CITAT (Hej igen @ 10-10-2009, 21:50)

År efter år efter år efter år ... samma påståenden ... av dem som ännu har hälsan kvar.
ALLA kan jobba. Näää ... ALLA kan INTE jobba.
Man kan se fullständigt frisk ut ... som i mitt fall ... om jag inte gått några meter och har blåa läppar.
Senast idag då jag följde me för att se vad gott ICA hade att fresta mig med ... jo jag fann en hel del mumsigt

när bilen parkerades en liten bit från ingången till butiken... stod där en äldre kvinna och stirrade
mig stint i ögonen ... nedlåtande ... som typ ... friska människor köra fram till porten ... SKÄMS!!!!
Såna gånger har jag tidigare haft lust att gå fram till och säga hur det ligger till ... har gjort det en gång när en nitisk "gubbe" ifrågasatte min parkering i HK-ruta ... täppte käften på honom
men vill aldrig göra om det.
Folk skall fullständigt skita i varför jag får skjuts fram til porten vartän jag går ... de har inget med det att göra ... de ska bara vara glada o tacksamma för att de själv är friska .... men det är få som orkar tänka så långt.
J...la svenska avundsjuka samhälle där man nästan alltid misstänker någon som avviker från ens egna normer.
Tror ni inte att det är jobbigt nog att vara sjuk och inte klara av ens det enklaste?
Rasta hunden ... jo det gjorde jag också för några år sedan ... kanske trodde några att jag var frisk ...
för mig var det en prestation som inte går att mäta ... i min glädje av att faktiskt klarade av något.
Kände mig duktig och stark, fast jag visste att det inte funkar så länge till ... men det gav mig en känsla av
"duga och duktig"
Som långtidssjuka behandlas idag är en stor skam för Sverige!
Inte nog med att vi sjuka, arbetslösa och pensionärer beskattas extra hårt ... vi jagas också med med blåslampa.
Personligen är jag inte drabbad men jag lider med alla förtvivlade.
Du skall inte be om ursäkt och stiga åt sidan..... då har du läst mitt inlägg med "fel" glasögon,,,, jag håller med till 110% Kära vän, jag menar ju att alla som är sjuka skall bemötas på det sätt dom frtjänar att mötas på. Inte med det hån och den nedlåtande attityd som är så vanlig idag. Man skall inte förutsätta att folk "bluffar" utan förutsätta att människor som säger dom är sjuka verkligen ÄR DET. så snälla du, förlåt om jag skrev något som du kände dig illa till mods av, det var inte meningen så...