|
Meriona
20-05-2011, 20:46
CITAT (Myosotis @ 20-05-2011, 19:50)  En sån har inte jag på min kamera. Tar den automatiskt odla-bilder då?  HA! Den var bra!
anne-li i olofstorp
21-05-2011, 12:47
Precis hemkommen från Surte!!! Sol och härligt med folk!!!! Tack alla ni kära vänner som kramat mig idag!!! - bonus är att få träffa dottern också, hon bor bara en liten bit bort och tycker det är kul att åka till Surte!!! Tack för en underbar dag!
CITAT (anne-li i olofstorp @ 21-05-2011, 13:47)  Precis hemkommen från Surte!!! Sol och härligt med folk!!!! Tack alla ni kära vänner som kramat mig idag!!! - bonus är att få träffa dottern också, hon bor bara en liten bit bort och tycker det är kul att åka till Surte!!! Tack för en underbar dag!  Såg dig i folkskaran sedan försvann du!! jag fick iaf med mig en del hem (jag som absout inte skulle köpa något  )!! Anne-li vi får prata nästa gång
Tack för en finfin dag, och tack för arbetet ni lagt ned för att det skulle kunna bli av och bli så bra - med mycket roliga återseenden och flitigt och proffsigt uppdragna plantor i mängder.
Planen var att jag bara skulle bara köpa en tomatplanta, och mer träffas och kika och prata - men vem kan hålla sig? Jag kom hem med 9 olika plantor (varav fyra perenna blommor, de första i min sommarstugeträdgård som ju annars ägnas grönsaker och sommarblommor), en tvål, två burkar honung och två trädgårdsböcker. Ren vinst att tillbringa timmarna i trevligt sällskap med mycket att prata om och massor att titta på och lära sig om.
anne-li i olofstorp
21-05-2011, 14:05
CITAT (Bettis @ 21-05-2011, 13:51)  Såg dig i folkskaran sedan försvann du!! jag fick iaf med mig en del hem (jag som absout inte skulle köpa något  )!! Anne-li vi får prata nästa gång  Jaja! Det blir en gång till!!! ¨på något sätt!!! Såg inte dig !!
Tack allihop för en toppenbra marknad!!! [attachment=60823:Surte1.jpg] [attachment=60824:Surte2.jpg] [attachment=60826:Surte4.jpg] [attachment=60825:Surte3.jpg] [attachment=60827:Surte5.jpg] Olle
Hej och kul att träffas alla! Tack för bilderna Olle! Trevlig helg hälsar Irene
Meriona
21-05-2011, 15:56
OLLE! Hur lyckas du ta foton där jag ser så fet ut varenda gång, du får köpa dig en ny kamera!  Anne-Li - när jag skulle leta upp dig igen efter det hastiga mötet, så var du kidnappad! Nästa gång ska jag dyka på dig och aldrig släppa dig!  Tack alla underbara odlaiter för en toppen-dag och för allt guldglimrande gnag jag fått idag! Ska se vad jag själv lyckades ta för kort.....
Meriona
21-05-2011, 16:58
Xera Det här var helt klart den snyggaste Odlaiten idag. Varenda människo-Odlait lyckades blunda på mina foton, varför det?
Tack alla och tack ni som engagerade er extra mycket i omkringarbetet Mamma blev jätteglad över tomatplantorna så hon får något till balkongen i år. Toppen! Själv har jag lite roliga perenner och Irdalens paprika och lite annat smått. Nu har jag vilat kroppen i horisontalläge, solen börjar försvinna så jag vågar mig ut och tömma bilen. Måste röjja i uthuset också, allt är inte trädgård konstigt nog! Xera är supervacker.. Irdalen, Iren menar jag kommer itne in så jag kan redigera..
Ja men det gör inget  Hoppas nu du blir riktigt nöjd med paprikan!!
Solstorm
21-05-2011, 18:59
Jättetrevligt precis som det brukar vara. Träffat odlaiter som jag träffat flera gånger tidigare och ytterligare några nick har fått ansikte. Xera får väl kallas för forumhunden i fortsättningen, hon har varit med på många träffar och hon sköter sig helfint.
Jag hade kameran med men med tomma batterier så några bilder blev det inte.
Tidigare har jag bromsat mig och bestämt mig för att inte komma hem med några nya växter alls men det har ändå blivit en del. Den här gången tänkte jag att jag faktiskt skulle köpa några. Jag skulle inte ha tänkt så, jag fyllde bagagen med växter och nu ska jag ta hand om allt också. Fast varje växt är ett fynd och något att glädjas åt. Orkar bara inte tömma bilen just nu.
Jag hade inte gjort några större ansträngningar i år och hade väldigt lite växter med mig men nu har jag fått massa lust igen. Vi var några som spikade datum för en marknad den 17 september. Var och hur är väl inte bestämt än, bara när. Jag röstar för en marknad för allmänheten, annars är risken stor att man får släpa hem mycket igen. Var? Någonstans dit allmänheten hittar. Fast det får förstås bli en egen tråd om det.
TACK ALLA TREVLIGA MÄNNISKOR SOM HJÄLPT TILL ATT GÖRA EN FIN OCH TREVLIG MARKNAD!
anne-li i olofstorp
21-05-2011, 19:04
ingrid fuxwall
21-05-2011, 19:40
Tack Ulrika och Peggy för att Ni såg till att denna marknad blev verklig. Och alla andra för de kramar jag fick Även jag har tagit kort, laddar ner dem en dag då det regnar. Detta var den fjärde marknaden Xera och jag besökte, tror att vi var med på den första - det är lika roligt varje gång, hoppas det blir fler
O jag dök upp bara sådär o fick säga Hej till många nya ansikten för mig, tack Meriona som släpade runt på mig så jag fick gör just det hejja lite  Jag köpte tomatplantor o gullvivor till svärisarn (svärföräldrarna) som vi ska fira morsdag o deras födelsedagar imorgon. Själv ska jag mumsa i mig den goda honungen som jag köpte till mig själv. Tack för en trevlig stund  stora kramar till er alla o för ert härliga engagemang
ingrid fuxwall
21-05-2011, 20:05
CITAT (Tikka @ 21-05-2011, 20:48)  O jag dök upp bara sådär o fick säga Hej till många nya ansikten för mig, tack Meriona som släpade runt på mig så jag fick gör just det hejja lite  Jag köpte tomatplantor o gullvivor till svärisarn (svärföräldrarna) som vi ska fira morsdag o deras födelsedagar imorgon. Själv ska jag mumsa i mig den goda honungen som jag köpte till mig själv. Tack för en trevlig stund  stora kramar till er alla o för ert härliga engagemang  Nog sa vi hej till varandra? Honungen är underbart god
CITAT (ingrid fuxwall @ 21-05-2011, 21:05)  Nog sa vi hej till varandra? Honungen är underbart god Jamen visst, vi hejjade på varandra strax innan du kom med Xera o Meriona tog kort på er. Honungen tog jag en rejäl sked av när jag kom hem o den va
Meriona
21-05-2011, 20:22
Inte så stort besvär att släpa på, Tikka.
ingrid fuxwall
21-05-2011, 20:25
CITAT (Tikka @ 21-05-2011, 21:13)  Honungen tog jag en rejäl sked av när jag kom hem o den va  Så mycket bättre än den från främmande land man köper på mataffären
CITAT (Meriona @ 21-05-2011, 21:22)  Inte så stort besvär att släpa på, Tikka.  ingrid fuxwall"Så mycket bättre än den från främmande land man köper på mataffären" Kan bara instämma där med dig
Iren, det var ju milda chilin jag köpte av dig tror jag.. Eller inte, förvirrad.
Så fina växter som jag nu packat ur bilen, tack Ingrid för Helleborus Niger (heter de väl)!! De var med på önskelistan.
ingrid fuxwall
21-05-2011, 21:31
CITAT (Wilmer @ 21-05-2011, 22:18)  Helleborus Niger (heter de väl)!! . Stämmer bra. Själv är jag väldigt nöjd med de fina pilsticklingarna du hade - hoppas att jag ska lyckas få dem att överleva
CITAT (ingrid fuxwall @ 21-05-2011, 22:31)  Stämmer bra. Själv är jag väldigt nöjd med de fina pilsticklingarna du hade - hoppas att jag ska lyckas få dem att överleva Om inte så finns det mer att ta av! Säg bara till. Kanske skrev det innan, men jag har kollat noga nu och de sprider sig INTE med rotskott här i allafall, en rad gränsar mot ett orört område och där finns inget. Hoppas det stämmer.
CITAT (Wilmer @ 21-05-2011, 22:18)  Iren, det var ju milda chilin jag köpte av dig tror jag.. Eller inte, förvirrad.
Så fina växter som jag nu packat ur bilen, tack Ingrid för Helleborus Niger (heter de väl)!! De var med på önskelistan. gränsen mellan mild chili och paprika är ju hårfin som jag förstår. Du får gärna recensera den sen, så får man ju lite koll på smaken på dom...
*Ulrica*
22-05-2011, 15:03
Hej allihopa och tack så hemskt mycket för i år! Det blir bara bättre och bättre och större och större för varje år!
Ett extra tack till Meriona, Bettis och min mamma, det var tur att vi hade er som hjälpte till annars hade vi inte hunnit med allt.
Lotteriet som jag höll i blev en total succé. På drygt 20 minuter sålde vi slut alla 300 lotter. Min son blev fullkomligen överfallen av lottköpare! När alla lotter var slut hade vi lite småvinster kvar som vi sålde för 5:- och 10:- Totalt inbringade lotteriet 705:-
Nästa år blir det 600 lotter!
Meriona
22-05-2011, 16:17
Jag tror att lotterisuccén nästan uteslutande berodde på den charmige lottförsäljaren, jag hann inte med att ta en enda lott!  (Och mitt uppdrag var minsann i pinsamt enklaste laget!) Om du (Ulrica) talar med Bruksongar om detta så tacka dem för de goda våfflorna! Det är guld värt att de finns där.
Dito Verde
22-05-2011, 16:59
Hej på er och tack så mycket för den trevliga dagen. Jag har ännu mera pengar här, marknadsplatserna har inbringat 1550 kr efter att annons och hemsidan är betald. Inte illa.
Tack för bilderna Olle. Var det fler fotografer där?
Gossen Ruda
22-05-2011, 18:16
Jo, en Ruda simmade förbi fast jag hade inte kameran med mig in på marknaden. Det var bara en liten kort visit för att kolla läget och lämna lite gnagmaterial som jag samlat på mig. Fick träffat några odlaiter till så jag fick ansikten på nicken. Det kanske blir mer i framtiden, 100 % fritid har inte riktigt hunnit slå igenom.
ninnisky
23-05-2011, 08:53
Tack alla ni för att ni förgyllde min dag med massor av kramar och prat. Härligt  En sådan underbar marknad!  till arrangörerna! Eftersom jag har totalt köpförbud just nu så blev det bara handlat en mynta. Nästa år kommer det att köpas desto mer.
Myosotis
23-05-2011, 10:25
CITAT (ninnisky @ 23-05-2011, 09:53)  totalt köpförbud ... bara handlat en mynta
CITAT (Myosotis @ 23-05-2011, 11:25)  Totalt köpförbud för en trädgårdsnörd = fem växter eller 500 kr max.
ninnisky
23-05-2011, 13:11
CITAT (Wilmer @ 23-05-2011, 11:47)  Totalt köpförbud för en trädgårdsnörd = fem växter eller 500 kr max. helt rätt !
Hej underbart sätt att räkna!!! Gillar det!
Myosotis
23-05-2011, 19:33
CITAT (Wilmer @ 23-05-2011, 13:47)  Totalt köpförbud för en trädgårdsnörd = fem växter eller 500 kr max. Aha! Smart!
anne-li i olofstorp
23-05-2011, 20:45
CITAT (Wilmer @ 23-05-2011, 13:47)  Totalt köpförbud för en trädgårdsnörd = fem växter eller 500 kr max. SÅÅÅÅÅÅ är det!!!!
Tänkte väl att jag skulle få medhåll
Meriona
24-05-2011, 19:53
Jaså mina två tomater då? =/
CITAT (Meriona @ 24-05-2011, 20:53)  Jaså mina två tomater då? =/ Men det är ju mat så det räknas inte...
Meriona
25-05-2011, 11:28
Precis så tänkte jag Iren!  De bor inne än så länge, det blåser så hejdlöst...
ingrid fuxwall
06-06-2011, 20:25
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|