CITAT (Jan Lindgren @ 07-12-2010, 20:52)

Hej!
Under de drygt 50 år jag varit politiskt intresserad så har socialdemokratin haft dåliga program. Nu finns äntligen förhoppningen om idéer som inte bara gynnar LO och storföretagen. Jag röstar inte efter vad partiet heter utan efter vilket program de har. Naturligtvis vill jag ha kvar socialdemokratin. Det vore förödande för Sveriges utveckling om det bara fanns Alliansen. Det måste alltid finnas en opposition. Inget block bör dessutom sitta mer än tre perioder i följd. Nya synvinklar behövs alltid.
MVH
Jan Lindgren
Jag gillar iofs inte den ganska förenklade uppdelningen va människor i höger och vänster men rent värderingsmässigt så står jag till "vänster" om vi nu ska använda den skalan och inte väga in andra parametrar. Jag är dessutom uppväxt i ett arbetarehem med LO-anslutna föräldrar. Men sossarna har ALDRIG någon gång attraherat mig på något sätt. De har stått för en likriktad, konformistisk politik och bevarat en unken arbetarmentalitet på småorter. Skulle jag välja mellan S och V så väljer jag mkt hellre V. Sossarna behöver verkligen nytt blod för att attrahera andra grupper än konservativa pensionärer i småorter som gillar motorvägar och industrier och skräms av feminister och utlänningar.