CITAT (Anja Danmark @ 18-01-2011, 23:16)

Jeg dyrker de stærkeste i ret små krukker - mellem 3 og 6 l. De giver rigeligt de frugter, som jeg kan bruge - og så er der plads til endnu flere planter...
Jeg ender nok med 30 forskellige igen i år, ser det ud til.
Havde f.eks. en Bhut Jolokia i en 2½ l krukke - den gav omkring 100 frugter, og det var jo mere end nok!

Det här blir bara bättre och bättre

En Bhut Jolokia i 2½ liters kruka med 100 frukter

Vad glad jag bli att höra det, då kommer jag inte behöva så många 10 liters krukor, samt att jag vill ju få plats med så många som möjligt i växthuset, mitt växthus är ju bara 6 kv2
Men för att klara så små krukor måste du varit duktig med näringen? Hur gjorde du?
Jag var så dum och gav ingen näring alls förra året till mina, så mina blev såååå små! (lade mitt fokus och tid på odlingslotten)
samt jag har nu
läst att dom vill inte ha lägre natttemperatur än 17 grader på natten, mina frösådda plantor stod i min bod under våren i 10 grader, och dom stod STIL!! i flera månader innan dom kom ut. I år ska jag försöka låta dom stå kvar i vardagsrummet tills jag kan hålla 17 grader i växthuset nattetid med en värmefläkt. Dom stannar vist i växten om dom står kalt, sen har dom svårt att komma igång ingen.
Det vore intressant att höra hur ni andra gör... vilka temperaturer står era i innan dom kommer ut?
Det är erfarenheterna som säger mest... man kan ju lyckas på olika sätt