Sidor: 1, 2
xlxl67
Kanske mot den "Den välansade och opersonlige kostymnissen."?

Det är ändå härligt att hårdrockaren (mot det lediga) går hem bäst! smile.gif
fuchsian
Intressant fråga? Men hur väljer man? det undrar jag. finns det en tanke bakom valet, eller rurar ni bara på? det är ju en fråga som många inte tänker på. ..Fuchsian .....
Anma
Har inte läst tråden men ska göra det efter att jag svarat. Jag valde hårdrockaren, mest för att den beskrivningen låter som min man och han är den mest pålitliga person jag någonsin träffat. smile.gif
Anma
CITAT (Fny @ 22-10-2010, 13:21) *
Alla andra uttrycker ju också sin personlighet genom det visuella, det är ju inte bara hårdrockare som gör det. Man klär sig på ett vis som matchar det intryck man vill ge andra, och helt enkelt vad man tycker är snyggt.

Så är det ju, helt klart. Min man är ju hårdrockare djupt in i själen. Mellan 25-35 ca försökte han bli "vuxen", anpassa sig i samhället även utseendemässigt. Klippte av sig håret och började klä sig mindre hårdrockigt, i hans fall t-shirts utan tryck och svarta jeans utan nitbälte. Men se, det gick inte i längden. Nu ser han igen ut som en tvättäkta hårdrockare med tajta svarta levis med nitbälte och dödskalletryck på t-shirten. Till och med håret har fått växa ner till midjan nästan.
Han har till och med skaffat sig en piercing, förutom alla dessa tatueringar överallt som växer upp som svampar i en skog på hans kropp...
kerstin z5-6
Man är den man är Anma och det är väl bra smile.gif
Motti
Tycker det inte har med religion eller annat att göra,man bara känner när man träffar en själsfrände då kvittar religion eller politisk tillhörighet totalt,träffas man på en vänskapsplan och skiter i annat så så är det till sist vänskapen som räknas ,vänskap går över alla grännser över religion och annat trams.
Anma
CITAT (kerstin z5-6 @ 23-10-2010, 00:01) *
Man är den man är Anma och det är väl bra smile.gif

Jo, det är jättebra! smile.gif
ryss_борис
Mig själv..
herkules
man får försöka se människan, kläder och stil är bara yta.

ylvahi
CITAT (Monaxe @ 22-10-2010, 12:02) *
Hårdrockaren, inget tvivel om det! tummenupp.gif Det är ju någon som visar vem h*n är och vad h*n står för.
Kostymnissen är helt otänkbar! Brrr crying.gif

Finns ingen hårdrockare i närheten blir det nog den slaffsigt klädde
fuchsian
Som Herkules nämner ---- är det ju insidan som har den största betydelsen, oberoende allt annat, tro och religion, som Motti nämner, har ju ingen betydelse om det är endast utanpåverk.

Jag skulle nog inte välja nån kostymnisse, hellre en lodare om jag känner mig bekväm hos personen.

Det jag undrade i förra inlägget var att hur/om någon tänker med intuitionens språk? Alla har ju den, mer eller mindre. Jag litar på min intuition och den har hjälpt mig i många olika pörsmål.

Många New Age typer klär sig på sitt sätt att visa vad de är. Synd bara om det hänger på kläderna.
Under min mediala utbildning var allt sånt "utanpå" förbjudet, vi skulle visa vår innersta, inte kläderna. Sen att jag är svag för indiska och orientaliska kläder, så går jag inte ut med dem, de stannar här hemma och oftast är de anknytna till bekvämlighet och till min dansglädje och den musiken får mig igång.

Jag önskar att måtte vi inte bli för stelbenta i vår sätt att se på andra människor som är annorlunda, låt nyfikenheten leva sitt liv för det kan berika oss på alla möjliga sätt, det positiva, menar jag, men inte blunda för att det finns ett mörker, men fastna inte i det. ....Fuchsian....
Motti
Vad jag har lärt mig på mina 57 år är att man inte kan dömma människor efter kläder !jag tycker man känner instingtivt vem man känner förtroende för,visst kan man bli blåst men det kan man bli av alla de här "figurerna" som du tog fram här.Ingen garanti följer med klädsel eller mode.
Aqvakul
CITAT (Motti @ 24-10-2010, 01:03) *
Vad jag har lärt mig på mina 57 år är att man inte kan dömma människor efter kläder !jag tycker man känner instingtivt vem man känner förtroende för,visst kan man bli blåst men det kan man bli av alla de här "figurerna" som du tog fram här.Ingen garanti följer med klädsel eller mode.

Jo, det vet vi väl alla. Men samtidigt är det ju så att klädseln sänder ut vissa signaler. Det intressanta med denna undersökningen var att den tuffa hårdrockklädseln var den som i särklass inbjöd till kontaktskapande i en krissituation - ett inte helt väntat resultat kanske..
Gita
Jag skulle i första hand väja den som jag får bäst kontakt med, dvs. personkemin fick avgöra.
Men måste jag välja en utifrån klädsel så blev det nog den prydlige kostymnissen eftersom sådana är vanligt förekommande i mitt liv. Men det betyder inte att jag tycker att de andra typerna är skrämmande eller opålitliga på något sätt.
Gita
fuchsian
Gita,

Du gör ett rätt val genom din egen intuition, oberoende kläder och stil, det är detta jag försökte förklara i ovanstående inlägg.

Man gör inget fel mot de andra typerna om du går till den som du känner är rätt.
Så fungerar jag mot andra, obekanta personer. Det är intressant att läsa hur ni andra har gjort era val, och på vilka vilkor. .... Fuchsian .....
Gita
CITAT (Monaxe @ 22-10-2010, 12:02) *
Hårdrockaren, inget tvivel om det! tummenupp.gif Det är ju någon som visar vem h*n är och vad h*n står för.
Kostymnissen är helt otänkbar! Brrr crying.gif

Aajjajaj! Är du inte ganska fördomsfull nu? Varför skulle en välklädd person vara mindre pålitlig, det har jag svårt att förstå, dessutom är nog rätt många av de s.k. kostymnissarna tvugna att klä sig så på grund av sina jobb (de kanske byter till hårdrocksklädsel när arbtsdagaen är slut). Många arbetsplatser har sådana dresskoder, bl-a bank- och finansvärlden samt tjänster där man har mycket utlandskontakter. Inte går det att säga att en människa är si eller så efter klädseln (åtminstone inte så länge man är ren och fräsch).
Själv föredrar jag lite avslappat välklädda män (jeans, skjorta och kavaj, så klär sig min man). Lite hårdrockstuk nån gång ibland kan pigga upp det hela, men att det bara är hårdrockare som är ärliga och står för vem de är är väl ganska osannolikt.
Gita
.
Ralf
CITAT (Red Top @ 22-10-2010, 11:30) *
....

Den alternativa new-age-liknande personen med svepande sjalar och mystiska symboler på kläderna, går bort. En person, som tror sig vara en sökare, skulle bara leda mig vilse i sin flummighet.
......

Thomas Di Leva har några kvinnor litat på o blivit blåsta......
fuchsian
Ralf,

det har jag också hört om och mer än jag kan berätta om. Det mesta verkar vara som utanpåverkan och han har inte så mycket att komma med heller (har diskuterat med honom), så där litar jag inte på dessa "kaftanpersoner". Har även hamnat en gång i de "upplystas" grupp och jag satt där som en fåne och såg hur folk i gruppen blev påverkad av varandra och den av "upplysta" och började gråta, svammla, krypa på alla fyra osv.
Det var min första och sista gång som jag gick dit. Jag kunde inte förstå att man skulle dyrka så en levande indier!!!????? confused.gif Det var under min tid som jag fortfarande var en sökare innan jag hittade "hem".

Sen är det en annan sak att jag gillar både orientaliskt musik och dans och lediga kläder, men enbart hemma. Skulle inte visa mig så offisiellt, för jag anser att det är min privatsak, men jag delar inte deras flum, eller vad det nu kan vara.
Flumkillen faller ur direkt, men jag drar inte alla över samma kam trots det. ..Fuchsian....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon