Sidor: 1, 2, 3
Eva-Helene
Jomenvisst, Margith biggrin.gif Så roligt att du gillade duken och glasunderläggen! Jag som trodde att jag skulle kunna göra det lite svårt för dig att gissa - kan inte komma på att jag nångång berättat att jag älskar konststickning...

Om du behöver tvätta duken eller glasunderläggen så klarar garnet 60 grader. Men innan du tvättar dom, så lägg ut dom på ett lämpligt underlag (dyna, madrass...till underläggen räcker strykbordet till) och sätt i nålar i varje ytterbåge. Eller gör som mig: klipp ut en cirkel lika stor som det stickade och rita ett litet streck längst ut för att markera vart varje nål ska sitta. När det stickade har torkat, så blanda 1 del florsocker med 2½ del kokande vatten som får svalna. Blöt upp duken ordentligt i sockerlagen, krama ur det mesta (vrid inte) och spänn upp den. Låt torka ett halvt dygn. Klart!
Katie
CITAT (ninnisky @ 25-12-2010, 09:19) *
fel fel fel - Nostalgia var inte med i denna Sancta...
Nu efter att ha läst igenom alla igen så är jag sååååå säker på att det är Katie som är min Crafty secret santa-
hon väntade bara på packtejpen innan hon skulle skicka iväg sin klapp ---- och på min var det metervis av packtejp!

Katie - visst är du min Crafty Secret Santa????
smiley_small_hug.gif

Japp, det är jag. yes.gif Angående ljusen. De blir flytande. Tänd dem i en ljushållare med ljup plats för ljus typ; Snöbollarna i glas. Det kan bli lite jobbigt med utfluten ljusmassa annars. giggle.gif

Fjädrarna i örhänget kommer från en ... ? flirting.gif

Själv fick jag en JÄTTEFIN liten necessär. Helt i min smak både vad gäller färg och mönster. bravo.gif TACK!!! smiley_small_hug.gif

Just det.
Jag gissar på att min secret santa är titti49zon6.?.
titti49zon6
Helt rätt gissat Katie! Så roligt att du är nöjd med färgen. kram2.gif
ninnisky
CITAT (Katie @ 25-12-2010, 19:03) *
Japp, det är jag. yes.gif Angående ljusen. De blir flytande. Tänd dem i en ljushållare med ljup plats för ljus typ; Snöbollarna i glas. Det kan bli lite jobbigt med utfluten ljusmassa annars. giggle.gif

Fjädrarna i örhänget kommer från en ... ? flirting.gif

Så bra att du nämnde det om ljusen, de luktar gudomligt.. Jag har redan placerat några i mina Snöbollar!
Tack! smiley_small_hug.gif
Kan inte alls gissa var fjädrarna kommer ifrån - men vill gärna veta!
Myosotis
CITAT (ninnisky @ 26-12-2010, 10:54) *
Kan inte alls gissa var fjädrarna kommer ifrån - men vill gärna veta!

Men jag vill gissa! yaay.gif Kan du inte visa en bild?
Katie
Jag har tyvärr ingen bild kvar på just detta örhänget. Kanske ninnisky kan ta ett foto och sätta in här.

En ledtråd kanske så länge.

Jag köper aldrig fjädrar från butiker som Panduro mm.

Fjädrar är så vackra i sig med sina mönster och färger att de inte behöver färgas extra.
Fjädrar samlar jag från egna djur och hos bekanta. Jag har full koll på vart varenda fjäder kommer ifrån.
Många har skrattat åt mig i ruggningstider. Då krälar jag runt, i hönsgårdar, fasanhägn, voljärer mm, på alla fyra och letar fjädrar.
Jag blev lite nervös en gång när jag kröp rakt på en kalkontupp -fear-.gif som inte hade några planer på att flytta sig. Han uttryckte tydligt sitt missnöje av att jag inkräktade och 'hotade' hans höns. Ägaren fick komma och rädda mig när tuppfan började hoppa på mig. fear.gif Jag klarade mig undan med ett par skrapsår så allt gick väl. sweatingbullets.gif

Just dessa fjädrarna kommer från ett av mina egna djur. Evander Hollyfield hette bäraren.
En av färgerna på fjädrarna är gul.
Vad var Evan?
Eva-Helene
Nu har jag snokat runt en stund för att försöka lista ut vem som vävt dom härliga handdukarna jag fick.
Tack vare "Terapi-tråden" misstänker jag starkt att Margith är min tomte! Har jag rätt, Margith?
titti49zon6
Undrar vem som är min tomte, vart har du skickat min klapp eftersom jag inte fått den ännu?????
Margith
CITAT (Eva-Helene @ 26-12-2010, 18:21) *
Nu har jag snokat runt en stund för att försöka lista ut vem som vävt dom härliga handdukarna jag fick.
Tack vare "Terapi-tråden" misstänker jag starkt att Margith är min tomte! Har jag rätt, Margith?

Ja, Eva-Helene, du har alldeles rätt, jag är den skyldige smile.gif
Min mening var att skicka dig 2 handdukar i dina favorit-färger, rött-lila-blått, men jag fick inte ihop färgerna med de garner jag hade och jag skulle aldrig ha hunnit färdigt om jag beställt mer garn. Så det blev 4 handdukar i stället smile.gif .
De är i 75% lin och 25 % bomull. Jag behöver lite bomull i varpen, annars drar jag bara av varptrådarna (och när varptrådarna går av lovar jag att jag inte är god att tas med a0a.gif )
De handdukar som du fått av mig brukar jag och min mor kalla hand-handdukar, hoppas att de passar någonstans hemma hos dig smiley_small_hug.gif
Margith
Nu har jag fått till en någorlunda bild på den fantastiska duken som Eva-Helene stickat åt mig.

[attachment=57021:101227_002.jpg]

Vilket makalöst arbete, jag är fylld av beundran.

Och nej, Eva-Helene, jag vet inte om du berättat att du gillar konststickning. Jag kollade diverse handarbetstrådar på Odla och såg att du svarat nån som behövde hjälp med sin stickning. Så det var en vild gissning från min sida smile.gif

smiley_small_hug.gif
Margith
Myosotis
Så vackra dukar!
Jaha så ni har skickat till varandra? biggrin.gif
Började bli orolig för Fny, hon har inte skrivit något på en månad! -cry-.gif Men hon har varit inne på odla i alla fall såg jag sweatingbullets.gif Hon borde ju kunna förklara varför stackars titti inte fått någon julklapp.
Eva-Helene
CITAT (Margith @ 26-12-2010, 19:58) *
De är i 75% lin och 25 % bomull. Jag behöver lite bomull i varpen, annars drar jag bara av varptrådarna (och när varptrådarna går av lovar jag att jag inte är god att tas med a0a.gif )
De handdukar som du fått av mig brukar jag och min mor kalla hand-handdukar, hoppas att de passar någonstans hemma hos dig smiley_small_hug.gif

Handdukarna åkte upp i badrummet på en gång och eftersom vi är 3 här nu används dom flitigt smile.gif Så sköna att torka händerna på så yes.gif
Du är verkligen skicklig på att väva! Kanterna är så raka och fina! Inslagen precis lagom täta dessutom - helt perfekta handdukar, med andra ord!
Det där med varptrådar som går av - jo, man blir inte god att tas med då...huvvaligen!
Guben min har 2 vävstolar (det var inte bara därför jag sa "ja" när han friade) så till sommaren ska jag väva!!! yahoo.gif Längtar som bara den!
titti49zon6
Har räknat ut att Fny är min tomte men vart har hon tagit vägen? Blir så orolig att nåt har hänt när hon inte hör av sig :(Kan hon ha rest bort?
(Har ännu inte fått min klapp)
Fny
CITAT (titti49zon6 @ 28-12-2010, 13:16) *
Har räknat ut att Fny är min tomte men vart har hon tagit vägen? Blir så orolig att nåt har hänt när hon inte hör av sig :(Kan hon ha rest bort?
(Har ännu inte fått min klapp)

Men vad är det som har hänt?! Ditt paket borde ha varit dykt upp, lämnade in det på ica för postning typ 14-15 december! confused.gif Och jag som inte har varit närvarande här på forumet sen typ november, jag har helt missat att det inte kom fram... usch... nu får jag ju jättedåligt samvete! -cry-.gif thumbdown.gif Förstår inte... Hade det inte varit för att en vänlig själ skickade mig ett meddelande på facebook hade jag fortfarande inte uppfattat att något gått snett. Morr.... arg på ica... för posten borde ju inte ha strulat till det? Snarare personalen på ica som hade mycket att göra och tappade bort litet paket... sad.gif Jag skickar dig omedelbart ett nytt! Och sen om det ursprungliga paketet dyker upp till slut så får du välja vilket du tycker bäst om, vad tror du om det? Eller kanske helt enkelt behålla båda! Det är det minsta jag kan göra...

(Det har varit ett stormigt december... Var så lycklig över att få jobb, även om jag också var orolig för att man som personlig assistent inte har världens bästa anställningsförhållanden. Och det började bra, men spårade snabbt ur. thumbdown.gif Bara för att en person är handikappad så måste hen inte vara snäll och oskyldig. Och i det här fallet tyckte den oskyldiga lilla ängeln att det var ohyggligt kul att göra illa mig. Hen bet mig hårt så jag blödde och fick elaka bitmärken på halsen. Hen klöste mig över hela bröstet, sparkade mig i skrevet, drog mig i håret, slog mig i ansiktet. Men föräldrarna kunde inte tänka sig att lilla ängeln skulle kunna göra något sådant oprovocerat och gav mig skulden. Nu är jag rätt stryktålig, är ingen porslinsdocka direkt, men att bli dagligen utsatt för oprovocerat (ja, faktiskt!) våld och själv få skulden för det... nej, usch... det fick mig att må riktigt dåligt. Så precis innan jul när jag bara kände ångest inför att gå till jobbet, så klarade jag det inte mer. Så nu är jag arbetslös igen, lagom till jul. Det här blev ett långt inlägg men jag ville bara förklara varför jag försvunnit från forumet senaste tiden. Har bara varit på facebook men inte pallat att prata om det här där. Åh, förresten så fick jag såhär efteråt veta att jag inte är den första assistenten som blivit smärtsamt behandlad av den aktuella brukaren, men tydligen vägrar föräldrarna inse vad som sker. Det är lätt att tro alldeles för gott om sitt barn, men förr eller senare så måste dom acceptera faktum.)

titti49zon6
Åh så skönt att du "bara" blivit misshandlad av din brukare.Trist att det inte fungerar men jag har varit med
om samma sak när jag jobbade inom hemtjänsten för en massa år sedan, det är inget man orkar med i längden.
Ang. julklappen så kan den ju ha fallit ned bakom någon vagn eller liknande och då kanske den dyker upp när dom ska vårstäda om dom nu gör det giggle.gif
Inte ditt fel att ICA/Posten slarvar men det är ju inte roligt för nån av oss.
Tack för klappen iallafall även om den är bortkommen och så hoppas jag att du får ett trevligare arbete snart
Gott Nytt År om vi inte hörs innan dess!
Alba
Fny ........Om du skickat som paket ska du absolut reklamera det på ICA.
Är det däremot ett brev är det nog svårt.

Så synd att det blev så med jobbet men du gjorde rätt som slutade. Man ska inte behöva ta emot en sån behandling.
titti49zon6
Hoppas att ni inte tycker att jag är "tjatig" men jag har inte fått nåt ännu. Undrar bara om Fny skickat igen och att även detta har kommit bort.
Det borde ju gå att kolla med inlämningsstället eller med posten men då måste jag om jag skall kolla med posten här veta vad som fanns i brevet.
Dessutom vore det ju kul att få veta vad Fny fick av ninninsky.
ninnisky
Ska jag skvallra om vad Fny fick???? Jo, två små nessesärer med broderade rosor på. Resten får hon berätta själv!
Biggan_
CITAT (titti49zon6 @ 04-01-2011, 21:33) *
Hoppas att ni inte tycker att jag är "tjatig" men jag har inte fått nåt ännu. Undrar bara om Fny skickat igen och att även detta har kommit bort.
Det borde ju gå att kolla med inlämningsstället eller med posten men då måste jag om jag skall kolla med posten här veta vad som fanns i brevet.

trostar.gif Tråkigt när det blir så här! Tycker det är synd om både dej och Fny! smiley_small_hug.gif
Alba
CITAT (titti49zon6 @ 04-01-2011, 21:33) *

Jag förstår om du vill forska vidare. Jag har också undrat hur det har gått.
Fny skrev i sitt inlägg 28.12.10 - "ditt paket" - det är alltså ett paket och då har hon ett inlämningsnummer som det går att spåra efter.
titti49zon6
Har försökt att PM:a Fny för att få veta vad som händer, om hon anmält att mitt paket kommit bort.Enligt henne så skulle hon genast skicka ett nytt paket till mig men det har då inte kommit något ännu varför jag skulle vilja att hon hör av sig så att jag får veta vad som händer.
Kan inte tro att flera paket kommer bort. Skulle dessutom vara kul att åtminstone få veta vad som var i paketet.
Om någon har kontakt med henne så kan du väl be henne gå in på Odla och läsa mitt PM.
Alba
Prova skicka e-post via hennes profil. Kanske hon läser e-posten oftare.
titti49zon6
Tack för tipset Alba, har mailat via Odla......hoppas att jag får svar.
Alba
Jag är så nyfiken på ditt paket Titti.
Jag puttar upp tråden......... kanske någon har kontakt med Fny.
titti49zon6
Det är jag med Alba, har PM:at, mailat men ännu inte fått något svar så jag vet inget.
titti49zon6
Vill tacka Fny för dom vackra örhängena som kom med posten idag thanks.gif
Färg och modell helt i min stil.
Med detta kan vi nu göra avslut av denna Crafty Secret Santa
Hoppas att Fny tittar in på forumet igenoch berättar hur det går för henne.
ninnisky
Så roligt att du fick din klapp, titti biggrin.gif !

Hoppas att Fny mår bra!
Myosotis
Bättre sent än aldrig... vet du vad som gick fel? Jag fick ett julkort den 10.1., det tyckte jag var sent! Stämplat den 18.12., man undrar ju vart det tog vägen sen?
Hoppas också att fny mår bra.
titti49zon6
Vet inte vad som gått fel men mest troligt har det kommit bort i Posthanteringen
Alba
Så roligt att du fått ditt paket till sist.
Nu kan även du dansa ut julen...nu blir det nog inga fler julklappar. santa.gif
Biggan_
Så skönt att ditt paket äntligen har hittat rätt!
Tråkigt för både dej och Fny att det skulle strula så!
Hoppas också att Fny mår bättre nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon