CITAT (tommot123 @ 22-12-2010, 11:38)

Det är Hot paper lantern(C.Chinense). Gav 500-600 frukter i somras! Får hoppas den överlever för då har jag haft den i 3 år!
Har gott om fröer från denna om du vill ha?
Yes... det vill jag gärna

. jag är ju lite knäpp... jag har inte hunnit kolla igenom din lista, men jag får se om jag hinner det i mellan dagarna. Annars kan du kanske hjälpa mig att välja några av dina sorter. Jag har en del fröer kvar... jag ska inventera dom så du får se vad jag har.
jag p:mar dig.
CITAT (officinalis @ 22-12-2010, 11:20)

Det blir intressant att se när alla era till synes platssnåla småplantor kommer bli stora. Har ni någon plan gällande belysning och utrymme?

Ja, det har ju blivit en del plantor, men jag har skaffat mig såbrätten som kommer hjälpa mig med "platsbristen" under vintern. Först sätter jag planterna i mitt brätte som har 96 celler och bara tar en yta på 30x50 cm. Sen blir det omplantering till 35 celler på ytan av 30x50.
hyllor_med_br_tten.JPG ( 126.05k )
Antal nedladdningar: 39Visar en bild på såbrätten om du inte vet vad jag menar, på bilden har jag ställt ut brätterna bara för att se hur många som kommer att få plats i växthuset...sen. I vinter kommer jag ha brätterna inomhus.
På så sätt kommer dom inte att ta så mycket plats under vintern. I sommar... då blir det trångt
CITAT (Anja Danmark @ 22-12-2010, 20:58)

Du kan godt plante om nu, hvis du er forsigtig - og du kan sagtens plante dybt. Det er i hvert fald min erfaring - og når planterne er større endnu, kan de plantes dybt igen...
Jeg kan ikke helt se, hvor mange planter du har i hvert hul - måske er det i virkeligheden bedst at dele dem nu for ikke at forstyrre rødderne så meget?
Jag har god lust att plantera om, men det får vänta till efter jul då. Jag har 4-5 frön i varje "ruta" så dom sitter med ca 2 cm i mellan varje planta, så... så trångt står dom inte