Sidor: 1, 2, 3
*Stintan*
CITAT (Solstorm @ 26-10-2010, 09:08) *
Nu kommer hon väl med ytterligare ett nytt nick
Tråkigt att hon envisas med att förstöra alla försök till seriösa diskussioner. Jag brukar ha tålamod med en del dumheter men fuchian är enbart elak och går in för att förstöra som vanligt.

tummenupp.gif Ja det var skönt den veckan hon var bortrest. Förstöra och förpesta forumet och seriösa diskussioner är det enda hon gör trots att hon lovat bättring. Men vem trodde att hon fattat något av kritiken wacko.gif . Man tappar lusten att vara kvar.
fuchsian
Malcolm,

Med det går ju så bra att snacka med maken för min del. Du skulle nog få svar på dina frågor, misstänker jag.

Jag är jag, men tänker inte längre vara den som alla ger sig på. Jag fixar felen alltefter de kommer och då slipper man missförstånd som stör. Helst inte i forumet, där hör det inte till, men annars trivs jag med dessa personer jag nu har kring mig och jag RESPEKTERAR dem och tar var och en för den person h#n är. ..Fuchsian ....
fuchsian
CITAT (malcolm @ 25-10-2010, 19:37) *
Jag har egentligen valt att ignorera dig men öppnade ändå ditt senaste inlägg i denna tråden, DU tror att allt handlar om DIG och bara DIG men det gör det faktiskt inte. Du har inte det minsta respekt för någon överhuvud taget och bryr dig bara om dig själv. Spöken är nå´t som du verkar bekant med och kanske du är ett av dem själv. Du pratar ofta om din man och hur bra han är men om han nu är så bra, varför är han gift med dig..? Skulle vara roligt att prata med honom här på Odla.

Om du inte har läst något av mina inlägg under tiden du gömde dig bakom "ignonera" skylten så har du ingen rätt att kritisera mig nu helt plötsligt och utan orsak.
Jag ser ingen orsak till ditt inlägg det jag skrivit under din "bortvaro", jag har inte skrivit JAG JAG JAGGG som du påstår. Du har inte sett vem jag har brytt mig om och vilka forumvänner som jag har umgåtts med.

Du ska inte tala om respekt, för det kan du/har inte ens själv än enbart för dina egna syften, men , DU, jag bryr mig inte om det, låt mig vara ifred och dra din skyllt över ditt, så sköter jag mitt. Lugnast så. Du har ju haft dina egna trådar om enbart DIG, så det finns gott om plats att fortsätta med dom och jag kommer inte störa dig, så där kan du vara med ditt och det har ju accepteras av andra, så vad är problemet? Att jag avslöjar ditt sanna jag i forumet? Det kommer jag inte att göra. Är de det du är rädd för och börjar jaga mig för? För mig får du vara och ha ditt, men detsamma vill jag att du låter mig vara ifred. Jag svarar endast på en sakfråga, ingen diskussion med dig i nuläge.

Vad som du vill säga till min make och hans gifte med mig, kan du ta med honom själv när du skrev det som ett önskemål, för det kan inte jag svara på vad han tycker och tänker. (jag tror att du har kikat fler inlägg än bara det förra) Kommer i nuläge inte att ta upp mer med dig, så jag hoppas att du hittar din väg. .F...
*Stintan*
Starta egna trådar själv då där du får vara ifred!
Solstorm
Fuchian, jag vill inte ha fler pm från dig där du skriver om andra medlemmar. Du plockar definitivt inga poäng hos mig på det viset.
Den här tråden handlade om den allvarliga mobbningen som är ett helvete för så många. Också här förstör du.

Tycker du att detta var ett lämpligt inlägg?

CITAT (fuchsian @ 25-10-2010, 15:14) *
Men gubbe lille, håll dig borta då om du inte har något att komma med, hur enkelt som helst. Här har ingen gett sig på varandra, vi har rätat ut frågetecken och respekterat varandra, något för dig att lära, kanske???
Eller ser du "spöken" i varenta hörn?
....Fuchsian....

fuchsian
CITAT (Solstorm @ 27-10-2010, 08:33) *
Fuchian, jag vill inte ha fler pm från dig där du skriver om andra medlemmar. Du plockar definitivt inga poäng hos mig på det viset.
Den här tråden handlade om den allvarliga mobbningen som är ett helvete för så många. Också här förstör du.

Tycker du att detta var ett lämpligt inlägg?

Solstorm,

Om du själv är helt oskyldig, så tycker jag att det inte finns mer att snacka om. JAG vet vilket helvete en mobbning kan vara, och här är den på så låg nivå så man tror knappt sina ögon. Malcolm´hade inte här och göra fr, början. Han kom inte med något nyttigt till tråden utan enbart att ge sig på mig.
Det som blev missförsrånd och ensidig syn från mitt håll, redde vi ut direkt där och allt skulle få fortsätta om bara han o Stintan inte hade kommit dit med sin skit.
Det var ju det jag undrar, är det verkligen nödvändigt av honom (som har ignonerat mig) och därmed visat klart att det ska nu inte vara nån kontakt mellan oss i trådarna. Jag har låtit honom passera, inte ens sett vad han skrivit, så då har jag min fulla rätt att fråga vad han har där och göra.
Detta är ju det "finstilta mobbning" som jag nämnde i tidigare sammanhang som händer i forumet. Det är ett helvete, borde jag veta bäst!!!!!
Just detta sysslar ju du med nu!!!! Några påäng behöver jag inte heller.

Malcolms inblandning av min make i det hela är ett lågvattensmärke, som visar att han kan tänkas trakassera min familj, men om han vill prata med honom så får han väl göra det, om han blir bra av det samtalet.
Jag har sagt mitt och här ÄR JAG oskylldig, annars hade jag inte brytt mig om, förutom de som missuppfattade mig fel och vi rättade ut det vad vi menade och även om vi inte delar den sakfrågan, fattar den andre min synpunkt i det hele och vi respekterar varandra för det. Resten gjorde vi i PM form för att inte störa mer i tråden. Och där kan vi ge bättre uttryck för vad vi känner än på tråden, där alla kommer och förstör det hela. Jag skäller inte ut någon varken i forum eller mer privat, det är inte min stil.
Det finns inget att anmärka om mig här, så lägg ner skiten. Så himla dumt att ens att bry sig mera om det hela.
Jag kommer också i fortsättning att ta upp det direkt om nånon av medlemmarna känner sig trampad på tårna av mig. Det är den snabbaste vägen att få ur det hela. Kommer inte befatta på långbänkarskit.
KLART???? TYDLIGT ????? ---- Så bra då. ...Fuchsian .....
Solstorm
CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 10:17) *
. Malcolm´hade inte här och göra fr, början.

Du är ju inte klok någonstans. Detta är inte ditt privata forum
fuchsian
Har jag sagt det att detta är mitt forum? Tror fortfarande att det är Odlas och svarar där jag kan, och låter bli resten. Varför kommer du med sådana påståenden? vissa saker har varit lättare att belysa gm egna erfarenheter.
Jag har anpassat mig bra i de ämnen och med dem som vi har haft diskussioner med av mer vardagliga saker, så det är min fulla rätt och ingen ska lägga sig i det.

Förresten, är det inte så längre att jag startar trådar om ditten och datten, men respekterar dem som har behov av det och där har jag nog inget att göra, när jag läst igenom, så låter jag bli.

Är det konstigt att jag reder ut mina fel, som en annan medlem undrar??? Så fungerar jag i det dagliga livet.
Jag har varit tacksam för dessa medlemmar som har velat få nån sak belyst bättre och för dens skull har jag använt mig av PM för att inte dra det till tråden, av hänsyn till er andra .... är man då galen? Rätt, jag är inte riktig någonstans --det är fel på min opererade stortå, anna diagnos har jag inte. .F...
*Stintan*
Så fick du även denna seriösa tråd att handla om dig thumbdown.gif Du är verkligen patetisk.
netha
Ingen idé att starta några seriösa trådar i forumet. Alla förstörs av Pia-fuchsian. sad.gif
Jag har valt att ignorera henne men trådarna är ändå förstörda.

Synd är det att hon gör detta med adm tillåtelse thumbdown.gif
fuchsian
CITAT (netha @ 27-10-2010, 11:49) *
Ingen idé att starta några seriösa trådar i forumet. Alla förstörs av Pia-fuchsian. sad.gif
Jag har valt att ignorera henne men trådarna är ändå förstörda.

Synd är det att hon gör detta med adm tillåtelse thumbdown.gif

Vem är Pia? och vad har hon i så fall att komma med.

Och Nethan, starta vilka trådar du vill, jag kommer inte dit, var så säker på det. Det är lugnt fr. min sida, att hålla mig borta när jag ser ditt nick. Hoppas att det hjälper dig? ... Fuchsian....
Red Top
CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 11:22) *
Har jag sagt det att detta är mitt forum? Tror fortfarande att det är Odlas och svarar där jag kan, och låter bli resten. Varför kommer du med sådana påståenden? vissa saker har varit lättare att belysa gm egna erfarenheter.
Jag har anpassat mig bra i de ämnen och med dem som vi har haft diskussioner med av mer vardagliga saker, så det är min fulla rätt och ingen ska lägga sig i det.

Förresten, är det inte så längre att jag startar trådar om ditten och datten, men respekterar dem som har behov av det och där har jag nog inget att göra, när jag läst igenom, så låter jag bli.

Är det konstigt att jag reder ut mina fel, som en annan medlem undrar??? Så fungerar jag i det dagliga livet.
Jag har varit tacksam för dessa medlemmar som har velat få nån sak belyst bättre och för dens skull har jag använt mig av PM för att inte dra det till tråden, av hänsyn till er andra .... är man då galen? Rätt, jag är inte riktig någonstans --det är fel på min opererade stortå, anna diagnos har jag inte. .F...

------------------------------------------------
Ber om ursäkt, men nu fortsätter jag OT. wink.gif

-------------------------------------------------

Snälla F!

Jag vet att du inte kommer att läsa det här, men du kanske kan be någon av dina vänner här att läsa det för dig.

Jag förstår, numera, att Odla.nu var din första kontakt med ett internetforum. Kommer man, som du, in i en helt okänd social situation;(ett internetforum går ju inte att jämföra med en sammankomst irl 'i verkliga livet', där man känner de flesta, och bara några få är obekanta), är det lätt hänt att man klampar fram, som en elefant i en glasbutik. Framförallt om man känner sig osäker och inte känner av situationen med alla sinnen öppna.

I din iver att bli sedd, har du alltsedan du, i din nya skepnad, som fuchian(numera fuchsian) kom till forumet fyllt ut alla nystartade, och gamla, återanvända trådar, med långa, märkliga inlägg. Inlägg som ofta är svåra att förstå eller tro på. Eftersom du , excellerar i överdrivna självupplevelser, förklaringar och ursäkter, eller skriver om dina bekanta, såväl kända som okända, på ett otillbörligt sätt.

Du har nu varit medlem på Odla.nu:s forum i snart fem månader. (Lite längre, om man räknar din tid under annat alias). Under den här tiden har du kunnat läsa alla andra medlemmars inlägg och haft många möjligheter att sätta dig in i hur forumet fungerar.

Tyvärr hamnade du alldeles snett från början, eftersom du inte har någon vana från internetforum. Nu kanske du, för din egen skull, ska ta en rejäl paus från själva skrivandet och bara läsa vad andra skriver. Ägna gärna pausen till att läsa igenom alla trådar du själv medverkat i.

När du har tid att sätta in allt i ett sammanhang kommer du, om du läser förutsättningslöst, ganska snart att märka, att dina egna inlägg skiljer ut sig från övrigas.

Här behöver man inte vara särskilt märkvärdig. Många bryr sig egentligen inte om vem man är, vad man har åstadkommit, vilka man känner osv osv. Här pratar/diskuterar man bara om det ämne, som för närvarande är aktuellt, eller leker bort en stund i någon av de trådar, som vissa betraktar, som tramstrådar, men som ibland fyller en viktig social funktion, utan att man egentligen skriver något märkvärdigt.

Sist men inte minst; det är inte någon här som mobbar eller förföljer dig. Det är du själv, som tolkar allt som negativa påhopp, eftersom du tror att du inte duger. Ryck upp dig och försök stärka din självuppfattning. Du ska se att allt fungerar bättre, när du är trygg i dig själv.

Då kommer du inte längre ha något behov av att framhäva dig själv i alla sammanhang. Då vilar du tryggt i dig själv.

Lycka till!
herkules
CITAT (Red Top @ 27-10-2010, 12:02) *
------------------------------------------------
Ber om ursäkt, men nu fortsätter jag OT. wink.gif

-------------------------------------------------

Snälla F!

Jag vet att du inte kommer att läsa det här, men du kanske kan be någon av dina vänner här att läsa det för dig.

Jag förstår, numera, att Odla.nu var din första kontakt med ett internetforum. Kommer man, som du, in i en helt okänd social situation;(ett internetforum går ju inte att jämföra med en sammankomst irl 'i verkliga livet', där man känner de flesta, och bara några få är obekanta), är det lätt hänt att man klampar fram, som en elefant i en glasbutik. Framförallt om man känner sig osäker och inte känner av situationen med alla sinnen öppna.

I din iver att bli sedd, har du alltsedan du, i din nya skepnad, som fuchian(numera fuchsian) kom till forumet fyllt ut alla nystartade, och gamla, återanvända trådar, med långa, märkliga inlägg. Inlägg som ofta är svåra att förstå eller tro på. Eftersom du , excellerar i överdrivna självupplevelser, förklaringar och ursäkter, eller skriver om dina bekanta, såväl kända som okända, på ett otillbörligt sätt.

Du har nu varit medlem på Odla.nu:s forum i snart fem månader. (Lite längre, om man räknar din tid under annat alias). Under den här tiden har du kunnat läsa alla andra medlemmars inlägg och haft många möjligheter att sätta dig in i hur forumet fungerar.

Tyvärr hamnade du alldeles snett från början, eftersom du inte har någon vana från internetforum. Nu kanske du, för din egen skull, ska ta en rejäl paus från själva skrivandet och bara läsa vad andra skriver. Ägna gärna pausen till att läsa igenom alla trådar du själv medverkat i.

När du har tid att sätta in allt i ett sammanhang kommer du, om du läser förutsättningslöst, ganska snart att märka, att dina egna inlägg skiljer ut sig från övrigas.

Här behöver man inte vara särskilt märkvärdig. Många bryr sig egentligen inte om vem man är, vad man har åstadkommit, vilka man känner osv osv. Här pratar/diskuterar man bara om det ämne, som för närvarande är aktuellt, eller leker bort en stund i någon av de trådar, som vissa betraktar, som tramstrådar, men som ibland fyller en viktig social funktion, utan att man egentligen skriver något märkvärdigt.

Sist men inte minst; det är inte någon här som mobbar eller förföljer dig. Det är du själv, som tolkar allt som negativa påhopp, eftersom du tror att du inte duger. Ryck upp dig och försök stärka din självuppfattning. Du ska se att allt fungerar bättre, när du är trygg i dig själv.

Då kommer du inte längre ha något behov av att framhäva dig själv i alla sammanhang. Då vilar du tryggt i dig själv.

Lycka till!

måste man vara som alla andra och anpassa sig? jag tänker att det här är ju inget viktigt ställe. vem sätter tonen? sen gillar jag inte det du skriver (min fetning i texten ovan) vem är du/vi att ge råd till någon som inte har bett om dem?

jag kan reta mig som fan på att så fort fuchsian skriver något så finns det 2-3 träskallar här inne som är och petar direkt - antingen med aplöjliga smajlisar eller dumma jävla kommentarer.
jag sitter inte på händer eller annat trams utan jag hoppar helt enkelt över sånt jag inte vill läsa och se, hur svårt är det att göra exakt samma sak med fuchsians inlägg i trådarna?
om man nu inte klarar av dem vill säga.
lycka till själv och jag ber allra ödmjukast om ursäkt för OT!
Red Top
CITAT (herkules @ 27-10-2010, 12:17) *
måste man vara som alla andra och anpassa sig? jag tänker att det här är ju inget viktigt ställe. vem sätter tonen? sen gillar jag inte det du skriver (min fetning i texten ovan) vem är du/vi att ge råd till någon som inte har bett om dem?

jag kan reta mig som fan på att så fort fuchsian skriver något så finns det 2-3 träskallar här inne som är och petar direkt - antingen med aplöjliga smajlisar eller dumma jävla kommentarer.
jag sitter inte på händer eller annat trams utan jag hoppar helt enkelt över sånt jag inte vill läsa och se, hur svårt är det att göra exakt samma sak med fuchsians inlägg i trådarna?

Fuchsian har faktiskt vid ett flertal tillfällen bett om hjälp med att få påpekanden, om hon gör något fel.

Din starka reaktion på just det jag skrev, får du nog söka orsaken till hos dig själv.
fuchsian
HERKULES,
Ja jag har läst ditt inlägg och det som kommer fram där motsvarar också med min bild av mig själv.
Du har så rätt i det stora hela.

Jag förstår att jag kom in som en stormvind, men nådde inte till förväntningarna (främs bildhantering och udda samtalsämnen) Jag ville enbart vara en enda i forumet och det öppnades en helt nu värld för mig, som dottern uttryckte att ge dig i akt vad du än gör.....
Hon föreslog mig FB med några medlemmar som jag fick hjälp och glädje, ikke dig att glömma.

Mina upplevelser, som jag har berättat, motsvarar inte helt allt, utan det värsta har jag sorterat bort. Det var mycket värre, men hör inte hit.
Mina klienter förstår jag bättre pga det jag själv har gått igenom och kan bemöta deras kaos på plats.
Min tanke var att ge en bild av det som tråden gick ut på, det var mitt sätt att ge, det funkar i mitt liv.

Jag är klok nog att ta ditt inlägg på allvar och jag är inte främmande alls för olika tankar som du skrev till mig. Det stämmer rätt bra och kritik tål jag om den är SAKLIG OCH RAK. Svarar inte på skit.

Vi alla har våra brister och goda sidor och gm. detta lär man sig mera hur allt funkar, dummare är jag inte, men kan retas ibland, tyvärr. Men det är inte av den elaka sortens.

Må du tro att jag har läst mina egna inlägg, då det börjar blåsa i örona och tänka efter hur skulle jag kunnat förklara det bättre.
Med mobbningen har det varit rätt bra förrutom några stycken, men jag läser inte deras inlägg för jag har ignonerat dem, för min egens skull och att undvika konflikter.
Stort tack för ditt inlägg ....... tummenupp.gif tack att du och de andra finns. .... Fuchsian....
Bettis
CITAT (herkules @ 27-10-2010, 12:17) *

Och så fort någon är inne och skriver så kommer du som ett brev på posten och talar om hur alla andra ska göra g.gif , får inte riktigt ihop ditt inlägg med hur du själv gör. Så man kan ju undra vem/vilka som är träskallar??
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 12:44) *
HERKULES,
Ja jag har läst ditt inlägg och det som kommer fram där motsvarar också med min bild av mig själv.
Du har så rätt i det stora hela.

Jag förstår att jag kom in som en stormvind, men nådde inte till förväntningarna (främs bildhantering och udda samtalsämnen) Jag ville enbart vara en enda i forumet och det öppnades en helt nu värld för mig, som dottern uttryckte att ge dig i akt vad du än gör.....
Hon föreslog mig FB med några medlemmar som jag fick hjälp och glädje, ikke dig att glömma.

Mina upplevelser, som jag har berättat, motsvarar inte helt allt, utan det värsta har jag sorterat bort. Det var mycket värre, men hör inte hit.
Mina klienter förstår jag bättre pga det jag själv har gått igenom och kan bemöta deras kaos på plats.
Min tanke var att ge en bild av det som tråden gick ut på, det var mitt sätt att ge, det funkar i mitt liv.

Jag är klok nog att ta ditt inlägg på allvar och jag är inte främmande alls för olika tankar som du skrev till mig. Det stämmer rätt bra och kritik tål jag om den är SAKLIG OCH RAK. Svarar inte på skit.

Vi alla har våra brister och goda sidor och gm. detta lär man sig mera hur allt funkar, dummare är jag inte, men kan retas ibland, tyvärr. Men det är inte av den elaka sortens.

Må du tro att jag har läst mina egna inlägg, då det börjar blåsa i örona och tänka efter hur skulle jag kunnat förklara det bättre.
Med mobbningen har det varit rätt bra förrutom några stycken, men jag läser inte deras inlägg för jag har ignonerat dem, för min egens skull och att undvika konflikter.
Stort tack för ditt inlägg ....... tummenupp.gif tack att du och de andra finns. .... Fuchsian....

Ca 30st jag, min, mig i ovanstående text unsure.gif Tråden handlar inte om dig f!!!!!!! Hälften så långa inlägg och inga upprepningar skulle underlätta både för dig själv och andra!
fuchsian
Herkules,

Man har ju försökt att göra om mig på några konstiga orsaker.
När någon skriver sakligt och påpekar mig om det att h#n inte fattade, så vill jag göra mitt bästa att stå för mina egna klavertramp, andras är deras sak.
Jag blev faktiskt rätt ledsen när tråden om mobbingen gick åt skogen, det fanns säkert fler som hade något att berätta, men tråden plockerades av vissa personer.

De är i min ignorera-låda (finns bara 3 st.) och på så vis har jag kunnat bidra där tillfälle ges och komma med med synpunkter son även andra skriver om.
Samma sak var det ju i schampoo-tråden, men det gick att reparera, och tråden om drömmar.

Jag kan inte/kommer inte att vara lags för andra, MEN ska tänka mig före, men hur lätt är det då man varit med i tråden länge och de vissa kommer att förstör och att det sedan är mitt fel. Det är finmobbing på ett plan som inte borde existera. Det är som att puntta ihopp alla i en och samma mall.

Om jag går undan, så var säker på att det blir en annan som det ska hackas på. en annan medlem sadetta till mig att tendensen är densamma, men föremålet blir nytt. Inte hjälper det er andra, det vet jag.

Jag fick mitt nicknamn tillrättad i stavning fr. Admn. och inget annat. När det blir trasligheter, finns det folk som hänger sig på och andra PM mig om att inte låta dem göra så. Att undvika ta upp det i tråden för att inte få dom andra på sig, inget annat. Det har varit ett sätt att börja lösa oklarheter medsamma innan det går för långt.Jag gör mitt bästa, men kommer inte att hänga mer än att ge ett livstecken av mig. ..Fuchsian...
silos
Småprat är en paradis för dem som vill mobba sina oliktänkande medmänniskor thumbdown.gif
gnon49
CITAT (silos @ 27-10-2010, 14:15) *
Småprat är en paradis för dem som vill mobba sina oliktänkande medmänniskor thumbdown.gif

Hej silos. Har du stojat med barnbarnen o glömt bort odla. flirting.gif
silos
CITAT (gnon49 @ 27-10-2010, 14:20) *
Hej silos. Har du stojat med barnbarnen o glömt bort odla. flirting.gif

Precis så är det och underbart har det varit,alla dumheter från den "vuxna" världen var bort under 6 veckor. smile.gif
Nu måste jag dock återvända till "verkligheten" biggrin.gif
Solstorm
CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 12:44) *
Jag förstår att jag kom in som en stormvind, men nådde inte till förväntningarna (främs bildhantering och udda samtalsämnen)

Nu friserar du sanningen rejält. Du var så fruktansvärt oförskämd när du kom in på forumet under nicken tottes matte. De inläggen som du har redigerat i efterhand så att dina elakheter inte längre syns. Du försöker vrida till sanningen, det handlar inte alls om bildhantering och udda ämnen. Mer om att du försöker få alla trådar att handla om dig.
fuchsian
CITAT (Solstorm @ 27-10-2010, 14:39) *
Nu friserar du sanningen rejält. Du var så fruktansvärt oförskämd när du kom in på forumet under nicken tottes matte. De inläggen som du har redigerat i efterhand så att dina elakheter inte längre syns. Du försöker vrida till sanningen, det handlar inte alls om bildhantering och udda ämnen. Mer om att du försöker få alla trådar att handla om dig.

Solstorm,

Mig veterligen har jag inte ens haft kunskap att göra om mina inlägg och det som fanns då gav mig också en läxa, så det var inte förgäves. Vilken sanning är det som skaver? Vad har vridit under den sista tiden?

Du nämner om sanningar, men det förstår jag inte alls vad du menar, så var mer tydlig.
Ucsh, så hemskt! Jag vill inte vara en galjonsfigur här inte! Jag behöver inte söka efter att bli nån annan än jag är. Har gjort det att kunna passa in i nåt hörn, men upptäckte att jag blev lurad, inte hjälpt. Rätt bistert faktiskt.
Vad har jag redigerat? enda fallet är då jag skrivit/stavat fel och korrigerar det, eller att glömde nån sak.

På vilket sätt har jag varit "fruktansvärt oförskämt" ? Vad vill du säga mig egentligen? Jag har inte tid att gå till alla 511 trådar????????

Jag har inte öppnat trådar sen i somras, endast ett par växttrådar.
Lite mer vill jag nog veta det jag anklagas för att kunna veta vad det är som "skaver" ..Fuchsian....
silos
Kan "vuxna" annat än älta det som varit här på forumet????

LÄMNA FUCHSIAN IFRED!!!!!!

Ni kan väl ta och älta mig för omväxlingens skull,MEN det går nog inte eftersom mig rå ni inte på längre!!!! yahoo.gif yaay.gif rotfl.gif
fuchsian
CITAT (Red Top @ 27-10-2010, 12:38) *
Fuchsian har faktiskt vid ett flertal tillfällen bett om hjälp med att få påpekanden, om hon gör något fel.

Din starka reaktion på just det jag skrev, får du nog söka orsaken till hos dig själv.

Red Top,

Jag har läst ditt långa inlägg, även att du inte trodde det.
Ja, jag har bett om hjälp och då svarar jag det jag kan, tål kritiken om den är konstruktiv, men inte alla gula nickegubbar, det befattar jag mig inte med.

Du var saklig och jag kännde inte det minsta att bli påhoppad, så här skulle det fungera bättre, även för andra och mig förstås. tummenupp.gif ...fuchsian .....

CITAT (silos @ 27-10-2010, 15:24) *
Kan "vuxna" annat än älta det som varit här på forumet????

LÄMNA FUCHSIAN IFRED!!!!!!

Ni kan väl ta och älta mig för omväxlingens skull,MEN det går nog inte eftersom mig rå ni inte på längre!!!! yahoo.gif yaay.gif rotfl.gif

Silos,

det har dock varit rätt lugnt och jag viker inte, men vill klara upp missförstånden medsamma, om det går, inget gammalt skåpmat befattar jag mig inte med.

Det var roligt att du syns här, har väntat på dig, men tänkt att du kommer när det är dax. ..Fuchsian.....
silos
CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 15:33) *
Red Top,

Jag har läst ditt långa inlägg, även att du inte trodde det.
Ja, jag har bett om hjälp och då svarar jag det jag kan, tål kritiken om den är konstruktiv, men inte alla gula nickegubbar, det befattar jag mig inte med.

Du var saklig och jag kännde inte det minsta att bli påhoppad, så här skulle det fungera bättre, även för andra och mig förstås. tummenupp.gif ...fuchsian .....
Silos,

det har dock varit rätt lugnt och jag viker inte, men vill klara upp missförstånden medsamma, om det går, inget gammalt skåpmat befattar jag mig inte med.

Det var roligt att du syns här, har väntat på dig, men tänkt att du kommer när det är dax. ..Fuchsian.....

Hi hi,jag var jo tvungen att komma tillbaka om inte för annat än för att ge lite "mat" till -------a naughty.gif
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 15:18) *
Solstorm,

Mig veterligen har jag inte ens haft kunskap att göra om mina inlägg och det som fanns då gav mig också en läxa, så det var inte förgäves. Vilken sanning är det som skaver? Vad har vridit under den sista tiden?

Vad har jag redigerat? enda fallet är då jag skrivit/stavat fel och korrigerar det, eller att glömde nån sak.

Lite mer vill jag nog veta det jag anklagas för att kunna veta vad det är som "skaver" ..Fuchsian....

giggle.gif I din först startade tråd om din goja redigerade du ju dina inlägg hejvilt och fick dom att handla om något helt annat än ursprungsinlägget så nu ljuger du allt igen.

Lägg ner nu fuchsian, du trasslar bara in dig.
silos
CITAT (*Stintan* @ 27-10-2010, 15:50) *
giggle.gif I din först startade tråd om din goja redigerade du ju dina inlägg hejvilt och fick dom att handla om något helt annat än ursprungsinlägget så nu ljuger du allt igen.

Lägg ner nu fuchsian, du trasslar bara in dig.

Du Stintan,VARFÖR lägger du inte ner själv??? Har du inget annat för dig än att jaga Fuchsian!?!
fuchsian
Silos,

Jag har med stolthet gett med mig när någon vecka sedan en annan medlem bad om det. Det var en diskussion och Stintan dit direkt.
Denna medlem bad oss att lägga ner, om någon av oss var såpass klok. Jag svarade direkt att jag gör det på direkten och tänker inte befatta meg mer av "mobbarna". Nu var det så att jag hade "ignorerat Stintan, så jag ser inte hennes inlägg, vilket känns bra för mig. Men hon fattar noll. Kan inte bevisa ens det hon skyller mig för och ljuger av bara den.

Men tänk, nu kommer människan igen med och förstör flera trådar där vi hadde rätt trevligt faktiskt. Jag kan bara beklaga detta, men har nu förstått att det enda är att fortsätta med ignorera alla hennes hopp.

Där känner jag mig stark och har fått kontakt med flera medlemmar där vi diskuterar om allt möjligt, faktiskt rätt trevligt har vi det.

Sedan är det nån som tjatar om sanningar och att jag skrivit om mina inlägg???? men hallooo! Sånt har jag inte tid med.
För allmänt kallas jag att ljuga om allt, men en sak tänker dom inte på och det är att de måste bevisa om jag gjort någon illa omedvetet, annars varför gräva upp allt gammalt?
Låt mig vara i fred.
Jag har bett om hjälp av dem som känner mig bättre att påpeka om jag blir för intensiv och de har i hyglig ton förklarat saker och ting.
Om det har uppkommit missuppfattningar, så tar jag tag i det på en gång, ingen långbänk här, det förstör för andra medlemmar och jag är så jädrans trött på det hela det males och males och ingenting kommer ur det.

Jag är glad åt alla mina forumsvänner som hjälpt mig att klara av det hela.
Ja du, Silos, det kan bli så, men även jag är en människa....... kompiskram.gif ..Fuchsian....
*Stintan*
CITAT (silos @ 27-10-2010, 16:21) *
Du Stintan,VARFÖR lägger du inte ner själv??? Har du inget annat för dig än att jaga Fuchsian!?!

Här jagas ingen! Jag påpekade en direkt lögn. Frågan är varför du ploppar upp för att hålla f. under armarna? Tycker du att det varit för lugnt på forumet? Det vore bättre att du frågade fuchsian om hon inte har något annat att göra än att sitta på forumet och upprepa sig.
silos
CITAT (*Stintan* @ 27-10-2010, 17:14) *
Här jagas ingen! Jag påpekade en direkt lögn. Frågan är varför du ploppar upp för att hålla f. under armarna? Tycker du att det varit för lugnt på forumet? Det vore bättre att du frågade fuchsian om hon inte har något annat att göra än att sitta på forumet och upprepa sig.

Det jagas!!!Och du är en sann sannings jägare!
Varför skall jag inte få "hålla"Fuchsian under armarna?
Har inte du något bättre för dig än att påpeka var Fuchsian har ljugit? a0a.gif

Hmh...att det skulle varit för lugnt här,det kan jag inte svara på eftersom jag inte varit här så mycket.....
*Stintan*
CITAT (silos @ 27-10-2010, 17:28) *
Det jagas!!!Och du är en sann sannings jägare!
Varför skall jag inte få "hålla"Fuchsian under armarna?
Har inte du något bättre för dig än att påpeka var Fuchsian har ljugit? a0a.gif

Hmh...att det skulle varit för lugnt här,det kan jag inte svara på eftersom jag inte varit här så mycket.....

Gå och gör något bättre själv än det du nu håller på med! Jag sitter inte på forumet och skriver ens hälften så mycket som f så nog gör jag en massa annat.
netha
CITAT (silos @ 27-10-2010, 15:42) *
Hi hi,jag var jo tvungen att komma tillbaka om inte för annat än för att ge lite "mat" till -------a naughty.gif

Skäms du inte ... gamla människan hålla på som du gör!? Mata troll kan du göra på din blogg ... men låt bli att hjälpa till att detta forum förstörs ännu mer.,

Jo jag vet att jag inte borde skriva detta inlägg men nu är jag så förbannat less när man knappt hittar en enda tråd som inte trasats sönder av fuxian.
silos
CITAT (*Stintan* @ 27-10-2010, 17:53) *
Gå och gör något bättre själv än det du nu håller på med! Jag sitter inte på forumet och skriver ens hälften så mycket som f så nog gör jag en massa annat.

Just nu vill jag skriva här,det är alltid intressant att läsa vad du skriver.
Så du är avundsjuk på Fuchsian?
Vi tre kan jo dansa runt middsommar stången nästa år och då jagar vi alla varandra! biggrin.gif

CITAT (netha @ 27-10-2010, 19:34) *
Skäms du inte ... gamla människan hålla på som du gör!? Mata troll kan du göra på din blogg ... men låt bli att hjälpa till att detta forum förstörs ännu mer.,

Jo jag vet att jag inte borde skriva detta inlägg men nu är jag så förbannat less när man knappt hittar en enda tråd som inte trasats sönder av fuxian.

Men VARFÖR gör du det själv då???
Det enda jag gör är att jag matar alla tokstollar här på småprat,troll matar jag i skogen!
Vad jag skriver om i min blogg har du inte med att göra!!!
fuchsian
Silos,

Bry dig inte om den där blinkande "kaninen" som är Stintan bakom min blocering, det är bäst att slippa henne ett tag.
Hon får väl leta opp vad man har ljugit eller andra gamla oförrätter fr. Adams tid. Jag tror nog att ormen var hon i paradiset.

Jag gör inte mera åt det hela. Jag har rett ut missförstånd och annat direkt och sen har medlemmar fattat vad jag har menat. Det kan ju bli läst på annat sätt än man har haft en tanke när man har skrivit, jag är dock en persom som inte hänger läpp, men har nog varit rätt så på min plats att ingen hugger en i ryggen.

Tyvärr, är hon en sådan som kan göra det. Ledsamt för hela forumet, men jag önskar inte mer än att få vara ifred med dom som jag har bättre kontakt med.

Jag ska hämta ett paket i morgon som jag beställde fr. Odla. Beställde innan en amaryllis och en del frö, men blev sugen att ha fler amaryllissar, så nu har de kommit.

Hoppas att livet är gott för dig och du har det bra. smiley_small_hug.gif ...Fuchsian.....
Anki på Öland
Bravo fuchsian, nu har du lyckats förstöra den här tråden också och få den att handla om dig... thumbdown.gif
netha
CITAT (Anki på Öland @ 27-10-2010, 20:35) *
Bravo fuchsian, nu har du lyckats förstöra den här tråden också och få den att handla om dig... thumbdown.gif

Har nyss upptäckt att man kan kolla vilka som skrivit inlägg i trådar ... ser att fuxian skrivit överlägset flest i denna tråd, 22 st, ... ALLA handlar om henne. thumbdown.gif

Man börjar undra vad hon har för hållhake på admin ... sånt här skulle aldrig någonsin tolereras i andra forum. thumbdown.gif

Får tillägga att jag ignorerat henne, men läste ikväll alla hennes i tråden ... minns att hon själv ganska tidigt skrev att hon är här bara för att jäklas.
silos
CITAT (Anki på Öland @ 27-10-2010, 20:35) *

Skyll inte på Fuchsian...du fortsätter jo själv att förstöra! thumbdown.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 27-10-2010, 20:57) *
Skyll inte på Fuchsian...du fortsätter jo själv att förstöra! thumbdown.gif

Och du tittade in bara för att fortsätta ännu mer! thumbdown.gif
Anma
CITAT (netha @ 27-10-2010, 20:54) *
Har nyss upptäckt att man kan kolla vilka som skrivit inlägg i trådar ...

Hur gör man detta?
Aqvakul
CITAT (Anma @ 27-10-2010, 21:39) *
Hur gör man detta?

Klicka på siffran i kolumnen svar....
netha
CITAT (Anma @ 27-10-2010, 21:39) *
Hur gör man detta?

När du är inne på Småprat ser du alla trådar ... uppetill hittar du Svar ... klicka där så ser du vilka som skrivit i tråden

Nu är Odla helknäpp ... jag sparkas ut hela tiden och all text rödmarkeras ..
Anma
Tack Netha och aqva. Det var en rolig funktion.
silos
CITAT (*Stintan* @ 27-10-2010, 21:36) *
Och du tittade in bara för att fortsätta ännu mer! thumbdown.gif

Dito thumbdown.gif
Anma
giggle.gif
Alltså, förlåt, men jag kan inte låta bli...
giggle.gif
Motti
Jag fick börja skolan då jag var 6 år för mamma tyckte det var bra eftersom hon jobbade heltid,sämsta beslutet.I sex år blev jag slagen och psykist mobbad utan att en jäkle gjorde något åt det på fyra år! då tog en av mina lärare tag i det !men det blev jag som blev flyttad till en annan klass jo det blev väl lite bättre periodvis men mina plågoandar fanns ju kvar, och de kunde jaga mig ända fran till vår yttedörr med slag och sparkar. Men det blev inte bra nog så jag fick stå ut med att få stryck till sjuan !Trots allt helvete jag fick genomlida så gick jag ut med hyffsade betyg i 8:an och tog min studentexamen tre år efter.Hur lätt tror ni det var att följa med i skolarbetet när man inte visste hur mycket stryck man skulle få nästa rast,svenskan var jag riktigt kass i fick nog B+ tror jag,Tufft att sedan bli hånad av en del här på Odla för jag inte stavar rätt i varje ord jag skriver,tydligen är det inte acceptabelt att stava fel här.ibland undrar man hur mycket skit man ska få ta för at man inte fick en chans i skolan det slutar tydligen inte i vuxen ålder heller.
silos
CITAT (Motti @ 28-10-2010, 00:52) *
Jag fick börja skolan då jag var 6 år för mamma tyckte det var bra eftersom hon jobbade heltid,sämsta beslutet.I sex år blev jag slagen och psykist mobbad utan att en jäkle gjorde något åt det på fyra år! då tog en av mina lärare tag i det !men det blev jag som blev flyttad till en annan klass jo det blev väl lite bättre periodvis men mina plågoandar fanns ju kvar, och de kunde jaga mig ända fran till vår yttedörr med slag och sparkar. Men det blev inte bra nog så jag fick stå ut med att få stryck till sjuan !Trots allt helvete jag fick genomlida så gick jag ut med hyffsade betyg i 8:an och tog min studentexamen tre år efter.Hur lätt tror ni det var att följa med i skolarbetet när man inte visste hur mycket stryck man skulle få nästa rast,svenskan var jag riktigt kass i fick nog B+ tror jag,Tufft att sedan bli hånad av en del här på Odla för jag inte stavar rätt i varje ord jag skriver,tydligen är det inte acceptabelt att stava fel här.ibland undrar man hur mycket skit man ska få ta för at man inte fick en chans i skolan det slutar tydligen inte i vuxen ålder heller.

Det är fruktansvärt att barn skall behöva vara med om mobbning!!!
Och det är också fruktansvärt att även de vuxna mobbar varndra!!!

Även jag har varit med om detta!

Får vi människor inte vara olika?
Myosotis
CITAT (netha @ 27-10-2010, 20:54) *
...Man börjar undra vad hon har för hållhake på admin ...

Det undrar jag också. thumbdown.gif
silos
CITAT (Myosotis @ 28-10-2010, 11:56) *
Det undrar jag också. thumbdown.gif

Serru admin är en mycket vis man och dansar INTE efter tokstollarnas klagomål!

Edit,jag glömde ordet INTE!
Myosotis
CITAT (silos @ 28-10-2010, 14:25) *
Serru admin är en mycket vis man och dansar efter tokstollarnas klagomål!

va?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon