|
*Stintan*
07-08-2010, 20:46
CITAT (Monica i Nässjö @ 07-08-2010, 21:16)  Jag skrev "uppenbarligen". Och jag är nästan säker på att jag någon gång läst att Motti är finska. Min mamma var också finska och trots 50 år i Sverige så hade hon ofta problem med svenska uttryck och talesätt och nyanserna i svenska språket. Och jag måste erkänna att jag inte är så frekvent besökare här på Odla (den hårda tonen skrämmer mig) så jag vet inte allt vad Motti tidigare skrivit, om hon i sin tur varit elak vilket jag har svårt att tro med ledning av det jag har läst. Men jag tycker det i så fall är omoget att sänka sig till samma nivå. Och jag störs inte av pruttar och rapar, det borde du förstått eftersom jag svarade i tråden. Att hoppa över ett svar i tråden är inte så lätt.
Är du stolt över om du lyckas såra en medmänniska? Ja jag vet inte hur det förhåller sig och har inte sett den uppgiften. Nej jag blir inte stolt av att såra andra men tyvärr händer det ändå ibland och då är det oftast för att jag försöker vara ärlig men visst.. man borde sätta sig på händerna ibland eller sätta på munkavel. Sen kanske vi alla har våra sämre dagar då vi inte tål så mycket och därför reagerar med att svara mindre genomtänkt än vi annars kanske skulle gjort. Det bästa kanske är att inte ta allt som skrivs på så stort allvar.
*Stintan*
07-08-2010, 20:53
CITAT (silos @ 07-08-2010, 21:02)  DU *Stintan*VARFÖR läser du själv tråd som du tydligen inte tycker om????
Mamamaggans reaktion var fel fel fel fel fel och det var mycket elak av henne att skriva på det viset som hon gjorde till Motti!!!!!!!!! Eftersom jag deltar i diskussionen måste jag väl läsa. Vad har du med det att göra? Ja vi har hört att du tycker det redan! Det är inte bara mammamaggan som skriver inlägg som är fel fel fel fel fel här på forumet!
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 21:53)  Eftersom jag deltar i diskussionen måste jag väl läsa. Vad har du med det att göra?
Ja vi har hört att du tycker det redan! Det är inte bara mammamaggan som skriver inlägg som är fel fel fel fel fel här på forumet! Jag har med det att göra,precis lika mycket som du har att göra med i diskussioner! Jasså?Är du ockå en av dessa som vet vad andra här tycker,eftersom du skriver:Ja vi har hört att du tycker det redan! Om det är på det viset så har du enorma kontakter här som talar med dig om precis allt som de tycker och tänker! I detta fall handlade det om just vad mamamaggan skrev!
*Stintan*
07-08-2010, 21:22
CITAT (silos @ 07-08-2010, 22:03)  Jag har med det att göra,precis lika mycket som du har att göra med i diskussioner! Jasså?Är du ockå en av dessa som vet vad andra här tycker,eftersom du skriver:Ja vi har hört att du tycker det redan! Om det är på det viset så har du enorma kontakter här som talar med dig om precis allt som de tycker och tänker! I detta fall handlade det om just vad mamamaggan skrev!  Jag frågade vad du har att göra med i vilka trådar jag läser och skriver eftersom du frågade. Trassla inte in dej nu silos! Ja just det det handlar om mammamaggans inlägg och du hade ju redan i ett tidigare inlägg utförligt skrivit vad du tyckte om hennes inlägg. Har du redan glömt bort det? Eftersom jag hade läst det så visste jag redan.
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 22:22)  Jag frågade vad du har att göra med i vilka trådar jag läser och skriver eftersom du frågade. Trassla inte in dej nu silos!
Ja just det det handlar om mammamaggans inlägg och du hade ju redan i ett tidigare inlägg utförligt skrivit vad du tyckte om hennes inlägg. Har du redan glömt bort det? Eftersom jag hade läst det så visste jag redan.  från tossiga snurriga Silos
herkules
08-08-2010, 08:12
CITAT (mamamaggan @ 07-08-2010, 09:22)  Att driva med dig Mottti och skratta åt dig /..../ så rart skrivet - passar ju bra till din annars så humana framtoning.
ängsvädd
08-08-2010, 08:26
CITAT (gnon49 @ 07-08-2010, 21:37)  Visst skall man ta en sån här tråd med glimten i ögat. Den inbjuder ju till det. Nu skall vi inte vara fis-förnäma. 
Visst kan kiss,bajs och prutthumor vara rolig, episoden i kyrkan som någon beskrev t.ex. Roligt blir det oftast när det är frågan om "olyckshändelse" Fast att ett ohämmat fisande och rapande inför varandra skulle vara ett tecken på ett bra äktenskap tror jag inte ett dugg på. Min man och jag vill vara attraktiva för varandra och ingen kan väl påstå att rapande och fisande är sexigt eller aptitligt så därför undviker vi i möjligaste måän dylikt inför varandra. Ja, vi stänger om oss när vi går på toa också. Gita
Snöflinga
08-08-2010, 10:08
Nej, mig roar inte prutta och rapa det minsta. Att dagisbarn tycker det är höjden av lycka kan jag förstå. Men som vuxen anser jag det handlar om respekt mot medmänniskan att inte rapa och fisa helt ohämmat ..
Nu kommer säkert Silos eller någon annan här att säga att jag måste släppa fram barnet inom mej, men tänk om jag inte vill göra det just i detta avseende ...
CITAT (Snöflinga @ 08-08-2010, 11:08)  Nej, mig roar inte prutta och rapa det minsta. Att dagisbarn tycker det är höjden av lycka kan jag förstå. Men som vuxen anser jag det handlar om respekt mot medmänniskan att inte rapa och fisa helt ohämmat ..
Nu kommer säkert Silos eller någon annan här att säga att jag måste släppa fram barnet inom mej, men tänk om jag inte vill göra det just i detta avseende ... När jag riktigt tänker efter så skall man inte rapa och fisa var som helst,för då respekterar jag jo inte minamedmänniskor! Hemmavid är det upp till var och en att göra som man vill,men på offentliga platser måste vi tar hänsyn till varandra! Att släppa fran barnet inom sig handla nog inte i första hand om att fisa och rapa,utan det är mycket mera härliga saker...skapande,lek,skratt,glädje och även gråt....
Anki på Öland
08-08-2010, 15:51
CITAT (silos @ 08-08-2010, 11:27)  ..............Att släppa fran barnet inom sig......................... Jag är nog en hemskt tråkig och icke fullödig människa för jag har inga ambitioner alls att släppa fram något barn i mig, jag försökar vara en god vuxen förebild för mina barn och barnbarn. Leka får dom små göra utan mig.... Anki
CITAT (Anki på Öland @ 08-08-2010, 16:51)  Jag är nog en hemskt tråkig och icke fullödig människa för jag har inga ambitioner alls att släppa fram något barn i mig, jag försökar vara en god vuxen förebild för mina barn och barnbarn. Leka får dom små göra utan mig.... Anki Det är svårt att våga ta fram sitt inre barn.Men varför skulle du vara tråkig,du har alldeles säkert mängder av fina sidor som dina barn och barnbarn älskar! Men att leka med barn är så härligt,du skulle bara se när mitt lilla barnbarn tycker det är roligt när vi leker tillsammans och själv mår jag mycket bra av att leka med henne!
Jag tycker att det är äckligt med prutt och rap, men jag tycker också att det är roligt - speciellt om det är olyckshändelser! Därför skulle jag inte ha något emot denna tråd. Det är ju en skojtråd. Jag tycker att skojtrådar, som denna, är ganska bra att ha. Då kan ju folk skratta, de som har samma humor. Jag tycker att det verkar som att mammamaggan har haft svårigheter med denna tråd. Jag tycker att Monica i nässjö har rätt. Jag tycker däremot inte att de som slänger sig, dödar sig och gråter bakom skärmen för att visa att denna tråd inte är humoristisk är speciellt roliga själva - undrar vad kärringar skrattar åt... Jag tycker också att det är finare att skriva hur man tycker istället för att skriva vad som är rätt och fel, då slipper man kanske såra via ord någon man inte känner på ett forum som är öpet för cyberrymden  EDIT: stavfel.
Ska bara tala om att jag är genom svensk och har tagit studenten haft eget företag i flera år och har ett normalt IQ och är en väldigt social männska med många härliga vänner,betyget i svenska !ja inte hade jag en 5:a men var godkänd,jag är väl som folk i allmänhet när jag skriver på datorn "tryckfelsnisse "dyker upp då och då,har nog set andra som stavar bra mycket sämmre än mig här;) Jag vill bara säga att det är första gången jag set att det finns elaka bittra människor här på Odla men de är så få så man vänder sig till dom med gott hjärta och det finns det fler av här.Antar att människor som har så lite översende måste få ur sig det någon stanns Trevligt att se att en del har set att jag inte är någon bråkstake  men jag har inget som helst behov av att bli omtyckt av sådana som Mammamaggan Fuchian eller någon av deras annhängare,jag har ett liv utanför datorn.jag är här för jag tycker det är trevligt att få tycka och tänka och utbyta tankar både roliga och tråkiga eller bara vanligt vardagstänk  Föresten !är det inte inne att vara trevlig längre Herre gud måste ut och släppa väder
CITAT (Motti @ 09-08-2010, 22:03)  Ska bara tala om att jag är genom svensk och har tagit studenten haft eget företag i flera år och har ett normalt IQ och är en väldigt social männska med många härliga vänner,betyget i svenska !ja inte hade jag en 5:a men var godkänd,jag är väl som folk i allmänhet när jag skriver på datorn "tryckfelsnisse "dyker upp då och då,har nog set andra som stavar bra mycket sämmre än mig här;) Jag vill bara säga att det är första gången jag set att det finns elaka bittra människor här på Odla men de är så få så man vänder sig till dom med gott hjärta och det finns det fler av här.Antar att människor som har så lite översende måste få ur sig det någon stanns Trevligt att se att en del har set att jag inte är någon bråkstake  men jag har inget som helst behov av att bli omtyckt av sådana som Mammamaggan Fuchian eller någon av deras annhängare,jag har ett liv utanför datorn.jag är här för jag tycker det är trevligt att få tycka och tänka och utbyta tankar både roliga och tråkiga eller bara vanligt vardagstänk  Föresten !är det inte inne att vara trevlig längre Herre gud måste ut och släppa väder 
 Netha du är en av de härliga här fast vi är oense ibland
*Stintan*
09-08-2010, 21:20
CITAT (Monica i Nässjö @ 07-08-2010, 20:35)  Det där var det elakaste jag någonsin läst på ett forum, i alla fall forum för vuxna! Att håna någon som uppenbarligen inte har svenska som modersmål!? Och det värsta är att så få protesterar men desto fler håller med. Är ni stolta nu när ni lyckats såra en medmänniska så totalt? Att ha förutfattade meningar om andra medlemmar kan också bli väldigt tokigt och sårande. Att det skulle vara sårande för Motti att inte alla tycker det är humor med folk som fiser och rapar ohämmat förstår jag inte alls. Motti, ingen kan väl ha uppfattat dig som någon bråkstake
Aqvakul
09-08-2010, 21:28
Härligt att du är tillbaks, Motti!
Stintan !varför alla dessa spydiga komentarer då på min intelligens eller på min svenska  det har väl för tjyven inget med mitt innlägg att göra.Den som inte fixar att läsa mina innlägg bör hålla sig ifrån dom för jag skriver dom inte för att bli totalt nergjord av sådana som ni,jag skriver dom för dom som har humor och glimten i ögat för dom som är vänliga mot mig och som gillar att läsa det jag skriver och tycker.Så illa behandlad som jag blivit i denna tråden av dig och andra har inte hänt sedan jag gick i fyran och blev mobbad av översittarungar.
*Stintan*
09-08-2010, 23:26
CITAT (Motti @ 09-08-2010, 22:35)  Stintan !varför alla dessa spydiga komentarer då på min intelligens eller på min svenska  det har väl för tjyven inget med mitt innlägg att göra.Den som inte fixar att läsa mina innlägg bör hålla sig ifrån dom för jag skriver dom inte för att bli totalt nergjord av sådana som ni,jag skriver dom för dom som har humor och glimten i ögat för dom som är vänliga mot mig och som gillar att läsa det jag skriver och tycker.Så illa behandlad som jag blivit i denna tråden av dig och andra har inte hänt sedan jag gick i fyran och blev mobbad av översittarungar. På vilket sätt menar du att jag behandlat dig illa, kommenterat din intelligens eller din svenska i den här tråden. Kan du vara snäll och visa mig dom inläggen!
Hej Motti! Du är alldeles bra som du är  Du är lika unik som alla andra och jag gillar denna tråd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|