Det börjar ser bra ut tycker jag (mycket bättre än förra året innan jag hade lampan):
Bild130b.jpg ( 251.88k )
Antal nedladdningar: 49Men. Om två-tre veckor åker vi till fjällen

eller så borde smiley:n vara

egentligen...

Jag vill helst inte lämna mina stackars små chili- och tomatbebisar men hela familjen åka upp under påsk och det går inte att undvika
Problemet nu då är att alla som hade kunnat svänga förbi och vattna finns ju med i fjällen... Vad gör jag då?
Lampan tänkte jag lämna på dygnet runt då det är väl bättre antar jag än att släcka det i (minst) tio dagar och bättre än att ha alla växterna stående i söder fönster då det kan bli gassande sol hela dagen men att även dagsjluset räcker fortfarande inte ännu...
Sedan när det gäller bevattning vad föreslår ni att jag gör. Jag tänkte lägga in blöta wettexdukar under alla krukor och även ger de största plantorna en 'semester' snöre (med en ända i en petflaska med vatten). Det är de småsmå som jag är mest orolig för, de som har precis börjat visa sig med en liten krok...

kan man ställa dessa i ganska mycket vatten innan vi reser eller förstör det rötterna på något sätt, typ att de blir långa och svaga eller så? Hur länge kan de vara utan vatten innan de dör eller försvagas tror??
Jobbigt läge. I värsta fall får jag väl börja om när jag kommer hem efter påsk, blir det för sent tror?
Tacksam för alla suggestions!