Sidor: 1, 2, 3, 4
theseraphim
CITAT (Christa @ 21-09-2010, 08:32) *
Dom intervjuade en invandrare i radion i morse som röstat på SD. Han sa att Sverige tagit emot 1,3 miljoner personer från utlandet. Stämmer den siffran?

Var tycker ni gränsen går? Obegränsat innebär ju att vi till slut blir i minoritet. Många invandrare lever vid sidan om samhället. De läser inte svenska tidningar och ser inte på svensk TV. Läser inte svensk samhällsinformation osv.

Kommer samhället att fungera om vi tar emot obegränsat?

Jag saknar en konstruktiv debatt om hela flyktingfrågan.

Exempelvis flyr fattiga människor från Afrika till EU för att de har svårt att försörja sig hemma. Samtidigt betalar vi så dåligt för deras arbete så vi är medskyldiga till det. Afrika exploateras på många sätt av västerlänningar. Flyktingfrågan är komplex och borde diskuteras öppet och konstruktivt.

Siffran stämmer inte helt utan den siffran täcker inte bara flyktingar(som SD gärna framställer det som). I stort sett alla västländer är 100% beroende av invandring för att kunna växa, det finns helt enkelt för få inhemska invånare för att fylla upp arbetsbehoven. Ta USA som exempel, skulle man strypa all arbetsinförsel, legal som illegal från mexiko så hade mycket börjat knaka i fogarna.
Folk i Afrika kommer nog vänta länge eller förgäves på att få samma löner och trygghet som i Sverige även om läget förbättras på många ställen.
Att säga att invandrare tar våra jobb är ju helt fel då de är den skara som är absolut mest diskriminerade i samhället och då speciellt när man ska söka jobb. Sverige tar inte vara på den stora möjlighet vi faktiskt har, tänk vad vi lärde oss av valonerna en gång i tiden(en stor del av sveriges smideskunskaper kom med valonerna).
Huggorm
CITAT (MrMurphy @ 20-09-2010, 23:07) *
Herrejisses! Ett smakprov på en brilliant hjärna i SD. <a href="http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI&feature=youtube_gdata_player" target="_blank" rel="nofollow">
</a>

http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI...be_gdata_player

rotfl.gif Vet att jag borde gråta men detta är bara för mycket.

Den videon är fake, skapad för att smutskasta SD. Personen är inte sverigedemokrat, och man uppger ju inte något namn för att det skall vara svårare att kolla upp.

När någonting verkar för bra för att vara sant, så är det oftast inte det heller...
gnon49
Faktum är att jag känner mer oro för demonstrationerna mot SD än SD i sig själva.Stora "spontana" demonstrationer skapar alltid spänningar o oro för den enskilde medborgaren eftersom dom allt som oftast urartar i upplopp o förstörelse.Dessa demontranter är ju inte bättre än SD när det gäller att skapa konflikter o oreda o otrygghet i samhället. Dessutom gynnar det ju SD. Varje upplopp eller urartade demonstrationer gynnar partiet. Partiet behöver knappast köpa reklamtid, det får dom ändå av alla demonstrationer. Ju mindrre dom syns i media desto troligare är att man tappar röster. Förhoppningsvis i alla fall.
Överbölingen
Låt mig först säga att jag inte sympatiserar alls med SDs politik så här långt.

Men kan inte låta bli att jämföra med en högst vanlig skolklass där det uppstår ett mobbingproblem.
Klassen har den naturliga sammansättningen med hög- och lågpresterande elever samt ett antal mitt emellan. Så kommer det in några nyinflyttade elever och alla blir rädda eller påtar sig en översittarroll och mobbingen är ett faktum.

Jfr invandringen.

Skall jag vara ärlig så gillar jag inte mobbing alls. Oavsett var den kommer ifrån.

För övrigt så har svenska folket sagt sitt genom sitt röstande. Det gäller för alla (politiker) att hitta det grundfel som måste finnas och lura någonstans. Förmodligen ligger det inom ideologiernas ramar. Trots att fundamenten sedan länge erroderat.
Anma
CITAT (Överbölingen @ 21-09-2010, 12:41) *
Låt mig först säga att jag inte sympatiserar alls med SDs politik så här långt.

Men kan inte låta bli att jämföra med en högst vanlig skolklass där det uppstår ett mobbingproblem.
Klassen har den naturliga sammansättningen med hög- och lågpresterande lever samt ett antal mitt emellan. Så kommer det in några nyinflyttade elever och alla blir rädda eller åtar sig en översittarroll och mobbingen är ett faktum.

Jfr invandringen.

Skall jag vara ärlig så gillar jag inte mobbing alls. Oavsett var den kommer ifrån.

För övrigt så har svenska folket sagt sitt genom sitt röstande. Det gäller för alla (politiker) att hitta det grundfel som måste finnas och lura någonstans. Förmodligen ligger det inom ideologiernas ramar. Trots att fundamenten sedan länge erroderat.

Jag är inte heller för mobbing, men ett rasistiskt parti måste alla bekämpa. SD har börjat fota sina motståndare i Borås och föra register över dem. Påminner mycket om något som redan hänt i historien.
Denna gången är muslimerna fienden.
gnon49
CITAT (Anma @ 21-09-2010, 12:44) *
Jag är inte heller för mobbing, men ett rasistiskt parti måste alla bekämpa. SD har börjat fota sina motståndare i Borås och föra register över dem. Påminner mycket om något som redan hänt i historien.
Denna gången är muslimerna fienden.

Att lägga ut listor på SD-anhängare eller misstänkta sympatisörer på nätet är precis lika 30-talslikt.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 12:57) *
Att lägga ut listor på SD-anhängare eller misstänkta sympatisörer på nätet är precis lika 30-talslikt.

Det är ju inte ens SD-sympatisörer dom hänger ut, utan folk som beställt information från dom. Det kan lika gärna bli journalister som får påhälsning av vänsterextremister
Anma
CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 12:57) *

Sant. Jag hade missat detta.

Dumhet ska bekämpas med kunskap och information, inte dumhet.
bergvallmo
Tycker det känns läskigt med SD. Än så länge är Ö-vik den enda kommun här i Västernorrland där de inte lyckats ta sig in i kommunfullmäktige.
mamamaggan
CITAT (Anki på Öland @ 21-09-2010, 09:52) *
Vi har väl i en herrans massa år letts av en socialdemokratisk minoritetsregering som haft sitt stöd hos gamla VPK och vi har klarat det utan att bli ryssar! Tror egentligen inte vi behöver oroa oss för framtiden (mer än vanligt menar jag....) tror alla partier kommer att tänka ett steg längre så SD inte blir avgörande och kan ställa krav.
Anki

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar ? Har sossarna vairt i minoritet och förlitat sig på VPK under alla år ?

Menar du också att vi ska sätta likhetstecken mellan V och SD ?
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 21-09-2010, 19:15) *
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar ? Har sossarna vairt i minoritet och förlitat sig på VPK under alla år ?

Menar du också att vi ska sätta likhetstecken mellan V och SD ?

Sossarna har oftast varit beroende av VPK eller senare V som stödparti för att få majoritet ja.

Och jag ser i alla fall V och SD som ungefär detsamma. Partier med putsad ledning och byfånar till väljare. Sedan har dom båda sympatisörer med lite extremare åsikter, där SD är nazister och V har sina gatstenskastare. Same same but different.
Anma
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 19:25) *
Sossarna har oftast varit beroende av VPK eller senare V som stödparti för att få majoritet ja.

Och jag ser i alla fall V och SD som ungefär detsamma. Partier med putsad ledning och byfånar till väljare. Sedan har dom båda sympatisörer med lite extremare åsikter, där SD är nazister och V har sina gatstenskastare. Same same but different.

Byebye huggorm. Nu fick jag nog av dig.

Say no more. Fxxx Fxxx
Huggorm
CITAT (Anma @ 21-09-2010, 19:29) *
Byebye huggorm. Nu fick jag nog av dig.

Say no more. Fxxx Fxxx

yaay.gif
Anma
Det finns dumhet och det finns okunskap och det finns ren idioti. Det är bara okunskap som är värt att bemöta.

Jag har hittat ignorera funktionen. yahoo.gif
Aqvakul
Det finns en avgörande skillnad mellan V och SD, som nog de flesta kan hålla med om oavsett politisk uppfattning. V har har varit ett stödparti på flanken och med en tydlig ideologisk förankring, därmed har risken att de skulle spela under täcket med oppositionen varit minimal. SD däremot är ett poulistiskt parti som försöker plocka ut russsinen lite varstans och därmed inget att luta sig mot. Medan V skulle förlora massor med röster om de fällde ett annat vänsterparti så ser SD:s väljare sig som underdogs, så att jävlas med de etablerade partierna kan nästan ses som ett självändamål.
Huggorm
CITAT (Anma @ 21-09-2010, 19:33) *
Det finns dumhet och det finns okunskap och det finns ren idioti. Det är bara okunskap som är värt att bemöta.

Jag har hittat ignorera funktionen. yahoo.gif

Tänk vad mycket kul du skall missa nu laugh.gif
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 19:25) *

Du börjar skrämma mig rejält också. Jämföra Svenska Vänstern av idag med SD?! confused.gif
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 21-09-2010, 19:50) *
Du börjar skrämma mig rejält också. Jämföra Svenska Vänstern av idag med SD?! confused.gif

På vissa sätt liknar dom varandra.
Cacki
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 19:52) *
På vissa sätt liknar dom varandra.

Jaha??.....kan du precisera?
xlxl67
Ja i din värld. Verkligheten är ngt annat...
Huggorm
*Båda partier är ytterlighetspartier jämfört med de övriga i riksdagen
*Båda partier har belastande bakgrund/värdegrund (kommunism-nazism)
*Båda partier har sympatisörer som partierna inte vill kännas vid (nazister-stenkastare)
*Båda partier har väljare som ofta inte riktigt känner att dom passar in i samhället
Red Top
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 10:56) *
Den videon är fake, skapad för att smutskasta SD. Personen är inte sverigedemokrat, och man uppger ju inte något namn för att det skall vara svårare att kolla upp.

När någonting verkar för bra för att vara sant, så är det oftast inte det heller...

Han, Levi Klausen, står åtminstone som förstanamn för SD till kommunfullmäktige i Filipstad.

Och på tolfte plats till Landstingsfullmäktige

Han uppträder som sångare/artist under namnet Klausen oxå: Idas sommarvisa

Lyssna och njut. Eller.....
Huggorm
CITAT (Red Top @ 21-09-2010, 20:04) *
Han, Levi Klausen, står åtminstone som förstanamn för SD till kommunfullmäktige i Filipstad.

Och på tolfte plats till Landstingsfullmäktige

Han uppträder som sångare/artist under namnet Klausen oxå: Idas sommarvisa

Lyssna och njut. Eller.....

blush.gif Medger att jag hade fel på den. Intressant faktum är att SD gjorde ett betydligt sämre val i Filipstad än i landet i stort. Även sverigedemokrater verkar ha vissa kvalitetskrav
Gossen Ruda
Jag får nog hålla med Huggorm lite, jag har lika låga tankar om yttersta vänstern som yttersta högern. Fn har ingen av dem något egentligt program utan driver bara enstaka frågor. SD gillar inte invandrare mm, vänsterfalangen gillar inte SD utan är ute på gatorna och skränar och därmed skaffar de SD sympatipoäng.

Sen undrar jag lite över epitetet populistiskt. Så fort man inte gillar något parti så plockar man fram detta ord. Är det avundsjuka? Är det fel att ha ett program som människor gillar? Skall politikerna lyssna på sina väljare eller skall väljarna lyssna på och lyda politikerna?
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 20:01) *
*Båda partier har sympatisörer som partierna inte vill kännas vid (nazister-stenkastare)
*Båda partier har väljare som ofta inte riktigt känner att dom passar in i samhället

Du kan inte jämföra Svensk Vänster av idag med SD.
-Vänstern är inte längre ett ytterlighetsparti jämfört med de andra.
-Kommunism betydde en sak 1950 och Svensk Vänsterpolitik ngt annat 2010.
-Stenkastare är inget typiskt för Svenska vänstern 2010. Detta påstående är så befängt så den går inte att besvara. Att SD har mga anhängare av Vit-makt är känt men vad är en stenkastare enligt dig?
-Så om man röstar på SD eller V så känner man "ofta inte riktigt känner att man passar in i samhället"?

Varifrån får du alla dina självsäkra påståenden?
Aqvakul
CITAT
Populism, (lat. populus, "folk"), politisk rörelse som vädjar till "folket" och angriper en politisk eller social elit, ofta utan att detta hugfästs i en specifik ideologi. ----------
Kännetecknande för populism är att det rör sig om politik med förenklade lösningar. Ofta används "sunt förnuft" och vi-mot-dom-tänkande som argument för åsikterna. Det är dock inte främst åsikterna i sig själva som avgör om till exempel ett parti kan anses populistiskt utan just att man anspelar på ett tänkt "gap" mellan makthavare och en majoritet av folket.

saxat ur Wikipedia
mamamaggan

confused.gif VA !!!!!
Aqvakul

Nu vränger du till det... Vänsterpartiet är ett etablerat politiskt parti som arbetat sakpolitiskt tillsammans med andra partier i decennier. SD är det ingen som vill ta i med tång...

Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 21-09-2010, 20:17) *
Du kan inte jämföra Svensk Vänster av idag med SD.
-Vänstern är inte längre ett ytterlighetsparti jämfört med de andra.
-Kommunism betydde en sak 1950 och Svensk Vänsterpolitik ngt annat 2010.
-Stenkastare är inget typiskt för Svenska vänstern 2010. Detta påstående är så befängt så den går inte att besvara. Att SD har mga anhängare av Vit-makt är känt men vad är en stenkastare enligt dig?
-Så om man röstar på SD eller V så känner man "ofta inte riktigt känner att man passar in i samhället"?

Varifrån får du alla dina självsäkra påståenden?

Klart dom är ett ytterlighetsparti, dom vill ju ha delad föräldraförsäkring.

CITAT (Aqvakul @ 21-09-2010, 20:26) *
Nu vränger du till det... Vänsterpartiet är ett etablerat politiskt parti som arbetat sakpolitiskt tillsammans med andra partier i decennier. SD är det ingen som vill ta i med tång...

Vem ville ta i VPK i början? Så vitt jag vet var sossarna ganska skeptiska till kommunism till de behövde ett stödparti för att få majoritet i riksdagen
Christa
CITAT (Red Top @ 21-09-2010, 09:45) *
Om vi inte hade haft en invandring till Sverige, skulle vi kanske långsamt dö ut. Det föds helt enkelt "för få" barn i Sverige för att hålla maskineriet igång.

Det där har jag hört förut och undrat över. Folkmängden har ju ökat ganska mycket sedan 70-talet och ändå sägs det att det föds för få barn. Tycker också att det blivit trångt på vägarna och bostadbrist är det också.

Har snarare funderat på om det är dags att införa barnbegränsning i Sverige så vi inte blir fler än vad vi kan försörja. Nu tar de jordbruksmark till att bygga fler bostäder. I ett kallt land som Sverige behöver vi vara rädda om den möjlighet till matproduktion som vi har.
Huggorm
CITAT (Christa @ 21-09-2010, 20:32) *
Det där har jag hört förut och undrat över. Folkmängden har ju ökat ganska mycket sedan 70-talet och ändå sägs det att det föds för få barn. Tycker också att det blivit trångt på vägarna och bostadbrist är det också.

Har snarare funderat på om det är dags att införa barnbegränsning i Sverige så vi inte blir fler än vad vi kan försörja. Nu tar de jordbruksmark till att bygga fler bostäder. I ett kallt land som Sverige behöver vi vara rädda om den möjlighet till matproduktion som vi har.

Sverige är allt annat än trångt, och bostadsbrist råder inte heller. Utom i de större städerna då, där alla tränger ihop sig. Problemet är centraliseringen och urbaniseringen.

I Sverige har vi den allra bästa jordbruksmarken nere i Skåne. Det är också där som folk är som mest trångbodda, och man asfalterar över jorden i stor utsträckning. Samma sker egentligen i hela landet, eftersom samhällen ofta börjat som en stor gård, som kanske blivit framgångsrik på grund av sin goda odlingsmark. Just där har nu samhällen vuxit upp, och jorden är ett minne blott. Utanför tättbebyggt område utarmar man i stället jorden med granplantering där maximering av virkesuttaget är vad man tänker på.
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 21-09-2010, 20:18) *
saxat ur Wikipedia

Lite flummigt men ordet är ett bra skällsord när man saknar argument.

Yttersta vänstern är för mig KPLMr och liknande.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 21-09-2010, 21:05) *
Lite flummigt men ordet är ett bra skällsord när man saknar argument.

Yttersta vänstern är för mig KPLMr och liknande.

tummenupp.gif

V är väldigt höger jämfört med dem.
Cacki

Jo...det var väl något sådant svar jag hade väntat mej, och det får väl tala för sej själv... blink.gif
Vippan
Tittade på Rapport där medverkade Ian Wachtmeister visste ni att han är mentor till Jimmy Åkesson.Ian W kom ut med sina memoarer förra året "Rebellerna" läs den den är bra.Han talade väldigt gott om Åkesson att han var en svärmorsdröm och visst har Åkesson en snygg framsida och han är dessutom en bra talare,det kan ingen ta ifrån honom iaf..
Anma
CITAT (Vippan @ 21-09-2010, 21:52) *
Tittade på Rapport där medverkade Ian Wachtmeister visste ni att han är mentor till Jimmy Åkesson.Ian W kom ut med sina memoarer förra året "Rebellerna" läs den den är bra.Han talade väldigt gott om Åkesson att han var en svärmorsdröm och visst har Åkesson en snygg framsida och han är dessutom en bra talare,det kan ingen ta ifrån honom iaf..

Nu får jag på moppa, men hitler var också en bra talare.
Huggorm

Jag kan tänka mig att Jimmy Åkesson svär ve och förbannelse över de partikamrater ute i landet som inte är lika polerade som han själv. Som han från Filipstad som det handlade om tidigare i kväll.

CITAT (Anma @ 21-09-2010, 21:53) *
Nu får jag på moppa, men hitler var också en bra talare.

Varför skulle någon ge sig på dig för det? Hitler var en väldigt bra talare, det krävs ju för att få anhängare. Men att vara en god talare betyder inte att man har goda åsikter och avsikter.
Vippan
Hitler Åkesson ja dom har kanske vissa likheter Åkesson är född i Oxens tecken har för mig att Hitler var oxe
Aqvakul

Jimmie Åkesson är en mkt begåvad politiker....
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 21-09-2010, 22:28) *
Jimmie Åkesson är en mkt begåvad politiker....

Jo han är ju det. Undrar varför han hamnade just hos SD, var det för att han sympatiserade med deras politik eller var det för att det var enda sättet att komma in i politiken?
Meriona
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 22:30) *
Jo han är ju det. Undrar varför han hamnade just hos SD, var det för att han sympatiserade med deras politik eller var det för att det var enda sättet att komma in i politiken?

Utan att vara det minsta politiskt så skulle jag sätta stämpeln "psykopat" på honom. Dvs han skulle kunna bli en mkt framgångsrik chef också, de är också ofta psykopater enligt Unionen.
gnon49
Visst har VP putsat på sin fernissa men allt som oftast lyses kommunisttänket igenom när Ohly uttlar sig.
Att han sen föredrar Iran före Israel är ju ett uttalande som visar gammelkommunisten inom honom.
Verkar ha svårt att skilja på demokrati o diktatur den lille Ohly. Han har säker en bit av berlinmuren som ett minna från den gamla goda tiden.
mamamaggan
Lyser igenom här att kommunism = de gamla öststaterna för många . Nu var det inte riktigt samma sak faktiskt . Jag tycker nog att det mera vara samma diktatur som i många andra länder men kommunism var det inte.
mamamaggan
CITAT (Anki på Öland @ 21-09-2010, 09:52) *
Vi har väl i en herrans massa år letts av en socialdemokratisk minoritetsregering som haft sitt stöd hos gamla VPK och vi har klarat det utan att bli ryssar! Tror egentligen inte vi behöver oroa oss för framtiden (mer än vanligt menar jag....) tror alla partier kommer att tänka ett steg längre så SD inte blir avgörande och kan ställa krav.
Anki

Nu har jag kollat med SCB och det visar sig att sedan 1971 , när vi fick enkammarriksdag , så har sossarna varit i minoritet men har inte kunnat förlita sig enbart på V för att få igenom sina förslag. Då har inte V haft samma betydelse som SD får nu.

Sedan vill jag tillägga att jag hoppas och tror som dig att partierna tänker sig för men tyvärr så tror jag att någon gång så kommer man att ta till deras " hjälp " för att få igenom förslag och då vill naturligtvis SD ha något för egen del så att säga..
Gossen Ruda
När Ny demokrati kom in i riksdagen var det usch och fy i början men det dröjde inte länge förrän kohandeln började och de övriga partierna tog sen över lite av de nya idéerna. Nu måste alla partier upprätthålla skenet och delta i hetsen men frågan är hur länge det dröjer innan pragmatiken tar över? Politiken har sina egna spelregler.
Huggorm
En intressant analys över varför det går så illa för socialdemokraterna. Lägg märke till hur väl den stämmer med vad jag försökt säga tidigare.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/foran...ikt_5375089.svd
Red Top
Visst är det så, att SAP inte ligger rätt i tiden, men jag undrar ändå om det inte är något annat också.

Centern, t.ex, har ju verkligen försökt att anpassa sig till det "nya samhället", genom sin nya förtrupp, stureplanscentern. Men inte har det hjälpt dem.

Kanske är det så att det nya informationssamhället förändrar oss som individer. Vi behöver inte längre direktkontakt med människor, vi matas med ett överflöd av nyheter och annan information, i en takt vi(de något äldre) inte är vana vid.

Följden av det blir kanske att vi mer och mer värnar om oss själva, och bara orkar ta itu med problem, som rör oss själva, som individer och den närmaste omgivningen.

Vi känner inte längre samma gemenskap med ett kollektiv. Solidaritetskänslan minskar, när vi blir mer och mer rädda för omvärlden, känner en maktlöshet och sluter oss inom oss själva.

Vi utvecklas till egoister, som bara värnar om oss själva.

Var och en sig själv närmast.

Då blir högern det enda rätta valet, om man nu inte får för sig att bli Sverigedemokrat.

Aqvakul
CITAT (Red Top @ 22-09-2010, 12:18) *
Visst är det så, att SAP inte ligger rätt i tiden, men jag undrar ändå om det inte är något annat också.

Centern, t.ex, har ju verkligen försökt att anpassa sig till det "nya samhället", genom sin nya förtrupp, stureplanscentern. Men inte har det hjälpt dem.

Kanske är det så att det nya informationssamhället förändrar oss som individer. Vi behöver inte längre direktkontakt med människor, vi matas med ett överflöd av nyheter och annan information, i en takt vi(de något äldre) inte är vana vid.

Följden av det blir kanske att vi mer och mer värnar om oss själva, och bara orkar ta itu med problem, som rör oss själva, som individer och den närmaste omgivningen.

Vi känner inte längre samma gemenskap med ett kollektiv. Solidaritetskänslan minskar, när vi blir mer och mer rädda för omvärlden, känner en maktlöshet och sluter oss inom oss själva.

Vi utvecklas till egoister, som bara värnar om oss själva.

Var och en sig själv närmast.

Då blir högern det enda rätta valet, om man nu inte får för sig att bli Sverigedemokrat.

En mkt intressant analys, som jag i princip köper rakt av! tummenupp.gif
Gossen Ruda
En pragmatiker har yttrat sig: DN
ängsvädd
Hörde på radion om vilka som röstat på sverigedemokraterna, det var tydligen även folk med utländsk bakgrund. De intervjuade en tjej i Södertälje, där det bor flest andel invandrare, hon hade ungersk bakgrund och hon sa att det gått för långt när de inte får sjunga den svenska nationalsången vid skolavslutningen. Hörde också om kristna irakier som röstat på sverigedemokraterna.

Jag har en vän som är jättefattig och lever på socialbidrag trots att hon har flera diagnoser och egentligen borde vara sjukskriven - hon röstade på sverigedemokraterna i kommunvalet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon