|
Jag har läst om människor som kan tala med djuren och dessutom har jag en synsk väninna som kan göra detta. Själv talar jag mycket med mina djur,men jag kan inte få några bilder av dem för att förstå vad de vill:( Nu undrar jag finns det någon-några här som kan göra detta?
Jag har till och med läst om människor som kan tala med sina växter och få dessa att växa och bli jätte fina. Kan någon av er göra detta? Med mina växter talar jag också mycket,de behöver jo syre....
Växter blir inte stora och fina av kommunikation och talan. Växter behöver ljus, näring och dylikt för att växa och må bra. Kommunikation och talan är bara något mänskligt. Det är något artspecifikt vi har fått för att vi individer sinsemellan inom vår art ska kunna varna, tala om, mm varandra. Samma sak med djur. Visst kan djur uppmärksamma att en människa pratar med en, men det kommer aldrig likna en kommunikation mellan två människor då andra arters hjärnor inte är "inställda" på att utföra mänsklig kommunikation. Men visst kan man tro på det. Så länge det inte skadar och någon och sålänge man vill vara dum
CITAT (abbbe @ 10-07-2010, 11:37)  Växter blir inte stora och fina av kommunikation och talan. Växter behöver ljus, näring och dylikt för att växa och må bra. Kommunikation och talan är bara något mänskligt. Det är något artspecifikt vi har fått för att vi individer sinsemellan inom vår art ska kunna varna, tala om, mm varandra. Samma sak med djur. Visst kan djur uppmärksamma att en människa pratar med en, men det kommer aldrig likna en kommunikation mellan två människor då andra arters hjärnor inte är "inställda" på att utföra mänsklig kommunikation. Men visst kan man tro på det. Så länge det inte skadar och någon och sålänge man vill vara dum  Självklart bevöver växterna allt det som du skrivit om! Jag har dock läst att växter reagerar på olika musik,på olika sätt och det genom att antigen växa massor,när det är vacker och harmonisk musik,eller med hårdrock,slutar de att växa mer eller mindre. Dessutom har jag läst att vetenskapsmän har undersökt om bakterier (tror jag att det var)påverkas av våra tankar och svaret blev att det gör de! För länge länge länge sedan kunde människorna har kommunikation med varandra genom telepatin,men tyvärr har de flesta av oss förlorat den förmågan och fortfarande kan vi "läsa" av varandra utan att tala. Djuren å andra sidan har den förmågan kvar. Du kan vara säker på att det finns flera sätt att kommunicera människor emellan och djur och människa emellan!!! Den största dumheten inom den mänskliga arten är detta:att inte kunna-vilja förstå en annan art:djuren,växter etc...kolla bara hur det ser ut i världen!!!Vi hör inte hur Moder Jorden gråter och lider,att arterna försvinner från hav,skogar etc...och allt detta fastän vi kan tala med varandra,men tydligen vägrar flertalet av oss att förstå varandra,speciellt om "de andra" är annorlunda än oss själva:(((((( Så jag vill ge dig ett litet råd för din vadring på Moder Jorden:var försiktig med att döma dina medvandrare som inte är som du själv!Det du sänder ut kommer tillbaka tiofallt till dig själ i sinom tid,detta har jag själv erfarit! Mvh//Kyllikki
CITAT (silos @ 10-07-2010, 14:52)  Självklart bevöver växterna allt det som du skrivit om! Jag har dock läst att växter reagerar på olika musik,på olika sätt och det genom att antigen växa massor,när det är vacker och harmonisk musik,eller med hårdrock,slutar de att växa mer eller mindre.
Dessutom har jag läst att vetenskapsmän har undersökt om bakterier (tror jag att det var)påverkas av våra tankar och svaret blev att det gör de!
För länge länge länge sedan kunde människorna har kommunikation med varandra genom telepatin,men tyvärr har de flesta av oss förlorat den förmågan och fortfarande kan vi "läsa" av varandra utan att tala. Djuren å andra sidan har den förmågan kvar.
Du kan vara säker på att det finns flera sätt att kommunicera människor emellan och djur och människa emellan!!!
Den största dumheten inom den mänskliga arten är detta:att inte kunna-vilja förstå en annan art:djuren,växter etc...kolla bara hur det ser ut i världen!!!Vi hör inte hur Moder Jorden gråter och lider,att arterna försvinner från hav,skogar etc...och allt detta fastän vi kan tala med varandra,men tydligen vägrar flertalet av oss att förstå varandra,speciellt om "de andra" är annorlunda än oss själva:((((((
Så jag vill ge dig ett litet råd för din vadring på Moder Jorden:var försiktig med att döma dina medvandrare som inte är som du själv!Det du sänder ut kommer tillbaka tiofallt till dig själ i sinom tid,detta har jag själv erfarit! Mvh//Kyllikki Hej! Jag tror inte att det är sant att växter reagerar på musik. Men vissa djur gör det! Människor som är lyckliga och mår bra löper oftast mindre risk att infekteras av bakterier och virus. Om man är sjuk av bakterier kan en människa psykiskt "känna sig frisk" fast man inte är det. Men då är det människan som lurar sig själv och inget bakterierna märker av eller hör. Telepati tror jag inte på. Jag tror mer på att det handlar om ansiktsuttryck och kroppspråk. Det står också för en stor del av kommunikationen. Telepati isåfall är någon man känner och vet hur denne ska reagera om det händer något med den man känner, för man har lärt sig dennes beteende. Men att veta vad den andra tänker på spontant går inte. Visst kan man ändå se människor, djur och växter som en familj. Man bör förstå varandra och respektera varje art för att uppnå ett så bra liv som möjligt för alla.
CITAT (Dilara @ 10-07-2010, 15:30)  Hej!
Jag tror inte att det är sant att växter reagerar på musik. Men vissa djur gör det!
Människor som är lyckliga och mår bra löper oftast mindre risk att infekteras av bakterier och virus. Om man är sjuk av bakterier kan en människa psykiskt "känna sig frisk" fast man inte är det. Men då är det människan som lurar sig själv och inget bakterierna märker av eller hör.
Telepati tror jag inte på. Jag tror mer på att det handlar om ansiktsuttryck och kroppspråk. Det står också för en stor del av kommunikationen. Telepati isåfall är någon man känner och vet hur denne ska reagera om det händer något med den man känner, för man har lärt sig dennes beteende. Men att veta vad den andra tänker på spontant går inte.
Visst kan man ändå se människor, djur och växter som en familj. Man bör förstå varandra och respektera varje art för att uppnå ett så bra liv som möjligt för alla. Jag hittade denna site och finner den sååå intressant!!! Den är verkligen värd att läsa! CITAT (Dilara @ 10-07-2010, 15:30)  Hej!
Jag tror inte att det är sant att växter reagerar på musik. Men vissa djur gör det!
Människor som är lyckliga och mår bra löper oftast mindre risk att infekteras av bakterier och virus. Om man är sjuk av bakterier kan en människa psykiskt "känna sig frisk" fast man inte är det. Men då är det människan som lurar sig själv och inget bakterierna märker av eller hör.
Telepati tror jag inte på. Jag tror mer på att det handlar om ansiktsuttryck och kroppspråk. Det står också för en stor del av kommunikationen. Telepati isåfall är någon man känner och vet hur denne ska reagera om det händer något med den man känner, för man har lärt sig dennes beteende. Men att veta vad den andra tänker på spontant går inte.
Visst kan man ändå se människor, djur och växter som en familj. Man bör förstå varandra och respektera varje art för att uppnå ett så bra liv som möjligt för alla. Här är addressen till sidan:http://www.seilon.org/
fuchsian
12-07-2010, 19:51
Äntligen .. det jag gillar att prata om! ...  detta är en mycket kontroversiellt samtalsämne, men man ska inte tro att man kan få andra att tro på det man själv upplever. Du har helt rätt ang, hunden. Mina hundar under åren har lärt sig mer eller mindre att komma med bilder och ta emot bilder, speciellt när de har något viktigt att komma med, sjuka el. annat. Nu har jag använt detta enbart med mina djur för området är stort och flummigt, så det gäller hitta sin plats och uppgift här på jorden. Min gamla hund har brukat hämta mig om hon sett något och oftast är det min mormor som brukar sitta i vårt vardagsrum. Speciellt aktivt var det 1.5 år sedan då min mor fick sitt hjärtinfarkt. Då väckte mormor mig på nätterna (de är mest aktiva på den tiden) och gm telepati går ju samtalen mellan en ande och en människa. Jag har andra anhöriga på besök med jämna mellanrum. Ni kanske undrar vad jag är för en????  okej, jag är certificerad medium fr. Terry Evans (TV4+ "Det Okända) Jag avslutade i vintras en 5 årig utbildning hos honom. Hade sökt hjälp hos andra för att mitt beskymmer var att inte fick vara i fred. Man måste stänga av kanalen och leva normalt, men man är ju bara en människa med fel och brister, men under tiden har detta lärt mig en hel del. Jag föddes med dessa "verktyg" men kunde inte använda dom. Min mormor hade gåvan och innan det gick det i hennes släktlinje. Sedan har jag arbetat med kosmisk healing snart 20 år, och även den fick jag förfinad hos Terry, som inte själv har den gåvan. Under hela mitt liv, tills maken började lägga märke till olika saker hos mig och ville att kolla upp vad jag har, så den som han tyckte (även jag) var mest precis, var Terry. Så hadde livet förberett mig till en för sin uppgift och även funka som handledare åt unga människor som börjar "öppna upp". Området är lika stort som det finns skojare i denna branch och min makes tanke var att endast vimsa hit och dit, ta och koncentrera på det man var lämpad till. Jag tar emot dem som söker mig och håller mig i det goda ljuset med ett speciell meditation som han lärde oss att använda. OK. Nog om detta, nu gällde det --- tala med djuren ----, men även växternas energifält går att påverka och det är tacksamt jobb. Jag vill inte påverka er, men ger detta till er läsare för det finns säkert fler som upplevt liknande saker .....  ... Fuchian ....
Meriona
12-07-2010, 21:06
Nu ska jag väl förstöra stämningen då. Snacka med djur, visst jag pratar med mina djur hela tiden och de kommer glatt emot mig. Men att de skulle kunna kommunicera - nej det är skitsnack. Jag har två väninnor som släpat dit olika djursnackare till sina hästar - ojoj vad de kunnat berätta.  Lurendrejeri är vad det är, precis som med såna där mysko medium som veckotidningarna har annonser om.
*Stintan*
12-07-2010, 21:17
Tur att var och en får välja själv vad man vill tro på.
CITAT (Meriona @ 12-07-2010, 22:06)  Nu ska jag väl förstöra stämningen då. Snacka med djur, visst jag pratar med mina djur hela tiden och de kommer glatt emot mig. Men att de skulle kunna kommunicera - nej det är skitsnack. Jag har två väninnor som släpat dit olika djursnackare till sina hästar - ojoj vad de kunnat berätta.  Lurendrejeri är vad det är, precis som med såna där mysko medium som veckotidningarna har annonser om.  Håller med i varje bokstav. Det finns alltför många som försörjer sig på lurendrejeri.
Tala med djuren !bullskit och all sin da ,det kom dom på på 2000-talet tillåt mig skratta,tala med djur !ja det är väl att kunna möta sina djurs behov och se och känna vad de behöver för att må bra och ha ett bra liv utan krämpor,ja då kan jag absolut prata med min katt ,Tänk vad många kör upp folk på att påstå att de kan komunisera med deras djur som de inte ens träffat eller känner.Tala med djur handlar om djurpsykologi och inget annat.
fuchsian
12-07-2010, 23:28
Hej på er, väntar på den utlovade åskan, men än är det för hett att kunna sova. Jag läste igenom era inlägg och jag håller med om att det finns nästan 90 procent skojare innom såppas kontroversionell ämne och det tog emot att skriva om mitt liv. Jag är van att möta skepsis och brukar redan vid ett tel. samtal avgöra om personen är ute efter löje eller är någorlunda ärlig, men skeptisk får man vara. Har man inte träffat på det innan, så det klart har jag förståelse för oro och annat. Men det är inte jag som bestämmer utan det är klienten i sista hand och det respekterar jag. Nog har jag sett alla dessa spå-kärringsannonserna på tidningarna, men jag är så skeptisk att jag litar inte ens fem öre på dom. Det är en sund inställning och det får man inte göra med våld, eller hur man skulle säga? ...... Har ni en aning hur den personens uppväxt och liv har varit när man har fått stryck att andra ser inte vad jag ser? Skulle önska att kunna ge dom stegen under 1-2veckas tid till personen som spottar mig rätt i ansiktet. Det är inte såååå enkelt, må ni tro, men jag trots det önskar inte ens min värsta fiende att uppleva helvetet på jorden. Vet ni vad ett energifält är? Allt levande omges av det. Men det är inte så enkelt att förklara kontakten mellan djuren och växter, och jag är inte alls felfri. det upptäcker man rätt snart när man måste möta sina egna demoner innan man kan möta andras. H---te vilket jobb!!!! Men jag är trygg när allt detta man har gått igenom och kommit ut som vinnare, men det gör en ödmjuk samtidigt. Under de senaste 20 åren har jag mött troligen de flest "tossiga" och även de godaste människor. Inte en enda har gått ur från mitt beh. rum släpande med hakan under knäna. Så jag vet och ser, och det är mer än någon kan ana, trots att man har endast fått se en pytteliten del av det stora hela. Annars skulle jag inte leva här bland alla er för vad skulle det vara bra för? Jag har kommit hit att hjälpa dom som vill ha min hjälp och mig hittar ni inte i någon blaska, för nån reklam vill jag inte veta av. Jag vet att när det är dags, så kommer personen i fråga och då ser jag vad som är bäst just då för den. OK, tänker försöka somna och lämnar detta ämne, men var och en gör som den vill och jag behöver inte göra reklam, utan har förstått att vissa av er har åkt på en riktig bluff. ......  ... Fuchian ... (jag tar inte betalt) kasta inte sten i glashus ......
tycker ändå det är Bullskitt !varför kom alla på nu helst plötsligt att de kunde "tala med djuren" på 2000 talet ?varför kom ingen på det innan.Alla djurägare bör känna till sina djurs behov annats skulle vi inte ha alla hundhem och katthem.Sunt förnufft gör en bra djurägare,det här med "tala med djuren !Bullskitt !Men kom ni och tala med min katt ;)han har nog ett och annat och säga er"det där med Djurkomunikation är bara ett sätt att ruva djurägare på pengar,varje djurägare bör veta vilka behov deras djur har ,det finns böcker om det,Och dom behoven är klart som korvspad !
Chamomille
12-07-2010, 23:48
Emil kunde i alla fall prata med Lukas
fuchsian
13-07-2010, 00:43
Hej Motti,
Detta är inget bullskitt, har du inte läst historia? Den gamla kulturen använde dessa metoder under sina vandringar och se bara dagens aborginier, de litar blind på att gruppen håller ihop och de använder telepati med kontakt med andra stammar som de ens inte ser. Då hjälper det inte att skrika sig hes, eller tror du det?
Den nya tidens befolkning över hela jorden söker sig till de färdigheter och kunskap som de har kunnat få fram. Under alla tider har det föds människor med sina speciella egenskaper, men det fick inte komma fram för att prästenskapet ville ha makten och tystade de som ändå vågade stå på sig. Detta är ingen ny beteende, men den har blivit accepterad pga att Moder Jord mår så dåligt.
Attans, varför höll jag inte tyst? Svaret är att innom mig finns en urkraft som vill inte bli trampad på tårna längre. Jag tänker inte ta detta till allmän diskussion för alla har sina åsikter och vissa mer envisa än andra. de är nog de som har blivit blåsta av dessa "skojare" el. de som har en del, men egot är större än kraften. Då kommer man till villovägar och förlorar det och man får tiofalls tillbaka det man ger ut .... Så ligger det till, men ha din åsikt, men förstör inte för andra medlemmar som nu kanske inte vågar berätta om sitt. Snälla ..... Släpp det, ..... Fuchian ... det du inte förstår, låt andra göra det....
fuchsian
13-07-2010, 01:24
CITAT (Chamomille @ 13-07-2010, 00:48)  Emil kunde i alla fall prata med Lukas  Det tror jag, du är lyhörd med dina djur, så där behövs ingen "djurpratare" till hjälp. Oftast är de rätt okunnika och ger generella svar. Jag hade en undulat som hade fått som liten en skada över ryggen och kunde inte flyga, eller mest styra landningen. Det blev en sån där hälsomässa och jag tog med bilden av Emil och även den som vat innan honom. Ludde. Damen skulle vara dessutom medial. OK. Emil fick en galen diagnos som inte stämde alls, samma sak med Ludde. Jag envisades ytterligare med Emil, men damen ville inte befatta sig med det. Bullskitt rätt i genom ---- så visst har jag prövat även dem, hon var känd och har skrivit böcker om det. Jag tror så här, att har man ett/flera djur så lär man den normala kommunikationen som Motti förklarade, men som medial, har man hjälp att nå djuret bättre, även att jag tycker att denna "byta bilder" grejen som man kör med djuren kan vara rätt jobbig, man tröttnar lätt. Jag är min egen mästare i detta och har alltid nekat att göra sådana saker när jag blivit tillfrågad, men endast healing för smärta har jag gett när jag är rätt blödig av mig, som räddar daggmaskor från asfalten, må det vara, det är ju jag. ..........  så du har rätt, tjejen, .... Fuchian ....
*Stintan*
13-07-2010, 01:56
Nu spökar det visst...
fuchsian
13-07-2010, 02:08
Snälla, söta STINTAN , glöm det, inga spöken söker sig om inte anledning finns till dig och jag respekterar vad du än tror, detta är lite udda, och många tycker inte om att prata om dessa saker, så är det och alla får acceptera det. Vad skulle vi göra annars? ......  Vi är alla olika och jag har börjat ta in mångfalden av vad ni andra skriver, och jag kommer inte trassla till trådar, har fått hjälp, men är det nåt så säg direkt så jag kan rätta till mina fel och brister. Det blev visst en intressant natt! Ingen kan sova och regnet det väntar tills i morgon. första natten på ett halvår! Rekord för mig! ....  ... Fuchian ...
AndersKbg
13-07-2010, 02:31
CITAT (fuchian @ 12-07-2010, 20:51)  Äntligen .. det jag gillar att prata om! ...  detta är en mycket kontroversiellt samtalsämne, men man ska inte tro att man kan få andra att tro på det man själv upplever. Precis så är det. Jag kom att tänka på denna tråden: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...l=övernaturligtoch mitt inlägg: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1153717Som du ser så är jag en omvänd tvivlare ang allt i detta ämnet. I princip iaf.
CITAT (fuchian @ 12-07-2010, 20:51)  Äntligen .. det jag gillar att prata om! ...  detta är en mycket kontroversiellt samtalsämne, men man ska inte tro att man kan få andra att tro på det man själv upplever. Du har helt rätt ang, hunden. Mina hundar under åren har lärt sig mer eller mindre att komma med bilder och ta emot bilder, speciellt när de har något viktigt att komma med, sjuka el. annat. Nu har jag använt detta enbart med mina djur för området är stort och flummigt, så det gäller hitta sin plats och uppgift här på jorden. Min gamla hund har brukat hämta mig om hon sett något och oftast är det min mormor som brukar sitta i vårt vardagsrum. Speciellt aktivt var det 1.5 år sedan då min mor fick sitt hjärtinfarkt. Då väckte mormor mig på nätterna (de är mest aktiva på den tiden) och gm telepati går ju samtalen mellan en ande och en människa. Jag har andra anhöriga på besök med jämna mellanrum. Ni kanske undrar vad jag är för en????  okej, jag är certificerad medium fr. Terry Evans (TV4+ "Det Okända) Jag avslutade i vintras en 5 årig utbildning hos honom. Hade sökt hjälp hos andra för att mitt beskymmer var att inte fick vara i fred. Man måste stänga av kanalen och leva normalt, men man är ju bara en människa med fel och brister, men under tiden har detta lärt mig en hel del. Jag föddes med dessa "verktyg" men kunde inte använda dom. Min mormor hade gåvan och innan det gick det i hennes släktlinje. Sedan har jag arbetat med kosmisk healing snart 20 år, och även den fick jag förfinad hos Terry, som inte själv har den gåvan. Under hela mitt liv, tills maken började lägga märke till olika saker hos mig och ville att kolla upp vad jag har, så den som han tyckte (även jag) var mest precis, var Terry. Så hadde livet förberett mig till en för sin uppgift och även funka som handledare åt unga människor som börjar "öppna upp". Området är lika stort som det finns skojare i denna branch och min makes tanke var att endast vimsa hit och dit, ta och koncentrera på det man var lämpad till. Jag tar emot dem som söker mig och håller mig i det goda ljuset med ett speciell meditation som han lärde oss att använda. OK. Nog om detta, nu gällde det --- tala med djuren ----, men även växternas energifält går att påverka och det är tacksamt jobb. Jag vill inte påverka er, men ger detta till er läsare för det finns säkert fler som upplevt liknande saker .....  ... Fuchian .... Äntligen,jag säger det smma,efter alla år kommer du som är inne på dessa underbara mirakel!!!! Jag vet vad energier är,men kan tyvärr inte själv se några...jo förresten för flera år tillbaka såg jag energin runt huvudet på en föreläsare i Stockholm,hennes energi var alldeles vit:O Med mina blommor har jag gjort en test:jag höll om dem och talade vänligt och kände ett "dunkande-pulserande i mina händer.Sedan skrek jag så högt jag kunde och blommorna tvär tystnade och efter en stund började blomman åter igen dunka-pulsera Från träden har jag kunnat känna-uppleva energier...somliga träd kändes riktigt glada:) När jag är nära en massa stenar i en butik som säljer dessa så blir jag nästan färdig att svimma:) Min mamma var synsk.Under andra världs kriget såg hon en soldat komma genom väggen och titta på henne,denne soldat var hennes skolkamrat.Senare fick mamma höra att denne man hade stupat:O Mamma berättade också att runt hennes blommor fanns små "tanter" som skötte om hennes växter och du mår tro att min mammas växter var otroligt fina,frodiga och välmående.Hon hade en kaktus som var en meter bredd och fullproppad av vackra blommor! Så visst finns det energier,vi är---hela naturen...allt levande gjorda av energier.Om jag förstår det rätt så består HELA Universum av samma energier!? Jag träffade Terry Evans på en seans här i Strängnäs för flera år sedan. På tal om healing har jag (fast inte jag egentligen)kunnat ta bort huvudvärk från mina barn och andra,värk från knäna hos en gammal kvinna etc.. Tyvärr så har människor här ansett mig som galen tidigare(INTE alla) när jag skrev om hur jag talade med mina dockor,sådant får man jo INTE göra! Men var och en är sin lyckas smed och var och en behöver söka sin sanning och jag både accepterar och respekterar dem!
*Stintan*
13-07-2010, 07:42
CITAT (fuchian @ 13-07-2010, 03:08)  Snälla, söta STINTAN , glöm det, inga spöken söker sig om inte anledning finns till dig och jag respekterar vad du än tror, detta är lite udda, och många tycker inte om att prata om dessa saker, så är det och alla får acceptera det. Vad skulle vi göra annars? ......  Vi är alla olika och jag har börjat ta in mångfalden av vad ni andra skriver, och jag kommer inte trassla till trådar, har fått hjälp, men är det nåt så säg direkt så jag kan rätta till mina fel och brister. Det blev visst en intressant natt! Ingen kan sova och regnet det väntar tills i morgon. första natten på ett halvår! Rekord för mig! ....  ... Fuchian ... Det var menat som skoj eftersom du tidigare klagat på andra som sitter och skriver inlägg på nätterna då du själv alltid sover. Synd att du inte förstog det
fuchsian
13-07-2010, 08:42
CITAT (*Stintan* @ 13-07-2010, 08:42)  Det var menat som skoj eftersom du tidigare klagat på andra som sitter och skriver inlägg på nätterna då du själv alltid sover. Synd att du inte förstog det  F´åt, Stintan, jag fick inte den uppfattningen att du skojade med mig. Ber om ursäkt!  Du kanske inte läste allt, men jag skrev i denna tråd att jag hadde svårt att sova när det är varmt men har inte det i vanliga fall. Min FÖRSTA natt på nätet.! Det var svalast i detta rum. OK, jag tar det då som skoj från din sida. Kan vi vara överens om detta? ...... Fuchian
fuchsian
13-07-2010, 10:41
Till SILOS, Jag blev så glad av dina inlägg, du varken dömer eller gör löje över detta ämne som kan vara lite för svårsmällt hoc en del. Men det låter jag vara. Så här i efterskott när jag läste igenom inläggen, ringde min mans varningsklockor för att inte ta upp detta. Min själ höll inte med det, så nu ser jag resultatet av min öppenhjärtlighet, men jag ser inte en anledning att skämmas över detta. Jag har haft muslimer och från andra religioner klienter hos mig och frågan har uppstått att varifrån kanalicerar jag ex, healingen? Mitt svar blir --- det renaste och aldra högsta ljuset och sen får du kalla det som passar dig. Konstigt, de fortsätter att komma. Det är mest den kosmiska healingen de är tacksamma att få och jag förstår att de inte vill diskutera med sina bortgångna, och det respekterar jag. För min del är det högsta ljuset från Gud, även att jag inte brukar gå i kyrkan, men som någon skrev, att det finns en del läsvärda i bibeln. Numera är jag intresserad av allt som hände under Jesu tid på jorden. Han uppmanade ju sina lärjungar att sprida denna healing, från källan direkt. Jag vet nu varför mitt liv var som den var, men det var förberedelser att kunna möta dom som vill ha min hjälp i liknande situationer. Jag lyder under tystnadsblikten och det är naturligt så. Vi är många i vår herres hage ... ..... Fuchian ...
M en all sin da !tror ni på detta på rent allvar ?det är ju för fan bara ett sätt för en del att okra på andras känslor.Jag har haft djur sedan jag var 3 år och har alltid kunnat läsa av deras behov men att påstå att du kan "prata "med dom är ju en ren smörja och profit. Skulle vilja fråga er som tror på det här ?varför har ingen kommit på det för än nu på 2000-talet ?rent sunt jäkla förnuft talar om för dig vad ditt djur är i behov av om du kan tolka dina djurs behov ,älskar du dina djur så vet du instenktivt vad de behöver,Bullskit att någon överhuvudtaget påstår att de kan "tala med djur "-Tillåt mig skratta
CITAT (Motti @ 13-07-2010, 22:57)  M en all sin da !tror ni på detta på rent allvar ?det är ju för fan bara ett sätt för en del att okra på andras känslor.Jag har haft djur sedan jag var 3 år och har alltid kunnat läsa av deras behov men att påstå att du kan "prata "med dom är ju en ren smörja och profit. Skulle vilja fråga er som tror på det här ?varför har ingen kommit på det för än nu på 2000-talet ?rent sunt jäkla förnuft talar om för dig vad ditt djur är i behov av om du kan tolka dina djurs behov ,älskar du dina djur så vet du instenktivt vad de behöver,Bullskit att någon överhuvudtaget påstår att de kan "tala med djur "-Tillåt mig skratta   Skrattar också
Tack för stödet Netha !tycker det är så himmla bullskitt,kan du inte läsa av dina djurs behov utan sånna där fånar som påstår att det pratar med djurn ,ja då ska du nog inte äga djur för då har du det inte i dig att äga djur.kan tala om att min katt visar precis vad han behöver och vill ha,det kan jag läsa av utan djurpratare,jäkla humbugg är det  har haft katter hundar marsvin hammstrar dansmöss undulater möss hundar,ingen har behövt komma och tala om vad mina djur behöver,det fattade vi själva. ops !glömde bort alla akvarier jag haft !pratade faktiskt med mina fiskar också
CITAT (Motti @ 13-07-2010, 23:16)  Tack för stödet Netha !tycker det är så himmla bullskitt,kan du inte läsa av dina djurs behov utan sånna där fånar som påstår att det pratar med djurn ,ja då ska du nog inte äga djur för då har du det inte i dig att äga djur.kan tala om att min katt visar precis vad han behöver och vill ha,det kan jag läsa av utan djurpratare,jäkla humbugg är det  har haft katter hundar marsvin hammstrar dansmöss undulater möss hundar,ingen har behövt komma och tala om vad mina djur behöver,det fattade vi själva. Skrattar mest för att jag har en nära som gått veckoslutskurser till att bli medium ... nu lurar hon storsummor från lättlurade.
Man kan i för sig prata med djur, men man får nog inte så bra kommunikation från djursidan, så varför inte bara prata med människor i stället?
Nej men allvarligt talat. Hur ska det gå till? Kära vindruvor, väx er stora och ge oss skörd och skugga, sen så växer de också. Eller? Sen ska man ju vara medium också.
Aqvakul
13-07-2010, 22:20
CITAT (abbbe @ 13-07-2010, 23:19)  Man kan i för sig prata med djur, men man får nog inte så bra kommunikation från djursidan, så varför inte bara prata med människor i stället?
Nej men allvarligt talat. Hur ska det gå till? Kära vindruvor, väx er stora och ge oss skörd och skugga, sen så växer de också. Eller? Sen ska man ju vara medium också.
den här "flugan "kom efter Horse Wisper"mannen som talade med hästar.Att tala med djur innebär att man förstår deras Psykologi och deras flockbetende,inte så jäkla märkvärdigt om man vill ha insikt.
*Stintan*
13-07-2010, 22:57
CITAT (netha @ 13-07-2010, 23:18)  Skrattar mest för att jag har en nära som gått veckoslutskurser till att bli medium ... nu lurar hon storsummor från lättlurade.  Tror nog massor av folk vill gå till ett medium en gång av ren nyfikenhet och dom blir väl knappast ditlurade eller för den delen avlurade några pengar. Jag tror dock inte att "seriösa" medium har behov av att gå runt och skrävla om sina förmågor, dom blir efterfrågade ändå. Det är nog många som har funderingar kring det paranormala.
Kan man inte förstå sina djurs behov själv ska man nog inte skaffa några .
*Stintan*
13-07-2010, 23:03
CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:00)  Kan man inte förstå sina djurs behov själv ska man nog inte skaffa några . Det håller jag fullständigt med om. Tror knappast alla medium utger sig för att vara djurpratare.
ängsvädd
13-07-2010, 23:06
CITAT (silos @ 10-07-2010, 14:52)  Självklart bevöver växterna allt det som du skrivit om! Jag har dock läst att växter reagerar på olika musik,på olika sätt och det genom att antigen växa massor,när det är vacker och harmonisk musik,eller med hårdrock,slutar de att växa mer eller mindre.
Dessutom har jag läst att vetenskapsmän har undersökt om bakterier (tror jag att det var)påverkas av våra tankar och svaret blev att det gör de!
För länge länge länge sedan kunde människorna har kommunikation med varandra genom telepatin,men tyvärr har de flesta av oss förlorat den förmågan och fortfarande kan vi "läsa" av varandra utan att tala. Djuren å andra sidan har den förmågan kvar.
Du kan vara säker på att det finns flera sätt att kommunicera människor emellan och djur och människa emellan!!!
Den största dumheten inom den mänskliga arten är detta:att inte kunna-vilja förstå en annan art:djuren,växter etc...kolla bara hur det ser ut i världen!!!Vi hör inte hur Moder Jorden gråter och lider,att arterna försvinner från hav,skogar etc...och allt detta fastän vi kan tala med varandra,men tydligen vägrar flertalet av oss att förstå varandra,speciellt om "de andra" är annorlunda än oss själva:((((((
Så jag vill ge dig ett litet råd för din vadring på Moder Jorden:var försiktig med att döma dina medvandrare som inte är som du själv!Det du sänder ut kommer tillbaka tiofallt till dig själ i sinom tid,detta har jag själv erfarit! Mvh//Kyllikki Bra skrivet Kyllikki
Hävdar att det är Bullskitt ! dom som inte borde ha djur och som inte ha en aning om vad deras djur har för behov.Tror fan att en hund som sitter i en lägenhet hela dagarna blir depprimerad eller en katt som sitter i en lägenhet inte får någomn stimulans alls,det kan till och med jag fatta.Eller en Pappegoja som är så interligent och flockberoende blir knäpp om den inte får stimulans,Ja all sin da då är väl jag också en "djurpratare"men jag tar inte 3000 för att tala om det,vanligt sunt jäkla förnuft är det
CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:10)  Hävdar att det är Bullskitt ! dom som inte borde ha djur och som inte ha en aning om vad deras djur har för behov.Tror fan att en hund som sitter i en lägenhet hela dagarna blir depprimerad eller en katt som sitter i en lägenhet inte får någomn stimulans alls,det kan till och med jag fatta.Eller en Pappegoja som är så interligent och flockberoende blir knäpp om den inte får stimulans,Ja all sin da då är väl jag också en "djurpratare"men jag tar inte 3000 för att tala om det,vanligt sunt jäkla förnuft är det  Jag håller med om att människor som inte har en aning om sina djurs behov borde inte har dem! Jag har fyra hundar och bor i lägenhet,varav 3 är omplaceringar och jag hävdar att mina kära vovvar får till ex.mera roliga promenader och stimulans än många hundar som bor i hus!!!Dessutom förstår jag mina vovvar mer än väl och ändå vore det jätte roligt om jag kunde ta till mig deras bilder,men tyvärr så kan jag inte det. Mina vovvar är 13 och ett halvt år,11 och ett halvt år,10 år och 9 år. Dessa fyrbenta vänner är mina käraste medvandrare  och jag gör allt för dem!
CITAT (fuchian @ 13-07-2010, 11:41)  Till SILOS, Jag blev så glad av dina inlägg, du varken dömer eller gör löje över detta ämne som kan vara lite för svårsmällt hoc en del. Men det låter jag vara. Så här i efterskott när jag läste igenom inläggen, ringde min mans varningsklockor för att inte ta upp detta. Min själ höll inte med det, så nu ser jag resultatet av min öppenhjärtlighet, men jag ser inte en anledning att skämmas över detta. Jag har haft muslimer och från andra religioner klienter hos mig och frågan har uppstått att varifrån kanalicerar jag ex, healingen? Mitt svar blir --- det renaste och aldra högsta ljuset och sen får du kalla det som passar dig. Konstigt, de fortsätter att komma. Det är mest den kosmiska healingen de är tacksamma att få och jag förstår att de inte vill diskutera med sina bortgångna, och det respekterar jag. För min del är det högsta ljuset från Gud, även att jag inte brukar gå i kyrkan, men som någon skrev, att det finns en del läsvärda i bibeln. Numera är jag intresserad av allt som hände under Jesu tid på jorden. Han uppmanade ju sina lärjungar att sprida denna healing, från källan direkt. Jag vet nu varför mitt liv var som den var, men det var förberedelser att kunna möta dom som vill ha min hjälp i liknande situationer. Jag lyder under tystnadsblikten och det är naturligt så. Vi är många i vår herres hage ... ..... Fuchian ... Härligt att du blev glad av mina inlägg! Jag accepterar och respekterar vilka de än är,men det finns tillfällen då jag inte kan varken acceptera eller respektera deras gärningar! Vi hör hör ihop,ALLA av oss levande varelser:människor,djuren,Moder Jorden med alla hennes rikedomar,luften...ja med precis ALLTING!Dess fortare vi människor kan ta till oss detta,desto fortare kan livet bli bättre för oss alla!Men allt detta vet jo du själv! Jag är tacksam för att det finns människor som du,ärliga goa människor som delar med sig av sin kärlek och sina gåvor! Jag håller med dig om att det högsta ljuset kommer från Gud.Jag går inte heller till kykan för där finner jag inte varken Gud eller Jesus,utan jag tror att Gud finns inom mig,i mitt djupaste inre rum. Bibeln är säkert en mycket bra bok och jag har läst mycket i den,men jag kan inte detta med helvete och den eviga döden,utan jag blir riktigt rädd och till och med sjuk av att läsa. Jag älskar Jesus och hans budskap till os människor,men människor(många av oss)vill inte ta till sig hans kärlekens budskap och jag kan inte tro att han ville att vi skulle höja upp honom på en piedestal och "idoliser" honom,utan han ville att vi skulle göra som han gjorde...så tror jag!
Anki på Öland
14-07-2010, 08:33
CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:10)  Hävdar att det är Bullskitt ! dom som inte borde ha djur och som inte ha en aning om vad deras djur har för behov.Tror fan att en hund som sitter i en lägenhet hela dagarna blir depprimerad eller en katt som sitter i en lägenhet inte får någomn stimulans alls,det kan till och med jag fatta.Eller en Pappegoja som är så interligent och flockberoende blir knäpp om den inte får stimulans,Ja all sin da då är väl jag också en "djurpratare"men jag tar inte 3000 för att tala om det,vanligt sunt jäkla förnuft är det  Vad får dig att tro att du sitter inne med det enda och rätta svaret?? Det är väl inte djurens basala behov folk går till "djurpratare" för att få höra. Vet flera som tagit över omplaceringsdjur och som ett sista försök att förstå varför djuret beter sig på ett visst sätt haft "djurpratare" där. Skall inte påstå att jag tror att alla som säger sig kunna "prata" med djur kan, men har hört historier som verkligen fått mig att undra och fundera hur h*n kunde veta just det om inte hunden/hästen kommunicerat på något sätt. Sen Motti är det ingen speciellt ny företeelse, det kanske bara är att du inte hört talas om det förrän efter "mannen som pratade med hästar". Anki
skogstroll
14-07-2010, 08:53
min katt pratar med mig och jag med henne (även om vi mest klagar på varann - äcklig mat, kan ni inte vakna och vara lite kul, ska du till jobbet nu igen osv). Man kan ju haja vad de menar och katten kan förstå när jag muttrar åt henne, men nån dr Dolittle är man kanske inte där djuren börjar prata människospråk... då är man nog ute på lite andra spår...  sen kanske inte alla har den förmågan att känna av vad deras djur känner, och kanske anlitar en hundpsykolog eller nåt, och det är väl bra
CITAT (Motti @ 13-07-2010, 23:22)  den här "flugan "kom efter Horse Wisper"mannen som talade med hästar.Att tala med djur innebär att man förstår deras Psykologi och deras flockbetende,inte så jäkla märkvärdigt om man vill ha insikt. Den här "flugan" har funnits sedan urminnestider,då människor inte hade någon språk överhuvudtaget,utan de kunde använda telepati. Själv har jag vetat om detta lååångt före Mannen som talar med hästarna! Vi människor använder endast 10% av hjärnans kapacitet och så finns det människor som har förmågan att använda mera,tror jag. För de flesta av oss gäller det att använda det sunda förnuftet i kontakt med sina djur och en STOR dos av kärlek,då kommer man långt och det räcker gott och väl!
fuchsian
14-07-2010, 14:15
CITAT (AndersKbg @ 13-07-2010, 03:31)  Precis så är det. Jag kom att tänka på denna tråden: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...l=övernaturligtoch mitt inlägg: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1153717Som du ser så är jag en omvänd tvivlare ang allt i detta ämnet. I princip iaf. ANDERSKbg, Tack för dina inlägg och trevligt att höra av dig och dina synpunkter om detta ämne. Jag trodde inte att detta skulle bli sånt som viss person kan inte ett ord mer än sin "bullskit", men vi är många som har funderingar kring dessa ämnen och sedan jag började ta tag i det jag hadde fr. barndommen, har min väg i livet gett en djupare innebörd och jag lärde mig att förstå att jag ÄR INTE TOKIG, grejen, så lättade det min inre utbildning till det är nu. Felet med många sk. medier, healers, är att de drar ner den kunskapen hos andra och de är de värsta ragatorer som bara MÅSTE ge sig på dem som jobbar seriöst och har med livets gång fått lära sig mer och mer när man är ödmjuk och ber om hjälp uppifrån ex. om jag har en klient som jag tvekar att behandla och ber om alternativ, så har jag alltid fått svar och kunnat meddela det till klienten. Det finns så mycket skojare, som jag har nämnt, men jag ska inte frälsa dom, det gör de själva så bra....  Men jag har vägrat att gå med i olika grupper som håller på dessa och andra saker, för jag är STARK av mig själv, och det är inte skryt för jag ställer mig ödmjukt till det som sker -----Fuchian
fuchsian
14-07-2010, 16:43
Till MOTTI, Måste du upprepa samma sak i alla dina inlägg? Du tappar förtroendet hos oss alla och det är lätt att se hur enformiga kan dessa människor bli, det du håller på. Räcker det inte åt dig att man accepterar din synpunkt i debatten, men som du håller på så då tappar man förtroendet för dig även i andra inlägg? Jag kan bli piss off av sådant beteende, men jag dömer inte dig, men påpekar att gå och coola ner dig, tjejen innan du har de flesta mot dig .....  .... Fuchian ...
fuchsian
14-07-2010, 23:12
CITAT (netha @ 13-07-2010, 23:18)  Skrattar mest för att jag har en nära som gått veckoslutskurser till att bli medium ... nu lurar hon storsummor från lättlurade.  Ni två tar priset i att hur dum man kan vara!! Jag känner flera som håller dessa veckoslutkursser och sedan åker den lila kaftanen på och några fjädrar flätade i håret och en massa krimskrams runt halsen och armar....  hur dum får man vara om man tror på dessa kurser, man lär sig göda sitt ego ihop med pengapungen och sedan alla sorters annonser i tidningarna. Men det finns visst många lättlurade, märker jag. Dessa kursledare ta betalt så det blöder för en veckoslut, det gör inte en seriös medium --- en klok man sade att dessa kurser ska inte vara penningsugare, men även han måste få sin morgongröten innan kursdagen börjar ......  .. Fuchian ...
fuchian !vet du att jag bryr mig inte om vad en del av er tycker om mig inte ett endaste dugg !men att påstå att man kan prata med djur det får mig att se RÖTT,jäkla humbugg är det sen får du tycka vad du vill om mig,har haft djur i hela mitt liv ocgh inte sjutton har jag behövt någon som talat om för mig vad mina djur behöver,det har jag som god djurägare listat ut själv,och jag vill poängtera att jag har aldrig haft några som helst problem med mina djur har haft katter hundar kanniner möss hammstrar fiskar undulater,.sunt jäkla förnufft räcker långt.sen om du mår bättre av att trycka ner mig så bjuder jag på det 
PS!föresten tror inte jag att du kan föra talan för all här på Forumet Fuschian,tror många här har respeckt för mina åsikter,och det är just det det handlar om !att ha respeckt för andras åsikter,alla kan inte tycka lika då vore det för himmla trist här om alla tyckte lika  att bli arg för att andra tycker olika ja då får man problem,det gäller att vara lite ödmjuk inför andrás åsikter:)alla här har olika liv och upplever saker på sitt sätt ,låt det få vara så
fuchsian
15-07-2010, 00:33
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:33)  fuchian !vet du att jag bryr mig inte om vad en del av er tycker om mig inte ett endaste dugg !men att påstå att man kan prata med djur det får mig att se RÖTT,jäkla humbugg är det sen får du tycka vad du vill om mig,har haft djur i hela mitt liv ocgh inte sjutton har jag behövt någon som talat om för mig vad mina djur behöver,det har jag som god djurägare listat ut själv,och jag vill poängtera att jag har aldrig haft några som helst problem med mina djur har haft katter hundar kanniner möss hammstrar fiskar undulater,.sunt jäkla förnufft räcker långt.sen om du mår bättre av att trycka ner mig så bjuder jag på det   Motti, Du har all rätt att tro vad du vill, men om du inte kan acceptera vad andra tror, så är det klokt då att ha en åsikt om deras saker, hoppa över sådant och jag har inte ändrat min åsikt om dig, kvinna. du är lika lysande stjärna som alla andra. detta med djursnacket är verkligen en skum branch, men jag kan inte döma för jag utövar det inte mer än till husbehov. Som jag har nämnt, är det inte det lättaste och de som har frågat mig om de skulle passa som "djurpratare", har jag sagt att se om dina egna och lär av dom, det räcker ju ... visa din kärlek till djuren och bryr dig inte om massa sk. djurpratare. Än så länge finns det inte i Swerige en som jag skulle kunna tro på. jag har mitt kontaktnät runt världen och hör ett och annat ....  Fuchian ...
Då kan jag härröra till min ålder jag är 57 år och haft djur i hela mitt liv liksom min man,att ha djur är en stor sak ,man skaffar dom inte bara för att ha dom,de ska ha ett syfte i ens liv man ska ha ett behov av att ha dom och leva med dom,att tro att någon kan prata med dom annser jag vara humbugg,men att förstå deras behov är en annan sak,som seriösa djurägare vet man sina djurs behov (psykologi) och man kan läsa av dom,kan man inte läsa av sina djurs behov !ja då kanske man går på det där med "djurpratare"men hur i all sin da ska en djurpratare veta mer om ditt husdjur än du vet själv?har du inte den kollen ska du inte ha djur då är det det samma som att du inte ha koll på vad det är du skaffat.Ingen än du själv känner din hund eller katt bättre än du själv förhppningsvis.Har också vida kontakter i hundvärlden men allt hänger på ägaren ,en bra hund har en bra ´ägare och då får ägaren en bra hund !Äeran en bra djurägarean bra djur.Då behöver man inte "djurpratare"
fuchsian
15-07-2010, 01:09
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 01:50)  Då kan jag härröra till min ålder jag är 57 år och haft djur i hela mitt liv liksom min man,att ha djur är en stor sak ,man skaffar dom inte bara för att ha dom,de ska ha ett syfte i ens liv man ska ha ett behov av att ha dom och leva med dom,att tro att någon kan prata med dom annser jag vara humbugg,men att förstå deras behov är en annan sak,som seriösa djurägare vet man sina djurs behov (psykologi) och man kan läsa av dom,kan man inte läsa av sina djurs behov !ja då kanske man går på det där med "djurpratare"men hur i all sin da ska en djurpratare veta mer om ditt husdjur än du vet själv?har du inte den kollen ska du inte ha djur då är det det samma som att du inte ha koll på vad det är du skaffat.Ingen än du själv känner din hund eller katt bättre än du själv förhppningsvis.Har också vida kontakter i hundvärlden men allt hänger på ägaren ,en bra hund har en bra ´ägare och då får ägaren en bra hund !Äeran en bra djurägarean bra djur.Då behöver man inte "djurpratare" Vad har du för avsikter att nämna din ålder? Jag undrar bara hur det skulle ge nån förklaring, eller ...  Jag är inte intresserad hur ditt liv har varit, det har ju handlat om andra saker hela tråden. Jag skiter i dessa fuffens - pratare ....
CITAT (fuchian @ 14-07-2010, 17:43)  Till MOTTI, Måste du upprepa samma sak i alla dina inlägg? Du tappar förtroendet hos oss alla och det är lätt att se hur enformiga kan dessa människor bli, det du håller på. Räcker det inte åt dig att man accepterar din synpunkt i debatten, men som du håller på så då tappar man förtroendet för dig även i andra inlägg? Jag kan bli piss off av sådant beteende, men jag dömer inte dig, men påpekar att gå och coola ner dig, tjejen innan du har de flesta mot dig .....  .... Fuchian ... Men Fuchia,du kan väl inte veta vad alla odlare tycker och tänker!?! Även de "enformiga"människorna har rätt att finnas till och säga-skriva sitt! Dessutom tycker jag att om du tappar förtroendet för en medlem här i någon sakfråga eller annat så behöver du söka anledning till detta hos dig själv och fråga:varför kan inte jag med denna människa,vill jag verkligen inte tro på hennes-hans funderingar överhuvudtaget? Förlåt att jag ger dig råd utan att du frågat efter det! Vi människor är jo oerhört rika i vårat inre;ibland är man vis och ibland är man hur dum som helst etc... Det vore galet att tillåta endast en sida av en medmänniska påverka vårat omdöme om människan ifråga,för då kastar man jo ut babyn med badvatten...eller hur det nu var... Varför blir du "piss off" av Mottis beteende,DET är jag mycket nyfiken på? Motti kommer säkert själv underfund med om hon får andra medlemmar emot sig här och det är hennes sak att avgöra om hon vill ta lärdomar av det eller inte....
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 00:33)  fuchian !vet du att jag bryr mig inte om vad en del av er tycker om mig inte ett endaste dugg !men att påstå att man kan prata med djur det får mig att se RÖTT,jäkla humbugg är det sen får du tycka vad du vill om mig,har haft djur i hela mitt liv ocgh inte sjutton har jag behövt någon som talat om för mig vad mina djur behöver,det har jag som god djurägare listat ut själv,och jag vill poängtera att jag har aldrig haft några som helst problem med mina djur har haft katter hundar kanniner möss hammstrar fiskar undulater,.sunt jäkla förnufft räcker långt.sen om du mår bättre av att trycka ner mig så bjuder jag på det   Hej Motti!Det är rätt i att inte bry dig om vad andra människor tycker om dig,för gjorde du det så skulle du allt få det mycket jobbigt här i livet och till slut inte veta vilket ben du skulle stå på. MEN det kan vara både intressant och lärorikt att lyssna på medmänniskornas tyckandet och DET för sin egen skull,för det händer att medmänniskorna har någonting viktigt i sitt tyckande,som man kan ta till sig som en lärdom som livet vill att man skall ta emot! Tar man inte emot lärdomen så fortsätter den att komma tills man har lärt sig! Detta har jag själv gått genom! Varför de andra tycker som de tycker är deras sak och de behöver gå in i sig själva och fråga varför de tycker så,nu blev det knepigt att förklara det hela,hoppas att du förstår vad jag menar? Vad det gäller din åsikt om att tala med djuren så är helt okej;för det är jo din åsikt och det står du för,men jag undrar verkligen VAD är anledning till att du ser rött när människor talar om detta!? Du kan verkligen vara lycklig och tacksam över att du har lärt dig dina djurs behov och att du aldrig har haft problem med dem,detta är ovanligt för nog har många djurägare problem med sina djur...fast jag tror att problemet finns många många gånger hos ägaren av djuren. Många djurägare...även de "goda"kan behöva hjälp med att förstå sina djur. Vilket härligt gäng av djur du har haft! CITAT (*Stintan* @ 12-07-2010, 22:17)  Tur att var och en får välja själv vad man vill tro på.  Det är jo så det är med tron,att varje människa skall själv välja vad man vill tro på!
CITAT (fuchian @ 14-07-2010, 15:15)  ANDERSKbg, Tack för dina inlägg och trevligt att höra av dig och dina synpunkter om detta ämne. Jag trodde inte att detta skulle bli sånt som viss person kan inte ett ord mer än sin "bullskit", men vi är många som har funderingar kring dessa ämnen och sedan jag började ta tag i det jag hadde fr. barndommen, har min väg i livet gett en djupare innebörd och jag lärde mig att förstå att jag ÄR INTE TOKIG, grejen, så lättade det min inre utbildning till det är nu. Felet med många sk. medier, healers, är att de drar ner den kunskapen hos andra och de är de värsta ragatorer som bara MÅSTE ge sig på dem som jobbar seriöst och har med livets gång fått lära sig mer och mer när man är ödmjuk och ber om hjälp uppifrån ex. om jag har en klient som jag tvekar att behandla och ber om alternativ, så har jag alltid fått svar och kunnat meddela det till klienten. Det finns så mycket skojare, som jag har nämnt, men jag ska inte frälsa dom, det gör de själva så bra....  Men jag har vägrat att gå med i olika grupper som håller på dessa och andra saker, för jag är STARK av mig själv, och det är inte skryt för jag ställer mig ödmjukt till det som sker -----Fuchian Fuchia! Det är bra att människor vågar säga sitt"bullskit"för då ger det möjlighet till "de andra"att lära sig att acceptera och respektera en människa som inte tycker som de OCH det gäller vice verca i alla sammanhang här i livet! Ja,tänk så hemskt det har varit för många "seende"barn i hem hos icke "seende"..men även dettä är en del av "utbildningen"för barnet.Det hårdaste livsläxorna är de läxor som kan får oss att gå framåt,tror jag.... Kan du tänka dig att dessa "ragatorer"var till din hjälp? Ja,det finns oändligt många skojare,men även dessa är nödvändiga för att människor som söker dem,kan få en chans att lära sig att se vad som är sant och vad som är falskt,de lär sig att lyssna inåt och inte skylla på dessa skojare,de sökte jo själva till dem.VARENDA av oss behövs i denna värld och vi är alla beroende av varandra och vi ger och tar lärdomar hela livet ut! Och sist;sin styrka och ödmjukhet vet man knappast om själv hur det är,utan det är andra medmänniskor som ser och upplever det,d.v.s. de visar i sitt beteend om jag har styrka och ödmjkhet..så tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|