Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 7 8 9 10 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu har varghatarna startat ett eget parti, "inga frilevande vargar i Sverige........"
          gnon49
          Inlägg 24-01-2010, 20:06
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Under plenisalen finns skjutbanan där riksdagsledamöter kan få sin jägarexamen på betald arbetstid. Jaja, jag som trodde att Rödluvan o vargen var en saga. Att dom fanns i verkligheten under riksdagshuset hade jag ingen aaaning om. whistling.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-01-2010, 20:08
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (gnon49 @ 24-01-2010, 20:06) *
          Under plenisalen finns skjutbanan där riksdagsledamöter kan få sin jägarexamen på betald arbetstid. Jaja, jag som trodde att Rödluvan o vargen var en saga. Att dom fanns i verkligheten under riksdagshuset hade jag ingen aaaning om. whistling.gif

Ja snacka om lobbyism från jägareförbundet. Bedrövligt!

Men jägaren Anders Borg har kanske inflytande.

Redigerat av *Stintan*: 24-01-2010, 20:08

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          dahla
          Inlägg 24-01-2010, 20:17
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Reglerna för ledamöterna utgår från att de arbetar med sitt uppdrag 365 dagar om året. När en ledamot är sjuk eller föräldraledig minskas arvodet i stort sett enligt samma regler som för statsanställda, men beräknat på sju dagars arbetsvecka.

Tycker ni inte att dom ska få göra någonting utöver att jobba dygnet runt??? Får man inte ha vilken hobby som helst om man är politiskt aktiv på hög nivå?

Citera
          Jonny
          Inlägg 24-01-2010, 22:35
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 255
          Medlem nr: 295

CITAT (KURT @ 24-01-2010, 14:26) *
          Du har alltså också kontroll på vilken "kontakt" med varg övriga 25470 medlemmar har haft? Men det är ju bara synd att din "kontakt" med varg inte har lett till någon bestående kunskap om varg.

Med bakgrund av vad jag läser här av komentarer så är det mycket troligt ja.....Vi kan väl börja med dig då...du verkar vara väl bevandrat i Vargens liv och leverne.....Hur är det nu.....vart har du fått dina kunnskaper???

Citera
          Anma
          Inlägg 25-01-2010, 00:01
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag är nog med stor sannolikhet den enda som mött varg i tätort på detta forum. Det kan man kalla närkontakt, fem meter ifrån.yes.gif

Citera
          Red Top
          Inlägg 25-01-2010, 05:40
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

tummenupp.gif Och du lever fortfarande. giggle.gif smiley_small_hug.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Freyas
          Inlägg 25-01-2010, 07:12
          Länk hit: #167

Gäster

CITAT (dahla @ 24-01-2010, 20:17) *
          Reglerna för ledamöterna utgår från att de arbetar med sitt uppdrag 365 dagar om året. När en ledamot är sjuk eller föräldraledig minskas arvodet i stort sett enligt samma regler som för statsanställda, men beräknat på sju dagars arbetsvecka.

Tycker ni inte att dom ska få göra någonting utöver att jobba dygnet runt??? Får man inte ha vilken hobby som helst om man är politiskt aktiv på hög nivå?

Oj så synd det plötsligt är om ledamöterna! Särskilt efter att deras nya hobby "att döda" begränsades till att enbart få skjuta sönder 28 vargar ... kan ju inte räckt till alla menar jag.

Citera
          Freyas
          Inlägg 25-01-2010, 08:06
          Länk hit: #168

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2010, 07:52) *
          Inget bottennapp, bara ett påpekande att ursprungsinlägget inte var så genomtänkt...

Eftersom en del av halva befolkningen inte tycks förstå metaforen jag använde mig av i ett tidigare inlägg, tänkte jag förtydliga den lite.

För det första talar jag i mitt tidigare inlägg om män i allmänhet, alltså om män betraktade som en stor grupp. Och jag menar att det är männen i allmänhet som alltså har präglat manlighetssymbolen nummer ett - penisen - (alltså den kroppsdel som först och främst gör honom olik kvinnan naughty.gif ) till en symbol för makt, och detta har männen gjort genom att han historien igenom har kuvat den delen av befolkningen som saknar penis, dvs. kvinnan, och undanlåtit henne mänskliga rättigheter såsom rätten till sin egen kropp och avfärdat hennes intellektuella förmåga (som nu ännu en gång flirting.gif ). Historien igenom har alltså den delen av befolkningen som har penis roffat åt sig rätten att bestämma - vilket ju är en fråga om makt, eller hur... naughty.gif Det andra könet har inte haft någon röst eller rösträtt förrän helt nyligen.

Att det sedan bland den delen av befolkningen som har penisar har funnits dem som har lite större apparater och dem som har lite mindre apparater är ungefär så som det där med tupparna... vissa har större kam och andra har lite mindre kam... det har ni väl lagt märke till, eller hur ... 000.gif ... men alla tuppar vill ju stå högst uppe på gödselstacken! yes.gif

Det där med tuppkammar är ju också lite som med ägodelar. Ju mer kam man har desto mäktigare är man. giggle.gif Därför tycks männen historien igenom konkurrerat i fråga om storlek! Denna konkurrens, eller med andra ord; denna kamp om makt har inneburit att männen i allmänhet i mycket högre utsträckning än kvinnan, (som ägnat sig åt att skapa liv och vårda det ömt) har ägnat sig åt att våldföra sig på livet och åt att utplåna det. Som nu ännu en gång jägarna ... thumbdown.gif nono.gif no.gif

Dessutom kan det där med makt också handla om egendom... Och penisen är ju var mans egendom! (stackars oss kvinnor! -cry-.gif Någon här på odla tolkade mina tidigare ord som freudianska - ha - det var ju Freud som myntade begreppet penisavund! så nog måste vi kvinnor vara avundsjuka på er män, eller? Vad säger ni mina medsystrar??? yahoo.gif )

Nåå, vad skrev jag i mitt tidigare inlägg egentligen?
          Jag skrev ju: (citat:) Personligen blir jag allt mer övertygad om att de som har dödandet som hobby försöker hävda sig, känna sig stora, starka och mäktiga pga att de har små penisar.

Inte så svårt att förstå nu längre, va? flirting.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-01-2010, 08:38
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Freyas @ 25-01-2010, 08:06) *
          Inte så svårt att förstå nu längre, va? flirting.gif

Det var någorlunda lätt att förstå innan du förklarade, nu blev det helt snurrigt. Jag har i stort sett slutat med psykoanalys av andra människor, du borde nog följa mitt exempel. Möjligen kan det finnas någon sanning i dina teorier men jag har svårt att finna något, det liknar mest nån sorts skitsnack. Dessutom förklarar det inte varför många av jägarna var kvinnor. Rudan är fö normalutrustad.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-01-2010, 09:27
          Länk hit: #170

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 08:38) *
          Det var någorlunda lätt att förstå innan du förklarade, nu blev det helt snurrigt. Jag har i stort sett slutat med psykoanalys av andra människor, du borde nog följa mitt exempel. Möjligen kan det finnas någon sanning i dina teorier men jag har svårt att finna något, det liknar mest nån sorts skitsnack. Dessutom förklarar det inte varför många av jägarna var kvinnor. Rudan är fö normalutrustad.

Intressant, har du någon uppgift på hur många kvinnor som jagade varg de två dagar jakten pågick? Eller tror du bara att det var många?

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-01-2010, 09:42
          Länk hit: #171

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 25-01-2010, 09:27) *
          Intressant, har du någon uppgift på hur många kvinnor som jagade varg de två dagar jakten pågick? Eller tror du bara att det var många?

Dessvärre. Det var dock en som intervjuades i TV och sen läste jag någon uppgift om att det fanns fler. Inga exakta tal tyvärr.

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 25-01-2010, 09:43
          Länk hit: #172

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 25-01-2010, 09:27) *

Det är väl 15% av jägarna som är kvinnor i hela Sverige. Troligtvis var det således cirka 15% tjejer som även jagade varg.

Killarna är inte värst när det gäller det här med vargen...

CITAT
          Sveriges kvinnliga hamiltonstövarägare, finskstövarägare, beagleägare och jämthundsägare kräver att minst 107 vargar skjuts i vinter. Detta för att vargstammen ska bestå av max 210 individer.

Jägarkvinnorna har skickat en skrivelse till Naturvårdsverket samt berörda ministrar. De anser att det antal vargar som ska skjutas under vintern 2009–2010 måste sättas i relation till det av regeringen och riksdagen beslutade taket för antal frilevande vargar och målet för antalet vargföryngringar i Sverige.

”För att Riksdagens beslut ska efterföljas så krävs det en avskjutning på minst 107 vargar under vintern 2009–2010. För att etappmålet för antalet föryngringar ska bibehållas så krävs det att åtta föryngringar eller hela flockar elimineras”, skriver jägarkvinnorna.

Viltskadecenters fakta

De menar att Viltskadecenters slutgiltiga statusrapport 2008–2009 kan användas som underlag för en beräkning av nuläget för vargstammens storlek.

”Om man utgår från Viltskadecenters underlag och analyserar varje enskild familjegrupp och revirhävdande par så kommer man med stor säkerhet fram till 28 föryngringar sommaren 2009”, framförs i skrivelsen.

Kvinnorna menar att man utifrån Viltskadecenters redovisade fakta kan beräkna vargstammens storlek vintern 2009–2010 före avskjutning till 317 individer. Därför framhåller de att 107 vargar ska skjutas under vinterns jakt.

källa: http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...kjuts-i-vinter/

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-01-2010, 09:46
          Länk hit: #173

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 09:42) *
          Dessvärre. Det var dock en som intervjuades i TV och sen läste jag någon uppgift om att det fanns fler. Inga exakta tal tyvärr.

Och det är många?

Undrar om de är hermafroditer ninja.gif

Redigerat av *Stintan*: 25-01-2010, 09:51

--------------------

Citera
          Freyas
          Inlägg 25-01-2010, 10:48
          Länk hit: #174

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 08:38) *
          Rudan är fö normalutrustad.

Oh, snälla "Rudan"... min "förklaring till tidigare inlägg" var absolut inget personligt angrepp! Därför betonade
          jag särskilt att det handlar om "MÄN I ALLMÄNHET, DVS. MÄN BETRAKTAD SOM GRUPP BESTÅENDE AV ca HÄLFTEN AV JORDENS BEFOLKNING".
          Sålunda finns det ingen som helst anledning till ett personligt försvar!

Innehållet i min text är egentligen en väldigt entydigt och enkelt och inte alls någon djuppsykologisk analys.

Jag hoppas att du (och alla andra) ser humorn bakom allvaret - eller snarare; allvaret bakom humorn - i texten???? smile.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-01-2010, 11:00
          Länk hit: #175

Medlem

Det är tråkigt när debatter hamnar mellan knäna och midjan, det brukar betyda att vettiga argument sakns. Det är så lätt för den kvinnliga delen av befolkningen att när man skall sabla ner män eller delar av dessa att hänvisa till penisförlängare, prestationsångest, mindervärdeskomplex eller annat åt det hållet. Det förkommer givetvis liknande dåliga argument åt andra hållet. Håll er till ämnet, vargjakten, och försök inte med djuplodande psyloanalytiska studier om drifterna bakom för det vet ni inte ett skit om. Tror gör man bäst i kyrkan.

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 25-01-2010, 11:05
          Länk hit: #176

Medlem

Om jag skulle fälla en glad kommentar om att vargförespråkande kvinnor är stora och slappa i underlivet och använder hatet mot jägare som en ursäkt för det skulle det ses som sexistiskt och helt fel... men en kvinna kan absolut skämta om motsatsen utan att det är sexistiskt och förnedrande mot män... märkligt!

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 25-01-2010, 11:08
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (dahla @ 25-01-2010, 11:05) *
          Om jag skulle fälla en glad kommentar om att vargförespråkande kvinnor är stora och slappa i underlivet och använder hatet mot jägare som en ursäkt för det skulle det ses som sexistiskt och helt fel... men en kvinna kan absolut skämta om motsatsen utan att det är sexistiskt och förnedrande mot män... märkligt!

Det beror ju på att kvinnan är förtryckt. Olika mycket i olika delar av världen. Lägre löner här.

Redigerat av ängsvädd: 25-01-2010, 11:08

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-01-2010, 11:10
          Länk hit: #178

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 11:00) *
          Det är tråkigt när debatter hamnar mellan knäna och midjan, det brukar betyda att vettiga argument sakns. Det är så lätt för den kvinnliga delen av befolkningen att när man skall sabla ner män eller delar av dessa att hänvisa till penisförlängare, prestationsångest, mindervärdeskomplex eller annat åt det hållet. Det förkommer givetvis liknande dåliga argument åt andra hållet. Håll er till ämnet, vargjakten, och försök inte med djuplodande psyloanalytiska studier om drifterna bakom för det vet ni inte ett skit om. Tror gör man bäst i kyrkan.

Ähh förstår inte varför du tar så illa upp. Freyas inlägg var ju skrivet med humor det borde till och med du insett och kunna le åt.
          Livet blir lite roligare om man kan skratta åt saker istället för att sura. flirting.gif

--------------------

Citera
          Freyas
          Inlägg 25-01-2010, 11:37
          Länk hit: #179

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 25-01-2010, 11:10) *
          Ähh förstår inte varför du tar så illa upp. Freyas inlägg var ju skrivet med humor det borde till och med du insett och kunna le åt.
          Livet blir lite roligare om man kan skratta åt saker istället för att sura. flirting.gif

Tack, Stintan. Tydligen kunde endast en kvinna förstå humorn i mitt inlägg!
          Om det faktum skulle jag verkligen kunna dra psykologiska växlar om mannen i allmänhet ...
          om jag skulle vilja a0a.gif
          PS. Inte ens "tupparna" brukar ta illa vid sig"

Redigerat av Freyas: 25-01-2010, 11:40

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-01-2010, 12:04
          Länk hit: #180

Medlem

Det är lite svårt att förstå humorn i ett sådant inlägg, speciellt i den här debatten som närmast liknar ett skyttegravskrig.

--------------------

Citera

10 sidor V  « < 7 8 9 10 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 11:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon