Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Utförsäkrad! PANIK!, Försäkringskassan
          Anma
          Inlägg 10-10-2009, 21:24
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Hej igen @ 10-10-2009, 22:23) *
          Ber om ursäkt och stiger åt sidan.

Du har inte skrivit något fel här och har inget att kliva åt sidan för. smiley_small_hug.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 10-10-2009, 21:27
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Hej igen @ 10-10-2009, 22:23) *
          Ber om ursäkt och stiger åt sidan.

Nu var det ju inte dig jag menade, absolut inte snarare tvärt om

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 10-10-2009, 21:34
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

CITAT (Hej igen @ 10-10-2009, 21:50) *
          År efter år efter år efter år ... samma påståenden ... av dem som ännu har hälsan kvar.

ALLA kan jobba. Näää ... ALLA kan INTE jobba.

Man kan se fullständigt frisk ut ... som i mitt fall ... om jag inte gått några meter och har blåa läppar.

Senast idag då jag följde me för att se vad gott ICA hade att fresta mig med ... jo jag fann en hel del mumsigt smile.gif
          när bilen parkerades en liten bit från ingången till butiken... stod där en äldre kvinna och stirrade
          mig stint i ögonen ... nedlåtande ... som typ ... friska människor köra fram till porten ... SKÄMS!!!!

Såna gånger har jag tidigare haft lust att gå fram till och säga hur det ligger till ... har gjort det en gång när en nitisk "gubbe" ifrågasatte min parkering i HK-ruta ... täppte käften på honom
          men vill aldrig göra om det.
          Folk skall fullständigt skita i varför jag får skjuts fram til porten vartän jag går ... de har inget med det att göra ... de ska bara vara glada o tacksamma för att de själv är friska .... men det är få som orkar tänka så långt.

J...la svenska avundsjuka samhälle där man nästan alltid misstänker någon som avviker från ens egna normer.

Tror ni inte att det är jobbigt nog att vara sjuk och inte klara av ens det enklaste?
          Rasta hunden ... jo det gjorde jag också för några år sedan ... kanske trodde några att jag var frisk ...
          för mig var det en prestation som inte går att mäta ... i min glädje av att faktiskt klarade av något.
          Kände mig duktig och stark, fast jag visste att det inte funkar så länge till ... men det gav mig en känsla av
          "duga och duktig"

Som långtidssjuka behandlas idag är en stor skam för Sverige!
          Inte nog med att vi sjuka, arbetslösa och pensionärer beskattas extra hårt ... vi jagas också med med blåslampa.
          Personligen är jag inte drabbad men jag lider med alla förtvivlade.

Du skall inte be om ursäkt och stiga åt sidan..... då har du läst mitt inlägg med "fel" glasögon,,,, jag håller med till 110% Kära vän, jag menar ju att alla som är sjuka skall bemötas på det sätt dom frtjänar att mötas på. Inte med det hån och den nedlåtande attityd som är så vanlig idag. Man skall inte förutsätta att folk "bluffar" utan förutsätta att människor som säger dom är sjuka verkligen ÄR DET. så snälla du, förlåt om jag skrev något som du kände dig illa till mods av, det var inte meningen så...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-10-2009, 21:34
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag hoppas du kan sova lite i natt, Anma. Livet känns ibland väldigt tungt, men ibland så händer det oväntade när man minst anar det. smiley_small_hug.gif trostar.gif kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 10-10-2009, 21:43
          Länk hit: #125

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 10-10-2009, 22:34) *
          Jag hoppas du kan sova lite i natt, Anma. Livet känns ibland väldigt tungt, men ibland så händer det oväntade när man minst anar det. smiley_small_hug.gif trostar.gif kompiskram.gif

Snacka om empati och medmänsklighet!!!
          Såååååå gott Aqvakul!!!
          Instämmer helt med din önskan.......
          Sov gott Anma! Det ordnar sig! Vi hjälps åt allihop, så blir det bra till slut
          Kram

Citera
          Rose
          Inlägg 10-10-2009, 22:04
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

Lämnade ut mig lite för mycket så tog bort.

Redigerat av Rose: 10-10-2009, 22:05

--------------------

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 10-10-2009, 22:06
          Länk hit: #127

Medlem

Hör av er till mig- jag kanske kan ge lite råd om framtiden för er,,,,,,,,,

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 10-10-2009, 22:12
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (anne-li i olofstorp @ 10-10-2009, 23:06) *
          Hör av er till mig- jag kanske kan ge lite råd om framtiden för er,,,,,,,,,

Som sagt - du är inte heller så dålig på empati och medmänsklighet - kram på dig smiley_small_hug.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-10-2009, 22:14
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (blomkronan @ 10-10-2009, 22:04) *
          confused.gif Känner du min hundkompis... för till mig har hon inte sagt att hon har ont någonstans.
          Nu har hon börjat jobba deltid... för hon var för frisk för att vara sjuk blush.gif

Det är väl klart att jag inte gör men jag gick på det du skrev och det var väl bra då att hon inte var sjukare än att hon kunde börja jobba och du slipper misstänka att hon fuskar. Jag vet bara att det inte alltid syns utanpå människor hur dom mår och hur sjuka dom är så därför misstänkliggör jag ingen om som jag inte vet hur något om.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 10-10-2009, 22:30
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 10-10-2009, 23:12) *
          Som sagt - du är inte heller så dålig på empati och medmänsklighet - kram på dig smiley_small_hug.gif

Tack Ingrid! Gillar dig med!!!!

Citera
          Anma
          Inlägg 10-10-2009, 22:32
          Länk hit: #131

Medlem

Tack alla snälla och förstående människor. Jag är i grunden positiv människa,
          just nu känns det bara hopplöst,
          men än är inte sista ordet sagt, jag ger upp i graven.
          I värsta fall flyttar jag ut till riksdagshuset i sthlm om vi inte klarar boendekostnad, om inte annat lär de se till att jag får en bostad, om inte på dårhuset så i fängelset.
          smiley_small_hug.gif

Citera
          blomkronan
          Inlägg 10-10-2009, 22:32
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (*Stintan* @ 10-10-2009, 23:14) *
          Det är väl klart att jag inte gör men jag gick på det du skrev och det var väl bra då att hon inte var sjukare än att hon kunde börja jobba och du slipper misstänka att hon fuskar. Jag vet bara att det inte alltid syns utanpå människor hur dom mår och hur sjuka dom är så därför misstänkliggör jag ingen om som jag inte vet hur något om.

Om ni läser alla mina inlägg efter varandra så kan ni se att jag inte har varit ute efter att få sjuka att framstå som fuskare. Däremot är det ju på fuskarna man ska vara sur!!! Det är ju dom som har gjort att reglerna har kommit... Det var ju det jag försökte få fram, men ingen av er lyssna på det örat, utan gick på MIG. dunno.gif

Jag ber ännu en gång om ursäkt det var INTE meningen att såra ER... Jag tycker oxå att det är förjävligt att dom satt in dessa regler för INGEN kan bli frisk på kommando!!

Anma
          Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig och din man så ni inte behöver flytta trostar.gif

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 10-10-2009, 23:12
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Usch... läser tråden med hjärtat i halsgropen..... har också sjukersättning och tittade på mina papper där det står att den skall omprövas senast september 2009....... Jag har inte hört ett ljud från FK så nu undrar jag ju om jag inte får några pengar i oktober 2009 i avvaktan på ny utredning eller något i den stilen....... sad.gif
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Anma
          Inlägg 10-10-2009, 23:18
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 11-10-2009, 00:12) *
          Usch... läser tråden med hjärtat i halsgropen..... har också sjukersättning och tittade på mina papper där det står att den skall omprövas senast september 2009....... Jag har inte hört ett ljud från FK så nu undrar jag ju om jag inte får några pengar i oktober 2009 i avvaktan på ny utredning eller något i den stilen....... sad.gif
          Anki

Till vilket datum har du fått beviljat sjukersättning?

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 10-10-2009, 23:19
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Det har hela tiden varit tillåtet att jobba lite när man haft förtidspension. Förr krävdes det ett tillstånd från FK. Nu är det en viss summa om året man får tjäna.
          Jag har haft tur och blivit förtidspensionerad innan de nya bestämmelserna kom. Dessutom fick jag en mycket trevlig handläggare. Jag hade tänkt mig 75% förtidspension men handläggaren ansåg att jag behövde 100%. Förmodligen hade hon rätt. När jag gick tackade hon för en trevlig pratstund.
          Visst är det kärvt med den låga ersättningen samtidigt så är det vansinnigt att man ska behöva sälja allt när man behöver socialbidrag på grund av sjukdom. Samhället har aldrig visat att det lönar sig att spara. Sparare har alltid varit idioter som ska bestraffas.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          Rose
          Inlägg 10-10-2009, 23:26
          Länk hit: #136

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

CITAT (Anki på Öland @ 11-10-2009, 00:12) *
          Anki
          Du måste ansöka om förlängning själv och det ska ske senast 3 månader innan sjukersättningen går ut.

--------------------

Citera
          Hej igen
          Inlägg 11-10-2009, 07:05
          Länk hit: #137

Gäster

Var för trött och missförstod. smile.gif

Anki på Öland ... om du inte har tidsbestämd sjukersättning så behöver du inget göra.
          I mina papper stod att det skulle omprövas augusti 2007 antingen via telefonsamtal
          eller besök hos handläggare.
          Ingen har hört av sig, det är nog bara sånt som ska stå i pappren

Citera
          clivia
          Inlägg 11-10-2009, 07:49
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 1 126
          Medlem nr: 9 736

CITAT (Jan Lindgren @ 11-10-2009, 00:19) *
          Samhället har aldrig visat att det lönar sig att spara. Sparare har alltid varit idioter som ska bestraffas.
          MVH
          Jan Lindgren

Det är inflation som skapar problem..., nästan alla i samhället tror att en ständigt låg inflation är till och med bra och skapar välfärd, Riksbanken har ett mål på 2% årligen... Det är som att säga att vi tar 2% av värde från dem som sparar och inte äger aktier eller hus för att tillföra det människor med stora lån och "egna" hus, bostadsrätt eller stuga... Många amorterar inte en krona men deras förmögenhet växer ändå...

Ja, det börjar bli ont om riktiga sparare utan skuld, tyvärr... Kanske kommer "helikopter-Ben" att lösa problemet ännu en gång...

MVH/clivia

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 11-10-2009, 09:07
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Anma @ 11-10-2009, 00:18) *
          Till vilket datum har du fått beviljat sjukersättning?

Min sjukersättning är inte tidsbegränsad utan t.v. men det står att FK kommer att göra en förnyad utredning vart 3:dje år. Fast när jag läste lite mera i den enorma pappersbunten hittade jag ett ställe där det stod att det är FK som tar kontakten. Pust....
          ANki

CITAT (Hej igen @ 11-10-2009, 08:05) *
          Var för trött och missförstod. smile.gif
          Anki på Öland ... om du inte har tidsbestämd sjukersättning så behöver du inget göra.
          I mina papper stod att det skulle omprövas augusti 2007 antingen via telefonsamtal
          eller besök hos handläggare.
          Ingen har hört av sig, det är nog bara sånt som ska stå i pappren

Misstänker att du har rätt där, dom har väl för mycket att göra.....
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Anma
          Inlägg 11-10-2009, 09:14
          Länk hit: #140

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 11-10-2009, 10:07) *
          Min sjukersättning är inte tidsbegränsad utan t.v. men det står att FK kommer att göra en förnyad utredning vart 3:dje år. Fast när jag läste lite mera i den enorma pappersbunten hittade jag ett ställe där det stod att det är FK som tar kontakten. Pust....
          ANki

Skönt!

Citera

11 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 05:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon