|
Det är bara att bojkotta boken om kungen,skandalförfattare nej, när det finns så många intressanta författare,lämna kungens privat liv i fred..
Aqvakul
03-11-2010, 19:34
Gäller inte tryckfriheten kungahuset?
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 19:34)  Gäller inte tryckfriheten kungahuset? Boken bygger bara på rykten den tillför väl inget av intellektuellt intresse.
*Stintan*
03-11-2010, 19:45
Vad menar du Vippan?
CITAT (*Stintan* @ 03-11-2010, 19:45)  Vad menar du Vippan? Vad jag menar Stinta att journalistiken har sjunkigt väldigt lågt att presentera snaskiga historier att tjäna pengar på,och i detta fall rör det sig om åtsilliga summor pengar.
*Stintan*
03-11-2010, 19:53
Har du läst den? Man kanske kan ha den som dasslektyr
CITAT (*Stintan* @ 03-11-2010, 19:53)  Har du läst den? Man kanske kan ha den som dasslektyr  Nej har inte läst den, avstår sån smutskastning av våran kung.
Aqvakul
03-11-2010, 19:57
CITAT (Vippan @ 03-11-2010, 19:44)  Boken bygger bara på rykten den tillför väl inget av intellektuellt intresse. Förläggaren påstår motsatsen!
Gossen Ruda
03-11-2010, 20:00
Det är väl ingen som erkänner att man vill kränga en massa skit.
herkules
03-11-2010, 20:04
jag har beställt den!
Aqvakul
03-11-2010, 20:11
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2010, 20:00)  Det är väl ingen som erkänner att man vill kränga en massa skit. Men hur kan man avfärda något man inte ens läst?
Det är bara nyttigt med en modern bok i tiden även om vårat kungahus. De har levt lite för länge i en skyddad verkstad.
Herkules: Var har du beställt den o till vilket pris?
Aqvakul
03-11-2010, 20:19
Gossen Ruda
03-11-2010, 20:19
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 20:11)  Men hur kan man avfärda något man inte ens läst? Det är lite svårt speciellt som jag inte tänker läsa den. Jag bara kommenterade din kommentar om att förläggaren hävdade att det inte bara var rykten och menade att OM det bara är rykten så står han givetvis inte och erkänner det.
Aqvakul
03-11-2010, 20:26
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2010, 20:19)  Det är lite svårt speciellt som jag inte tänker läsa den. Jag bara kommenterade din kommentar om att förläggaren hävdade att det inte bara var rykten och menade att OM det bara är rykten så står han givetvis inte och erkänner det.
herkules
03-11-2010, 20:33
CITAT (xlxl67 @ 03-11-2010, 20:12)  Det är bara nyttigt med en modern bok i tiden även om vårat kungahus. De har levt lite för länge i en skyddad verkstad.
Herkules: Var har du beställt den o till vilket pris? adlibris 192 kr, det ska bli spännande att läsa den fast jag tror inte att de kommer med något sensationellt iofs, samma gamla porrklubbar liksom
En bok om V-Gustavs liv hade säkert varit smaskigare. Har kungen haft något fuffens för sig så kan det knappast ha undgått Silvia. Dom verkar ju trots allt ha ett bra äktenskap. Men är man ute efter att tjäna pengar på att misskreditera kungen så kanske man lyckas. Smaskiga historier lockar säkert sin publik.
Solstorm
03-11-2010, 20:39
Att det bara är lösa rykten i boken tror jag inte för ett ögonblick. De har nog rätt bra på fötterna innan de vågar skriva annars så blir de väl stämda så det ryker om det.
*Stintan*
03-11-2010, 21:37
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2010, 20:11)  Men hur kan man avfärda något man inte ens läst? Ja det var lite det jag undrade också. Varför ska just kungahuset hanteras med silkesvantar förresten.
Anki på Öland
03-11-2010, 21:42
Jisses, alla hans ungdomseskapader har väl redan avhandlats i Aftonbladet, Expressen och Hänt i veckan redan på den tiden då det begav sig..... Det är väl inga nyheter!
Inte för att jag är rojalist för fem öre ... men nog är jag tveksam till sanningshalten i boken ... uppgiftslämnaren verkar ju vara storgangster och Camilla Henemark ... tja ... hon har ju varit riktigt långt nere i knarkträsket ... hon säger ju också att hon vill läsa boken och sedan se om hon "går vidare"
Iaf så har författaren nått sitt syfte ... publiciteten är enorm ... både inom- och utomlands = pengar i massor kommer att trilla in. Sedan återstår att se om det blir stämningar och skadestånd.
Om jag kommer att köpa boken = Nej.
Piccante
03-11-2010, 21:51
CITAT (Vippan @ 03-11-2010, 19:44)  Boken bygger bara på rykten den tillför väl inget av intellektuellt intresse. och när började kungahuset vara intellektuellt stimulerande då???? Kungahuset lever på att fläka ut sitt privatliv i Se&Hör, Hänt i veckan etc för att upprätthålla sin status som överhuvuden och symboler för riket för de har ingen verkställande makt längre. Gör mig inget om någon skriver en kritisk granskning för ovanlighetens skull istället för att diskutera deras val av tiaror, färg på aftonklänningar och vilka utlandsresor de gör.
CITAT (Markus_H @ 03-11-2010, 21:51)  och när började kungahuset vara intellektuellt stimulerande då????
Kungahuset lever på att fläka ut sitt privatliv i Se&Hör, Hänt i veckan etc för att upprätthålla sin status som överhuvuden och symboler för riket för de har ingen verkställande makt längre. Gör mig inget om någon skriver en kritisk granskning för ovanlighetens skull istället för att diskutera deras val av tiaror, färg på aftonklänningar och vilka utlandsresor de gör. Se&HÖR och dylika tidningar är skvallerjournalistik på högsta nivå och exploateringen av offentliga personers privatliv är horribelt.
CITAT (Vippan @ 03-11-2010, 22:08)  Se&HÖR och dylika tidningar är skvallerjournalistik på högsta nivå och exploateringen av offentliga personers privatliv är horribelt. Där håller jag med ... har familjemedlemmar som tillhör "offentliga" ... man häpnar vad som hittas på och skrivs i skvallerblaskorna. Det gäller att ha starkt psyke för att inte bryta ihop av allt skitsnack.
herkules
03-11-2010, 22:12
CITAT (netha @ 03-11-2010, 21:47)  Inte för att jag är rojalist för fem öre ... men nog är jag tveksam till sanningshalten i boken ... uppgiftslämnaren verkar ju vara storgangster och Camilla Henemark ... tja ... hon har ju varit riktigt långt nere i knarkträsket ... hon säger ju också att hon vill läsa boken och sedan se om hon "går vidare" /.../ min fetning - vad har camilla henemarks drogproblem med det hela att göra?
CITAT (herkules @ 03-11-2010, 22:12)  min fetning - vad har camilla henemarks drogproblem med det hela att göra? Visst har det med det hela att göra ... lever man i ruset så kanske inte hjärnan är så spec "vaken" och man berättar ett o annat ... kanske också "hjärnspöken" ... man ser "filmsekvenser" av händelser ... som eg är av droger uppkomna.
Kolla Ekdal på fyran där kommer en debatt om boken 22.40 i kväll.
Aqvakul
03-11-2010, 22:20
CITAT (Markus_H @ 03-11-2010, 21:51)  och när började kungahuset vara intellektuellt stimulerande då????
Kungahuset lever på att fläka ut sitt privatliv i Se&Hör, Hänt i veckan etc för att upprätthålla sin status som överhuvuden och symboler för riket för de har ingen verkställande makt längre. Gör mig inget om någon skriver en kritisk granskning för ovanlighetens skull istället för att diskutera deras val av tiaror, färg på aftonklänningar och vilka utlandsresor de gör.
Gossen Ruda
03-11-2010, 22:26
Kungahuset lever på sitt apanage, knappast på vad svallerpressen skriver. Helst skulle de nog vilja slippa alla paparazzier och andra snokare och kunna få ha lite privatliv. Jag avundas dem inte.
Aqvakul
03-11-2010, 22:27
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2010, 22:26)  Kungahuset lever på sitt apanage, knappast på vad svallerpressen skriver. Helst skulle de nog vilja slippa alla paparazzier och andra snokare och kunna få ha lite privatliv. Jag avundas dem inte. Inte jag heller, men det är knappast synd om dem..
herkules
03-11-2010, 22:34
CITAT (netha @ 03-11-2010, 22:19)  Visst har det med det hela att göra ... lever man i ruset så kanske inte hjärnan är så spec "vaken" och man berättar ett o annat ... kanske också "hjärnspöken" ... man ser "filmsekvenser" av händelser ... som eg är av droger uppkomna. så du menar att någon som haft drogproblem inte är trovärdig? kanske ska lägga till att jag frågar för att jag är intresserad av hur du tänker.
Gunilla T
03-11-2010, 22:35
CITAT (Vippan @ 03-11-2010, 22:20)  Kolla Ekdal på fyran där kommer en debatt om boken 22.40 i kväll. Inte intresserad...
[quote name='Gunilla T' date='03-11-2010, 22:35' post='1319536'] Inte intresserad... [/quo
valfritt
CITAT (herkules @ 03-11-2010, 22:34)  så du menar att någon som haft drogproblem inte är trovärdig? Inte någon som HAFT men kanske om hon HADE då hon enl gangstern berättade diverse historier. Hon säger ju själv idag att hon vill läsa boken och därefter se om hon ev går vidare = tror jag betyder att hon kommer att neka till att ha sagt det som skriv
Solstorm
04-11-2010, 06:21
CITAT (Vippan @ 03-11-2010, 22:08)  Se&HÖR och dylika tidningar är skvallerjournalistik på högsta nivå och exploateringen av offentliga personers privatliv är horribelt. Utan skvaller och tidningsskriverier om kungahuset så skulle människor inte veta så mycket om dem och de skulle bli mer anonyma och mindre populära. Utan tidningsskvallret så skulle antagligen kungahuset sitta mer löst än det gör nu. Jag skulle gärna se att man slapp läsa om dem i tidningarna.
Tycker inte att man skall skriva om folks privatliv gällande eventuella utsvävningar. Där går gränsen tycker jag. Sen man må man vara hög politiker företagsledare spelar ingen roll.
De flesta av hos har säkert gjort saker som är inom lagens råmärke. Men som man knappast vill se i bokform. Någonstans måste man dra gränsen om vad som är lämpligt att skriva om.
Anki på Öland
04-11-2010, 09:02
Sen kan jag inte förstå hur någon kan vara minsta intresserad av att läsa om det! Men så förstår jag inte heller hur folk kan köpa skvallertidningar över huvud taget......... finns det något mindre intressant än vad kändisar gjort eller inte gjort???
caprifol
04-11-2010, 09:09
CITAT (Anki på Öland @ 04-11-2010, 09:02)  Sen kan jag inte förstå hur någon kan vara minsta intresserad av att läsa om det! Men så förstår jag inte heller hur folk kan köpa skvallertidningar över huvud taget......... finns det något mindre intressant än vad kändisar gjort eller inte gjort??? Håller med till 100 procent - men dessa tidningar säljer! Och säljer tydligen rätt bra. Och - hur många gånger startar inte trådar på detta forum med just en länk till kvällspressen...?
ninnisky
04-11-2010, 09:11
CITAT (Anki på Öland @ 04-11-2010, 09:02)  Sen kan jag inte förstå hur någon kan vara minsta intresserad av att läsa om det! Men så förstår jag inte heller hur folk kan köpa skvallertidningar över huvud taget......... finns det något mindre intressant än vad kändisar gjort eller inte gjort???
herkules
04-11-2010, 09:15
CITAT (Anki på Öland @ 04-11-2010, 09:02)  Sen kan jag inte förstå hur någon kan vara minsta intresserad av att läsa om det! Men så förstår jag inte heller hur folk kan köpa skvallertidningar över huvud taget......... finns det något mindre intressant än vad kändisar gjort eller inte gjort??? jag tror att människor överlag är intresserade av att veta vad som görs med deras skattepengar, kungen och kungahuset är inte vilka kändisar som helst. vill man inte bli granskad så är det bara att abdikera
En av källorna i boken var den grovt kriminella Mille Markovic hur trovärdig verkar han på en skala, hur pinsam var inte han i Ekdal i går kväll
herkules
04-11-2010, 09:30
CITAT (Vippan @ 04-11-2010, 09:28)  En av källorna i boken var den grovt kriminella Mille Markovic hur trovärdig verkar han på en skala, hur pinsam var inte han i Ekdal i går kväll varför skulle inte han kunna vara lika trovärdig som kungen, ajje och noppe?
*Stintan*
04-11-2010, 09:39
CITAT (Anki på Öland @ 04-11-2010, 09:02)  Sen kan jag inte förstå hur någon kan vara minsta intresserad av att läsa om det! Men så förstår jag inte heller hur folk kan köpa skvallertidningar över huvud taget......... finns det något mindre intressant än vad kändisar gjort eller inte gjort???
Anki på Öland
04-11-2010, 09:50
CITAT (herkules @ 04-11-2010, 09:15)  jag tror att människor överlag är intresserade av att veta vad som görs med deras skattepengar.................. Tror jag absolut inte, dom vill bara gotta sig i andras smaskiga göranden och låtanden! Och vad spelar det dig för roll vad han gör av med pengarna på?? Gör han inte av med dom kommer han ju knappast att komma och lämna tillbaka din del.......
Solstorm
04-11-2010, 09:53
CITAT (herkules @ 04-11-2010, 09:15)  jag tror att människor överlag är intresserade av att veta vad som görs med deras skattepengar, kungen och kungahuset är inte vilka kändisar som helst. vill man inte bli granskad så är det bara att abdikera  Håller med helt och fullt. De är ju absolut offentliga personer som lever vansinnigt flott för skattepengarna utan att behöva redovisa allt. Kungen är väl till och med straffriförklarad. Han kan väl göra precis som han vill, han kommer aldrig att få böter eller fängelse ändå. Han borde granskas extra noga av våra journalister tycker jag.
Även om man är en offentlig person och lever flott så måste man ta hänsyn till den personliga integriteten. Tänk tanken att Sylvia älskade att bli filmad när hon bli tagen bakifrån och samtidigt suger på en lös penis. Om detta skulle vara sant så tycker jag iaf att filmen inte skulle visas på TV eller ges ut i bokform!
herkules
04-11-2010, 10:41
CITAT (Anki på Öland @ 04-11-2010, 09:50)  Tror jag absolut inte, dom vill bara gotta sig i andras smaskiga göranden och låtanden! Och vad spelar det dig för roll vad han gör av med pengarna på?? Gör han inte av med dom kommer han ju knappast att komma och lämna tillbaka din del....... vad som spelar mig roll har du ingen aning om. CITAT (Carl @ 04-11-2010, 10:28)  Även om man är en offentlig person och lever flott så måste man ta hänsyn till den personliga integriteten. Tänk tanken att Sylvia älskade att bli filmad när hon bli tagen bakifrån och samtidigt suger på en lös penis. Om detta skulle vara sant så tycker jag iaf att filmen inte skulle visas på TV eller ges ut i bokform! det tycker inte jag heller. men om kungen är ute och roar sig på svartklubb för skattepengar så ska det absolut skrivas om.
Solstorm
04-11-2010, 11:00
CITAT (Carl @ 04-11-2010, 10:28)  Även om man är en offentlig person och lever flott så måste man ta hänsyn till den personliga integriteten. Tänk tanken att Sylvia älskade att bli filmad när hon bli tagen bakifrån och samtidigt suger på en lös penis. Om detta skulle vara sant så tycker jag iaf att filmen inte skulle visas på TV eller ges ut i bokform!  Om det är det hon gillar så vore det ju lämpligt att hon pysslar med det hemma i egna hemmet. Skulle hon vara dum nog att göra det på porrkklubb eller visa upp sig någon annan stans så får hon skylla sig själv.
malcolm
04-11-2010, 11:44
Jag kommer inte att läsa den "Motvillige monarken", sedan får innehållet vara sant eller ej, bryr mig inte.
AndersKbg
04-11-2010, 13:08
Jag förstår inte syftet med boken. Tre "seriösa" journalister gör en "Se & Hör" i bokform för att....vadå?
Herre gud, karln är kung, låt honom göra vad han vill. Självklart har han fördelar som inte gemene man har, so what? Det blir ett väldigt liv för att de gör si eller så, prinsen dejtar modeller och Madde röker. Noterat.
Skulle jag vara kung så skulle de nog fan få att skriva om, den saken är klar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|