Full version: Hur är du konstig?
Sidor: 1, 2, 3
Myosotis
Klart du får kompiskram.gif

CITAT (Meriona @ 20-11-2010, 18:34) *
jag har ett par hundra kramdjur (några av dem har en egen säng) smile.gif Får jag ta med mig några av dem och mysa med er i bunkern, Myo och Flaxss? w00t.gif

CITAT (batski @ 20-11-2010, 18:37) *
Jag tyckte det var ganska scary, men även lite spännande faktiskt.

Är fortfarande sur för att jag missade jordbävningen häromåret bara för att jag körde bil just då wacko.gif
Eva-Helene
CITAT (Myosotis @ 20-11-2010, 18:40) *
Är fortfarande sur för att jag missade jordbävningen häromåret bara för att jag körde bil just då wacko.gif

Får jag hänga på? shy.gif Jag kan ta med några larver yes.gif stickade förståss
Meriona
CITAT (Eva-Helene @ 20-11-2010, 18:44) *
Får jag hänga på? shy.gif Jag kan ta med några larver yes.gif stickade förståss

kompiskram.gif Jag har nog inte nån larv, men en två meter lång orm! smile.gif

Undrar hur många vi får plats?
Huggorm
CITAT (flaxss @ 20-11-2010, 17:23) *
låter en orkan bättre då ?

Jag skulle vilja se en tornado i verkligheten, en sådan som brukar hemsöka prärien i USA. Skulle tro att det vore en verkligt häftig upplevelse.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 20-11-2010, 19:32) *
Jag skulle vilja se en tornado i verkligheten, en sådan som brukar hemsöka prärien i USA. Skulle tro att det vore en verkligt häftig upplevelse.

Jo det hade nog varit både läskigt men fascinerande. Såg du serien Storncatchers när den gick? Den var jättebra! smile.gif
Chamomille

Vet inte vad jag ska säga. Det kanske är kul med en jordbävning i Sverige, men defenitivt inte i Thailand kan jag säga crying.gif no.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 20-11-2010, 19:33) *
Jo det hade nog varit både läskigt men fascinerande. Såg du serien Storncatchers när den gick? Den var jättebra! smile.gif

Nej, missade den tyvärr. Såg bara en massa reklam för den, men aldrig själva programmet
Meriona
Synd Huggorm, man fick se mycket otroliga skådespel. Och tänk att folk jobbar med sånt, de tjänar pengar på att forska om detta. Drömmen för pojkar som dig. smile.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 20-11-2010, 19:43) *
Synd Huggorm, man fick se mycket otroliga skådespel. Och tänk att folk jobbar med sånt, de tjänar pengar på att forska om detta. Drömmen för pojkar som dig. smile.gif

Egentligen inte någon dröm för mig, nog skulle jag vilja uppleva en tornado men mer än så är det inte. Men det skulle kanske vara ett bra jobb för Flaxss smile.gif
silos
NU vet jag på vilket sätt jag är konstig!
Det är för att jag hänger här på Odla-Småprat fastän uppenbarligen är jag inte särskillt välkommen eller mina skriverier inte är intressanta!
xlxl67
Jodå jag läser din blogg regelbundet. Den enda jag läser. smile.gif
silos
CITAT (xlxl67 @ 20-11-2010, 20:40) *
Jodå jag läser din blogg regelbundet. Den enda jag läser. smile.gif

Åååå så glad jag nu blev! biggrin.gif

Idag hämtade jag upp alla mina tavlor från källarförrådet och jag skall fotografera dessa och visa några på min blogg.
blomkronan
CITAT (silos @ 20-11-2010, 20:29) *
NU vet jag på vilket sätt jag är konstig!
Det är för att jag hänger här på Odla-Småprat fastän uppenbarligen är jag inte särskillt välkommen eller mina skriverier inte är intressanta!

Var har du fått det ifrån.... det finns flera som läser.... än dom som skriver!
Va då... inte välkommen! du är välkommen l lika mycket som alla andra smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (blomkronan @ 20-11-2010, 22:20) *
Var har du fått det ifrån.... det finns flera som läser.... än dom som skriver!
Va då... inte välkommen! du är välkommen l lika mycket som alla andra smiley_small_hug.gif

Och nu blev jag verkligen glad! biggrin.gif Tack goadig för dina ord här,de värmde mycket! smiley_small_hug.gif
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 20-11-2010, 09:44) *
Människor som inte är lite "konstiga" är ganska ointressanta... Älskar "konstiga" människor, särskilt de som är hyfsat medvetna och öppna med sina "konstigheter"...

Jag bara älskar när du säger att "människor som inte är lite konstiga", finns det såna? Som inte är konstiga alltså?

Jag tror vi är lite konstiga allihop...............och det ska vi nog vara tummenupp.gif
zaaritha
batski:
Så det finns flera underliga, som jag!?
Irene_L
Jag konstig.....kanske eller kanske inte! Det är kanske konstigt att snöa in på något nytt, att fastna i det som jag gör! Som nu när jag hittat det här med att göra trådkonst! Då googlar jag och skissar och funderar och pratar bara om det här hemma...sen planerar jag nya figurer även när jag ska sova giggle.gif
Men jag är gärna "konstig" för kul är det! yahoo.gif
batski
CITAT (zaaritha @ 21-11-2010, 02:16) *
batski:
Så det finns flera underliga, som jag!?

Yup! tongue.gif
titti49zon6
Konstig är jag kanske eftersom jag samlar på tyger, garner, tråd, broderimönster, pärlor, knappar, änglar, tomtar, ja allt som kan vara bra att ha för att skapa olika saker:naughty: . Eller så är jag helt normal och dom som tycker att jag är konstig är onormala devil.gif
Eva-Helene
CITAT (titti49zon6 @ 21-11-2010, 14:52) *
Konstig är jag kanske eftersom jag samlar på tyger, garner, tråd, broderimönster, pärlor, knappar, änglar, tomtar, ja allt som kan vara bra att ha för att skapa olika saker:naughty: . Eller så är jag helt normal och dom som tycker att jag är konstig är onormala devil.gif

Där är vi lika! Det finns inte en tygbit som är för liten...typ. Eller hur? flirting.gif Problemet är bara att få plats med alla lådor och pärmar...guben har bra-att-ha-grejer han med wacko.gif blink.gif
Alexander-VG-zon3

jag är med sur att jag inte hälsade på familjen då, tydligen enligt andra kändes det även hit upp, men jag sov så gott.

CITAT (batski @ 20-11-2010, 18:37) *
Nejdå, inte alls tongue.gif

har du köpt din mjukis råtta på IKEA's barnavdelning ? för det har jag. whist.gif

CITAT (Myosotis @ 20-11-2010, 18:31) *
Jag kan sitta och titta på en orkan med dig, det skulle vara häftigt att sitta i en betongbunker eller liknande i skogen och se träden falla!

då bestämmer vi det, längtar, nu fattas det bara att hitta en orkan tummenupp.gif
netha
CITAT (Aqvakul @ 20-11-2010, 09:44) *
Människor som inte är lite "konstiga" är ganska ointressanta... Älskar "konstiga" människor, särskilt de som är hyfsat medvetna och öppna med sina "konstigheter"...

Jag som anser mig vara i allra högsta grad helt normal ... skulle jag då vara ointressant!?
Nej, det stämmer inte!
Eller ...!? Kan du förklara för mig hur man måste vara för att platsa in bland de "konstiga" ?
Lokan
Du kanske är så normal att du är konstig? giggle.gif
netha
CITAT (Lokan @ 21-11-2010, 22:55) *
Du kanske är så normal att du är konstig? giggle.gif

Men om jag är normal så är jag ju inte konstig ... eller ...
Iofs så har jag ju inte papper på att jag är normal ... men å andra sidan ... hade jag behövt inhämta sådant ... då kanske jag hade börjat fundera ifall jag var ..... men än har ingen begärt .... giggle.gif
Miro
Jag är konstig för att jag alltid upplever en konstant mängd ångest. Orsakerna kan variera, från verkliga problem till inbillade, men mängden ångest är konstant. mao kan jag ena veckan må lika dåligt över färgen på köksluckorna som jag nästa vecka gör över dödssjuk släkting.
Gita
"Det är ni som är dom konstiga det är jag som är normal" Joakim Thåström
Gita
*Stintan*
Vad tusan är en normal människa?
Gita
CITAT (*Stintan* @ 22-11-2010, 15:48) *
Vad tusan är en normal människa?

Ja du, de flesta av oss är väl normala, ta den här tråden som exempel, jag kan inte finna någon som är särskilt konstig eller onormal även om en och annan tycks verka vilja tro så (för att verka lite mer intressanta kanske?)
Gita
bergvallmo
CITAT (flaxss @ 19-11-2010, 22:13) *
är jag på semester/resa är det landet och deras kultur och naturen som gäller. gillar naturkatastrofer och skulle vilja uppleva dom alla.

om jag är konstig eller ej får andra avgöra som sagt.

Oj, jag som tänker åka till Indonesien nu till jul. Jag tycker det är jätteläskigt med tsunamin, vulkanutbrotten och jordbävningarna som varit. Men så länge UD inte varnar, så åker jag nog.

Vet inte riktigt vilka konstiga egenheter jag har. Men fastnar jag för något jag tycker är kul, så vill jag göra det hela tiden. Vilket ibland medför att jag nöter ut det och sedan tappar intresset.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 22-11-2010, 17:25) *
Ja du, de flesta av oss är väl normala, ta den här tråden som exempel, jag kan inte finna någon som är särskilt konstig eller onormal även om en och annan tycks verka vilja tro så (för att verka lite mer intressanta kanske?)
Gita

Ja det var lite så jag tänkte för om man tycker att man är konstig för att man är/gör så som skrivs här i tråden så borde det vara de konstiga som är normala och tvärtom. Tycker inte heller att det finns särskilt konstiga saker i beskrivningarna giggle.gif
batski
Kom att tänka på en liten grej som kanske uppfattas som lite (med betoning på lite) konstigt. Jag använder inte tvål nuförtiden. Har fyllt mina tvålpumpar med gulsåpa blandad med lite vatten. Tycker det funkar bra tongue.gif
Meriona
Det gör det nog, men när min svåger hade dåligt med pengar så använde han Bliw-tvål som schampo. Prova INTE det - det blir svinto! wink.gif
Aqvakul
Det mesta fungerar och nöden haqr ingen lag. Man kan diska med duschtvål och YES fungerar hjälpligt att tvätta både bil och människa.
batski
CITAT (Meriona @ 22-11-2010, 19:54) *
Det gör det nog, men när min svåger hade dåligt med pengar så använde han Bliw-tvål som schampo. Prova INTE det - det blir svinto! wink.gif

Hahaha tongue.gif Tack för varningen! Jag använder faktiskt inte schampo längre utan kör bara med balsam. Oj en till konstighet giggle.gif

CITAT (Aqvakul @ 22-11-2010, 20:05) *
Det mesta fungerar och nöden haqr ingen lag. Man kan diska med duschtvål och YES fungerar hjälpligt att tvätta både bil och människa.

Fast man lär få rätt torr hud va?
zissi
Många tycker jag är konstig som gillar kokt tunga av alla de slag + lever + hjärta m.m.

Och sen även det att jag äter och gillar nästan all mat, det verkar konstigt i mångas ögon.

Jag själv tycker jag är helt normal crazy.gif
Biggan_
CITAT (zissi @ 22-11-2010, 23:26) *
Många tycker jag är konstig som gillar kokt tunga av alla de slag + lever + hjärta m.m.

Och sen även det att jag äter och gillar nästan all mat, det verkar konstigt i mångas ögon.

Jag själv tycker jag är helt normal crazy.gif

Kokt tunga! Hur kan du äta sådant andra har haft i munnen? sick.gif
Anma
CITAT (Biggan_ @ 22-11-2010, 23:43) *
Kokt tunga! Hur kan du äta sådant andra har haft i munnen? sick.gif

Äter du ägg? I så fall, hur kan du äta sådant andra skitit ut? flirting.gif
Biggan_
CITAT (Anma @ 23-11-2010, 00:06) *
Äter du ägg? I så fall, hur kan du äta sådant andra skitit ut? flirting.gif

1-0 till dej! tummenupp.gif
Carl
Batski!

Att använda Såpa är inte bra alls tränger in i huden och in i blodomloppet. Ska man använda såpa så ska du ha gummi handskar
Fny
CITAT (Carl @ 23-11-2010, 09:22) *
Batski!

Att använda Såpa är inte bra alls tränger in i huden och in i blodomloppet. Ska man använda såpa så ska du ha gummi handskar

Bra att veta! Vad har det för effekt i blodomloppet sen då? Själv har jag ju aldrig använt handskar när jag diskat t.ex...

Jo, självklart är förresten jag också konstig på schampo-fronten, eftersom jag ju inte alls använder schampo längre utan bara balsam.... tongue.gif

Just ja, är också lite mysko som tycker om att sitta och måla 40k-miniatyrer (som ni ser här), något som annars nästan bara killar sysslar med...
netha
Batski!

Det var bland det konstigaste jag hört (läst),
Såpa kräver inga skyddshandskar.... såpa är jättebra att ha i fotbad ... såpa är jättebra att vispa fingret i om man fått infektion i nagelband (händer ibland nagelbitare) tummenupp.gif
Husihelvete
På många sätt. wink.gif
herkules
Batski!

ojdå, jag brukar tvätta håret m såpa ...
Gunilla T
Nej, nej det måste vara ett missförstånd. Såpa är ofarligt att använda.
Carl
Gick en kurs i Farliga kemikalier. Kom just ihåg att kursledaren starkt påpekade att såpa inte var bra alls. Kommer detta pga att själv trodde tvärt om

http://www.mico.se/pdf/produktdatablad/Gronsapa_5-L.pdf

Se skydds föreskrifter
netha
Men det där var ju inte valig såpa. I den vanliga finns bara förtvålad tallolja och parfym som tillsats.
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 22-11-2010, 20:05) *

Diskmedel är inte bra att tvätta bilen med då det tar bort vaxskiktet.
batski
CITAT (netha @ 23-11-2010, 11:23) *
Men det där var ju inte valig såpa. I den vanliga finns bara förtvålad tallolja och parfym som tillsats.

Ja jag har aldrig hört nånstans att såpa skulle vara farligt, men man ska ju aldrig säga aldrig...

Carl: Tack för varningen iaf, nu får jag kolla upp detta.

CITAT (Fny @ 23-11-2010, 09:37) *
Jo, självklart är förresten jag också konstig på schampo-fronten, eftersom jag ju inte alls använder schampo längre utan bara balsam.... tongue.gif

So you're one of us wink.gif tongue.gif

CITAT (Fny @ 23-11-2010, 09:37) *
Just ja, är också lite mysko som tycker om att sitta och måla 40k-miniatyrer (som ni ser här), något som annars nästan bara killar sysslar med...

Snyggt gjort! tummenupp.gif
Margith
Med ett stort skratt har jag läst den här tråden och konstaterat att jag är inte ett dugg konstig. Jag kommer då inte på nåt som jag tycker är konstigt shy.gif

Men när ni började prata om maträtter får jag nog krypa till korset.... kokt tunga, grisfötter, stuvad njure och egen lutad lutfisk har jag inte fått sedan mormor och morfar gick ur tiden -cry-.gif , rökt renhjärta är en delikatess, till surströmming dricker man mjölk, men det som gör mig riktigt konstig i andras ögon är att jag inte tycker om palt. Bor man i Norrland ska man tydligen tycka om det, annars är man konstig g.gif

Jamen, kom igen: potatis och vetemjöl; är det mat för människor? Det fattas ju bara barkbröd så blir det verklig nödmat rotfl.gif .

Så då får jag väl leva med att jag kanske är konstig g.gif

Att jag sen har för mycket blommor, både inne och ute, är väl inget konstigt? Iaf inte i det här gänget, eller hur? Att sen fullständigt okända människor tycker att de måste kommentera mängden blommor hemma hos mig, ja, det gör väl de konstiga och inte mig?

Elisabeth-Västkustkolonisten
I såpa finns det kolofonium som många är allergiska emot. Jag är det och skall inte använda såpa enl. läkaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon