Sidor: 1, 2, 3
Meriona
Jag har skaplig koll, men det är nog säkrast med en uppdatering. sweatingbullets.gif
Wilmer
Om det blir lika varmt som i helgen igen kommer även jag ha att sälja tummenupp.gif Kul att fler kan komma!
Meriona
Jag kan rensa ut lite krukor och annat trädgårdsrelaterat Wilmer, det du inte vill ha kan du sälja och låta överskottet gå till marsvinsfonden. smile.gif
Olle A
Igår kom beskedet att resan blir inställd, så nu har jag anmält mig till marknaden. Meriona, har du överskott på krukor (gärna lite större storlekar) tar jag också gärna emot några. smile.gif

Olle
Meriona
Jag tar med mig allt jag vill bli av med så får ni ta vad ni vill ha. smile.gif
Wilmer
CITAT (Meriona @ 13-04-2011, 19:39) *
Jag kan rensa ut lite krukor och annat trädgårdsrelaterat Wilmer, det du inte vill ha kan du sälja och låta överskottet gå till marsvinsfonden. smile.gif

Roskrukorna längtar mina pelllisar efter, resten får marknaden/ Olle tummenupp.gif Nu är det kallt igen, bläää kommsi kommsi vårvärmen!
Meriona
CITAT (Wilmer @ 16-04-2011, 00:40) *
Roskrukorna längtar mina pelllisar efter, resten får marknaden/ Olle tummenupp.gif Nu är det kallt igen, bläää kommsi kommsi vårvärmen!

Vårvärmen kommer imorgon sägs det, då växer det nog så det knakar kan jag tänka. smile.gif

(noterat önskemålen smile.gif )
Wilmer
Nog växer det lite, får se om det blir lite förberedelser i helgen eller om den stora latmasken slår till?
Meriona
Peta ner masken i jorden bara! smile.gif
Wilmer
Har en gräslök åt dig Meriona, om jag lovar att masksanera vill du ha som tack för krukor?
Meriona
Hmmmm lockande, men jag är inte säker på att jag kan lita på dig. wink.gif
*Ulrica*
smiley_small_hug.gif HALLÅÅÅÅ! smiley_small_hug.gif

Snart är det maj, solen strålar och det knakar i rabatterna! Nu får vi ta ett gemensamt krafttag för att göra reklam för marknaden. På hemsidan finns nu en affisch och flygblad som ni kan skriva ut och sätta upp eller dela ut. Ta med er en packe flygblad och dela ut på Lisebergs Trädgårdsdagar eller bjud in era vänner att gå med i vår grupp på Facebook: Surte Trädgårdsmarknad

Glöm heller inte bort att boka en plats, i år har vi ett begränsat antal säljarplatser.

Jag ser fram emot att träffa er alla igen!
Meriona
Ja det drar ihop sig nu! smile.gif

Tjohoooo! Vem har tumme med vädergudarna?
Dito Verde
CITAT (Meriona @ 27-04-2011, 19:21) *
Ja det drar ihop sig nu! smile.gif

Tjohoooo! Vem har tumme med vädergudarna?

Göteborgsvarvets organisation har tydligen det, så vi åker snålskjuts på dem. Därför har vi alltid marknaden samma dag som varvet....
Meriona
Aha, så det är därför vi brukar ha så fint väder! yaay.gif Smart tjejer!
Meriona
För att putta upp tråden passar jag på att tjata lite om det här med gnag..... blush.gif
Wilmer
I morgon blir det gnagleverans, vi ska börja städa ur lägenheten i kväll flirting.gif

Jag funderar på om jag orkar marknaden, men jag funderar en stund till. Måste ha tömt en lägenhet till 1 juni, det kom lite plötsligt. Men jag kanske behöver lite skoj också?
Iren
CITAT (Wilmer @ 03-05-2011, 14:55) *
I morgon blir det gnagleverans, vi ska börja städa ur lägenheten i kväll flirting.gif

Jag funderar på om jag orkar marknaden, men jag funderar en stund till. Måste ha tömt en lägenhet till 1 juni, det kom lite plötsligt. Men jag kanske behöver lite skoj också?

Det är väl klart du behöver!! yes.gif
Bettis
CITAT (Meriona @ 02-05-2011, 20:13) *
För att putta upp tråden passar jag på att tjata lite om det här med gnag..... blush.gif

Jag har med mig två pappkassar sweatingbullets.gif men det är bara tomma toarullar och äggkartonger, visste inte mer vad du ville ha!!
Meriona
CITAT (Wilmer @ 03-05-2011, 14:55) *

Tackar för kommande gnag! smile.gif
Om du inte orkar så har jag full förståelse. kompiskram.gif Men vi blir glada om du kommer, kanske bara som jag, som besökare?

CITAT (Bettis @ 03-05-2011, 15:08) *
Jag har med mig två pappkassar sweatingbullets.gif men det är bara tomma toarullar och äggkartonger, visste inte mer vad du ville ha!!

Bettis du är underbar! smiley_small_hug.gif Rullar och äggkartonger är mest älskat, därefter kommer småkartonger och sist storkartonger (typ flingpaket).

Förlåt för OT. whist.gif
Olle A
Meriona, du har en stor påse toarullar att vänta härifrån också! Ett stort lager med växter har det också blivit, så att jag ska sälja på en marknad helgen innan kommer inte att hota något. Det mesta verkar ha klarat morgonens snöyra utan större problem. Wilmer, det skulle vara kul om du kunde vara med också! Men se det inte som ett måste, det ska ju kännas roligt. kompiskram.gif

Olle
Dito Verde
Allt jag hade tänkt ta med till marknaden står i växthuset. Jag har ingen aning om hur de klarat nattens frost. Kanske blir det inga tomater eller chilisar i år. Som tur var så tog jag in dahliorna som stått ute i två veckor.

Anmälningarna strömmar in från försäljare. Det finns platser kvar men de kan ta slut. Bra att veta om ni vill ha plats.
ingrid fuxwall
CITAT (Meriona @ 02-05-2011, 20:13) *

Källaren är full av kartonger till dina ganagare. Har ju anmällt mig som försäljare och lite har jag att sälja men kommer nog som vanligt mest att köpa ; ))
Wilmer
CITAT (Olle A @ 03-05-2011, 18:13) *
Meriona, du har en stor påse toarullar att vänta härifrån också! Ett stort lager med växter har det också blivit, så att jag ska sälja på en marknad helgen innan kommer inte att hota något. Det mesta verkar ha klarat morgonens snöyra utan större problem. Wilmer, det skulle vara kul om du kunde vara med också! Men se det inte som ett måste, det ska ju kännas roligt. kompiskram.gif

Olle

Jag har ju redan förberett några grejjor att sälja, får väl bli halvambitiöst som alla år, vågar inte anmäla mig snart... Brakar jag ihop lämnar jag min plats åt någon annan (men jag vill ju bli av med mina växter också).
Meriona
Wilmer, jag kan avlösa/hjälpa dig om du vill, så kan du gå och titta. Bara du instruerar mig så att jag inte säljer en tomat som en potatis. tongue.gif

Jag tackar Olle och Ingrid på förhand! smiley_small_hug.gif
Meriona
Puttar. Bara 12 dagar kvar! yahoo.gif
Dito Verde
Fick just svar från Göran Carlsson att odla.nu sponsrar med lite vinster till lotteriet i år igen.

TACK Göran!
Meriona
Härligt! bravo.gif
*Ulrica*
Angående lotteriet så är det jag som håller i det i år. Jag kommer att be alla försäljare att donera en vinst. Det är upp till en själv vad man vill donera och givetvis om man vill ge flera saker/växter. Ju fler vinster desto roligare lotteri!
Vi (Dito Verde) har en lottring med 300 lotter. Jag tänker ta 2:- för en lott vilket ger 600:- till nästa års marknad ifall vi får sålt alla lotter. Lotterna kommer att vara uppdelade i "finare" vinster med individuella vinstnummer samt "vanliga" vinster utifrån slutsiffra där man får välja på ett bord.

help.gif HJÄLP BEHÖVS 1:
Min pojke åker tyvärr bort den helgen och jag hade tänkt ha honom till att sälja lotter. Jag tror det kan bli lite bökigt att ensam både sälja lotter och dela ut vinster den första timmen när det är mycket folk. Jag undrar därför ifall någon kan tänka sig att sälja lotter eller dela ut vinster mellan 11 och 12 eller har en gubbe eller barn/barnbarn att avvara den första timmen?

help.gif HJÄLP BEHÖVS 2:
Mellan klockan 9 och 11 behöver vi hjälp av någon som mellan 9 och 10 tar emot säljarbilar och släpper in dem på parkeringen en och en så att vi hinner anvisa en plats så att vi får ihop parkeringspusslet. Jag ska inhägna hela parkeringen för att ingen ska komma in innan prick 11.00 så mellan 10 och 11 behöver vi någon som sitter och släpper förbi eventuella eftersläntrare bland säljare och motar bort köpsugna kunder. Det här med avspärrningsband är det nämligen tyvärr inte alla som förstår...

Om du kan tänka dej att hjälpa till med något av ovanstående så är jag och Dito Verde mycket tacksamma eftersom det är vi som har fixat och trixat ihop hela kalaset. Det är inga betungande uppgifter men det besparar oss en väldig massa onödig extra stress. Skicka ett PM till mej här på Odla eller svara här i tråden!

smiley_small_hug.gif
Meriona
Kan jag få vara backup om ni inte hittar någon annan Ulrica? Mellan 9-10 kan jag inte hjälpa till, för då transporterar jag Olles växter och Olle himself. Sedan har jag lovat Wilmer att stötta om hon ska sälja. Men annars så kan jag hjälpa till.
*Ulrica*
Jättesnällt Meriona!!!

Vi får hoppas att någon annan också kan/vill!
ninnisky
Jag hjälper gärna till med det som behövs, sälja lotter, dela ut priser o s v mellan kl 11-13 (sedan kallar Göteborgsvarvet)

Meriona, tror du inte vi blir ett riktigt radarpar!!
Meriona
Haha, jo det tror jag nog! smile.gif Jag ska försöka att inte skrämma bort några små barn. tongue.gif
Dito Verde
Vad bra Meriona och Ninnisky! Nu fattas bara en person som är med och tar emot och visar plats.

Jag undrar om någon som kommer har en smörboll (Trollius eurpaeus) att avvara? Jag vill ha en sådan (eller två).

Mindre än en vecka kvar....och vädret ska bli fint...
Bettis
Jag kan inte komma -cry-.gif är det någon som kan ta med två kassar till Meriona från mig, någon i Göteborgstrakten som ska dit??
Meriona
Näää så tråkigt Bettis! sad.gif Gnaget är förvisso guld värt, men det är värre att inte få träffa dig! -cry-.gif

ingrid fuxwall
CITAT (Meriona @ 17-05-2011, 09:42) *
Näää så tråkigt Bettis! sad.gif Gnaget är förvisso guld värt, men det är värre att inte få träffa dig! -cry-.gif

Ska du inte flytta snart?
Funderar på om jag inte ska förvara gnaget ett tag till ; ))

Håller med dig om att det vore trevligt att träffa Bettis, har så fina plastbackar som jag fick av henne för x antal år sedan
Meriona
Jodå men inte förrän i september. Jag kan hämta gnaget hos dig på vägen hem Ingrid. wub.gif

Nu är det bara några dagar kvar, det ska bli jättekul att träffa alla nya och gamla bekantskaper! smile.gif Samt att ingenting köpa. tongue.gif
ninnisky
Hos mig står en kasse gnag som jag tar med på lördag - undrar vilka som ska ha den???
Meriona
Chili, Ebbe och Elvis såklart! smile.gif Just nu är det inte nåt trevligt väder för växtmarknad, hoppas att det ändrar sig innan lördag! sad.gif
Wilmer
Jag har tyvärr inga smörbollar att dela med mig av, den jag har är dålig på att växa till sig! Har inte lyckats grodda fröer heller. Förra året möglade fröställningarna, men om det blir fröer i år kan du få Peggy!
Bettis
Ändrade planer igen, jag kommer i morgon yahoo.gif och har med mig gnag till dig Meriona. Jag kan vara där vid 10 tiden om det behövs hjälp!!
Meriona
CITAT (Bettis @ 20-05-2011, 06:39) *
Ändrade planer igen, jag kommer i morgon yahoo.gif och har med mig gnag till dig Meriona. Jag kan vara där vid 10 tiden om det behövs hjälp!!

smiley_small_hug.gif Jätteskoj att du kommer!

SMHI säger nu att de ska bli soligt med inte alltför stark vind imorgon. smile.gif
Dito Verde
BRA BETTIS!!!
Det vore toppen om du kommer 10.00 och kan hjälpa till med dirigering och insläpp.
Jag är där från 8.30 tror jag.
Vi ses!
*Ulrica*
Oj, vad roligt att alla kompisarna kommer! wub.gif

Min sons resa har ställts in så nu kommer han också!

Angående vinster till lotteriet så tar jag gärna emot flera mindre växter än en stor för jag är orolig att det blir för få vinster annars. Men som vanligt oroar jag mej väl i onödan! giggle.gif

Hur är det, är det någon av er som bor i Lerum och ska hem efteråt? Skriv gärna att PM till mej då!

Jag och mamsingen kommer halv nio-nio och hon lovar att hålla i insläppet av säljare fram till klockan 10.
Myosotis
Hoppas många tar med sig kameran och visar bilder sen! Ni får ha en trevlig dag!
Meriona
Ska försöka komma ihåg kameran. Största problemet är väl att hitta Odla-knappen, den lyckas gömma sig varje gång.
Biggan_
Ha en himla trevlig dag allesammans! smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 20-05-2011, 13:51) *
Ska försöka komma ihåg kameran. Största problemet är väl att hitta Odla-knappen, den lyckas gömma sig varje gång.

En sån har inte jag på min kamera. Tar den automatiskt odla-bilder då? wink.gif
ingrid fuxwall
Ulrika själv har jag med mig ganska många små blommor. Vaknar jag tidigt ska jag se om det finns några fröer som går att så fortfarande.

Xera och jag har packat bilen, hon tyckte att vi skulle åka redan i kväll men vi tillbringar natten hemma hos katten och sedan åkter vi till Surte i morgon - det ska bli så roligt!

Odlaknappen, kamera och vatten till både växter och oss andra - får se vad jag glömmer ; ))
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon