Sidor: 1, 2
AndersKbg
CITAT (Anma @ 03-10-2010, 18:13) *
På vad? Mitt alias eller hans musik? wink.gif

Musiken givetvis.
Han är väl miljöpartist?
Anma
Man kan avregistrera sig från FB, men om man loggar in igen efter det så finns allt kvar. Men så länge man inte loggar in så finns man inte synlig där.
Meriona
CITAT (Anma @ 03-10-2010, 22:57) *
Man kan avregistrera sig från FB, men om man loggar in igen efter det så finns allt kvar. Men så länge man inte loggar in så finns man inte synlig där.

Aha, det var bra information!
(Om jag nu skulle få för mig nån gång att rega mig så kan jag alltså ångra mig. )
netaave
CITAT (Meriona @ 30-09-2010, 22:01) *
Bra! Men leder det till nånting?
Skadan kan ju redan vara skedd om hundratals människor läst det som den oskyldige "har gjordt". ?

100-tals? Ja har du så många på din vänlista så, för ingen annan ser ju det
Anma
Förutsatt att man har rätt inställningar.
netaave
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-10-2010, 09:24) *
Jag vågar inte helle anmäla mig på facebook.

Och när jag hör/läser att det är så bra att hålla kontakt med "nära och kära" då undrar jag om ni inte har det IRL? Det har jag i alla fall.
Då behöver man inte undrar sig över att det finns så många ensamma människor om man bara har kontakt via Internet.

Hitta gamla klasskompissar? Men hur vet ni deras namn? Många flickor byter ju efternamn när dom giftar sig

Jag tror att kontakter människor emellan försvinner mer och mer när man bara sitter bakom en datorskärm

Elisabeth

Man kan söka på skola och avgångsår, så får man fram vilka av dom som finns på facebook men bara att dom är där och man ser foto om dom har det, man ser inte deras profiler och statusar, för att se det så måsta personen ha accepterat det.

CITAT (Monaxe @ 03-10-2010, 08:41) *
Har varit med i Facebook länge nu och aldrig stött på några som helst problem. Det är ett eminent sätt att hålla kontakt med nära och kära på, speciellt om man har släkt och vänner utomlands och på andra sidan klotet som vi har. Det är också ett bra sätt att hålla kontakt med alla vänner, gamla som nya. Har fått ny kontakt med tidigare borttappade gamla klasskamrater och barndomskamrater!

Känner att jag måste förtydliga för de osäkra att tillvägagångssättet är som så att man får en vänskapsförfrågan från någon (som du förhoppningsvis känner) Då kan du välja att acceptera de personen, dvs acceptera den vänförfrågan. Den personen får då tillgång till dina inlägg och dina ev foto, OM du inte vill att den personen skall ha tillgång till alla dina uppgifter ska kan du ställa in vilka du vill ska se alla dina uppgifter foto osv.

Jag har en kategori för "nära och kära" dvs familj släkt och vänner som har åtkomst till allt, och en annan grupp som inte har full åtkomst till allting...

Sen gäller det ju som alltid, man får tänka på vad man skriver, och likaså vilka foton man lägger upp.

Det finns en grupp med odlaiter på FB, (Kallar sig just odlaiter, lätt att finna)

Många har i sin prestation på sin profilsida valt att sätta ut även sitt nick från ex odla. I min profil står det Monaxe på odla.nu, för att folk ska känna igen mig.

Så generellt gäller det ju att man skriver sitt namn, annars blir det svårt för DINA vänner och bekanta att hitta dej.

Jag har haft mycket glädje av FB, det är dessutom välgörande fritt från bråk, eftersom har du valt alla dina vänner själv!

Exakt så här också, just att man kan prata direkt med släkten i Spanien utan att det kostar ett öre är guld värt.
netaave
Jag har ju också ett ovanligt efternamn, men va farao skulle kunna händà?
Finns dom härifrån och från andra forum som genom mitt nick har luskat reda på mitt namn och ringt t.ex. Det har hänt en incident på alla år. Det andra bara trevligt.
Solstorm
CITAT (renate @ 03-10-2010, 20:32) *
ALLA är med på FB

Jag är med i VVF, Våga Vägra Facebook. Känner många som inte har något konto där. Jag har tittat på kompisars sidor och tittat runt där och förstår absolut inte vitsen med det. Inte vill jag visa upp för allt och alla vad jag gör och tänker eller redovisa vilka människor jag umgås med eller bara känner litegrann. Jag tycker att det är lite läskigt.
netha
CITAT (Solstorm @ 05-10-2010, 10:13) *
Jag är med i VVF, Våga Vägra Facebook. Känner många som inte har något konto där. Jag har tittat på kompisars sidor och tittat runt där och förstår absolut inte vitsen med det. Inte vill jag visa upp för allt och alla vad jag gör och tänker eller redovisa vilka människor jag umgås med eller bara känner litegrann. Jag tycker att det är lite läskigt.

Men då är du ju medlem på FB
Myosotis
"Alla" är visst inte på facebook. Jag är i alla fall INTE medlem och tänker inte bli det heller. *envis*

[attachment=55322:facebook___wrong.jpg]
Solstorm
CITAT (netha @ 05-10-2010, 10:22) *
Men då är du ju medlem på FB

Nej, jag har tittat när kompisar varit inne på sina sidor och då har visat mig runt. Alltså när jag träffar kompisar IRL.
ninnisky
Jag är inte medlem och tänker inte heller bli! ALLA är lite överdrivet...
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 05-10-2010, 10:29) *
"Alla" är visst inte på facebook. Jag är i alla fall INTE medlem och tänker inte bli det heller. *envis*

[attachment=55322:facebook___wrong.jpg]

rotfl.gif Facebook, den var bra!

Är inte heller med. Gillar att vara lite mer anonym. ninja.gif
Meriona
CITAT (netaave @ 04-10-2010, 23:34) *
100-tals? Ja har du så många på din vänlista så, för ingen annan ser ju det

jag har inte en kotte på min fb-vän-lista, för jag tillhör också de där envisa vvfb.
Men jag har en del väldigt bra vänner i min adressbok. smile.gif
Berith
Ja nu har jag gått med. Otäckt och skrämmande... -fear-.gif

Känns som om jag gjort nåt som aldrig går att göra ogjort. Jag var också envis och sa att jag skulle i alla fall aldrig gå med på Facebook! Och vad har jag nu gjort?? dunno.gif
Meriona
CITAT (Berith @ 05-10-2010, 14:44) *

Känns som om jag gjort nåt som aldrig går att göra ogjort. Jag var också envis och sa att jag skulle i alla fall aldrig gå med på Facebook! Och vad har jag nu gjort?? dunno.gif

giggle.gif
Bettis
CITAT (Berith @ 05-10-2010, 14:44) *

Gattis flirting.gif du ska se att så småningom tycker du det är kul
Cathis
Grattis Berith giggle.gif Det blir nog bra ska du se
Alba
Jag hittade ett inlägg om FB på Expressen.
Själv är jag inte med i FB så jag vet inte om artikeln är bra eller ej.
Läs och begrunda.

FB
Alba
En sak jag undrar över är varför man kan se en bild och vänner till denne.
Jag googlar tex på ett namn och skriver även Facebook då ser jag hans bild och hans vänner.
Varför är inte allt privat - om man vill det ?
Anma
CITAT (Alba @ 15-12-2010, 10:31) *
En sak jag undrar över är varför man kan se en bild och vänner till denne.
Jag googlar tex på ett namn och skriver även Facebook då ser jag hans bild och hans vänner.
Varför är inte allt privat - om man vill det ?

Man kan välja att ha det också privat.
Alba
Aha det går alltså - men hur.
Han har så hans vänner kan läsa vad han skriver men han vill inte att det visas när andra googlar. Hur gör man då ?

Han har letat men hittar inte den uppgiften så jag sa att det går nog inte.

edit - stavfel
netha
CITAT (Alba @ 15-12-2010, 10:50) *
Aha det går alltså - men hur.
Han har så hans vänner kan läsa vad han skriver men han vill inte att det visas när andra googlar. Hur gör man då ?

Han har letat men hittar inte den uppgiften så jag sa att det går nog inte.
edit - stavfel

Hur förhindrar jag sökverktyg som Google att visa min offentliga sökinformation?
Som standard skapas offentlig sökinformation för alla Facebook-använda...
Som standard skapas offentlig sökinformation för alla Facebook-användare som är 18 år och äldre. Om du inte vill att andra ska kunna hitta dig i sökresultat från sökmotorer går du till avsnittet "Applikationer och webbplatser" på sidan för sekretessinställningar och avmarkerar rutan "Skapa" bredvid "Offentlig sökning" Om du avmarkerar den här rutan kan personer som inte använder Facebook inte hitta dig. Om du tillåter dina vänner att hitta dig såväl på som utanför Facebook får du mer ut av användarupplevelsen

"Skapa" finns inte ... man behöver bara avbocka i rutan bredvid offentlig sök
Alba
Då ska jag maila ett svar till honom.

Tack för hjälpen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon