|
Meriona
26-12-2010, 18:00
Det var en vacker gran Myo!
malcolm
26-12-2010, 23:18
CITAT (Berith @ 12-12-2010, 09:03)  - alla får såklart fira jul som dom vill. Jag också. Tror jag iaf....  Jag fick inte fira jul som jag ville eftersom döttrarna av någon outgrundlig anledning inte vill ha med mig att göra längre och därför lät jag hela spektaklet vara detta år. Tror det har något att göra med att jag varit sjuk de senaste två åren och inte riktigt orkat som förr och inte har pengar som förut heller... Ledsamt men sant.
CITAT (malcolm @ 26-12-2010, 23:18)  Jag fick inte fira jul som jag ville eftersom döttrarna av någon outgrundlig anledning inte vill ha med mig att göra längre och därför lät jag hela spektaklet vara detta år. Tror det har något att göra med att jag varit sjuk de senaste två åren och inte riktigt orkat som förr och inte har pengar som förut heller... Ledsamt men sant. Så sorgligt.
Myosotis
27-12-2010, 12:24
 till malcolm  så sorgligt. CITAT (Meriona @ 26-12-2010, 18:00)  Det var en vacker gran Myo!  Tack  Den var lite av en överraskning faktiskt, jag trodde aldrig att den första snön skulle ligga kvar så jag hade inte sett ut någon gran innan och nu går det inte att se hur de ser ut och inte har man lust att släpa den långt genom djupsnön heller, så enda hoppet om vi inte ville köpa en gran var att ta den jag tyckte var fin i fjor men som mina föräldrar ratade då. Den stod helt nära vägen. Den hade så klart blivit lite högre, men hur den verkligen såg ut visste vi inte förrän den tinat. Vilket påminner om när mamman och sonen där jag var inneboende en gång skulle hämta en julgran när det var massor med snö och dessutom mörkt, de såg ingenting och tog en liten en på måfå. Snö och is hade fryst fast i grenarna så de ställde den i duschen för att den skulle tina. Nästa morgon upptäckte de att det var en tall! Håller med er andra ang. adventsljusstaken, den får gärna stå kvar ett tag till, det blir så mörkt och omysigt när man tar bort den efter att ha vant sig vid dess varma ljus. Har ingen utomhusljusslinga, men de år jag haft det får den vara kvar längst, den är inte lika julig.
Whiskuchi
28-12-2010, 19:34
Idag slängde vi ut granen!
ryss_борис
28-12-2010, 21:55
CITAT (malcolm @ 26-12-2010, 23:18)  Jag fick inte fira jul som jag ville eftersom döttrarna av någon outgrundlig anledning inte vill ha med mig att göra längre och därför lät jag hela spektaklet vara detta år. Tror det har något att göra med att jag varit sjuk de senaste två åren och inte riktigt orkat som förr och inte har pengar som förut heller... Ledsamt men sant. Synd  CITAT (Whiskuchi @ 28-12-2010, 19:34)  Idag slängde vi ut grannen! 
CITAT (Whiskuchi @ 28-12-2010, 19:34)  Idag slängde vi ut granen!  Du hann före mej.
Döttrar o svärsöner o barnbarn tyckte alla att det var sååå ljust o fint hos oss idag.
Alexander-VG-zon3
01-01-2011, 23:13
nu är julsakerna borta, och så fort det går och vädret tillåter så ska det inhandlas de första vårblommorna, har redan sett campanula i butikerna.
Elisabeth-Västkustkolonisten
02-01-2011, 07:42
CITAT (flaxss @ 01-01-2011, 23:13)  nu är julsakerna borta, och så fort det går och vädret tillåter så ska det inhandlas de första vårblommorna, har redan sett campanula i butikerna. Jag skall ta bort det idag. Och jag är tacksam att jag inte tog fram så mycket.
Aqvakul
02-01-2011, 08:44
Här får gran med tillbehör stå kvar tills julen traditionsenligt dansas ut...
Granen åkte ut igår, efter att ena katten vält den! Hela golvet var täckt av skärvor och granbarr...
Vet inte vem som blev räddast när granen föll,, vi, katterna, eller hunden!
Tråkigt var att det var en del fina och ffa gamla saker som gick sönder men ifs höll ändå en hel del av det som jag är rädd om, det var mest kulor som blev till skärvor. Så nu måste en hel del nya julgranskulor inhandlas till kommande jul.
Aqvakul
02-01-2011, 09:44
För många år sen hade min dåvarande katt, efter att blivit lämnad ensam en kväll, gjort tabberas på julgranen. Inte kul alls..
Myosotis
02-01-2011, 10:44
CITAT (Monaxe @ 02-01-2011, 09:20)  Granen åkte ut igår, efter att ena katten vält den! Hela golvet var täckt av skärvor och granbarr...
Vet inte vem som blev räddast när granen föll,, vi, katterna, eller hunden!
Tråkigt var att det var en del fina och ffa gamla saker som gick sönder men ifs höll ändå en hel del av det som jag är rädd om, det var mest kulor som blev till skärvor. Så nu måste en hel del nya julgranskulor inhandlas till kommande jul.
CITAT (Myosotis @ 12-12-2010, 13:22)  Ja  det är ytterligare en sak som jag inte begriper. Hyazinther och tulpaner är vackra och underbara att ha i januari-februari, men hur kan folk få för sig att de hör ihop med julen? Doften av en hyazinth förminskar julstämningen, den doftar ju vår. Tja, alla är vi olika! Massor med vita hyacinter och röda tulpaner är måste vid jul för mig. däremot avstår jag mer än gärna från dessa tråkiga julstjärnor, i år såg jag t.o.m. rosa i butikerna, fruktansvärt fult. Gita
Meriona
02-01-2011, 17:46
Hyacinter vill jag ha, och en amaryllis. Men aldrig nånsin julstjärnor. Hellre då röda eller vita kalanchoe. Och tulpaner var nytt för mig, finns det redan till jul alltså?
Aqvakul
02-01-2011, 19:05
[attachment=57263:altarlju...lpan_lav.jpg]
Tulpaner till jul är jättekonstigt. Tulpaner köper jag ungefär samtidigt om snödropparna börjar dyka upp under snön. Min jul plockade jag bort i går.
Aqvakul
02-01-2011, 21:02
När jag växte upp så var det vanligt med minitulpaner i olika julgrupper, men numera har det nog kommit alltmer ur modet..
CITAT (Aqvakul @ 02-01-2011, 21:02)  När jag växte upp så var det vanligt med minitulpaner i olika julgrupper, men numera har det nog kommit alltmer ur modet.. Jag har aldrig sett det, vi har haft hyacinter och amaryllis hemma när jag var barn. Men personligen har jag inga alls för mannen är allergisk.
Aqvakul
02-01-2011, 21:41
CITAT (Anma @ 02-01-2011, 21:40)  Jag har aldrig sett det, vi har haft hyacinter och amaryllis hemma när jag var barn. Men personligen har jag inga alls för mannen är allergisk. Men så är du ju också så mycket yngre än jag...
CITAT (Aqvakul @ 02-01-2011, 21:41)  Men så är du ju också så mycket yngre än jag...  Ja, du är ju några månader äldre än min mamma, så... Tulpaner är jättefint, i synnerhet de röda.
Myosotis
02-01-2011, 22:48
Satte två hyazinther i vattenglas igår, det är riktiga vintervårblommor som ska blomma i februari, möjligen januari. En liten julstjärna har jag som lever än konstigt nog. Min försenade amaryllis blommar fortfarande inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|