Sidor: 1, 2, 3
silos
CITAT (Gunilla T @ 22-07-2010, 17:35) *
Nejdå silos- varken blixt eller dunder, bara fuchian!

Hon gjorde entré här på forumet under ett annat nick "Tottes matte" och uppträdde väldigt aggressivt i alla inlägg hon gjorde. Folk här försökte vänligt hjälpa till men hon valde att misstolka allt och blev väldigt oförskämd. Hon pladdrade och förstörde i många trådar, även på trädgårdssidan.

Hon utgav sig för att vara djurvän men skröt om sin blårävspäls thumbdown.gif hon satte sig på höga hästar och kallade folk för "massan" som hon som VIP person inte alltid orkade befatta sig med - skröt om utlandsresoer, pengar och sin kända affärsman...hon ändrade i efterhand i sina inlägg - skrattade åt folk som "gått i hennes garn"

utger sig för att hjälpa andra men är så självcentrerad att hon inte kan skriva ett enda inlägg som inte är fullt med JAG...

Tottes matte blev avstängd men dök upp dagen efter med ny identitet - fuchian

Hon erkänner ff inte att hon haft dubbla identiteter och även om hon numera har en något smartare och ödmjukare inställning på forumet så kommer denhär historien att vara en följetong som tar sig olika uttryck...

Om detta verkligen är sant så är det beklagansvärt!

CITAT (fuchian @ 22-07-2010, 17:38) *
Hej Silos,

jag tänker inte befatta mig för elakt förtal utan grund. Nu blir jag ledsen på dessa som ljuger så att det blåser om ett. ....... whistling.gif Fuchian ....

Jag med!!! -cry-.gif
*Stintan*
I detta finns endast en som ljuger och det är fuchian! Låt dig inte luras in i hennes garn Silos! Det Gunilla T säger är fullständigt sant!
Chamomille
Nää, säger du det ohmy.gif Jag trodde det var tvärtom whistling.gif

[attachment=52638:139fs122428.gif]
abbbe
CITAT (fuchian @ 22-07-2010, 16:04) *
Bra sagt, Huggormen, Varför ska bara vissa få skit på sig när det finns folk som är ännu värre, men dem duddeluttar man med.
Kanske något utopiskt som man inte fattar ett smack tummenupp.gif av. fuchian ....

Bara så du vet: jag har i alla fall inget emot att DU skriver här tummenupp.gif Jag gillar bara att skriva med andra medlemmar här som är något utmärkande, vilket du är. Men det har funnits flera smile.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 17:50) *
I detta finns endast en som ljuger och det är fuchian! Låt dig inte luras in i hennes garn Silos! Det Gunilla T säger är fullständigt sant!

En sak är säkert att jag låter bli att lyssna på andrahands information,jag går till källan direkt om jag skulle vara undrande om någonting,både här och IRL!
smiley_small_hug.gif
herkules
vilken osmaklig tråd!

att ge sig på en (kanske två) användare av forumet med rena mobbingfasoner, vuxna människor, har ni inget annat att göra än att vara roliga PÅ andra människors bekostnad?
och rudagubben kommer sina underbart fräscha beskyllningar vad det gäller folks mentala tillstånd.
ett litet pm till admin har han säkert hunnit med också den gode gubben.

om nu fuchian (och kanske solis?) stör er så himla mycket så SÄG DET TILL HENNE/HONOM rent ut i stället för att ta till såna här jäkla barnrumpefasoner!
eller är detta begåvningsreservens svar på hur man håller snyggt på ett forum?

trist för orkidétjuven att få sin tråd kapad men samtidigt så är det väldigt lätt att föra tillbaka den till ursprunget - igga svar som inte passar.
klart också urtrist för gunilla(?) som fick skit när hon svarade artigt i en tråd MEN DET ÄR SÅNT SOM HÄNDER på ett forum, inget man öht behöver ödsla så mycket som en minut på.

sicket lågvattenmärke -fear-.gif
silos
CITAT (abbbe @ 22-07-2010, 17:56) *
Bara så du vet: jag har i alla fall inget emot att DU skriver här tummenupp.gif Jag gillar bara att skriva med andra medlemmar här som är något utmärkande, vilket du är. Men det har funnits flera smile.gif

Instämmer !!!
*Stintan*
CITAT (Chamomille @ 22-07-2010, 17:53) *
Nää, säger du det ohmy.gif Jag trodde det var tvärtom whistling.gif

[attachment=52638:139fs122428.gif]

Säkert giggle.gif
abbbe
CITAT (Gunilla T @ 22-07-2010, 17:35) *
Nejdå silos- varken blixt eller dunder, bara fuchian!

Hon gjorde entré här på forumet under ett annat nick "Tottes matte" och uppträdde väldigt aggressivt i alla inlägg hon gjorde. Folk här försökte vänligt hjälpa till men hon valde att misstolka allt och blev väldigt oförskämd. Hon pladdrade och förstörde i många trådar, även på trädgårdssidan.

Hon utgav sig för att vara djurvän men skröt om sin blårävspäls thumbdown.gif hon satte sig på höga hästar och kallade folk för "massan" som hon som VIP person inte alltid orkade befatta sig med - skröt om utlandsresoer, pengar och sin kända affärsman...hon ändrade i efterhand i sina inlägg - skrattade åt folk som "gått i hennes garn"

utger sig för att hjälpa andra men är så självcentrerad att hon inte kan skriva ett enda inlägg som inte är fullt med JAG...

Tottes matte blev avstängd men dök upp dagen efter med ny identitet - fuchian

Hon erkänner ff inte att hon haft dubbla identiteter och även om hon numera har en något smartare och ödmjukare inställning på forumet så kommer denhär historien att vara en följetong som tar sig olika uttryck...

Varför vara så känslig när det inte IRL?
fuchsian
CITAT (Rihane @ 22-07-2010, 17:06) *
Kom och tänka på en sak som ni kanske redan har tänkt på och förkastat men ändå:

Det går att ändra från "standard"- till "trådat" visningläge som man hittar som "alternativ" i en gråruta uppe till höger.

Odla-läses(i mitt tycke) bäst i standard läge, speciellt på trädgårdsavdelning, jag gissar att det är så dom flesta läser och skriver på odla, det går fortast att skumma igenom på det viset. Men om man märker i en förövrigt intressant tåt, att det drar iväg, kan man snabbt ändra. På så sätt går det går lätt att hoppa över det som inte intresserar samt att tåten ändå går fort att läsa .
Det finns liksom ingen anledning att bli irriterad (om man nu prompt inte vill det ). Att råka läsa ett eller två inlägg innan man ändrar, måste det nästan vara 10 grader varmare än det är ute nu för att man ska hinna bli överhettad.

Trådat läge underlättar också för en TS att besvara dom som håller sig till ämnet och fortsätta i ämnet, om det nu är en sk seriös-tåt.

Tack för tipset, Rihane, för det kan bli rätt krångligt annars ....... tummenupp.gif ...fuchian ....
*Stintan*
CITAT (herkules @ 22-07-2010, 17:56) *
vilken osmaklig tråd!

att ge sig på en (kanske två) användare av forumet med rena mobbingfasoner, vuxna människor, har ni inget annat att göra än att vara roliga PÅ andra människors bekostnad?
och rudagubben kommer sina underbart fräscha beskyllningar vad det gäller folks mentala tillstånd.
ett litet pm till admin har han säkert hunnit med också den gode gubben.

om nu fuchian (och kanske solis?) stör er så himla mycket så SÄG DET TILL HENNE/HONOM rent ut i stället för att ta till såna här jäkla barnrumpefasoner!
eller är detta begåvningsreservens svar på hur man håller snyggt på ett forum?

trist för orkidétjuven att få sin tråd kapad men samtidigt så är det väldigt lätt att föra tillbaka den till ursprunget - igga svar som inte passar.
klart också urtrist för gunilla(?) som fick skit när hon svarade artigt i en tråd MEN DET ÄR SÅNT SOM HÄNDER på ett forum, inget man öht behöver ödsla så mycket som en minut på.

sicket lågvattenmärke -fear-.gif

Du verkar väldigt dåligt uppdaterad men ändå tycker du en massa. I vänlig ton har vederbörande fått massor av hjälp men det är många, jag jag säger många, som fått skit för det. Eftersom det inte hjälper att tala direkt till funcian så är det bättre att rensa luften i en tråd.

Tycker knappast att du är den rätta att komma med kritik om hur vi andra beter oss.
silos
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 18:07) *
Du verkar väldigt dåligt uppdaterad men ändå tycker du en massa. I vänlig ton har vederbörande fått massor av hjälp men det är många, jag jag säger många, som fått skit för det. Eftersom det inte hjälper att tala direkt till funcian så är det bättre att rensa luften i en tråd.

Tycker knappast att du är den rätta att komma med kritik om hur vi andra beter oss.

Herkules är en av de ärligaste människor som jag känner,hon säger-skriver vad hon tycker och kommer inte med några "r-v" slickerier,aldrig,DET vet jag om någon!!!!!
*Stintan*
CITAT (silos @ 22-07-2010, 18:21) *
Herkules är en av de ärligaste människor som jag känner,hon säger-skriver vad hon tycker och kommer inte med några "r-v" slickerier,aldrig,DET vet jag om någon!!!!!

Ja just det och det menar du är OK om man heter Herkules men inte om man heter något annat?
silos
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 18:33) *
Ja just det och det menar du är OK om man heter Herkules men inte om man heter något annat?

Vad menar du nu?
*Stintan*
CITAT (silos @ 22-07-2010, 18:39) *
Vad menar du nu?

Ja du tror väl inte Herkules är den enda som är sån? Jag vet iallafall fler.
silos
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 19:06) *
Ja du tror väl inte Herkules är den enda som är sån? Jag vet iallafall fler.

Du skrev dett :Tycker knappast att du är den rätta att komma med kritik om hur vi andra beter oss. a: " och dessa ord reagerade jag på,VARFÖR får Herkules inte komma med kritik,när det ändå kritiseras från alla möjliga håll,det är bara att titta på trådar här på Odla!

Jag vet att det finns ärliga människor mängder av ärliga människor här,fattas bara annat!
*Stintan*
Det var ett svar till Herkules som säkert vet vad jag menar. Är man sån som du säger att Herkules är så vet du väl också att allt hon skriver inte är särskilt snällt. Det tycker jag är OK eftersom hon är ärlig men då ska det också vara OK för andra som är likadana.

Gärna kritik men då ska den vara saklig.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 18:07) *
/.../

du får ta min kritik hur du vill, det finns få saker som rör mig mindre, din tråd är osmaklig, punkt!
Aqvakul
Jag gillar inte den här tråden, när man angriper en problematisk medlem indirekt genom antydningar. Om man tycker att funchians beteende inte är OK så får man påpeka det för henne direkt, så att hon har möjlighet att försvara sig och ev. förändra sitt beteende. Jag har på ett lugnt och sakligt sätt påpekat för henne flera gånger att hon beter sig störande. Jag vill inte påstå att jag fått någon lysande respons. Men antydningstrådar gör knappast saken bättre. Om man upplever problemet som mycket stort så finns en yttersta möjlighet att anmäla det hela till admin.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 22-07-2010, 19:48) *
du får ta min kritik hur du vill, det finns få saker som rör mig mindre, din tråd är osmaklig, punkt!

Ja du har självklart rätt att tycka vad du vill och i det här fallet bryr jag mig inte heller.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 18:33) *

fast du är ju inte ärlig stintan, du försöker ju få till nåt putslustigt med din kritik gentemot fuchian och dessutom få med dig andra människor på mobbingturnén.
hur f-n kan man sitta och garva och göra tummen upp åt en sån här tråd?
det är inte lustigt att kalla andra människor för virus.
och visst, du menar inte andra människor, men det vet vi ju att du gör...

CITAT (Aqvakul @ 22-07-2010, 19:51) *
/..../ Om man upplever problemet som mycket stort så finns en yttersta möjlighet att anmäla det hela till admin.

yep, man kan alltid göra en ruda ...
ängsvädd
CITAT (silos @ 22-07-2010, 17:18) *
Vad är det som händer,har ni fått solsting eller har blixten slagit ner på somliga?????

Kanske det. Jag gillar inte mobbing och ångrar att jag drogs med i det.

Jag har inte varit aktiv på småprat på länge och skrev om en grej som hänt under Husdjur. Vad som har hänt på småprat har jag ingen aning om. Men jag har blivit påhoppad av fler personer än fuchian så det var fel att hänga ut just henom i tråden när jag inte gör det med andra.

Du har rätt silos.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 22-07-2010, 19:54) *
fast du är ju inte ärlig stintan, du försöker ju få till nåt putslustigt med din kritik gentemot fuchian och dessutom få med dig andra människor på mobbingturnén.
hur f-n kan man sitta och garva och göra tummen upp åt en sån här tråd?
det är inte lustigt att kalla andra människor för virus.
och visst, du menar inte andra människor, men det vet vi ju att du gör...

yep, man kan alltid göra en ruda ...

Nu var det inte någon människa jag kallat för virus utan diverse inlägg! Konstigt att du vet bättre än jag själv. Det är inläggen som förstör andra trådar. Detta vet fuchsian om.
Piccante
Jag borde kanske inte skriva mer i denna tråden utan låta det vara nu för jag har en känsla av att denna tråden blev precis vad vissa provokatörer i forumet ville att det skulle bli.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 22-07-2010, 19:51) *
Jag gillar inte den här tråden, när man angriper en problematisk medlem indirekt genom antydningar. Om man tycker att funchians beteende inte är OK så får man påpeka det för henne direkt, så att hon har möjlighet att försvara sig och ev. förändra sitt beteende. Jag har på ett lugnt och sakligt sätt påpekat för henne flera gånger att hon beter sig störande. Jag vill inte påstå att jag fått någon lysande respons. Men antydningstrådar gör knappast saken bättre. Om man upplever problemet som mycket stort så finns en yttersta möjlighet att anmäla det hela till admin.

Du är inte ensam om att ha påpekat detta direkt utan respons. Vi är många som vänligt försökt hjälpa men fått skit. Varför är det så fel att tala öppet om att man stör sig på en massa inlägg som inte har med trådarna att göra? Annars har det minsann gått bra att påpeka när folk är OT. Det brukar hjälpa men här har det inte hjälpt ett smack. Tror varken jag eller någon annan skulle brytt oss om man fört dessa diskussioner i de trådar som passar för det eller skapat en egen tråd. Då hade till och med kanske flera varit intresserade av att läsa. Hur mycket ska man tassa just när det gäller detta.

Vadå antydningstråd? Alla vet vad det är fråga om och min tanke från början var att på ett skämtsamt sätt tala om att jag tycker i stort sett hela Småpratsavdelningen har spårat ur så att det inte går att diskutera något seriöst längre på grund av alla fluminlägg. Observera att det är inläggen jag kallar för virus inte fuchian! Möjligen kunde fuchian förstå då att det är bättre att samla dessa inlägg i en egen tråd och Silos har ju också skapat en sådan. Det är inte intressant att läsa om healing, mediala förmågor , andevärlden, dotters lön, döende mamma, utlandsresor, sin kända affärsman m.m i trådar där det inte har någon relevans. I synnerhet inte när det upprepas som ett mantra.

Fuchian har alla möjligheter att försvara sig, hon finns ju på forumet och skriva kan hon ju bevisligen.

CITAT (Markus_H @ 22-07-2010, 21:05) *
Jag borde kanske inte skriva mer i denna tråden utan låta det vara nu för jag har en känsla av att denna tråden blev precis vad vissa provokatörer i forumet ville att det skulle bli.

Att provocera var inte min avsikt med tråden!
Piccante
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 21:24) *
Du är inte ensam om att ha påpekat detta direkt utan respons. Vi är många som vänligt försökt hjälpa men fått skit. Varför är det så fel att tala öppet om att man stör sig på en massa inlägg som inte har med trådarna att göra? Annars har det minsann gått bra att påpeka när folk är OT. Det brukar hjälpa men här har det inte hjälpt ett smack. Tror varken jag eller någon annan skulle brytt oss om man fört dessa diskussioner i de trådar som passar för det eller skapat en egen tråd. Då hade till och med kanske flera varit intresserade av att läsa. Hur mycket ska man tassa just när det gäller detta.

Vadå antydningstråd? Alla vet vad det är fråga om och min tanke från början var att på ett skämtsamt sätt tala om att jag tycker i stort sett hela Småpratsavdelningen har spårat ur så att det inte går att diskutera något seriöst längre på grund av alla fluminlägg. Observera att det är inläggen jag kallar för virus inte fuchian! Möjligen kunde fuchian förstå då att det är bättre att samla dessa inlägg i en egen tråd och Silos har ju också skapat en sådan. Det är inte intressant att läsa om healing, mediala förmågor , andevärlden, dotters lön, döende mamma, utlandsresor, sin kända affärsman m.m i trådar där det inte har någon relevans. I synnerhet inte när det upprepas som ett mantra.

Fuchian har alla möjligheter att försvara sig, hon finns ju på forumet och skriva kan hon ju bevisligen.
Att provocera var inte min avsikt med tråden!

Ber om ursäkt om du kände dig träffad, var inte menat mot dig. kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (Markus_H @ 22-07-2010, 21:30) *
Ber om ursäkt om du kände dig träffad, var inte menat mot dig. kompiskram.gif

Det är lugnt flirting.gif kompiskram.gif
Meriona
Jag håller iallafall med Stintan i det här ärendet, jag orkar inte med Odla som det är just nu, jag är gravt flum-allergiker. Tur man ska på semester, kanske har det lugnat sig efteråt så att man kan återkomma. sad.gif
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 22-07-2010, 22:01) *
Jag håller iallafall med Stintan i det här ärendet, jag orkar inte med Odla som det är just nu, jag är gravt flum-allergiker. Tur man ska på semester, kanske har det lugnat sig efteråt så att man kan återkomma. sad.gif

kram2.gif ha de så mysigt på semestern och såklart ska du återkomma flirting.gif
Meriona
Man tackar. En flumlös vecka kanske vore nyttigt för de flesta. laugh.gif
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 22-07-2010, 22:16) *
Man tackar. En flumlös vecka kanske vore nyttigt för de flesta. laugh.gif

säkert flirting.gif
herkules
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2010, 20:50) *
Nu var det inte någon människa jag kallat för virus utan diverse inlägg! Konstigt att du vet bättre än jag själv. Det är inläggen som förstör andra trådar. Detta vet fuchsian om.

ok inte fuchian utan hennes/hans inlägg i diverse trådar är virus.
bra där med tanke på att det skrivits i denna tråd om vaccinationer, amputationer mm.
vi får väl se om din ärliga tråd ger det resultat du önskar uppnå.
silos
Det blir nog lugnare när vintern kommer yahoo.gif
[attachment=52676:Sn_r_jning_228.JPG]
Myosotis
CITAT (Meriona @ 22-07-2010, 14:07) *
"ignorera" visade sig funka alldeles utmärkt.

Nu har jag också testat det, är dock lite besviken. Scrolla förbi inlägg kan jag göra ändå, trådarna blir inte mycket kortare när man ignorerar någon eftersom de tomma inläggen står kvar och fyller sida efter sida. Man kanske får hålla sig härifrån ett tag helt enkelt. Småprat är värdelöst just nu. Det var fel det där talessättet att troll spricker när man kallar dem vid namn; det som händer är istället att man blir anklagad för att vara en mobbare. Stackars troll.
ninnisky
CITAT (Myosotis @ 23-07-2010, 11:09) *
Småprat är värdelöst just nu. Det var fel det där talessättet att troll spricker när man kallar dem vid namn; det som händer är istället att man blir anklagad för att vara en mobbare. Stackars troll.

enig med dig och stackars troll....
ängsvädd
CITAT (Myosotis @ 23-07-2010, 13:09) *
Nu har jag också testat det, är dock lite besviken. Scrolla förbi inlägg kan jag göra ändå, trådarna blir inte mycket kortare när man ignorerar någon eftersom de tomma inläggen står kvar och fyller sida efter sida. Man kanske får hålla sig härifrån ett tag helt enkelt. Småprat är värdelöst just nu. Det var fel det där talessättet att troll spricker när man kallar dem vid namn; det som händer är istället att man blir anklagad för att vara en mobbare. Stackars troll.

Jag uppfattade det som mobbing men jag är inte tillräckligt insatt, småprat har jag inte varit aktiv i på jättelänge så jag ska egentligen inte yttra mig. Det var det att jag pekade ut en viss medlem och uppmanade till blockering/ignorering som jag tyckte kändes fel när jag inte är tillräckligt insatt, jag anklagade mig själv för mobbing. Problemet kan också tas med admin ni som upplever personen som ett troll. Jag har ingen ork knappt med småprat. kastar ett öga ibland bara.
silos
CITAT (ninnisky @ 23-07-2010, 13:29) *
enig med dig och stackars troll....

Är man rar mot en liten troll kan de förvandlas till vackra älvor...det tror jag helt och hållet på! wub.gif
smiley_small_hug.gif
Berith
CITAT (Myosotis @ 23-07-2010, 13:09) *

Testade också att ignorera och trodde att dom inläggen skulle tas bort helt men jag säger som du - scrolla förbi inlägg kan jag göra ändå.

Hävde ignoreringen och tackar den som uppfann scrollmusen! tummenupp.gif
silos
CITAT (Berith @ 23-07-2010, 13:43) *
Testade också att ignorera och trodde att dom inläggen skulle tas bort helt men jag säger som du - scrolla förbi inlägg kan jag göra ändå.

Hävde ignoreringen och tackar den som uppfann scrollmusen! tummenupp.gif

Vilka inlägg menar du?
*Stintan*
CITAT (silos @ 23-07-2010, 14:37) *
Vilka inlägg menar du?

Hålfotsinläggen kanske! flirting.gif
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 14:44) *

[attachment=52690:gapflabb.gif]
ängsvädd
CITAT (silos @ 23-07-2010, 14:37) *
Vilka inlägg menar du?

Hon menar de inlägg som har skrivits av den person som hon blockerar eller ignorerar. Då ser man inte vad den personen skrivit men det kommer iaf upp en ruta med den personens namn men med en tom textruta, hon trodde att inte de rutorna kommer upp så då kan hon lika gärna scrolla ned med museen under den personens inlägg så hon slipper läsa dem.. Hoppas du förstår vad jag menar.
silos

VAD är sådana inlägg unsure.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 23-07-2010, 15:06) *

Skoinlägg! smile.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 23-07-2010, 15:06) *

skojade bara, kunde inte låta bli blush.gif

Det är inlägg man lägger i skorna om man har fel på fötterna.
silos
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2010, 15:22) *
skojade bara, kunde inte låta bli blush.gif

Det är inlägg man lägger i skorna om man har fel på fötterna.

biggrin.gif

CITAT (Biggan_ @ 23-07-2010, 15:18) *
Skoinlägg! smile.gif

jag skulle behöva skoinlägg,efetrom jag har ont i hälarna då och då.
Bettis

rotfl.gif
fuchsian
CITAT (Bettis @ 23-07-2010, 19:57) *
rotfl.gif

Kanske bra att använda som munkavle om man inte har tagit bort skyddet så att klistret lossnar.
ninnisky
CITAT (fuchian @ 24-07-2010, 19:24) *
Kanske bra att använda som munkavle om man inte har tagit bort skyddet så att klistret lossnar.

har du hört talas om virus - fast jag tror at munkavle borde fungera bättre ,,,
Aqvakul
Det bästa är nog att försöka ignorera ovidkommande och störande inlägg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon