Full version: Hur är du konstig?
Sidor: 1, 2, 3
Whiskuchi
CITAT (Carl @ 23-11-2010, 11:15) *
Gick en kurs i Farliga kemikalier. Kom just ihåg att kursledaren starkt påpekade att såpa inte var bra alls. Kommer detta pga att själv trodde tvärt om

http://www.mico.se/pdf/produktdatablad/Gronsapa_5-L.pdf

Se skydds föreskrifter

http://www.swetex.se/images/stories/grumme....0-490455sv.pdf
netha
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-11-2010, 12:29) *
I såpa finns det kolofonium som många är allergiska emot. Jag är det och skall inte använda såpa enl. läkaren.

Gul såpa innehåller inte kolofonium.
Chamomille
Jag äter mat.
Jag sover nån gång per dygn.
Jag tvättar håret med schampo.
Jag tittar på CSI.
Jag har en Ådi.
Jag tycker inte om rådjur, förutom i munnen.

Jaa, jag känner mig skitkonstig.
batski
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-11-2010, 12:29) *
I såpa finns det kolofonium som många är allergiska emot. Jag är det och skall inte använda såpa enl. läkaren.

Oj, bra att veta.
*Stintan*
CITAT (Chamomille @ 23-11-2010, 13:24) *
Jag äter mat.
Jag sover nån gång per dygn.
Jag tvättar håret med schampo.
Jag tittar på CSI.
Jag har en Ådi.
Jag tycker inte om rådjur, förutom i munnen.

Jaa, jag känner mig skitkonstig.

Ibland stämmer magkänslan giggle.gif
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 23-11-2010, 13:46) *
Ibland stämmer magkänslan giggle.gif

Japp. giggle.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men kan ni tala om för mig vad är en "Ådi"????
Margith
Nu känner inte jag Chamomille, så riktigt hur hon tänker vet jag ju inte, men jag har en Ådi också. Den står i garaget smile.gif
Chamomille
CITAT (Margith @ 23-11-2010, 14:18) *
Nu känner inte jag Chamomille, så riktigt hur hon tänker vet jag ju inte, men jag har en Ådi också. Den står i garaget smile.gif

smile.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-11-2010, 14:13) *
Men kan ni tala om för mig vad är en "Ådi"????

En bil. Audi.
Farbror Blå
Guu va konstiga alla e..

Själv är jag ju heelt normal, fast..

gillar böcker, läser deckare å fantasy ( på engelska förstås, de flesta läsvärda böcker är inte svenska..)

samlar på Ekeby/gefle-gods och har massor av fat, tekannor , skålar, assietter..

ogillar krogen

gillar skogen

dricker inte alkohol alls

röker inte

snusar bara när jag sover

tycker att lyckans land är England

påtar hellre i trädgården än åker till Mallorca

är vitare om magen än nån annan

så JAG är helt normal, jag !!
malcolm
CITAT (Farbror Blå @ 24-11-2010, 10:16) *
[b]Guu va konstiga alla e..
snusar bara när jag sover

Ingen som skall väcka dig till varje pris då...? naughty.gif

Jag är "konstig" så tillvida att jag älskar att bada utomhus, ett år inledde jag badsäsongen redan den 8:e maj och avslutade inte förrän den 9:e oktober men får erkänna att det var kallt i vattnet. crying.gif
Gita
CITAT (batski @ 22-11-2010, 19:46) *
Kom att tänka på en liten grej som kanske uppfattas som lite (med betoning på lite) konstigt. Jag använder inte tvål nuförtiden. Har fyllt mina tvålpumpar med gulsåpa blandad med lite vatten. Tycker det funkar bra tongue.gif

Preci som min svärfar, han använde dessutom såpa till håret också. Efter ett tag hade han inte särskilt mycket hår kvar!
Gita
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 24-11-2010, 12:48) *
Jag är "konstig" så tillvida att jag älskar att bada utomhus, ett år inledde jag badsäsongen redan den 8:e maj och avslutade inte förrän den 9:e oktober men får erkänna att det var kallt i vattnet. crying.gif

Här har du en till som badar i nästan alla väder.. kompiskram.gif
sommarhumla
Ja milda makter vad konstiga vi är....helt enkelt normala. Härligt!!
Jag gillar vampyrböcker och startrek och då föredrar jag startrek voyager. Äälskar sci-fi-mässor (ska på en i Älvsjö nu på lördag).
Någon skrev om kokt tunga...himmel och plättar det var länge sen och gott är det, ja jag äter även ägg wink.gif
När jag äter stekt strömming med potatismos bara måste jag ha ketchup till.
Jag har ett bautastort gosedjur i form av en gorilla. Han fyller en hel fåtölj.
Tycker daggmaskar är häftiga.
På våren är jag alltid sist på jobbet med att överge varma skor och strumpor..vem vet, det kan komma ett bakslag...i juni!!! Eller...?
På vintern tar det lång tid innan jag inser att jag kanske bör pälsa på mig lite mer..vet inte om det är någon form av protest...

malcolm
CITAT (Aqvakul @ 24-11-2010, 16:49) *
Här har du en till som badar i nästan alla väder.. kompiskram.gif

Vid oktoberbadet kom det dessutom en rejäl hagelskur men bada skulle vi, går ju inte att åka ut på paddeltur utan det obligatoriska doppet.
malcolm
När SAAB nästan går i KK och ingen vill köpa deras bilar DÅ blir jag SAAB-fantast. duh.gif
Katie
Konstig? JAG? confused.gif
Kan jag inte tänka mig. giggle.gif

Går inte alla omkring i långkalsonger med Y-front och hål i grenen?

Det finns väl ingen kvinna som alltid går i rena kläder och full make up när de handlar?

Alla älskar väl snö och att åka pulka & göra snöänglar?

Byter alla om, som varit i lagårn och ramlat pladask i i koskit, innan de åker till ICA?

Det är väl inte bara jag som hellre sitter ute hos fåren och läser en bok & dricker te än festar på krogen?

Jag har inga som helst problem att slakta och äta mina får & fjäderfän.

Kryper inte alla runt på alla fyra i hönsgårdar och voljärer på jakt efter vackra fjädrar att göra smycken av?

Det kan väl inte vara onormalt att läsa sin favoritbok 50/11 gånger trots att man skulle kunna citera den utantill i sömnen?

Vill inte alla bara vara för sig själv ibland och inte träffa en endaste människa på en vecka?

Det är väl inte konstigt att ibland hellre vilja vara med sina djur än människor?

Varför är man konstig när man sysslar med vallning istället för agility och lydnad?
Är det konstigt att inte använda godis som belöning till sin hund?

Inte är det väl konstigt att ha en höna lös inne under en hel vinter? Det är inte många som får sitt frukostägg direktlevererat i köket!

Inte är det väl konstigare att föda upp fjäderfän än hundar? Eller att ställa ut dem?

Är det konstigt att ha ögonfobi?

Många tycker jag är konstig för att jag inte alltid hör när de pratar med mig eller att jag alltid tittar på deras mun när de pratar.
När de sen får höra varför så skriker de istället.?. blink.gif Är det normalt?
Tydligen så är jag konstig för att jag har dåligt minne och dessutom inte minns nåt från min barndom. Det jag vet om från när jag var liten är sådant familj och vänner berättat.

Måste man vara konstig för att man inte är som alla andra?

Näpp!!! Jag är helt normal. Lite skavanker här och där bara men annars, Helt Normal! giggle.gif
Whiskuchi
Jag har betalat 5500 resp 6500 kr för mina katter (när man kan få en alldeles gratis bondkatt, tänka sig va!). Och så använder jag tygbindor, vilket uppenbarligen inte bara är konstigt utan även äckligt enligt vissa i tvättråds-tråden. ^_^
Gita
CITAT (Whiskuchi @ 28-11-2010, 19:38) *
Jag har betalat 5500 resp 6500 kr för mina katter (när man kan få en alldeles gratis bondkatt, tänka sig va!). Och så använder jag tygbindor, vilket uppenbarligen inte bara är konstigt utan även äckligt enligt vissa i tvättråds-tråden. ^_^

Betr, katterna är det väl inte konstigt, de flesta raskatter kostr väl mer än så. Men tygbindor "urrrk", kan inte tänka mig bindor över huvudtaget, det var tamponger som gällde när det begav sig.
Gita

CITAT (Katie @ 26-11-2010, 15:59) *
Byter alla om, som varit i lagårn och ramlat pladask i i koskit, innan de åker till ICA?

Hoppas att du skojar, annars är du riktigt äcklig och direkt respektlös mot butikspersonal såväl som mot andra kunder. Mat och koskit går helt enkelt inte ihop
Men du skojar väl?
Gita
Katie
CITAT (Gita @ 28-11-2010, 20:08) *
Hoppas att du skojar, annars är du riktigt äcklig och direkt respektlös mot butikspersonal såväl som mot andra kunder. Mat och koskit går helt enkelt inte ihop
Men du skojar väl?
Gita

Jag hade inte på mig overallen, stövlarna och kepsen, Nej.

De låg i bagagen på bilen (hade inte fått satt mig i den annars flirting.gif ).
Gick in barfota med T-shirt och shorts (det var sommar). Lukten däremot satt det ju kvar en del av men inte mer än när man normalt varit i lagårn. Om någon gick riktigt nära mig kunde de känna det.

Att gå in med kläder som är fulla med dynga håller jag med dig om, äräckligt.
Som jag såg ut med lagårdskläderna På hade jag aldrig gått in i en affär!
Skulle flytta kvigor från en box till en annan. Det var ett riktigt slitgöra. Inte ville de flytta på sig hur mycket jag än putte på. Helt plötsligt höll jag på att tappa balansen och högg tag i det som var närmast. Det var en kvigsvans!
Då gick fanskapet framåt blink.gif varpå jag åkte med framåt och landade med ett magplask, rätt i skiten. rotfl.gif

Det var bara att krångla sig ur kläderna och spola av sig så gott det gick. Lukten däremot måste bort nästan med hjälp av rotborste. giggle.gif
Upptäckte dock, när jag kom hem, att jag fått koskit i ena örat. Det var ett under att det fanns skinn kvar på örat när jag skrubbat färdigt i duschen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon