|
mamamaggan
10-08-2010, 23:23
CITAT (Red Top @ 11-08-2010, 00:05)  Om du vill uppleva det får du gå med i Jehovas Vittnen. Deras tro är att de kommer tillbaka till jorden efter domedagen. Jorden är då ett paradis utan krig och sjukdomar. Alla som kommer till det Nya Riket/Guds Rike på jorden är Vittnen. Andra göre sig inte besvär.
Det är därför de ägnar så stor del av sin tid på den nuvarande jorden till att frälsa oss icketroende. De vill alla väl och vill därför ge oss chansen att leva för evigt i Guds Rike på jorden.. Men det är bara 144.000 pers som återuppstår . Det är en tävling så det är de som frälst flest som kommer tillbaka. Har frågat släktingar som är med i Jehovas om var dessa människor ska leva och fick svaret att " hela Grönland finns ju " . Nej återuppstå på Grönland får vara för min del.
CITAT (Red Top @ 11-08-2010, 00:05)  Om du vill uppleva det får du gå med i Jehovas Vittnen. Deras tro är att de kommer tillbaka till jorden efter domedagen. Jorden är då ett paradis utan krig och sjukdomar. Alla som kommer till det Nya Riket/Guds Rike på jorden är Vittnen. Andra göre sig inte besvär.
Det är därför de ägnar så stor del av sin tid på den nuvarande jorden till att frälsa oss icketroende. De vill alla väl och vill därför ge oss chansen att leva för evigt i Guds Rike på jorden.. Där har du faktiskt fel, de vill inte alls alla väl. De får poäng för varje själ de lyckas värva och ju fler poäng desto större chans att få en inträdesbijett till himlen. Enligt deras tro så är det bara ett visst antal som får plats i det nya paradiset och därför gäller det att ligga i och samla in poäng. Jäkla skitsekt säger jag som har halva släkten flåsande i bakhasorna som vill värva mig.
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 00:23)  Men det är bara 144.000 pers som återuppstår . Det är en tävling så det är de som frälst flest som kommer tillbaka. Har frågat släktingar som är med i Jehovas om var dessa människor ska leva och fick svaret att " hela Grönland finns ju " .
Nej återuppstå på Grönland får vara för min del. Var det inte 3.000 från början? Fast de fick väl "putsa till siffran" när de fick medlemmar o växte?
CITAT (Gossen Ruda @ 10-08-2010, 22:55)  Troll finns och inte bara på internet. Ingen har bevisat att troll inte finns. Inte enter och hobbitar heller. Eller pysslingar. Eller små gröna män på Mars. Endast fantasin sätter gränser och fantasin saknar gränser. Möjligen tvångströjan och de madrasserade väggarna kan vara vissa begränsningar. Vet du inte att du lever fullständigt i din egen fantasi och är inte utanför din egen inre värld... Precis allting utanför ser du genom dina ögonlinser,men VEM är det som ser..har du tänkt på detta? Du är inte din kropp eller dina tankar,utan du är andeväsen med kroppslig upplevelse! CITAT (alle @ 10-08-2010, 23:28)  Jag tror att jag kommer att komma tillbaka, på ett eller annat sätt efter det här jordelivet. För er som inte tror på någonting, som tror att det bra tar slut, punkt slut, blås ut ljuset, er tycker jag synd om. Vilken dödsångest ni måste få den dagen det närmar sig. När ni känner att livet håller på att rinna ut... var det bara detta jag fick uppleva... och sedan är det ingenting. Det måste vara förskräckligt att känna så.
För mig, som tror på en fortsättning, för mig känns det inte alls hemskt att jag befinner mig på den andra halvan om livet. Jag tror ju att jag har något annat att se fram emot, och det skänker mig ett lugn, ett lugn som jag förmodar att ni inte har. Mycket bra skrivet!Det enda som jag tvivlar på är att födas på nytt,men det visar sig den dagen jag avslutat detta liv. Jag hoppas själv innerligt att få möta Jesus Kristus!
*Stintan*
11-08-2010, 09:00
CITAT (silos @ 11-08-2010, 09:16)  Vet du inte att du lever fullständigt i din egen fantasi och är inte utanför din egen inre värld... Precis allting utanför ser du genom dina ögonlinser,men VEM är det som ser..har du tänkt på detta? Du är inte din kropp eller dina tankar,utan du är andeväsen med kroppslig upplevelse! Hur kan du säga så silos? Du kan ju bara tala för din egen tro och hur du tänker. Du kan ju inte påstå att det du tror gäller för alla andra som du gör i ovanstående text. Prata för dig själv och predika inte som om din tro vore den enda sanningen. Den är bara sann för dig. Använd jag istället för du!
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 10:00)  Hur kan du säga så silos? Du kan ju bara tala för din egen tro och hur du tänker. Du kan ju inte påstå att det du tror gäller för alla andra som du gör i ovanstående text. Prata för dig själv och predika inte som om din tro vore den enda sanningen. Den är bara sann för dig. Använd jag istället för du! Jag säger-skriver bara sanningen som du inte har en aning om,men även du och jag fungerar på samma vis!
Gossen Ruda
11-08-2010, 09:30
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 10:00)  Hur kan du säga så silos? Du kan ju bara tala för din egen tro och hur du tänker. Du kan ju inte påstå att det du tror gäller för alla andra som du gör i ovanstående text. Prata för dig själv och predika inte som om din tro vore den enda sanningen. Den är bara sann för dig. Använd jag istället för du! Tack för inhoppet Det är just rädslan för döden som det slutgiltiga slutet som är näring för olika religioner, "Du får ett evigt liv bara du följer vårat påbud". Låter lite krystat och ologiskt, varför får inte alla evigt liv? Det är inte jämlikt, vad säger DO?  CITAT (silos @ 11-08-2010, 10:27)  Jag säger-skriver bara sanningen som du inte har en aning om,men även du och jag fungerar på samma vis!  Min enkla mening är nog att du inte vet så mycket heller men inbillar dig en massa.
CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2010, 10:29)  Tack för inhoppet Det är just rädslan för döden som det slutgiltiga slutet som är näring för olika religioner, "Du får ett evigt liv bara du följer vårat påbud". Låter lite krystat och ologiskt, varför får inte alla evigt liv? Det är inte jämlikt, vad säger DO?  Känner du alla människor på hela vår jord?Men saken är den att precis ALLA får ett evigt liv,eftersom vi ÄR andevarelser! CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2010, 10:30)  Tack för inhoppet Det är just rädslan för döden som det slutgiltiga slutet som är näring för olika religioner, "Du får ett evigt liv bara du följer vårat påbud". Låter lite krystat och ologiskt, varför får inte alla evigt liv? Det är inte jämlikt, vad säger DO?  Min enkla mening är nog att du inte vet så mycket heller men inbillar dig en massa.  Gossen Ruda,saken är den att jag vet mer än du kan förstå här och nu,men en dag kommer du också att veta!
Chamomille
11-08-2010, 09:36
CITAT (Chamomille @ 11-08-2010, 10:36) 
Gossen Ruda
11-08-2010, 09:55
CITAT (silos @ 11-08-2010, 10:33)  Känner du alla människor på hela vår jord?Men saken är den att precis ALLA får ett evigt liv,eftersom vi ÄR andevarelser! Gossen Ruda,saken är den att jag vet mer än du kan förstå här och nu,men en dag kommer du också att veta! Om du är lycklig i din fantasivärld så fortsätt med det. Jag lämnar dig där.
*Stintan*
11-08-2010, 09:57
CITAT (silos @ 11-08-2010, 10:27)  Jag säger-skriver bara sanningen som du inte har en aning om,men även du och jag fungerar på samma vis!  Silos det är bara din sanning du pratar om! Du varken kan eller har rätt att säga att det är den enda sanningen. Vi har alla vår egen sanning. Jag tror inte på din sanning så den får du behålla för dig själv. Och nej jag fungerar inte på samma vis som du silos.
fuchsian
11-08-2010, 10:05
Silos, Stå på med din tro för vi är många som du. Det är ju den onda som prövar oss genom dessa mindre vetande personer (mindre vetande ---om vad vi säger, inget annat) Det bästa för sin egens skull är att strunta gå till svars, de onda försöker få dig ur balans el. de helt enkelt inte vågar gå in i sig själv för det finns så mycket skit så de kommer inte närmre sig själv. Det är onödigt att lösa krut på dem, de kommer att få sitt när den dagen kommer, förresten god morgon,silas, mina Gäster kom precis, så ha det bra. ....  .. fuchian...
*Stintan*
11-08-2010, 10:06
Hej fuchian, glöm inte flytvästen!
CITAT (silos @ 11-08-2010, 10:27)  Jag säger-skriver bara sanningen som du inte har en aning om,men även du och jag fungerar på samma vis!  Hm? Sanningen som Stintan inte har en aning om? Du uttrycker dig obetänksamt. Du kan sitta och gaffla med en "bodhisattva", det vet du inget om.
CITAT (fuchian @ 11-08-2010, 11:05)  Silos, Stå på med din tro för vi är många som du. Det är ju den onda som prövar oss genom dessa mindre vetande personer (mindre vetande ---om vad vi säger, inget annat) Det bästa för sin egens skull är att strunta gå till svars, de onda försöker få dig ur balans el. de helt enkelt inte vågar gå in i sig själv för det finns så mycket skit så de kommer inte närmre sig själv. Det är onödigt att lösa krut på dem, de kommer att få sitt när den dagen kommer, förresten god morgon,silas, mina Gäster kom precis, så ha det bra. ....  .. fuchian... Ni börjar bli skrämmande nu - vad menar du exakt med ovanstående? ...
Anki på Öland
11-08-2010, 10:29
CITAT (silos @ 11-08-2010, 10:27)  Jag säger-skriver bara sanningen som du inte har en aning om,men även du och jag fungerar på samma vis!  CITAT (fuchian @ 11-08-2010, 11:05)  Silos, Stå på med din tro för vi är många som du. Det är ju den onda som prövar oss genom dessa mindre vetande personer (mindre vetande ---om vad vi säger, inget annat) Det bästa för sin egens skull är att strunta gå till svars, de onda försöker få dig ur balans el. de helt enkelt inte vågar gå in i sig själv för det finns så mycket skit så de kommer inte närmre sig själv. Det är onödigt att lösa krut på dem, de kommer att få sitt när den dagen kommer, förresten god morgon,silas, mina Gäster kom precis, så ha det bra. ....  .. fuchian... Ni två är ju precis som alla andra fanatiska predikanter i alla olika religioner och dess avarter!! Ni vet och har rätt - alla vi andra kommer inte till "himmelriket" (eller vad det vara månde) för vi är så korkade så vi förstår ingenting!! Tala gärna om vad ni tror på i en religionsdiskussion (och det har ni ju gjort i ett otal trådar vad dom än handlat om!) men påstå inte att alla andra har fel och försök pracka på oss er tro!! Som ni påpekar så ofta, alla har rätt till sin tro - eller inte tro - inte bara ni!! Anki
Aqvakul
11-08-2010, 10:33
CITAT (fuchian @ 11-08-2010, 11:05)  Silos, Stå på med din tro för vi är många som du. Det är ju den onda som prövar oss genom dessa mindre vetande personer (mindre vetande ---om vad vi säger, inget annat) Det bästa för sin egens skull är att strunta gå till svars, de onda försöker få dig ur balans el. de helt enkelt inte vågar gå in i sig själv för det finns så mycket skit så de kommer inte närmre sig själv. Det är onödigt att lösa krut på dem, de kommer att få sitt när den dagen kommer, förresten god morgon,silas, mina Gäster kom precis, så ha det bra. ....  .. fuchian... Vilka är onda?
CITAT (fuchian @ 11-08-2010, 11:05)  Silos, Stå på med din tro för vi är många som du. Det är ju den onda som prövar oss genom dessa mindre vetande personer (mindre vetande ---om vad vi säger, inget annat) Det bästa för sin egens skull är att strunta gå till svars, de onda försöker få dig ur balans el. de helt enkelt inte vågar gå in i sig själv för det finns så mycket skit så de kommer inte närmre sig själv. Det är onödigt att lösa krut på dem, de kommer att få sitt när den dagen kommer, förresten god morgon,silas, mina Gäster kom precis, så ha det bra. ....  .. fuchian... Hej på dig min goa vän! Och så till alla er andra som har skrivit här sänder jag kramar i mängder och fantasi blommor från mitt innersta vackra trädgård!  [attachment=53652:Blommor_...rgatroll.jpg] Men Gossen Ruda;VARFÖR skall du lämna mig?Jag gillar jo dig!Fastän att du är annorlunda än mig så är du helt okej! En värld med likadan männsikor,likadana blommor etc..skulle vara en mycket trist värld:((( Vi behövs varenda av oss! CITAT (Rihane @ 11-08-2010, 11:10)  Hm? Sanningen som Stintan inte har en aning om? Du uttrycker dig obetänksamt. Du kan sitta och gaffla med en "bodhisattva", det vet du inget om. Bodhisattva,vem är det...är du det?! Edit,det sknades ett ord i förra meningen. Sant...jag vet inte någonting om en bodhisattva!
CITAT (fuchian @ 11-08-2010, 11:05)  Silos, Stå på med din tro för vi är många som du. Det är ju den onda som prövar oss genom dessa mindre vetande personer (mindre vetande ---om vad vi säger, inget annat) Det bästa för sin egens skull är att strunta gå till svars, de onda försöker få dig ur balans el. de helt enkelt inte vågar gå in i sig själv för det finns så mycket skit så de kommer inte närmre sig själv. Det är onödigt att lösa krut på dem, de kommer att få sitt när den dagen kommer, förresten god morgon,silas, mina Gäster kom precis, så ha det bra. ....  .. fuchian... Ja,det kommer jag att göra! Jag förstår att du menar satan som vill få oss att falla och tyvärr så använder han medmänniskor till detta! Med dessa ord menar jag absolut INGET ont om dessa människor,utan jag UPPSKATTAR dem och de ÄR STORA lärare för lilla mig,MEN de kan bara inte förstå vad varken du eller jag menar,utan de sätter på oss alla möjliga namn:((( Och jag vet med säkerhet att jag faktiskt har en massa skit inom mitt eget väsen och är ännu inte helt medveten om det:((( jag är dock på väg att förstå..... Det finns INGA onda människor,men många medmänniskor har mycket mycket onda beteende,titta bara på våran värld hur den ser ut med alla hemskheter som pågår! Jag är säker på att mina medvandrare kommer att få sina inre ögon öppnade en dag.....
CITAT (fuchian @ 11-08-2010, 11:05)  Silos, Stå på med din tro för vi är många som du. Det är ju den onda som prövar oss genom dessa mindre vetande personer (mindre vetande ---om vad vi säger, inget annat) Det bästa för sin egens skull är att strunta gå till svars, de onda försöker få dig ur balans el. de helt enkelt inte vågar gå in i sig själv för det finns så mycket skit så de kommer inte närmre sig själv. Det är onödigt att lösa krut på dem, de kommer att få sitt när den dagen kommer, förresten god morgon,silas, mina Gäster kom precis, så ha det bra. ....  .. fuchian... Efter ett sånt inlägg tycker jag  är helt fel, borde vara
CITAT (silos @ 11-08-2010, 12:35)  Ja,det kommer jag att göra! Jag förstår att du menar satan som vill få oss att falla och tyvärr så använder han medmänniskor till detta! Med dessa ord menar jag absolut INGET ont om dessa människor,utan jag UPPSKATTAR dem och de ÄR STORA lärare för lilla mig,MEN de kan bara inte förstå vad varken du eller jag menar,utan de sätter på oss alla möjliga namn:((( Och jag vet med säkerhet att jag faktiskt har en massa skit inom mitt eget väsen och är ännu inte helt medveten om det:((( jag är dock på väg att förstå..... Det finns INGA onda människor,men många medmänniskor har mycket mycket onda beteende,titta bara på våran värld hur den ser ut med alla hemskheter som pågår! Jag är säker på att mina medvandrare kommer att få sina inre ögon öppnade en dag.....  Inser du vad det är du skriver? Indirekt påstår du att dom som säger emot dig är utsända av Satan. Tänk om några av dom som säger emot dig visst förstår vad du menar. Tänk om dom tvärtom är utsända för att öppna dina inre ögon...
*Stintan*
11-08-2010, 11:48
CITAT (silos @ 11-08-2010, 12:35)  Ja,det kommer jag att göra! Jag förstår att du menar satan som vill få oss att falla och tyvärr så använder han medmänniskor till detta! Med dessa ord menar jag absolut INGET ont om dessa människor,utan jag UPPSKATTAR dem och de ÄR STORA lärare för lilla mig,MEN de kan bara inte förstå vad varken du eller jag menar,utan de sätter på oss alla möjliga namn:((( Och jag vet med säkerhet att jag faktiskt har en massa skit inom mitt eget väsen och är ännu inte helt medveten om det:((( jag är dock på väg att förstå..... Det finns INGA onda människor,men många medmänniskor har mycket mycket onda beteende,titta bara på våran värld hur den ser ut med alla hemskheter som pågår! Jag är säker på att mina medvandrare kommer att få sina inre ögon öppnade en dag.....  Silos ingen vill få dig att ändra din tro men blanda inte in andra människor i den. Nu vill du få det till att vi andra är satans budbärare och då har du faktiskt gått långt över gränsen för det anständiga. Era skriverier börjar bli riktigt sjuka och hör inte hemma på ett trädgårdsforum.
CITAT (Anki på Öland @ 11-08-2010, 11:29)  Ni två är ju precis som alla andra fanatiska predikanter i alla olika religioner och dess avarter!! Ni vet och har rätt - alla vi andra kommer inte till "himmelriket" (eller vad det vara månde) för vi är så korkade så vi förstår ingenting!! Tala gärna om vad ni tror på i en religionsdiskussion (och det har ni ju gjort i ett otal trådar vad dom än handlat om!) men påstå inte att alla andra har fel och försök pracka på oss er tro!! Som ni påpekar så ofta, alla har rätt till sin tro - eller inte tro - inte bara ni!! Anki Jo,jag vet en massa saker om det som sker i en värdl som alla innte kanske har tillgång till och det endast genom min tro! Jag har skrivit tidigare at:VI ALLA KOMMER TILL livet efter "döden",alltså kroppens död! Varför skriver du om dig själv att du skulle vara "korkad"?!? För det är du INTE!!! Alla andra har INTE fel,MEN de ser inte vissa "saker" och dessutom vill inte ens se och försöka förstå och det är helt i sin ordning! Religion diskussioner är ALLTID ganska ensidiga och många ggr.dumma... Men jag skriver om vad mitt hjärta är fullt av!  och klart är att att detta behöver inte vara rätt för andra medmänniskor!!! Du har rätt till din tro!!! Likaså alla andra,skillnaden är nog bara det att jag gärna skriver om dessa saker och det gillas tyvärr inte och jag är säkerligen väldigt klumpig i mitt skrivande!!! Jag vill inte pracka på dig eller någon annan min tro,men delaR gärna med mig av mina erfarenheter och vad jag personligt tro på och det gör även du och de andra! Jag har inte skrivit om vad jag tro i alla trådar som jag har svarat i....!!!
ängsvädd
11-08-2010, 11:54
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 12:48)  Silos ingen vill få dig att ändra din tro men blanda inte in andra människor i den. Nu vill du få det till att vi andra är satans budbärare och då har du faktiskt gått långt över gränsen för det anständiga. Era skriverier börjar bli riktigt sjuka och hör inte hemma på ett trädgårdsforum. Jag tycker det är fel att du dikterar vad som får skrivas eller inte på småprat. Småprat är i n t e trädgårdsrelaterat. Vi har alla olika åsikter av olika anledningar, alla som skriver här är inte heller mentalt friska, vad nu det är, mental ohälsa kan yttra sig på många olika sätt.
CITAT (Rihane @ 11-08-2010, 12:47)  Inser du vad det är du skriver? Indirekt påstår du att dom som säger emot dig är utsända av Satan. Tänk om några av dom som säger emot dig visst förstår vad du menar. Tänk om dom tvärtom är utsända för att öppna dina inre ögon... Det var visst dumt skrivet,men så tror jag och som jag skrev:INGET ONT OM MINA MEDVANDRARE Jag ber om förlåt om jag har sårat någon med dessa mina ord! Men jag vet att det finns en mycket mycket ond andemakt som tyvärr använder oss människor,även mig!
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 12:48)  Silos ingen vill få dig att ändra din tro men blanda inte in andra människor i den. Nu vill du få det till att vi andra är satans budbärare och då har du faktiskt gått långt över gränsen för det anständiga. Era skriverier börjar bli riktigt sjuka och hör inte hemma på ett trädgårdsforum. Men Stintan;även jag blir använd av den onde-satan är jag helt på det klara med!!! Om Gud brukar man få skriva om,men inte om satan och det skulle vara viktigt för människor att veta hur den onde använder oss människor..så skulle världen blir mycket mer harmoniskt plats att leva på... Sen finns det tyvärr troende som använder titt som tätt att det är satan som fick dem att göra det och det och sådana människor tar inte ansvar för sina gärningar! fastän jag tror att det finns påverkan från den onda andevärlden i mitt eget liv så MÅSTE jag ALLTID tar ansvar för mina egna gärningar!!!!
*Stintan*
11-08-2010, 12:02
CITAT (silos @ 11-08-2010, 12:50)  Jo,jag vet en massa saker om det som sker i en värdl som alla innte kanske har tillgång till och det endast genom min tro! Jag har skrivit tidigare at:VI ALLA KOMMER TILL livet efter "döden",alltså kroppens död! Varför skriver du om dig själv att du skulle vara "korkad"?!? För det är du INTE!!! Alla andra har INTE fel,MEN de ser inte vissa "saker" och dessutom vill inte ens se och försöka förstå och det är helt i sin ordning!
Religion diskussioner är ALLTID ganska ensidiga och många ggr.dumma... Men jag skriver om vad mitt hjärta är fullt av!  och klart är att att detta behöver inte vara rätt för andra medmänniskor!!! Du har rätt till din tro!!! Likaså alla andra,skillnaden är nog bara det att jag gärna skriver om dessa saker och det gillas tyvärr inte och jag är säkerligen väldigt klumpig i mitt skrivande!!! Jag vill inte pracka på dig eller någon annan min tro,men delaR gärna med mig av mina erfarenheter och vad jag personligt tro på och det gör även du och de andra! Jag har inte skrivit om vad jag tro i alla trådar som jag har svarat i....!!!  Men det har du faktiskt inte den blekaste aning om. Du kan omöjligt veta vad andra ser/vill se eller förstår! Därför ska du inte uttala dig om det.
Anki på Öland
11-08-2010, 12:03
CITAT (ängsvädd @ 11-08-2010, 12:54)  ..............alla som skriver här är inte heller mentalt friska............. Ja, det verkar du ha helt rätt i..... Anki
Red Top
11-08-2010, 12:03
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 00:23)  Men det är bara 144.000 pers som återuppstår . Det är en tävling så det är de som frälst flest som kommer tillbaka. Har frågat släktingar som är med i Jehovas om var dessa människor ska leva och fick svaret att " hela Grönland finns ju " .
Nej återuppstå på Grönland får vara för min del. CITAT (alle @ 11-08-2010, 00:23)  Där har du faktiskt fel, de vill inte alls alla väl. De får poäng för varje själ de lyckas värva och ju fler poäng desto större chans att få en inträdesbijett till himlen. Enligt deras tro så är det bara ett visst antal som får plats i det nya paradiset och därför gäller det att ligga i och samla in poäng. Jäkla skitsekt säger jag som har halva släkten flåsande i bakhasorna som vill värva mig. Jag böjer mig för er kunskap.  Ska sluta tro gott om alla människor.  Nu fick jag ytterligare ett argument till nästa sommars besök av "mina två tantvittnen". Vi brukar ha så trevligt på våra möten. Vi pratar mest om trädgård. PS. Har rätt stora kunskaper om vad som står i bibeln, utan att vara troende. Det underlättar om man ger sig in i en diskussion med dem, och inte bara smäller igen dörren, som många gör.
CITAT (silos @ 11-08-2010, 12:54)  Det var visst dumt skrivet,men så tror jag och som jag skrev:INGET ONT OM MINA MEDVANDRARE Jag ber om förlåt om jag har sårat någon med dessa mina ord!
Men jag vet att det finns en mycket mycket ond andemakt som tyvärr använder oss människor,även mig! Men tror du på allvar att dom som diskuterar med dig här, på en liten odlingssite, står under inflytande av en ond andemakt när dom är av en annan åsikt än du är eller, påtalar att du är för säker på din sak?
*Stintan*
11-08-2010, 12:09
CITAT (ängsvädd @ 11-08-2010, 12:54)  Jag tycker det är fel att du dikterar vad som får skrivas eller inte på småprat. Småprat är i n t e trädgårdsrelaterat. Vi har alla olika åsikter av olika anledningar, alla som skriver här är inte heller mentalt friska, vad nu det är, mental ohälsa kan yttra sig på många olika sätt. Å så kommer lilla ängsvädd [attachment=53665:musi.gif] Respektera åsikterna då för bövelen! Så nu sätter du sjukdomsdiagnoser på folk också
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 13:02)  Men det har du faktiskt inte den blekaste aning om. Du kan omöjligt veta vad andra ser/vill se eller förstår! Därför ska du inte uttala dig om det. Ja,jag måste nu villigt erkänna att du har helt rätt här! Det var bara min tolkning av det som andra har skrivit! Det kan inte vara fel att uttala sig,eftersom när man utrycker sig galet,som jag gjorde,så får jag genom detta lära mig att jag gjorde fel!
Vi som inte tror - tror ni verkligen vi är naiva och inte vet något själva? Jag är född och uppvuxen med en starkt troende familj plus släkt. Sedan barnsben, säkert tom från vaggan, har jag matats av information om hur allsmäktig Gud är och hur de icke troende kommer att brinna i helvetet för evigt efter döden. Jag har trott på detta upp till 100%, mamma, pappa, farfar och alla andra kan ju inte haft fel. Men vad hände sedan? Jag upptäckte saker i äldre tonåren som inte stämde med min tro, dvs mina erfarenheter och min tro var två helt olika saker - jag kunde då längre inte tro, eller rättare sagt, det kunde inta vara sant. Nu när jag är här - så kom inte och säg att vi är naiva! Sen tycker jag att man ska ta hänsyn till att visa respekt till alla som är troende och icke troende. Var glada att vi är i ett land där man får tro på vad man vill och hur man vill.
Nej återuppstå på Grönland får vara för min del. Inte för att jag är Jehovas Vittne, men de 144 000 är de som ska regera vid sidan av Jesus och Gud uppe i himmelen, de flesta är väl redan där. Resten av mänskligheten ska leva i ett tusenårigt rike på jorden. Under detta årtusende ska fan vara fjättrad och fängslad och inte kunna påverka vad som sker. I slutet av det 1000-åriga riket släpps han lös en kort stund igen innan alla som är kvar får ett evigt liv och blir fullkomliga... (företrädesvis JV)- Mvh Fenja
mamamaggan
11-08-2010, 12:14
CITAT (Fenja @ 11-08-2010, 13:11)  Inte för att jag är Jehovas Vittne, men de 144 000 är de som ska regera vid sidan av Jesus och Gud uppe i himmelsen, de flesta är väl redan där. Resten av mänskligheten ska leva i ett tusenårigt rike på jorden. Under detta årtusende ska fan vara fjättrad och fängslad och inte kunna påverka vad som sker. I slutet av det 1000-åriga riket släpps han lös en kort stund igen innan alla som är kvar får ett evigt liv och blir fullkomliga... (företrädesvis JV)- Mvh Fenja Har jag inte hört , kan bara säga vad mina släktingar berättat. Kan det t o m finnas olika uppfattningar inom JV ?
Chamomille
11-08-2010, 12:15
CITAT (Anki på Öland @ 11-08-2010, 13:03)  Ja, det verkar du ha helt rätt i..... Anki  Nu tog du orden ur truten på mig.
CITAT (Rihane @ 11-08-2010, 13:06)  Men tror du på allvar att dom som diskuterar med dig här, på en liten odlingssite, står under inflytande av en ond andemakt när dom är av en annan åsikt än du är eller, påtalar att du är för säker på din sak? NEJ,det tror jag inte,inte just då,men händer det att människor här och annanstans gör onda gärningar säger onda elaka saker till sina medmänniskor så tror jag faktiskt att då är man påverkad av den onda andemakten,som sagt även jag är det och det ganska ofta när jag umgås med vissa människor och elaka ord flyger ur munnen på mig och elaka tankar fyller min hjärna då,men DÅ är jag tvungen att ta ansvar för mitt agerande och inte skylla på satan,för gjorde jag det så kunde jag jo inte utvecklas som människa emot kärleken!Så tänker jag!
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2010, 13:14)  Har jag inte hört , kan bara säga vad mina släktingar berättat. Kan det t o m finnas olika uppfattningar inom JV ? Nä men det går ju en massa osanna rykten om dem likväl som de flesta andra kristna falangerna. Håller med Red Top om att det inte skadar att ha lite kött på benen om man ska ge sig in i diskussioner om tro. Mvh Fenja
CITAT (*Stintan* @ 11-08-2010, 13:09)  Å så kommer lilla ängsvädd [attachment=53665:musi.gif] Respektera åsikterna då för bövelen! Så nu sätter du sjukdomsdiagnoser på folk också  Vänd på det hela;VARFÖR respektera DU inte andras åsikter som inte tänker och tro som du????
CITAT (silos @ 11-08-2010, 13:17)  Vänd på det hela;VARFÖR respektera DU inte andras åsikter som inte tänker och tro som du???? Det är en himla stor skillnad på att respektera och försöka slå i huvudet med Silos.  Jag tror att de flesta vet nu vad du tycker, du kanske kan nöja dig med det? Mvh Fenja
Att respektera andras åsikter är inte lika med att instämma i dessa, var och en blir saliga på sin tro, de religiösa på deras gudar och jag har min tro och inte är det gud och djävulen jag tror på.
CITAT (Anki på Öland @ 11-08-2010, 13:03)  Ja, det verkar du ha helt rätt i..... Anki Här likaså så som i hela världen finns både sjuka och friska människor! Och jag till.ex.är inte helt frisk,eftersom jag har mycket värk och har dessutom Manodeppressiv syndrom.
mamamaggan
11-08-2010, 12:22
CITAT (Fenja @ 11-08-2010, 13:17)  Nä men det går ju en massa osanna rykten om dem likväl som de flesta andra kristna falangerna. Håller med Red Top om att det inte skadar att ha lite kött på benen om man ska ge sig in i diskussioner om tro. Mvh Fenja Precis som jag skrev så kan jag bara skriva vad mina släktingar , som är Jehovas Vittnen , sagt till mig när vi diskuterat .
CITAT (Fenja @ 11-08-2010, 13:20)  Det är en himla stor skillnad på att respektera och försöka slå i huvudet med Silos.  Jag tror att de flesta vet nu vad du tycker, du kanske kan nöja dig med det? Mvh Fenja Tack Fenja!Det skall jag göra!Du är alltid så vänlig i dina svar och det uppskattar jag mycket!
Meriona
11-08-2010, 12:25
Himmel, vilken tråd!
CITAT (Meriona @ 11-08-2010, 13:25)  Himmel, vilken tråd!  Trådskaparen - Grattis! Du lyckas skapa fylliga trådar där de flesta inloggade medlemmarna håller hus!
CITAT (Meriona @ 11-08-2010, 13:25)  Himmel, vilken tråd!  Nu drar jag mig ur den i alla fall och ber så mycket om förlåt om jag har sårat några här! Och jag har åter igen lärt mig en massa om mig själv.....ni skall ha ett STORT tack var och en av er! CITAT (abbbe @ 11-08-2010, 13:28)  Trådskaparen - Grattis! Du lyckas skapa fylliga trådar där de flesta inloggade medlemmarna håller hus! Detta måste jag nu svara på:det brukar vara så i mina tråd
*Stintan*
11-08-2010, 12:32
CITAT (silos @ 11-08-2010, 13:17)  Vänd på det hela;VARFÖR respektera DU inte andras åsikter som inte tänker och tro som du???? Det gör jag men jag respekterar inte att en del anser sig ha rätt att predika för andra vad som är rätt och fel . Respekterar inte heller att man talar om hur andra fungerar när det är en själv man menar. Jag har inte sagt ett ord om vad jag tror bara vad jag inte tror och jag har inget som helst behov av att torgföra min tro.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|