CITAT (Motti @ 09-10-2010, 00:28)

Svaret är att det är jäkligt sällan som du ser en kvinna i blåbyxor i en affär men jäkligt oftare ser du män i blåkläder !varför ?jo det beror väl på att män oftare är grovarbetare har tyngre jobb osv inte har tid att åka hem en mil för att byta om om de jobbar till fem sex på kvällen !har aldrig set en kvinna i tex sjuksköteskeuniform på ett snabbkö eller för den delen i blåbyxör eller overroll ?och inte vet jag varför jag bara konstaterar att män handlar oftare i arbetskläder än kvinnor rätt och slätt.kvinna är väl av hävd mer prydd och vill kanske inte åka skitig och svettig till affären !
Du slänger ur dig påståenden och sedan när man vill ha en förklaring så slingrar du dig som en orm.
Förstår inte varför du inte kan svara på frågan om varför det är lättare för en kvinna att åka hem och byta om än för en man d.v.s. varför är det svårare för män än för kvinnor att åka hem och byta om? Hur ofta du ser det ena eller det andra är väl inget svar på frågan. Hur ofta går du för övrigt till affären efter fem på dagarna och handlar?
Jag har sett många kvinnor i arbetskläder, blåställ såväl som något annat, som handlar i affären på vägen hem eller på lunchen. Har gjort det själv många gånger. Det är väl knappast så idag att det bara är män som är grovarbetare och kvinnor som är sjuksköterskor. Inte heller är väl det de enda yrkena där man kan bli smutsig och ofräsch om nu sjuksköterskor blir det alls. Jobbar inte kvinnor också ofta till fem... sex på kvällen? Hur tror du kvinnorna gör om de behöver köpa något att äta till lunch, åker 1 - 2 mil hem och byter om först eller?