tack för förslag hemma gjord müsli lät ju bra och kanske ett grovt/fullkornsbröd (grovtbröd äter jag ibland sen innan). borde kanske funka som frukost.
magen är känslig för övrigt men annars så mår jag dåligt på mjölkprodukter (ost och smör går bra). som mjölkalternativ har jag sojadryck till flingor.
gluten har jag inte kollat, dock har jag inga problem med pasta eller bröd det brukar jag inte må dåligt av och pasta äter jag mycket. det ända som händer är att jag kan få halsbränna eller hicka av bröd ibland.
(ber om ursäkt för att jag skriver offtopic).
magen är känslig för övrigt men annars så mår jag dåligt på mjölkprodukter (ost och smör går bra). som mjölkalternativ har jag sojadryck till flingor.
gluten har jag inte kollat, dock har jag inga problem med pasta eller bröd det brukar jag inte må dåligt av och pasta äter jag mycket. det ända som händer är att jag kan få halsbränna eller hicka av bröd ibland.
(ber om ursäkt för att jag skriver offtopic).
Ser att du skriver om att du mår dåligt av mjölkprodukter men inte ost och smör. Vår äldste son tål inte laktos = mjölksocker. I ost så har det " jäst " bort liksom i yoghurt , till viss del i filmjölk.Smör borde du känna av men du kanske använder så lite åt gången. Vår son kan tolerera lite laktos någon gång nu för tiden ,det var värre när han var yngre , han är 31 nu.
Vet inte om du redan visste detta men kolla på allt du köper om det finns laktos i och se om du kan undvika det i möjligaste mån så kanske din mage blir bättre. Ibland finns det laktos t o m i charkuterier så läs på allt.