Sidor: 1, 2
Huggorm
CITAT (Anki på Öland @ 07-12-2010, 19:46) *
Jag trodde att hela idén med att byta ut Mona Sahlin och "uppdatera" politiken var att få över väljare från alliansen till sossarna!

Precis, och sedan får vi potentiella väljare inte ens komma med förslag på vad vi önskar för att eventuellt ge S vår röst. Men det är inga problem, alliansen har inget emot oss och våra åsikter så det är väll bara att stanna där man är välkommen rolleyes.gif
herkules
CITAT (Huggorm @ 07-12-2010, 20:34) *
Precis, och sedan får vi potentiella väljare inte ens komma med förslag på vad vi önskar för att eventuellt ge S vår röst. Men det är inga problem, alliansen har inget emot oss och våra åsikter så det är väll bara att stanna där man är välkommen rolleyes.gif

haha, skulle väl vara när det blir två torsdagar i veckan då ...
potentiella väljare rotfl.gif
Huggorm
CITAT (herkules @ 07-12-2010, 20:48) *
haha, skulle väl vara när det blir två torsdagar i veckan då ...
potentiella väljare rotfl.gif

Om valet stod mellan V och S vore jag en potentiell väljare whistling.gif

Edit: Jag är ju faktiskt hantverkare, och därmed borde jag tillhöra socialdemokraternas kärnväljare. Dom borde ta kontakt med mig och fråga ut mig varför jag väljer bort det gamla arbetarpartiet, det vore förmodligen värdefull kunskap för dem.
Jan Lindgren
Hej!
Under de drygt 50 år jag varit politiskt intresserad så har socialdemokratin haft dåliga program. Nu finns äntligen förhoppningen om idéer som inte bara gynnar LO och storföretagen. Jag röstar inte efter vad partiet heter utan efter vilket program de har. Naturligtvis vill jag ha kvar socialdemokratin. Det vore förödande för Sveriges utveckling om det bara fanns Alliansen. Det måste alltid finnas en opposition. Inget block bör dessutom sitta mer än tre perioder i följd. Nya synvinklar behövs alltid.
MVH
Jan Lindgren
herkules
CITAT (Huggorm @ 07-12-2010, 20:50) *
Om valet stod mellan V och S vore jag en potentiell väljare whistling.gif

ok
Aqvakul
CITAT (herkules @ 07-12-2010, 20:34) *
ja så kan det kanske vara förstås, det enda jag menar är att det finns ingen som helst anledning för människor som tycker hjärtligt illa om socialdemokraterna att spekulera i vem som ska bli deras nästa ledare.

tummenupp.gif
herkules
CITAT (Jan Lindgren @ 07-12-2010, 20:52) *
Hej!
Under de drygt 50 år jag varit politiskt intresserad så har socialdemokratin haft dåliga program. Nu finns äntligen förhoppningen om idéer som inte bara gynnar LO och storföretagen. Jag röstar inte efter vad partiet heter utan efter vilket program de har. Naturligtvis vill jag ha kvar socialdemokratin. Det vore förödande för Sveriges utveckling om det bara fanns Alliansen. Det måste alltid finnas en opposition. Inget block bör dessutom sitta mer än tre perioder i följd. Nya synvinklar behövs alltid.
MVH
Jan Lindgren

äh du snackar skit.
vi vore ingenting om inte socialdemokraterna funnits.
alltså jag menar det där du skriver om att de sista 50 årens program varit dåliga.
Piccante
CITAT (Jan Lindgren @ 07-12-2010, 20:52) *
Hej!
MVH
Jan Lindgren

Jag gillar iofs inte den ganska förenklade uppdelningen va människor i höger och vänster men rent värderingsmässigt så står jag till "vänster" om vi nu ska använda den skalan och inte väga in andra parametrar. Jag är dessutom uppväxt i ett arbetarehem med LO-anslutna föräldrar. Men sossarna har ALDRIG någon gång attraherat mig på något sätt. De har stått för en likriktad, konformistisk politik och bevarat en unken arbetarmentalitet på småorter. Skulle jag välja mellan S och V så väljer jag mkt hellre V. Sossarna behöver verkligen nytt blod för att attrahera andra grupper än konservativa pensionärer i småorter som gillar motorvägar och industrier och skräms av feminister och utlänningar.
Gossen Ruda
CITAT (batski @ 06-12-2010, 15:58) *
Hoppas verkligen inte det! Förhoppningsvis kan MP bli ännu större så vi iaf kan ha 3 olika partier med möjlighet att få egen majoritet och bilda regering.

Önsketänkande, blir MP större kommer det att spricka. Det finns för många olika viljor i partiet och när de sen inte vill ha EN enande kraft i toppen är det kört.
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2010, 22:01) *
Önsketänkande, blir MP större kommer det att spricka. Det finns för många olika viljor i partiet och när de sen inte vill ha EN enande kraft i toppen är det kört.

det har aldrig hjälpt sossarna att ha en ledare när de har olika falanger som strider. Med nya rör som kompletterar varandra så har MP chansen att tillgodose många viljor.
Solstorm
Nog verkar det darrigt. Nog är det konstigt att prata om partiledare när de inte vet vilken politik som ska föras. Socialdemokraterna drog ju sig åt höger redan när de satt vid makten sist. Tyvärr så var det de som började dra undan skyddsnätet för de mest behövande, utan att kunna ta vara på de fördelar som kan finnas med en borgelig politik. Det blev ju varken hackat eller malet.

Ofta så ställer man ju utförsäkrade mot högavlönade tycker jag det verkar som. Tänk om de rent av skulle kunna börja bry sig om lågavlönade också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon