CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2010, 07:52)

Inget bottennapp, bara ett påpekande att ursprungsinlägget inte var så genomtänkt...
Eftersom en del av halva befolkningen inte tycks förstå metaforen jag använde mig av i ett tidigare inlägg, tänkte jag förtydliga den lite.
För det första talar jag i mitt tidigare inlägg om män i allmänhet, alltså om män betraktade som en stor grupp. Och jag menar att det är männen i allmänhet som alltså har präglat manlighetssymbolen nummer ett - penisen - (alltså den kroppsdel som först och främst gör honom olik kvinnan

) till en symbol för makt, och detta har männen gjort genom att han historien igenom har kuvat den delen av befolkningen som saknar penis, dvs. kvinnan, och undanlåtit henne mänskliga rättigheter såsom rätten till sin egen kropp och avfärdat hennes intellektuella förmåga (som nu ännu en gång

). Historien igenom har alltså den delen av befolkningen som har penis roffat åt sig rätten att bestämma - vilket ju är en fråga om makt, eller hur...

Det andra könet har inte haft någon röst eller rösträtt förrän helt nyligen.
Att det sedan bland den delen av befolkningen som har penisar har funnits dem som har lite större apparater och dem som har lite mindre apparater är ungefär så som det där med tupparna... vissa har större kam och andra har lite mindre kam... det har ni väl lagt märke till, eller hur ...

... men alla tuppar vill ju stå högst uppe på gödselstacken!
Det där med tuppkammar är ju också lite som med ägodelar. Ju mer kam man har desto mäktigare är man.

Därför tycks männen historien igenom konkurrerat i fråga om storlek! Denna konkurrens, eller med andra ord; denna kamp om makt har inneburit att männen i allmänhet i mycket högre utsträckning än kvinnan, (som ägnat sig åt att skapa liv och vårda det ömt) har ägnat sig åt att våldföra sig på livet och åt att utplåna det. Som nu ännu en gång jägarna ...
Dessutom kan det där med makt också handla om egendom... Och penisen är ju var mans egendom! (stackars oss kvinnor!

Någon här på odla tolkade mina tidigare ord som freudianska - ha - det var ju Freud som myntade begreppet penisavund! så nog måste vi kvinnor vara avundsjuka på er män, eller? Vad säger ni mina medsystrar???

)
Nåå, vad skrev jag i mitt tidigare inlägg egentligen?
Jag skrev ju: (citat:) Personligen blir jag allt mer övertygad om att de som har dödandet som hobby försöker hävda sig, känna sig stora, starka och mäktiga pga att de har små penisar.
Inte så svårt att förstå nu längre, va?