Sidor: 1, 2, 3
herkules
CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 01:40) *
Så du kan inte tänka dig att någon kan ogilla det ? Alla människor får väl gaser mer eller mindre varje dag och det ska ju ut men varför skulle man inte kunna visa hänsyn ? Om ens parnter inte gillar sånt så är det väl i alla fall onödigt att göra det i partnerns omedlebara närhet , eller hur ?

Jag både rapar och fiser men inte ohämmat och det gör inte min man heller men visst gör vi det inför varandra men skulle någon av oss inte gilla det så skulle vi naturligtvis visa den andre hänsyn.

Att ohämmat rapa och fisa tycker jag tyder på att man inte är speciellt anpassad socialt , i alla fall i vår kultur , och att man gör det även fast det inte gillas så kan det ju verka som om ens intelligensnivå inte är speciellt hög..

jo, jag kan visst tänka mig att någon kan ogilla att någon annan fiser.

men det jag tänkte var att har man bott ihop i massor av år så har man förhoppningsvis varit så pass nära varandra och tagit del av av varandras kroppar, ljud och lukter så att en fis inte spelar någon som helst roll, ungefär lika mycket som en fis i universum är den väl värd? (jag pratar alltså inte om att sitta och fisa vid matbordet eller på annat sätt bete sig illa) om jag har bott ihop med någon i 30 år och han sitter i soffan, jag skulle liksom inte kräva att han ska kasta sig upp och in på muggen och dra igen dörren efter sig om han nu skulle behöva fisa. han skulle slippa balkongen också.
alltså jag bryr mig inte, alla fiser, jag med och att förfasa sig över en fis eller två, lite dramaqueen där tror jag visst.
Huggorm
Det finns folk som blir vansinniga över en fis, men som ogenerat sitter och röker inomhus och kanske till och med vid matbordet
Meriona
CITAT (Huggorm @ 06-08-2010, 08:54) *
Problemet är när man sitter på en 12-timmars flygning till andra sidan jorden. Då kan man inte i praktiken hålla tillbaka, utan då gäller det att smyga ut dom ljudlöst och hoppas på att någon som sitter i närheten skall få skulden

Visst är de så att det är de s.k. smygarna som stinker mest? Eller har jag bara fått för mig det? Måste pröva... giggle.gif
mamamaggan
Frågan var ju inte ställd som om det gällde någon /några rapar och fisar utan att det gjordes hämningslöst och fast den andra parten ogillade det , grottfolksfasoner tycker jag i så fall . Vill man inte ha det så så borde man ju göra något åt det och hjälper det inte att säga till så ...............................................

CITAT (Huggorm @ 06-08-2010, 09:25) *
Det finns folk som blir vansinniga över en fis, men som ogenerat sitter och röker inomhus och kanske till och med vid matbordet

Det har jag varit med om och det håller jag verkligen med om att det kan vara mycket värre än en fis men inte värre än någon som fiser och rapar hämningslöst.
Red Top
Jag har inget att tillföra rap- och pruttdebatten, men heder åt Motti, som sent i går kväll fick mig att brista ut i gapskratt.

Efter allt tjafsande om och med troll var det befriande med en fullständigt meningslös dagisnivåtråd. Jag småskrattade och log ända tills jag gick och lade mig.

Skrattar fortfarande när jag läser med vilket allvar ämnet behandlas.

Tack Motti!

PS. I dag är det förresten 65 år sedan USA testade atombomben på människorna i Hiroshima.
Anki V
CITAT (herkules @ 06-08-2010, 00:46) *
har man varit gifta i en herrans massa år och inte kan fisa i samma rum som sin maka/make så kanske man inte ska vara gifta...

Vilken himla tur att vi inte är gifta! Vi kan fortsätta att ta hänsyn till varandra. 000.gif

Kul tråd! a0a.gif

/Anki
silos
CITAT (Red Top @ 06-08-2010, 10:01) *
Jag har inget att tillföra rap- och pruttdebatten, men heder åt Motti, som sent i går kväll fick mig att brista ut i gapskratt.

Efter allt tjafsande om och med troll var det befriande med en fullständigt meningslös dagisnivåtråd. Jag småskrattade och log ända tills jag gick och lade mig.

Skrattar fortfarande när jag läser med vilket allvar ämnet behandlas.
Tack Motti!
PS. I dag är det förresten 60 år sedan USA testade atombomben på människorna i Hiroshima.

Det gör jag med!

Det gör ont bara jag tänker på Hiroshima -cry-.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Motti @ 06-08-2010, 00:04) *
ja jag har barnet kvar i mig till mina barnbarns stora förtjusning kompiskram.gif

det har jag också i vissa fall, jag kan faktiskt skratta hysteriskt åt exempel youtube klipp med roliga rapar och pruttar.
Irene_L
Min hund Milla rapar alltid efter hon ätit..en riktig lååång rap! Jag brukar säga att hon rapar som en hel karl! giggle.gif
Platinum
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 22:23) *
Kanske inte världens mest filosofiska undran men !det verkar som män pruttar och rapar mer än vi kvinnor nu undrar jag om fler kvinnor upplever att det är så giggle.gif jag har fått för mig att män inte har några krökar på sina tarmar utan ett rakt rör rätt ut både uppåt och neråt blink.gif eller har de färre hämningar än vi ?är vi mer prydda och går undan och pruttar i smyg. sick.gif Eller är det så att det bara är jag som har pruttande rapande män omkring mig fear.gif

Herrejösses vad denna tråd fått mig att skratta, både just att ta upp ämnet som sådant och alla kommentarerna angående dito. rotfl.gif

Du är inte ensam om att ha pruttande män omkring dig, jag är uppfostrad så att behöver gaserna komma ut så släpper man ut dem vare sig man är man eller kvinna men man gör det inte publikt och absolut inte vid matbordet.

Men det är ju inte så att fiserier sker i tid och otid vare sig det gäller mig eller min sambo, som nu lärt sig att det inte är bra att hålla gaserna inne, ofta är det ju relaterat till vad man stoppat i sig.

Jag har inget emot att människor släpper sig, snarare kan jag finna det roande om det kommer från en person jag inte väntat mig det ifrån. Smygare som luktar ruttna ägg uppskattar jag dock inte.

Vad gäller rapar har jag ingen kommentar för det är jag inte van vid (annat än vid för fort drucken kolsyrad dryck).
Motti
Ja då !en prutt kan få nästan vem som helst att skratta sig fördärvad !utom då för vissa som rusar ut i löndom och släpper sig för att inte släppa ifrån sig hemska äckliga ljud inför någon de levt med i 20 30 40 år naughty.gif undrade ju varför just "pruttkuddatr är så poppis att köpa "inte för att de är äckliga i alla fall!När mina barn barn sover över så är man ju lite väderspänd på morgonen och lägger väl en lite motvillig rökare,OJ säger jag en motorcyckel som åkte förbi !ja vad ska man annars säga confused.gif barnbarna gapskrattar !men mormor du fes ju giggle.gif nä då det var en motorcyckel hävdar jag och ler,när dom fiser så säger de !Oj mormor en motorcyckel och en till thanks.gif
Som sakt jag försökte bara lyfta diskutionerna till en humorisktisk nivå !men tyvär har ju inte alla humor här men gud ske lov finns det en hel del som har det !jag buggar och bockar för dom som förstog knorren på den här tråden thanks.gif blomma.gif att skratta är att leva tummenupp.gif
*Stintan*
Man är ju inte nödvändigtvis humorbefriad bara för att man inte skrattar åt samma saker alltid eller hur.

Av ditt huvudinlägg framgår det inte att du ville ha en humortråd så vi var flera som tog det som en seriös frågeställning och när du märkte att du fick allvarliga svar så lägger du till att det ska vara en humortråd. Sen sitter du nu och gör dig löjlig över dem som svarat seriöst. Synd.
Malin_MeL
Blink smilyn i rubriken tycker jag berättar att det är lite på skoj.

Här brukar vi säga att Kornknarren häckar.

Det finns väl inget som livar upp en stel sitution som när någon råkar fisa smile.gif

silos
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-08-2010, 22:43) *
rotfl.gif

Fattar inte att Ni orkar starta denna sortens trådar, fast jag erkänner att jag skrattar gott åt Era problem, snubblade över ämnet men förstår inte Er som har tid att skapa dessa trådar.

Det är sådana här trådar som det behövs i våran värld där människorna stressa krigar bråkar med varandra!
Det är bättre med fisar än elakheter!

CITAT (Bengalow @ 05-08-2010, 22:51) *
Nåja, det är ett allmänmänskligt problem med gaser! Jag hade en moster, som vid ett besök i Peterskyrkan i Rom, kände sig tvungen att gå lite avsides för en "avgasning". Sagt och gjort i en avsides belägen absid. Då kommer hennes man rusande till henne och frågade vad i h-e hon höll på med. "-Det hördes ju i hela kyrkan!". Peterskyrkan har en alldeles särskilt god akustik...

Det var det roligatse jag har läst på länge a0a.gif yaay.gif biggrin.gif
mamamaggan
Att driva med dig Mottti och skratta åt dig och ditt papgegojbeteende är oerhört livsgivande !!! Skrattar gott åt dig och ditt skrytande och skrävlande i varenda tråd. Ibland undrar jag om du överhuvudtaget är läskunnig , är du det så är din fattningsförmåga minus 100 på en skala från 1 till 10. rotfl.gif
silos
CITAT (Motti @ 05-08-2010, 23:32) *
Tyvär blev den här tråden inte vad jag tänkt mig !en del är tydligen inte på humor humör confused.gif får väl försöka hitta på något annat som kan få folk att skratta utan att ta allt på blodigt allvar,va det nu kan va confused.gif

Trådar blir ofta till någonting helt annat som man själv har tänkt sig,tyvärr..

CITAT (Motti @ 06-08-2010, 00:04) *
ja jag har barnet kvar i mig till mina barnbarns stora förtjusning kompiskram.gif

Underbart Motti...du är en sann människa!!! tummenupp.gif

CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 01:28) *
Hur var det nu , har du en storasyster som här på Odla kallar sig Fuchia ?

???

CITAT (mamamaggan @ 06-08-2010, 00:49) *
Men om nu maken/makan inte gillar det så kanske man ska visa hänsyn om man vill fortsätta vara gift ?

Om äktenskap sluta med skillsmässa på grund av fisar och rapar så var det jo ingte vidare äktenskap.

CITAT (Motti @ 06-08-2010, 01:04) *
Inte visste jag att du va så himmla bitter Mammamaggan !trodde du hade humor ! confused.gif tydligen har all humor försvunnit här på Odla !bara bitterhet och och negativitet tycks finnas kvar nu mer confused.gif
Föresten !får man börja på Dagis när man är 57 år confused.gif är man inte lite övermogen då giggle.gif

He he...de har nog inte vågat fisa utan har behållit allt gas inom sig...aj aj aj så farligt och vilken bauta eexplotion när allt kommer ut endera dag för sådana människor.... rotfl.gif
ängsvädd
CITAT (mamamaggan @ 07-08-2010, 09:22) *
Att driva med dig Mottti och skratta åt dig och ditt papgegojbeteende är oerhört livsgivande !!! Skrattar gott åt dig och ditt skrytande och skrävlande i varenda tråd. Ibland undrar jag om du överhuvudtaget är läskunnig , är du det så är din fattningsförmåga minus 100 på en skala från 1 till 10. rotfl.gif

Ett sånt här inlägg skulle aldrig tolereras på andra forum - snacka om påhopp. Det skulle direkt anmälas o personen få en varning för att vid upprepning bli avstängd - men så funkar det inte på odla.

Inlägget passar perfekt i avdelningen småbråk - som klippt o skuret - visar precis vad nivån ligger på här - ett typiskt skolexempel från småbråk.

thumbdown.gif
silos

Vet du vad mamamaggan;är det någon som man kan skratta sig åt är det åt DIG!!!! Med dina ord här visar du tydligt hurudan människa du är och jag tycker att du borde skämmas och aldrig visa dig mera och förlöjliga dina medmänniskor som du har gjort här mott Motti!!!! thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif
Stackars stackars dig mamamaggan -cry-.gif

Du skulle verkligen behöva söka inåt i dig själv och hitta den underbara lilla flickan som är gömd bakom all "vuxenhet"...köp en pruttkudde vetjag bravo.gif
Aqvakul

Fy vilket ruttet inlägg! Det hade jag aldrig trott om dig mamamaggan, som jag uppfattat som en klok och empatisk person. thumbdown.gif

Erkänner att jag själv ibland kan skratta åt Mottis väldigt spontana inlägg, men mest känner jag stor sympati för en varm och go människa... kompiskram.gif
*Stintan*
Och så kommer ängsvädd och silos som vanligt och rapar ur sig hur andra ska bete sig medan dom själva är precis likadana. sick.gif Den här gången silos så visade du vad du går för ängsvädd visste vi ju förut. thumbdown.gif Fy fan uppriktigt sagt! Förlöjligandet stog Motti för! Att ge svar på tal är inte att förlöjliga. Men ni kanske inte heller är läskunniga g.gif Det enda förmildrande skulle kanske vara att ni håller er i rätt tråd med ert rapande och pruttande den här gången rotfl.gif
ängsvädd
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 10:30) *
Och så kommer ängsvädd och silos som vanligt och rapar ur sig hur andra ska bete sig medan dom själva är precis likadana. sick.gif Den här gången silos så visade du vad du går för ängsvädd visste vi ju förut. thumbdown.gif Fy fan uppriktigt sagt! Förlöjligandet stog Motti för! Att ge svar på tal är inte att förlöjliga. Men ni kanske inte heller är läskunniga g.gif Det enda förmildrande skulle kanske vara att ni håller er i rätt tråd med ert rapande och pruttande den här gången rotfl.gif

Du glömde inkludera aqvakul - men det är mig du vill åt - så typiskt småbråk - ditt inlägg passar verkligen i småbråk - som klippt o skuret. Tack för de vänliga orden *obs ironi*
*Stintan*
CITAT (ängsvädd @ 07-08-2010, 10:38) *
Du glömde inkludera aqvakul - men det är mig du vill åt - så typiskt småbråk - ditt inlägg passar verkligen i småbråk - som klippt o skuret. Tack för de vänliga orden *obs ironi*

Här glömdes ingenting! Har du bara en standardfras idag giggle.gif
Anki på Öland
CITAT (Malin_MeL @ 07-08-2010, 02:13) *
Blink smilyn i rubriken tycker jag berättar att det är lite på skoj..............

Fast läser man inlägget är det en spy-smily och en (som jag uppfattar det) chockad-smily och man får uppfattningen att motty tycker dom är jätteäckliga som karlarna i hennes familj beter sig - sen när andra också tycker det så är det helt plötsligt jätteroligt och till slut så fiser hon tydligen lika mycket själv också..... så att det är svårt att förstå meningen med inlägget kan jag hålla med om.......
Anki
Malin_MeL

detta uppfattar jag som det enda inlägget i denna tråd som är ett personangrepp thumbdown.gif
Anki på Öland
CITAT (silos @ 07-08-2010, 09:30) *
..............Underbart Motti...du är en sann människa!!! tummenupp.gif...............

Då är jag ingen sann människa heller för jag skrattar inte åt fisar och rapar.... men det får jag väl stå ut med att vara då om det är vad som fodras.....
Anki
mamamaggan
Fritt fram att anmäla mig och få mig avstängd för jag står för vartenda ord. Tyckte det var lika bra att rensa luften och tala om vad jag tycker.

*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 07-08-2010, 12:51) *
Fritt fram att anmäla mig och få mig avstängd för jag står för vartenda ord. Tyckte det var lika bra att rensa luften och tala om vad jag tycker.

giggle.gif Ja var passar det bättre att rensa luften än där man släpper väder?
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 12:56) *

giggle.gif
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 07-08-2010, 12:51) *

Måste man verkligen såga någon längs fotknölarna för att rensa luften?
silos
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 10:30) *

Trodde du att jag inte kan släppa fisar eller rapar??? MEN serru jag varken skriver eller säger som mamagamm gjorde om Motti!!!

Jag är en enkel människa precis som alla andra,men mycket vetgirig och vill helst lära mig att bli kärleksfull,men även jag då och då precis tvärtemot och så måste det jo vara,för jag är jo ingen "helgon"...det trodde du väl ändå inte!?!
smiley_small_hug.gif och kom ihåg:DU ÄR VÄRDEFULL!!! wub.gif
silos
CITAT (Anki på Öland @ 07-08-2010, 11:39) *
Då är jag ingen sann människa heller för jag skrattar inte åt fisar och rapar.... men det får jag väl stå ut med att vara då om det är vad som fodras.....
Anki

Det är du visst,du har säkert någonting som gör dig till en sann människa!
Å andra sidan måste jag nu fundera över vad en sann människa är för min egen del.....
smiley_small_hug.gif

CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 12:56) *

giggle.gif

CITAT (Chamomille @ 07-08-2010, 13:17) *
giggle.gif

giggle.gif
malcolm
Jag tror att mängden gaser i magen har mycket att göra med hur fort man äter/dricker och hur väl man tuggar maten och vad jag har sett så äter män i allmänhet fortare än kvinnor så...

Min pappa som drev en egen firma i byggbranschen hade två kompanjoner, en gång stod dessa två och spikade panel i en bastu när den ena släppte en rökare som luktade så illa att den andra gick ut och spydde. rotfl.gif
silos
CITAT (malcolm @ 07-08-2010, 15:30) *
Jag tror att mänden gaser i magen har mycket att göra med hur fort man äter/dricker och hur väl man tuggar maten och vad jag har sett så äter män i allmänhet fortare än kvinnor så...

Det där stämmer bra!
malcolm
Jag kan äta bönor, lök, kål mm. utan problem med gaser men då äter jag sakta också och brukar vara den som är sist klar vid matbordet.
malcolm
Detta är en skittråd i ordets rätta bemärkelse. naughty.gif
silos
CITAT (silos @ 07-08-2010, 09:39) *
Vet du vad mamamaggan;är det någon som man kan skratta sig åt är det åt DIG!!!! Med dina ord här visar du tydligt hurudan människa du är och jag tycker att du borde skämmas och aldrig visa dig mera och förlöjliga dina medmänniskor som du har gjort här mott Motti!!!! thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif
Stackars stackars dig mamamaggan -cry-.gif

Du skulle verkligen behöva söka inåt i dig själv och hitta den underbara lilla flickan som är gömd bakom all "vuxenhet"...köp en pruttkudde vetjag bravo.gif

Till MAMAMAGGAN!

Vet du vad,nu inser jag att jag borde skämmas och gör det nu,eftersom jag var här mycket dömande emot dig!
Så jag ber om din förlåtelse!
Mvh//Kyllikki som har nu verkligen ångrat sig!
smiley_small_hug.gif
Inga från Närke
Att prutta lite lätt har väl ingen dött av tror jag men däremot som någon tidigare skrev så är det inte bra att hålla inne prutten (fisen) om det pockar på. Gaser är till för att släppas ut annars kan man få förskräckliga smärtor om man har magproblem.

Rapa är samma sak egentligen fast andra vägen och särskilt om man dricker kolsyrat så skal det bara ut.

Men man måste ju ta hänsyn till var man är o.s.v. Inom hemmets väggar tycker jag inte att det gör något vilken sort det är.

Är det inte i något land ofint om man inte rapar högt vid matbordet har jag för mig, då menar värden att man är mätt och belåten och det tycker jag är ett fint sätt att visa det på, men här i Sverige ska vi vara så skitförnäma att vi inte kan göra vissa saker utan att genast klanka ner på någon som på skoj ställer en fråga.

Jag förstår inte heller varför ni gafflar om småsaker men personligen har jag ju råkat ut för detta själv ibland men tar det med en nypa salt och går inte i svarsställning utan lägger ner.

Om alla tog lite ansvar skulle detta forumet vara toppen även Småprat ej trädgård men det var ju därför den startade så ni som använder Småprat trädgårdsrelaterat skulle slippa detta men tyvärr så är många av er här inne och tjafsar. Håller er till de trådar ni anser vara seriösa och låt "oss" som vill skriva i Småprat ej trädgårdsrelaterat vara ifred för även om trådarna inte är så "fina i kanten" så kanske de kan rädda någon som sitter ensam och har tråkigt att få skriva av sig lite fast de inte har så mycket odling på sitt samvete.
malcolm
CITAT (Inga från Närke @ 07-08-2010, 16:39) *
Är det inte i något land ofint om man inte rapar högt vid matbordet har jag för mig, då menar värden att man är mätt och belåten och det tycker jag är ett fint sätt att visa det på, men här i Sverige ska vi vara så skitförnäma att vi inte kan göra vissa saker utan att genast klanka ner på någon som på skoj ställer en fråga.

Bland eskimåer lär det ses det som en artighetsgest att man rapar efter måltiden, detta tyder på att man är mätt och belåten och man skall helst lämna lite kvar på tallriken också för att visa att man är mätt.
Anki på Öland
CITAT (Inga från Närke @ 07-08-2010, 16:39) *
.....................här i Sverige ska vi vara så skitförnäma att vi inte kan göra vissa saker utan att genast klanka ner på någon.................

Och bara för att man inte tycker fisar och rapar är jätteskojigt och tycker att man kan dra sig undan lite för att omgivningen (även om det råkar vara familjen) skall slippa höra/lukta så skall man inte vara på småprat och diskutera - varför får man inte tycka annorlunda än TS i det här fallet när dom flesta hävdar att man skall få tycka och och skriva och uppföra sig precis hur man vill annars på detta forum??
Anki
skånepåg
Fina flickor fiser inte biggrin.gif
Monica i Nässjö

Det där var det elakaste jag någonsin läst på ett forum, i alla fall forum för vuxna! Att håna någon som uppenbarligen inte har svenska som modersmål!? Och det värsta är att så få protesterar men desto fler håller med. Är ni stolta nu när ni lyckats såra en medmänniska så totalt?

Ofta har jag läst här när det klagas på "flamstrådarna", "Men låt bli att öppna de trådarna då. Välj bort Småprat helt och hållet om du stör dig på dem". Ni som inte gillar kiss-och-bajs humor, varför i allsin dar öppnar ni de trådarna då?
*Stintan*
CITAT (Monica i Nässjö @ 07-08-2010, 20:35) *
Det där var det elakaste jag någonsin läst på ett forum, i alla fall forum för vuxna! Att håna någon som uppenbarligen inte har svenska som modersmål!? Och det värsta är att så få protesterar men desto fler håller med. Är ni stolta nu när ni lyckats såra en medmänniska så totalt?

Ofta har jag läst här när det klagas på "flamstrådarna", "Men låt bli att öppna de trådarna då. Välj bort Småprat helt och hållet om du stör dig på dem". Ni som inte gillar kiss-och-bajs humor, varför i allsin dar öppnar ni de trådarna då?

Vadå inte svenska som modersmål??? Är det något du vet eller sitter du bara och gissar. Tycker nog motsatsen har framkommit ganska klart om man följt någotsånär det Motti skrivit i forumet. Glöm inte att mammamaggans inlägg var ett svar/reaktion på det Motti själv skriver men det kanske bara är särskilt utvalda som får ha åsikter.
Varför läser du själv inlägg som stör dig? Den här tråden blev väl inte en "humortråd" förrän på sidan 2 eller något sånt.
Piccante
CITAT (malcolm @ 07-08-2010, 16:54) *
Bland eskimåer lär det ses det som en artighetsgest att man rapar efter måltiden, detta tyder på att man är mätt och belåten och man skall helst lämna lite kvar på tallriken också för att visa att man är mätt.

Det finns säkert en kulturell aspekt av vad som anses som oartigt och anständigt med. I vissa kulturer går man nakna i andra får man knappt vara avklädd ens på badstranden. Kroppsuppfattningen varierar.

Det är kul att skratta med folk men inte åt folk! ranting.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 20:49) *
Vadå inte svenska som modersmål??? Är det något du vet eller sitter du bara och gissar. Tycker nog motsatsen har framkommit ganska klart om man följt någotsånär det Motti skrivit i forumet. Glöm inte att mammamaggans inlägg var ett svar/reaktion på det Motti själv skriver men det kanske bara är särskilt utvalda som får ha åsikter.
Varför läser du själv inlägg som stör dig? Den här tråden blev väl inte en "humortråd" förrän på sidan 2 eller något sånt.

DU *Stintan*VARFÖR läser du själv tråd som du tydligen inte tycker om????

Mamamaggans reaktion var fel fel fel fel fel och det var mycket elak av henne att skriva på det viset som hon gjorde till Motti!!!!!!!!!

Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 07-08-2010, 21:00) *
Det är kul att skratta med folk men inte åt folk! ranting.gif

Så är det!
Monica i Nässjö
CITAT (*Stintan* @ 07-08-2010, 20:49) *

Jag skrev "uppenbarligen". Och jag är nästan säker på att jag någon gång läst att Motti är finska. Min mamma var också finska och trots 50 år i Sverige så hade hon ofta problem med svenska uttryck och talesätt och nyanserna i svenska språket.
Och jag måste erkänna att jag inte är så frekvent besökare här på Odla (den hårda tonen skrämmer mig) så jag vet inte allt vad Motti tidigare skrivit, om hon i sin tur varit elak vilket jag har svårt att tro med ledning av det jag har läst. Men jag tycker det i så fall är omoget att sänka sig till samma nivå. Och jag störs inte av pruttar och rapar, det borde du förstått eftersom jag svarade i tråden. Att hoppa över ett svar i tråden är inte så lätt.

Är du stolt över om du lyckas såra en medmänniska?
ninnisky
CITAT (Monica i Nässjö @ 07-08-2010, 19:16) *
Jag skrev "uppenbarligen". Och jag är nästan säker på att jag någon gång läst att Motti är finska. Min mamma var också finska och trots 50 år i Sverige så hade hon ofta problem med svenska uttryck och talesätt och nyanserna i svenska språket.
Och jag måste erkänna att jag inte är så frekvent besökare här på Odla (den hårda tonen skrämmer mig) så jag vet inte allt vad Motti tidigare skrivit, om hon i sin tur varit elak vilket jag har svårt att tro med ledning av det jag har läst. Men jag tycker det i så fall är omoget att sänka sig till samma nivå. Och jag störs inte av pruttar och rapar, det borde du förstått eftersom jag svarade i tråden. Att hoppa över ett svar i tråden är inte så lätt.

tummenupp.gif bra, Monica!
gnon49
Visst skall man ta en sån här tråd med glimten i ögat. Den inbjuder ju till det.
Nu skall vi inte vara fis-förnäma. w00t.gif
ängsvädd
CITAT (Monica i Nässjö @ 07-08-2010, 21:16) *

Så himla bra skrivet Monica!
silos
CITAT (gnon49 @ 07-08-2010, 21:37) *
Visst skall man ta en sån här tråd med glimten i ögat. Den inbjuder ju till det.
Nu skall vi inte vara fis-förnäma. w00t.gif

tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon