Sidor: 1, 2
Fenja
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 21:13) *
Jag har en känsla av att du är ute och cyklar nu Fenja eller har du bevis så lägg fram dom öppet.

Jag är inte ute och cyklar Stintan, dumt av mig att gå i klinch med människan bara... Det finns liksom tidigare så många som vill bli lurade men jag lägger ner här.
Mvh
Fenja
fuchsian
En mycket osäker och tillomed feg människa är den som anklagar en annan om något och kan sen inte bevisa det ..... crazy.gif
Visst ville jag ha reda på om jag har haft "en pung" som du påstår, men du är helt enkelt för feg.....Fy attan, säger jag bara? Kanske du har drömt det hela???
Kan det då vara så att jag skrivit oklart, eller? fuchsian...
Kom inte med något mera, utan leta upp punget.
fuchsian
CITAT (Fenja @ 31-10-2010, 11:16) *
Jag är inte ute och cyklar Stintan, dumt av mig att gå i klinch med människan bara... Det finns liksom tidigare så många som vill bli lurade men jag lägger ner här.
Mvh
Fenja

Stintan, Fenja,

Det måste vara någon missuppfattning, felläsning, jag utryckt mej på fel sätt ex ex. för det Fenja har nu kommit med så många veckor att det är klart att jag vill veta orsaken!!!!! Detta låter så mysko och inte likt mig heller, så man blir nästan mörkrädd.
Har Fenja fastnat i ett inlägg som hon tolkar som jag är en man osv......(skulle inte tala om nån pung, pga känsliga orsaker) Då vill jag nog veta det, annars ska du, Fenja, inte komma med det mera i framtiden.

Sedan en undran, hur/när/var har jag lurat någon??? Inte medvetet i så fall och i bråktråden har vi ju utryckt saker med skoj, men inte nån annanstans.
Har ni något vettigt att komma med? .. Fuchsian ....
*Stintan*
Jag kan inte svara för det Fenja skrev, bara det jag skriver själv! Kanske har det något att göra med dina olika nick du haft vad vet jag...
fuchsian
Nej, Stintan det tror jag inte på utan att det måste vara nån missuppfattning, för jag har enbart haft denna nick och Tottes matte, så därifrån kan jag inte tänka mig sånt.

Tänkte på att jag kan ha skrivit lite för hårt om den manliga sidan, men jag brukar inte gå under bältet, mer än när det gäller att män utnjyttjar barn. Då far jag upp i taket och önskar den som gjort det kastrerad.
Mer om det har jag inte berört för det är ett sår hos mig som kanske inte läks nån gång.
Brukar undvika dessa under bältet diskussioner, men ibland kan jag inte hålla tyst . ..Fuchsian....
silos
FUCHSIAN smiley_small_hug.gif !
Jag önskar att du fortsätter att skriva här och i mina andra tråd!Jag gillar det som du skriver!BRYR DIG INTE OM VARKEN FENJA eller någon annan som kommer och tjafsa om gamla saker!!!
Men du förstår väl att de älskar oss båda,men kan tyvärr inte visa på det på ett annat sätt!
smiley_small_hug.gif
fuchsian
Stort tack Silos,

Jag blev så himla ledsen att din tråd inte fick vara ifred. Jag vet inte vad Fenja menar, men när hon nu inte vill ta det gm PM, så vill jag släppa det.
Det bör även hon göra i fortsättningen, eller undvika mig.

Tänk, dessa små, obetydliga saker kan förstöra så mycket för andra som vill leva i fred. Stintan kunde nog inte heller ge svar på det, så då har hon ju ändå visat sin goda vilja och det räknas.

Jag kanske nämnde igår att vi har en barndomsvän som vill dö och nu får vi samlas och ta hand om personen i fråga hur det än går. Men vi är rädda och det andra paret som är från barndommen, vi ska se till att h#n får den hjälpen och under tiden får vi hålla personen flytande.
Jag förstod redan i somras att livet hadde en prövning åt h#n, nästan mer än h#n kan klara av.
Vi ska göra vårat bästa, men sen är det inte i våra händer. En sak har alla sagt att H#n kommer inte bli gammal.
H#N har även hamnat snett ekonomiskt, så vi tar oss an den biten också. Man förstår nog inte hur mycket man kan älska sin nästa förrän det händer något.

Jag hoppas att du har haft en fin söndag. Själv har jag tagit det lugnt för vi sover inte som vanligt när vi vet att h#n kan göra det oundvikliga och vi har ca 40 mil dit där personen bor. .. Fuchsian ....
silos
Mina varmaste tankar är med er! smiley_small_hug.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchsian @ 31-10-2010, 14:50) *
Nej, Stintan det tror jag inte på utan att det måste vara nån missuppfattning, för jag har enbart haft denna nick och Tottes matte, så därifrån kan jag inte tänka mig sånt.

bryr er inte om att jag drar upp denna tråd och jag ber om ursäkt om någon tar illa vid av att jag gör såhär, jag ska bara säkra informationen här ovan. så att F inte tar veck det!
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 21:13) *
Jag har en känsla av att du är ute och cyklar nu Fenja eller har du bevis så lägg fram dom öppet.

Stintan,

Jag måste säga helt ärligt att jag fattar inte alls vad Fenja babblar om. Har tänkt efter det då det kom upp i november, men kan inte hitta förklaring till det.
Jag vänder mig till dig för att du brukar hålla reda på saker och även att vi inte är bästis, så litar jag mest på dina ord än någon annans.
Jag bad Fenja lägga fram mina sk. manliga genitalier och att jag uppträtt som man, men hon bara babblar om och om samma sak ----- utan bevis.

det konstiga har hela tiden varit just detta att Fenja har inte skrivit vanliga inlägg till mig någonsin, utan när det hettar till, kommer hon som gubben ur lådan med sin "punghistoria" utan förklaring. Tänk på det du Stintan om du vet något om detta???

För mig är det manliga aspekten något som jag inte skulle ens tänka på (pgr. det som jag varit med om som barn) annars har jag inget mot män i allmänhet, men där går min gräns. ... Fuchsian .....
Gita
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 13:36) *
Vet inte ens om jag tycker att det är särskilt socialt att bara kunna "umgås" med andra på nätet men inte Irl.

Håller med dig här Stintan, tror till och med att det kan vara ganska skadligt, förminskande och torftigt att ha hela sitt sociala liv på nätet, en ganska ofta inskränkt , förljugen och inte särskilt snäll värld som jag tror t.o.m. kan förstärka en social fobi. Har man allvarliga sådana problem bör man nog istället söka hjälp att komma ut i verkligheten.
Nu gäller det nog inte dig Silos, du har ju så vitt jag kan förstå ett rikt liv utanför nätet, med barn, barnbarn, hundar och inte minst din underbara konst.

Silos ställer du ut någon gång eller kanske säljer via nätet? Jag skulle gärna äga något av dina verk.
Gita
Gita
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 16:48) *
På ett allmänt forum får alla som vill skriva i alla trådar. Vill du ha det på något annat sätt Solis föreslår jag att du och Fuchsian mailar eller chattar på msn med varandra. Det skulle bespara oss andra en massa ointressant drävel överallt i småprat.
Mvh
Fenja

Fenja, man kan hoppa förbi inlägg som man finner ointressanta, tycker faktiskt att du bara är dum, trist och elak nu. Och ren dumhet och elakhet tycker jag att man bör bemöta.
F.ö så tycker jag att den här träden är ganska intressant.
Gita
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 00:41) *
Stintan,

Jag måste säga helt ärligt att jag fattar inte alls vad Fenja babblar om. Har tänkt efter det då det kom upp i november, men kan inte hitta förklaring till det.
Jag vänder mig till dig för att du brukar hålla reda på saker och även att vi inte är bästis, så litar jag mest på dina ord än någon annans.
Jag bad Fenja lägga fram mina sk. manliga genitalier och att jag uppträtt som man, men hon bara babblar om och om samma sak ----- utan bevis.

det konstiga har hela tiden varit just detta att Fenja har inte skrivit vanliga inlägg till mig någonsin, utan när det hettar till, kommer hon som gubben ur lådan med sin "punghistoria" utan förklaring. Tänk på det du Stintan om du vet något om detta???

För mig är det manliga aspekten något som jag inte skulle ens tänka på (pgr. det som jag varit med om som barn) annars har jag inget mot män i allmänhet, men där går min gräns. ... Fuchsian .....

Sorry men jag kan inte uttala mig om vad Fenja tror och tänker. Det får stå för henne.
herkules
CITAT (Gita @ 21-01-2011, 05:51) *
/.../
Silos ställer du ut någon gång eller kanske säljer via nätet? Jag skulle gärna äga något av dina verk.
Gita

tummenupp.gif
jag med, jag har några favoriter så ska du sälja solis, säg till!
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2011, 08:21) *
Sorry men jag kan inte uttala mig om vad Fenja tror och tänker. Det får stå för henne.

OK, då. Det finns inga fler "pungar" än Fenjas, så lämnar vi nu denna sak. Du misstänkte ju själv, Stintan, att Fenja är ute och cyklar, så därför ville jag kolla med dig om du vet något om "bevis" till sitt "dasslådesnack" eller inte. Hon har ju knappt några normala inlägg heller att komma med.
Jag ska ignorera henne igen och hon ska inte gå med lögner. .... Fuchsian.....
silos
CITAT (Gita @ 21-01-2011, 05:51) *
Håller med dig här Stintan, tror till och med att det kan vara ganska skadligt, förminskande och torftigt att ha hela sitt sociala liv på nätet, en ganska ofta inskränkt , förljugen och inte särskilt snäll värld som jag tror t.o.m. kan förstärka en social fobi. Har man allvarliga sådana problem bör man nog istället söka hjälp att komma ut i verkligheten.
Nu gäller det nog inte dig Silos, du har ju så vitt jag kan förstå ett rikt liv utanför nätet, med barn, barnbarn, hundar och inte minst din underbara konst.

Gita

Det kommer att bli en utställning av mina dockor till hösten 2011....om Gud vill.

Skriv till mig och tala-skriv om vilka av mina verk är du intresserad av.Dockor säljer jag inte innan utställningen,men sedan och så klart under utställning kommer dockorna vara till salu.....
Roligt att du gillar mina verk!
Kram Kyllikki

P.s. Ja jag har ett rikt liv även IRL alldeles för rikt ibland biggrin.gif

CITAT (herkules @ 21-01-2011, 09:01) *
tummenupp.gif

Hör av dig till mig.Jag är glad att du gillar mina verk! biggrin.gif
Kram Kyllikki
fuchsian
Silos,

Går det för sig om jag skickar några bilder av mina dockor till en lämlig plogg till dig? Om jag nu klarar av det så kunde du få se mina "raringar".
Detta är endast en förfrågan, jag får inte ner dom till mitt album på Odla och har nu tappat lite av intresset att få min dator att jobba som jag vill.
Tänkte bara att kunna skicka dom som mail dit du kan se dem. ..... tummenupp.gif .. Fuchsian .....
Anma
CITAT (fuchsian @ 23-01-2011, 13:52) *
Silos,

Går det för sig om jag skickar några bilder av mina dockor till en lämlig plogg till dig? Om jag nu klarar av det så kunde du få se mina "raringar".
Detta är endast en förfrågan, jag får inte ner dom till mitt album på Odla och har nu tappat lite av intresset att få min dator att jobba som jag vill.
Tänkte bara att kunna skicka dom som mail dit du kan se dem. ..... tummenupp.gif .. Fuchsian .....

Om du minskar dina bilder i storlek ska du se att de hamnar i odla albumet.
fuchsian
CITAT (Anma @ 23-01-2011, 14:23) *
Om du minskar dina bilder i storlek ska du se att de hamnar i odla albumet.

Har gjort även dessa åtgärder, men lika väl får jag inte ner dom till "mitt album". Jag tror att det är nån skit i min bildbrogram, misstänker det.
Tömde min camera efter resan och brände dom på CD, men har dock kvar alla på min sida.

Gjorde en särskilt album med förminskade bilder som jag skulle ha i mitt album på nätet för dom som skulle vilja se på dom, några stycken, för att dra dom till forumsalbumet, men icke sa nicke och där står de och väntar på min tålamod eller hjälp....... crying.gif .... de kommer, skam som ger sig .....Fuchsian .....
*Stintan*
F. Gå in i "Mina album", "skapa ett album" och namnge det och fyll i de tomma fälten. När du gjort det så kommer en sida upp med det album du skapat och där går du in till höger och "välj åtgärd" och väljer "ladda upp bild/er" . Då kommer en ny sida upp där du kan skriva något. Scrolla ner lite och klicka på bläddraknappen och därifrån leta upp bilden i din bildmapp du har i din dator. Klicka på bilden och sen öppna. Sist klickar du på "ladda upp".
fuchsian
Tack Stintan, ska göra flera försök. Har märkt att jag har kommit halvvägs i detta med bilder, så nu tror jag på det att resten också kommer att lyckas..... tummenupp.gif
Ska sova lite och min dagsrytm är åt helskota, lika med tålamodet, men min mening är att bidra med mina bilder till alla som vill se på dom ----- sen jag har tålamod och ork. Kommer att ge en vink i forumet när de är klara.
.... Fuchsian....
Cacki
CITAT (fuchsian @ 23-01-2011, 16:12) *
Tack Stintan, ska göra flera försök. Har märkt att jag har kommit halvvägs i detta med bilder, så nu tror jag på det att resten också kommer att lyckas..... tummenupp.gif
Ska sova lite och min dagsrytm är åt helskota, lika med tålamodet, men min mening är att bidra med mina bilder till alla som vill se på dom ----- sen jag har tålamod och ork. Kommer att ge en vink i forumet när de är klara.
.... Fuchsian....

Jag håller verkligen tummarna för att du ska lyckas Fuchsian! Dels är jag nyfiken på att få se dina dockor, dessutom hoppas jag på att du ska slippa bli ifrågasatt "om du ens existerar" i o m detta. Jag vågar mej inte på att ens spekulera om det eftersom jag jag inte skulle må alls bra om det kommer fram att jag varit elak mot någon som sitter i den livssituationen som du säger dej göra. Då accepterar jag faktiskt hellre att någon bara driver med oss andra. Jag skullle absolut inte vilja göra mej skyldig till något sådant, hu så hemskt...
xlxl67
CITAT (herkules @ 21-01-2011, 09:01) *
tummenupp.gif

Jag är också intresserad! yes.gif
fuchsian
CITAT (xlxl67 @ 24-01-2011, 07:44) *
Jag är också intresserad! yes.gif

Tack till dig och Cacci,

Ni tror på mig och det vill jag också bevisa.
Jag har lätt att förlåta alla, så känn inte så, ska få ner några som ni kan se att jag existerar och vad har jag gjort.
Har ni sett!!!!! confused.gif jag har fått en ängel med mig, så jag jobbar på för fullt när jar orkar. Ängeln är från min dators album.
Jag ska göra mitt bästa och redan när det funkade med den ängeln, så borde jag få ner fler, följer Stintans anvisningaqr och det har gett resultat.
Ska in i mitt album och förminska en grupp bilder och sedan få ner dom till forums album. ..... smiley_small_hug.gif till alla som hjälper mig ...... Fuchsian .....
*Stintan*
Fin ängel! Du ser..du fixar det bara du läser hur du ska göra.
fuchsian
Tack, alla

Ta inte illa vid vad som har hänt. Min livssituation är precis så som jag har sagt och mer jobbigare att leva med den just nu, men det ljusnar i nån ände, kanske först för mig om terapin bara tar slut så att mitt huvud känns normalt ..... giggle.gif nu är den minst 3 storlekar för liten att allt ska få plats och sen sover jag hur som helst, när som helst.
Mardrömmarna är otäcka men de ska tonas bort när det hela är färdigt, lovade min terapeut. ... fear.gif , då föredrar jag hederliga spöken. .... naughty.gif

Vi är rätt osociala just nu när man orkar inte så mycket mer, men hann städa och tvätta upp innan detta blev värre med mig. Jag har avstått från klienter tills vidare, skriver lite i min bokmanus, lägger till och tar ifrån från de redan färdiga sidorna samt har ett nytt avsnitt på gång, men får se vad jag får fram i det, efterarbete till vårkanten blir det.
OK, det var lite om det hela. Blev lite illa berörd att Cacci känner så, gör inte det, jag dömer ingen.... tummenupp.gif .... Fuchsian ....
Cacki
Det är bra Fuchsian! Kämpa på så löser det sen nog till slut.
Vågar jag mej på ett litet råd?
Du verkar ju ha det jobbigt med allt som verkar hända på en gång. Din egen terapi, makens sjukdom osv osv. Har du tänkt på att du faktiskt behöver ta en paus från allt elände lite då och då? En paus då du absolut inte släpper fram några mörka tankar alls. Tror du inte att Odla vore en bra plats, där du enbart håller dej till "kultrådarna"? Undvik att gå in i trådar som berör dej för mycket eller ligger för nära din egen livssituation? Man måste unna sej att få skratta och bara vara glad ibland, hur besvärligt livet än ser ut.
Ibland kan det faktiskt vara bättre att låta bli att alltid sätta ord på allt man känner, vad än expertisen säger. Du har ju redan din ventil hos din terapeut som väl är, här får du ju ändå bara mothugg. Det kan liksom bli "lite för mycket Fuchsian" för att man alltid ska orka bemöta dej på ett respektfullt sätt. Du ska se att om du skriver lite mindre om din jobbiga livssituation så kommer du att få desto mer empati de få gånger du lättar ditt hjärta för oss andra. Jag tror faktiskt att alla skulle må bra av det i längden.
fuchsian
Hej Cacki,

Du har så rätt i dina synpunkter, samma råd får jag från min terapeut att ägna mig åt något helt annat under de stunder jag får över.
Jag har alltid varit den som är stark, men det finns en svag sida hos hos mig som tar åt sig, som lipar och annat.
Jag trivs inte med när det blir för mycket "Fuchsian" och negativa åsikter, just detta är ju min svaghet, jag har för vana att gå till försvarsställning och rättfärdiga mig.
Allt dettaq ska jag släppa, endast det som är viktigt IRL eller om det har blivit ett missförstånd som ska rättas till, eller be om ursäkt.

Under min livstid har vi varit flera gånger med en fot i graven ibland, men har fått reda ut det tillsammans.
Sen har mitt mediala sida ställt till massa elände innan det blev fullt accepterad och maken var den som sökte den hjälpen för mig.
Under åren har detta "arbete" gett mig en bredd av livet som man kanske inte tänker på i andra fall. Jag har betalat min utbildning själv, men tar inte betalt av mina tjänster, mer än om det blir en resa. Det ger mig mycket ----- likaså mina målningar har nu börjat ta en annan stil som jag inte har vågat innan.

Sen barnsben sover jag mycket oroligt, likaså är det nu svårt, men det är inget som hindrar mig att slumra till när det behövs. Visst har jag haft ett jobbigt barndom, men det finns dom som inte överlever sitt.
I nuläge kan vi inte göra mer för min make än vänta en liten period och ta nya prover och jag håller koll på honom att han inte bli deppig.
Goda skratt är ju så himla bra medicin, så vi har hyrt filmer för att fördriva tiden med det.
Vi är inte än säkra på vart vi ska resa innan hans prover och sen börjar ju vårkultivering i trädgården.

Jag har tagit kontakt med min dockväninna för att börja pyssla i min atelje. Det behöver inte bli stordåd, men att man får träffa den personen som är nog den enda som inte be om hjälp med allehanda krämpor och är lyhörd och behaglig person. Vi ska ta en spa-dag sen när hon hinner.

Jag kommer att följa lite bredvid i forumet men det blir väder och vind och om jag får PM som jag svarar på och det är enbart den roliga biten i det hela. Jag lämnar bort mitt eget för det tjänar inget just nu och jag vill inte bli en "stackars jag-tråd", det finns så många andra som behöver den ventilen.
Dock under sensommaren och höstens gång har jag fått flera forumsvänner och jag låter tiden visa vart det leder till.
Nog om detta, men tack för omtanken, den är som ett jätteplåster........ giggle.gif den ska jag nog klista upp så att den värmer ........ tummenupp.gif ...... Fuchsian ......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon