Full version: Hund upphittad
Sidor: 1, 2
Kryddan03
Myo - Djuren hjältinna! 000.gif yahoo.gif

Samsara
Så bra att hunden har kommit hem =)
Myosotis
Ägaren hämtade hunden men påstod att den bara hade varit borta i några timmar. Det är inte långt härifrån så förmodligen släpper han bara ut den vind för våg varje dag för jag har ju bevisligen sett och även fotograferat den innan, inte bara i några timmar. Vi får hoppas att de håller bättre koll på sin hund nu så den inte blir påkörd.

Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 24-01-2011, 17:44) *
Ägaren hämtade hunden men påstod att den bara hade varit borta i några timmar. Det är inte långt härifrån så förmodligen släpper han bara ut den vind för våg varje dag för jag har ju bevisligen sett och även fotograferat den innan, inte bara i några timmar. Vi får hoppas att de håller bättre koll på sin hund nu så den inte blir påkörd.

Låter tyvärr inte som en ansvarsfull hundägare... thumbdown.gif
*Stintan*
Vilken typ angry.gif
Wilmer
Klart man inte anmäler den försvunne då om den brukar få ränna som den vill.. Jättebra för djurlivet, eller hur..? Hejja dej i allafall Myo!
Christina i Taxinge~
Jag har för mig att det kostar en bra slant att "lösa ut" hunden från polisen/hundstallet....ser du vovven igen så ring hundstallet snabbt!
Kanske blir det för dyrt till slut att betala, så att han blir mera ansvarsfull...?
Såvida han inte binder hunden och låter den stå sad.gif
Anma
Usch vilken trälig hundägare. thumbdown.gif
hattstugan

I Göteborg kostar det 3500 kr att lösa ut sin hund från ett hundstall!
Myosotis
Nu kom ju aldrig hunden fram till hundstallet utan han ringde från bilen och de träffades på vägen, det kanske blir billigare då.
Meriona
Jag hoppas att det kostar lika mycket! Fy för folk som låter hundar springa lösa. sad.gif
Myosotis
I morse var den här igen rolleyes.gif Ringde till ägarna (för jag hade fått namnet av polisen), ingen hemma. Jaha, tänkte jag, de släpper ut hunden och åker till jobbet. Men så ringde hon tillbaka, han hade stuckit när de gått till skolbussen, annars har de honom kopplad nu. Hon lät verkligen som om hon bryr sig, skulle komma på en gång men innan hon hann åka kom han hem själv. Det är nog bara 3km emellan om jag har uppfattat det rätt var de bor. Han får mycket motion när han springer den sträckan några gånger varje dag! Hon bad också om ursäkt för besväret och sa att så här ska det verkligen inte vara, så jag tror inte det är dåliga hundägare. Eftersom de har en hund till som alltid är hemma har de väl förutsatt att när de ser den är båda hemma. Och förresten är det border collie - labrador. Han är född ´08, tyckte väl det såg ut som en ganska ung hund.
Wilmer
Då få vi hoppas att det är så! tummenupp.gif
Eva i Skåne
Hoppas dom tränar hunden på att hålla sig hemmakring utan att vara kopplad alltid.
Det är ju synd att behöva ha koppel på om man bort fritt, men han kan ju inte få fortsätta besöka dig flera gånger om dagen
Wilmer
Och snart är det dags för djurbebisar!
Anma
Vad bra då att mitt första antagande var fel! smile.gif Det är en liten rymmare alltså.
Noak
Som jag skrev förut - jag har haft en rymmarhund, en bordercollie. Alltid lika ängsligt- var är han, har han smitit...Han bet igenom alla koppel och bet i kedjor så tänderna gick i flisor. Det gick inte att ha den hunden instängd. Han grävde sig ut ur en hundgård med en meters nedgrävt stängsel fäst i en stock...
En gång när jag var ute med bilen och letade mötte jag honom mitt i 90-vägen i en kurva.
Han överlevde dock tills han var 13 år då han fick cancer.
Meriona
CITAT (Wilmer @ 26-01-2011, 15:15) *
Och snart är det dags för djurbebisar!

Precis! Då får han allt sluta springa!
Jonny
CITAT (Meriona @ 26-01-2011, 19:13) *
Precis! Då får han allt sluta springa!

Med Varg i skogen så hadde det "problemet" med hund som smiter varit borta....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon