|
CITAT (Aqvakul @ 24-07-2010, 22:40)  Det bästa är nog att försöka ignorera ovidkommande och störande inlägg. Precis! Och så kan man ju ignorera medlem som man "störs av" ... det är ju enkelt att fixa och då slipper man reta sig på svamlet.  Sedan, att man får scrolla förbi ignorerade ... det är väl en pink i havet mot att man behöver läsa dem ... eller?
Biggan_
24-07-2010, 23:33
CITAT (ninnisky @ 24-07-2010, 22:37)  har du hört talas om virus - fast jag tror at munkavle borde fungera bättre ,,, Munkavle funkar nog på mundiarré!
fuchsian
25-07-2010, 05:29
CITAT (Aqvakul @ 24-07-2010, 22:40)  Det bästa är nog att försöka ignorera ovidkommande och störande inlägg. AQVAKUL, Du har läst mitt inlägg i denna tråd. Svarade just till Markus, att silos och jag gjorde ett eget försök för att spåna efter om det fanns intresse, och det har kommit många frågor av personer, som jag inte ens har sett på trådarna på sistone. Men den kan mycket väl sluta för dit kom "mobben", även att de har egna ( 4st) svammeltrådar att leka med. det var ju med gott avsikt ville vi samla de udda sakerna på en och samma tråd och till dom som var ärliga i sina frågor. Nu skrämmer dom bort dessa som ville vara seriösa och hadde funderingar, men jag vill inte vara med på svammel, men ibland blir man så in i vassen irriterad och då skulle man gå ifrån det och hålla till sitt. Jag har tänkt, men har inte pratat med dem som vill ha tråden kvar. Kanske komma in när det finns behov av mina kunskaper. Annars har jag tyckt bra om Odla --- i den trädgårdsdelen mes alla råd som man får och vissa har redan tänkt samma sak, så det är bara att läsa och lära. Jag har inte kunnat sova, men nu ser jag detta med andra ögon. OK, kanske hinner jag få en tupplur, men jag skämms för den låga nivån som vissa håller på med. ...... Fuchian ....
*Stintan*
25-07-2010, 08:05
Fuchian, men håll dig själv i Silos tråd då och förstör inte alla andra trådar så ska jag inte komma och störa bland era andar. Jag gjorde bara precis som du själv gjort/gör för att du skulle få smaka på din egen medicin. Det hjälpte ju inte att vi var flera som upprepade gånger bad dig sluta flumma runt i varenda tråd och tjata om samma sak. Låt oss få en möjlighet att kunna diskutera något annat än dig och ditt så blir nog stämningen på forumet bättre också.
herkules
25-07-2010, 08:19
CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 09:05)  Jag gjorde bara precis som du själv gjort/gör för att du skulle få smaka på din egen medicin. "du gjorde så och då gör vi likadant tillbaka" vad håller ni på med?
*Stintan*
25-07-2010, 08:58
CITAT (herkules @ 25-07-2010, 09:19)  "du gjorde så och då gör vi likadant tillbaka" vad håller ni på med? Är du och fuchian samma person? Väldigt fult av dig att lägga ord i min mun.  Ändra inte godtyckligt citat och citera inte en mening lösryckt ur sitt sammanhang! Vad tillför din kommentar?
Aqvakul
25-07-2010, 09:11
CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 09:58)  Är du och fuchian samma person? Väldigt fult av dig att lägga ord i min mun.  Ändra inte godtyckligt citat och citera inte en mening lösryckt ur sitt sammanhang! Vad tillför din kommentar? Att herkules och fuchian skulle vara samma person är en helt befängd spekulation, som man nog helst bör avstå ifrån. Att sänka sig till fuchians nivå leder knappast till något gott...
Chamomille
25-07-2010, 09:38
CITAT (herkules @ 25-07-2010, 09:19)  "du gjorde så och då gör vi likadant tillbaka" vad håller ni på med? Då undrar jag "vad håller du på med"
*Stintan*
25-07-2010, 09:40
CITAT (Aqvakul @ 25-07-2010, 10:11)  Att herkules och fuchian skulle vara samma person är en helt befängd spekulation, som man nog helst bör avstå ifrån.
Att sänka sig till fuchians nivå leder knappast till något gott... Och du måste såklart in och tillrättavisa men det var ju väntat Du vet mycket väl att jag inte spekulerar om det men mitt inlägg var till funcian och inte till herkules.
Aqvakul
25-07-2010, 10:26
CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 10:40)  Och du måste såklart in och tillrättavisa men det var ju väntat Du vet mycket väl att jag inte spekulerar om det men mitt inlägg var till funcian och inte till herkules. Men varför citerade du då herkules? Någon ordning får det väl ändå va...
titti49zon6
25-07-2010, 10:37
Så tråkigt att det blivit så här på Odla, för några år sedan hade vi så trevligt och jag saknar många gamla medlemmar.
Huggorm
25-07-2010, 10:46
Och den här tråden är faktiskt värre än alla svammeltrådarna tillsammans
Chamomille
25-07-2010, 10:48
CITAT (Huggorm @ 25-07-2010, 11:46)  Och den här tråden är faktiskt värre än alla svammeltrådarna tillsammans Och nu bidrog du
ängsvädd
25-07-2010, 10:49
CITAT (titti49zon6 @ 25-07-2010, 11:37)  Så tråkigt att det blivit så här på Odla, för några år sedan hade vi så trevligt och jag saknar många gamla medlemmar. Visst är det tråkigt  Men det finns andra avdelningar än småprat iaf som är trevliga tack o lov
*Stintan*
25-07-2010, 10:50
CITAT (Aqvakul @ 25-07-2010, 11:26)  Men varför citerade du då herkules? Någon ordning får det väl ändå va... Men jösses jag citerar den jag svarar och vänder mig till! Gör inte du det eller? Trodde det var brukligt men du vet visst bättre. Nu är du faktiskt ute i ogjort väder!
Aqvakul
25-07-2010, 11:14
CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 11:50)  Men jösses jag citerar den jag svarar och vänder mig till! Gör inte du det eller? Trodde det var brukligt men du vet visst bättre. Nu är du faktiskt ute i ogjort väder! Jag (inlägg #107) besvarade ditt inlägg # 106, där du citerar herkules. I ditt nästa inlägg (#109) påstår du att du inte vände dig till henne, utan till fuchian...
*Stintan*
25-07-2010, 11:37
Jag vände mig till fuchian (med namn) i mitt inlägg! Då svarade Herkules på det inlägget med att citera och ta en del ur sitt sammanhang. På detta svarade jag Herkules genom att citera hennes inlägg till mig. Då svarar du på mitt inlägg till Herkules  varpå jag svarade på det. Vad har jag gjort för fel? Det är alltså mitt inlägg till fuchian ovan som är orsaken till ditt och Herkules tjafs. Såklart måste jag få kommentera när Herkules citerar mig godtyckligt som svar på ett inlägg ställt till fuchian. Varför svara du på inlägg som inte är ställda till dig om du inte kan hålla isär saker och ting?
Aqvakul
25-07-2010, 11:45
CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 12:37)  Jag vände mig till fuchian (med namn) i mitt inlägg! Då svarade Herkules på det inlägget med att citera och ta en del ur sitt sammanhang. På detta svarade jag Herkules genom att citera hennes inlägg till mig. Då svarar du på mitt inlägg till Herkules  varpå jag svarade på det. Vad har jag gjort för fel? Det är alltså mitt inlägg till fuchian ovan som är orsaken till ditt och Herkules tjafs. Såklart måste jag få kommentera när Herkules citerar mig godtyckligt som svar på ett inlägg ställt till fuchian. Varför svara du på inlägg som inte är ställda till dig om du inte kan hålla isär saker och ting? Ok då är vi överens om att du citerade Herkules och jag har all rätt att kommentera dina inlägg utan att du ska kalla det tjafs...
*Stintan*
25-07-2010, 12:02
Jag kallar det för vad jag vill vare sig du vill det eller ej. Du förstår det är inte bara du som får skriva vad du vill.
Aqvakul
25-07-2010, 12:05
CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 13:02)  Jag kallar det för vad jag vill vare sig du vill det eller ej. Du förstår det är inte bara du som får skriva vad du vill. Lugn och fin nu...
*Stintan*
25-07-2010, 12:18
CITAT (Aqvakul @ 25-07-2010, 13:05)  Lugn och fin nu...  Tack detsamma
bergvallmo
25-07-2010, 15:20
Vilken tråd... nästan som syskonkärlek  eller
sqrulan
25-07-2010, 16:40
 Stackars dej Stintan, du kan inte må bra alls!
*Stintan*
25-07-2010, 16:44
CITAT (sqrulan @ 25-07-2010, 17:40)   Stackars dej Stintan, du kan inte må bra alls!  jodå jag mår alldeles utmärkt! Att ställa diagnoser på andra över nätet gör du nog bäst att avhålla dig ifrån.
fuchsian
25-07-2010, 18:57
Vet du vad en vegetarisk kannibal äter? Nej. Grönsaksodlare.
*Stintan*
26-07-2010, 10:30
Bäst du aktar dig då så att du inte blir uppäten
herkules
26-07-2010, 10:35
CITAT (*Stintan* @ 25-07-2010, 09:58)  Är du och fuchian samma person? Väldigt fult av dig att lägga ord i min mun.  Ändra inte godtyckligt citat och citera inte en mening lösryckt ur sitt sammanhang! Vad tillför din kommentar? ånä, jag lägger inga ord i din mun, det klarar du så bra själv  jag har inte ändrat citat utan kopierat exakt som det stod. ber om ursäkt att jag glömde /.../ som ju är brukligt när man förkortar ett citat. nä, vi är inte samma, jag o fuchian, jag är inte medial ...
herkules
26-07-2010, 10:48
CITAT (Chamomille @ 25-07-2010, 10:38)  Då undrar jag "vad håller du på med"  skit i det du
Denna tråden är ett utmärkt exempel på varför Odla inte längre fångar mitt intresse.
Detta ständiga grälande och trätande har gjort att man helt tappar lusten att titta hit öht. Kikar in i bland, men ser att det är samma kackel som tidigare.
Det är många som gjort som mej, dragit sig tillbaka. FB är ett bra alternativ där jag redan har kontakt med många härifrån som jag saknat. Ni andra som grälar och träter och kastar förolämpningar omkring er, er saknar jag verkligen inte.
sqrulan
26-07-2010, 10:53
 Samma här!
Chamomille
26-07-2010, 10:54
CITAT (herkules @ 26-07-2010, 11:48)  skit i det du Gud vad du måste hata dig själv. Stackars människa.
ängsvädd
26-07-2010, 10:55
Samma här. Jag håller mig mest till de andra avdelningarna på odla nuförtiden.
herkules
26-07-2010, 10:56
CITAT (Aqvakul @ 25-07-2010, 12:45)  Ok då är vi överens om att du citerade Herkules och jag har all rätt att kommentera dina inlägg utan att du ska kalla det tjafs... haha, den här tråden handlar mer om mig än om fuchian som den ju egentligen är tillägnad "allt ljus på mig liksom"  CITAT (Chamomille @ 26-07-2010, 11:54)  Gud vad du måste hata dig själv. Stackars människa. sorry stumpan, du har inte en siffra rätt.
CITAT (herkules @ 26-07-2010, 11:56)  haha, den här tråden handlar mer om mig än om fuchian som den ju egentligen är tillägnad "allt ljus på mig liksom"  sorry stumpan, du har inte en siffra rätt. De hittar alltid nya att jaga efter,MEN ett vet jag,på dig lyckas de inte! Jag HEJJA PÅ dig Herkules!
*Stintan*
26-07-2010, 11:18
CITAT (silos @ 26-07-2010, 11:58)  De hittar alltid nya att jaga efter,MEN ett vet jag,på dig lyckas de inte! Jag HEJJA PÅ dig Herkules!  När blev det jakt av att man har olika åsikter? Jag trodde du höll dig för god för att stå och heja på någon Silos, eftersom du låtsas vara så ödmjuk och tycker att alla har samma rätt att yttra sig. Ack så fel jag hade! Att Herkules inte skräder orden vet jag sen gammalt. Ibland håller jag med och ibland inte, så är det bara. Viruset verkar ha spritt sig vilket är trist!
CITAT (*Stintan* @ 26-07-2010, 12:18)  När blev det jakt av att man har olika åsikter? Jag trodde du höll dig för god för att stå och heja på någon Silos, eftersom du låtsas vara så ödmjuk och tycker att alla har samma rätt att yttra sig. Ack så fel jag hade!
Att Herkules inte skräder orden vet jag sen gammalt. Ibland håller jag med och ibland inte, så är det bara.
Viruset verkar ha spritt sig vilket är trist! Åsikter kan vara mycket mycket sårande och det vet du säkert eller är du själv så starkt att du kan ta emot hur mycket skit-åsikter som helst utan att bli sårad och ledsen,i sådana fall är du en mycket ovanlig människa! Tänk på tyskarnas åsikter om judarna,utvecklingstörda med flera och vart det ledde! Jag känner herkules IRL,men vi umgås inte.Jag kan dock inte låta bli att heja på hennes styrka. Har jag skrivit att jag är ödmjuk????Om jag har gjort det så är det fullständig fel av mig,eftersom det är andra medmänniskor som ser det,ifall jag är ödmjuk! Men nog får väl även en ödmjuk människa hejja på någon...eller får man inte det? ALLA har rätt att yttra sig,MEN det kanske vore på sin plats HUR man yttrar sig!Detta gäller så klart även för mig!
*Stintan*
26-07-2010, 12:14
CITAT (silos @ 26-07-2010, 12:36)  Åsikter kan vara mycket mycket sårande och det vet du säkert eller är du själv så starkt att du kan ta emot hur mycket skit-åsikter som helst utan att bli sårad och ledsen,i sådana fall är du en mycket ovanlig människa!
Tänk på tyskarnas åsikter om judarna,utvecklingstörda med flera och vart det ledde!
Jag känner herkules IRL,men vi umgås inte.Jag kan dock inte låta bli att heja på hennes styrka. Har jag skrivit att jag är ödmjuk????Om jag har gjort det så är det fullständig fel av mig,eftersom det är andra medmänniskor som ser det,ifall jag är ödmjuk!
Men nog får väl även en ödmjuk människa hejja på någon...eller får man inte det?
ALLA har rätt att yttra sig,MEN det kanske vore på sin plats HUR man yttrar sig!Detta gäller så klart även för mig! Att inte ta åt mig av skitsnack från helt främmande personer som inte har en aning om vem jag är och känner mig lärde jag mig redan som barn. Jag skulle heller aldrig lämna ut mig själv eller mina närstående på ett forum, som en del gör. De människor som jag släpper in i mitt liv vill jag kunna känna att jag litar på och det kan man aldrig göra med någon enbart genom nätkontakt. Det kan bli mycket missvisande om man tror att man känner människorna bakom nicken. Människor som berättar sitt livs historia på ett forum blir åtminstone jag väldigt skeptiskt inställd till. Det finns ju dom som gillar att driva med andra liksom mytomaner även på nätet.
CITAT (*Stintan* @ 26-07-2010, 13:14)  Att inte ta åt mig av skitsnack från helt främmande personer som inte har en aning om vem jag är och känner mig lärde jag mig redan som barn. Jag skulle heller aldrig lämna ut mig själv eller mina närstående på ett forum, som en del gör. De människor som jag släpper in i mitt liv vill jag kunna känna att jag litar på och det kan man aldrig göra med någon enbart genom nätkontakt. Det kan bli mycket missvisande om man tror att man känner människorna bakom nicken. Människor som berättar sitt livs historia på ett forum blir åtminstone jag väldigt skeptiskt inställd till. Det finns ju dom som gillar att driva med andra liksom mytomaner även på nätet. Jag förstå dig! Jag har lämnat ut mig,det vet jag och har fått en massa skit för det,men jag tar det som lärdomar för min egen del. Du har rätt att man kan inte veta vem det är bakom alla nick och jag är alldeles blåögd...det har jag alltid varit och kommer troligen att bli det resten av mitt liv....
CITAT (*Stintan* @ 26-07-2010, 13:14)  Att inte ta åt mig av skitsnack från helt främmande personer som inte har en aning om vem jag är och känner mig lärde jag mig redan som barn. Jag skulle heller aldrig lämna ut mig själv eller mina närstående på ett forum, som en del gör. De människor som jag släpper in i mitt liv vill jag kunna känna att jag litar på och det kan man aldrig göra med någon enbart genom nätkontakt. Det kan bli mycket missvisande om man tror att man känner människorna bakom nicken. Människor som berättar sitt livs historia på ett forum blir åtminstone jag väldigt skeptiskt inställd till. Det finns ju dom som gillar att driva med andra liksom mytomaner även på nätet. Stintan, ovanstående skulle kunna vara skrivet av mig, ordagrant! Det här är inte LIVET, det är bara ett internetforum och tokstollar förekommer på alla forum, deras svammel intresserar mig inte det minsta men jag kan inte påstå att det stör mig heller, man väljer ju faktiskt själv om man vill läsa och kommentera. Gita
CITAT (Gita @ 26-07-2010, 17:09)  Stintan, ovanstående skulle kunna vara skrivet av mig, ordagrant! Det här är inte LIVET, det är bara ett internetforum och tokstollar förekommer på alla forum, deras svammel intresserar mig inte det minsta men jag kan inte påstå att det stör mig heller, man väljer ju faktiskt själv om man vill läsa och kommentera. Gita För mig är detta i alla fall en del av mitt liv,eftersom jag orkar endast umgås med mina barn och deras nära och kära,barnbarn.Jag har inga vänner som jag umgås med,jag tycker inte om att tala i telefon med någon.. Mina vänner är mina cybervänner,av dessa har jag träffat några och några hjälper mig med olika saker.. Så ser mitt liv ut,men jag har själv valt detta,men det finns anledninag bakom allting... Och det finns riktiga "tokstollar" IRL,men ingen av dessa dömer jag eller stöter bort dem som vill tala med mig... Mvh//Kyllikki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|