom fram till att vi inte måste sälja växter utan kan göra reklam för vår marknad, kanske ha ett lotteri, och lite annat liknande. Jag tänker själv att många av oss har ju frön att sälja, jag har ju massa plastkrukor osv.

Det räcker ju att jag och en annan person står där. Kanske någon av pensionärerna från Bruksongar kan hjälpa mej och ännu har jag inte lyckats få kontakt med Trädgårdsälskare i Ale.

Vad tror/tycker ni? Ska vi vara med på Vårmarknaden på Ale Torg den 25/4 kl. 12-15 ändå? Jag har fått till fredag på mej att svara.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 23-03-2009, 12:19
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag kan komma dit om du kommer Ulrica. Det är ju bara 3 timmar, jag kan ha med mig lite växter i alla fall. (Hoppas nu att det inte snöar) Tror att kanske reklamtillfället ska tas tillvara på.

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 23-03-2009, 12:56
          Länk hit: #100

Medlem

Åh! TACK Solstorm! smiley_small_hug.gif Jättekul! bravo.gif

Kan du inte ta med lite snäckor, om så bara för "visning"? Det kommer att vara en del barnaktiviteter och dina snäckor var fascinerande tycker jag.

Citera

16 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-10-2025, 11:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon