Sidor: 1, 2, 3
Biggan_
CITAT (fuchsian @ 19-02-2011, 18:12) *
Smaken är som baken --- delad, så det är väl inget att föra väsen av.

Du känner inte mig men om du gjorde det så skulle du få grå hår fortare än kvickt, för jag kan vara rätt så småretlig och pillimarisk av mig och jag kan inte vara stilla och bara finnas till (förrutom u nder mina meditationer, då jag är inte kontaktbar så lätt)

De som känner mig sen länge undrar att det är nog endast bara jag som hinner med allt det som andra behöver fler livstider.... Fuchsian .... Glöm inte att vi är olika alla

Jag känner faktiskt ingen större lust att lära känna dej! Trevligare kan man ha!
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 17:09) *
Kan man få höra ett sakligt resonemang från dig om saken då, eller är det bara gnäll du är bra på?

Vadå gnäll??? Jagt blir bara allmänt förbannad på hänsynslösa bilförare som tror att dom äger vägen och bryter mot lagar och trafikregler. Att du som någon sorts ursäkt tar din ålder för att regelmässigt köra för fort är ju bara löjligt. Övrig sakliget finns tydligt nedtecknat i tidigare inlägg skrivna av mig samt några till som inte tycker att det är OK att bryta mot hastighetsbegränsningarna.
Överbölingen
Det är då förväl att det kläms till gällande de praktarslen i trafiken som kör med bögavstånd.
Efter viltrikavägar blir jag helförbannad när jag har en rövslickare. Mitt bromsljus tänds innan jag når bromseffekt så jag brukar retas lite och det har ofelbart effekt. Annars sätter jag på snörökslyset och då saktar de ner. Härom året fick jag i halt väglag tvärnita för en älg som när den vände på vägen halkade omkull. Bilen bakom klarade sig och oss med en hårsmån. Lyckligtvis älgen också. Resten av vägen ca 40 km till Östersund nådde den andra bilen aldrig ikapp oss. Gissar på kletiga kalsonger.
gnon49
Tråden är räddad. F har hoppat i säng o dragit filten över sig. Kan man hoppas på att sängen knarrar. w00t.gif
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 19-02-2011, 17:35) *
Ju jag håller med dig om att man ibland inte tänker alls att det finns folk som helt saknar humor eller fattar noll om man driver med dom. Jag mutar inga poliser, vägrar bara skriva på böten och sen sköter maken resten. Då är det inte min sak längre vad som händer med den böteslappen.

Mitt liv räddades av den stora mercan, en liten bil med en älg hade nog mosat oss båda, men älgen blev väl skjuten efteråt av polisen för den fick sina skador. Polisen sade till mig att jag hade varit död i en mindre bil. Därför har maken alltid försett mig med stora bilar, antagligen vill han väl inte bli av med mig?!? .... rotfl.gif
Visst kan det vara roligt att skrämma en som bara stiger fram utan att se sig om, då känner jag det befogad att visa att personen kanske kan bli påkört om h#n inte ser sig om. som yngre gjorde man ju sånt på flit och inte tala om utomlands.
Så många gånger som jag har kört härifrån till Italien själv och till England och inte tala om alla resor i bil i USA som vi har bytt om att köra, så jag brukar köra ungefär 3-4 000 mil per år, även mer under en period, så det blir en del och endast en olycka på över 30 år, så det är jag det.

Även jag var rädd när vår dotter började köra bil, men hon fick en s-klass merca 500 som var lite begagnad att börja med ifall hon skulle krocka men det har gått bra och numera köper hon sina bilar själv, modell större förståss. ---- Fuchsian .....
.

Du snackar bara skit det är ju din gubbe som kör dig varenda meter när du ska nånstans. Utan honom är du ju totalt handikappad.
Din så kallade humor kan du ta och stoppa upp nånstans för den är uppskattas inte av någon och det borde du väl ha lärt dig vid det här laget.
Lokan
Intressant chat i Aftonbladet där många grejer reds ut! tummenupp.gif

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8594480.ab
malcolm
CITAT (Gunilla T @ 19-02-2011, 16:43) *
Jag kan inte bestämma mig riktigt......vilket är det mest korkade?

Att roa sig med att skrämma folk som går på övergångsställen eller att vara så dum att man offentligt talar om att livet är så trist så glädjen består av att trakassera fotgängare?

Det är tom. olagligt att skrämma sina medtrafikanter, tuta för sitt nöjes skull för att skrämma en fotgängare är belagt med böter.
malcolm
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 15:44) *
Dessutom är det idiotiskt med en bestämd hastighetsgräns för alla bilister. Jag som är 30 har mycket bättre syn och snabbare reaktioner än en som är 80, ändå får jag inte köra fortare. En modern bil är många gånger säkrare än en veteranbil, ändå är begränsningen samma. En mercedes S-klass är en betydligt säkrare bil i 120km/h än en smart är i 100km/h. Hastighetsgränserna borde sättas individuellt, och vara ett resultat av hur bra man presterar i tester, samt vad man kör för bil.

Det spelar ingen roll hur bra bil du har eller om du har "bäst-i-test-däcken" på din bil, det är ändå farten som avgör hur fort du kan stanna. Du gav inget vettigt skäl för att köra fortare än hastighetsbegränsningarna trots att jag frågade i ett tidigare inlägg.
Huggorm
CITAT (malcolm @ 19-02-2011, 22:49) *
Det spelar ingen roll hur bra bil du har eller om du har "bäst-i-test-däcken" på din bil, det är ändå farten som avgör hur fort du kan stanna. Du gav inget vettigt skäl för att köra fortare än hastighetsbegränsningarna trots att jag frågade i ett tidigare inlägg.

Olika bilar bromsar olika fort från samma hastighet, det kan ingen förneka.

Det finns ett antal goda skäl för att köra fortare än en godtyckligt satt gräns, men jag väljer att endast redovisa det viktigaste. Var och en har en speciell hastighet som de tycker känns lagom. Vissa känner sig tillfreds när det går i 70, medan andra tycker det känns bäst i 120. Kör man saktare än vad man tycker känns rätt blir man irriterad, sömnig och lägger mer koncentration på hastighetsmätaren än på vägen. Det säkraste är om var och en håller den hastighet som de tycker känns naturlig, då kan dom hålla båda ögonen på vägen och hela koncentrationen på körningen.

Den som tycker att det här är dumheter kan göra ett experiment hemma. Leta upp en åker, fotbollsplan eller liknande, och gå en promenad runt denne. Var och en har en speciell promenadtakt som de tycker känns lagom och naturlig. Men prova nu en hastighetsbegränsning, du får inte ta längre steg än att du sätter hälen vid andra fotens tår. Gå så några varv och känn hur det känns. Känns det fel kan du försöka finna tröst i att risken är stor att du ramlar och slår sig om du går fortare.
Blomstertanten
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 23:13) *
Olika bilar bromsar olika fort från samma hastighet, det kan ingen förneka.

Det finns ett antal goda skäl för att köra fortare än en godtyckligt satt gräns, men jag väljer att endast redovisa det viktigaste. Var och en har en speciell hastighet som de tycker känns lagom. Vissa känner sig tillfreds när det går i 70, medan andra tycker det känns bäst i 120. Kör man saktare än vad man tycker känns rätt blir man irriterad, sömnig och lägger mer koncentration på hastighetsmätaren än på vägen. Det säkraste är om var och en håller den hastighet som de tycker känns naturlig, då kan dom hålla båda ögonen på vägen och hela koncentrationen på körningen.

Den som tycker att det här är dumheter kan göra ett experiment hemma. Leta upp en åker, fotbollsplan eller liknande, och gå en promenad runt denne. Var och en har en speciell promenadtakt som de tycker känns lagom och naturlig. Men prova nu en hastighetsbegränsning, du får inte ta längre steg än att du sätter hälen vid andra fotens tår. Gå så några varv och känn hur det känns. Känns det fel kan du försöka finna tröst i att risken är stor att du ramlar och slår sig om du går fortare.

Det här var nog den dummaste jämförelse jag sett på länge!!!!!:sos:

Så om jag tycker att det är lagom att köra 200 på en 30-väg så är det ok. Annars känner jag mej inte tillfreds och gör jag inte det då blir jag irriterad och då blir jag en sämre bilförare! sleep.gif
AndersKbg
Mycket roande tråd.
Dels för att det trollas duktigt och dels för att så många hugger på betet.

Way to go, som vi säger. I maxfart.
Bengalow
Ja, dummare jämförelse kan väl knappast göras, men jag refererar till Huggorms erfrenheter. De är ringa, tycks det, och bör inte kommenteras.
När jag jobbade på Statens Väginstitut, som det hette då, så fanns det en STOR sanning, och den gäller än. Det är inte den höga hastigheten som kräver dödsoffer, det är skillnaden mellan hastigheten i trafiken som är farlig. Ex: Om alla kör i 120, så sker ingenting, men om 1 kör i 70 och många i 120...vad sker då. Svaret är självklart. Jag tror t.o.m.Huggorm med sin begränsade insikt förstår, eller... oavsett bra däck, reaktionstid, fylla eller ouppmärksamhet. Att kollisionsrisken ökar med farten det får du bara acceptera hur dumt du än diskuterar, basta!
Anders Kgb - håll dig utanför - dina trafiksynder har vi hört om förut...måtte du BARA köra i diket en vacker dag - i för hög fart!
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 19-02-2011, 23:29) *
Ja, dummare jämförelse kan väl knappast göras, men jag refererar till Huggorms erfrenheter. De är ringa, tycks det, och bör inte kommenteras.
När jag jobbade på Statens Väginstitut, som det hette då, så fanns det en STOR sanning, och den gäller än. Det är inte den höga hastigheten som kräver dödsoffer, det är skillnaden mellan hastigheten i trafiken som är farlig. Ex: Om alla kör i 120, så sker ingenting, men om 1 kör i 70 och många i 120...vad sker då. Svaret är självklart. Jag tror t.o.m.Huggorm med sin begränsade insikt förstår, eller... oavsett bra däck, reaktionstid, fylla eller ouppmärksamhet. Att kollisionsrisken ökar med farten det får du bara acceptera hur dumt du än diskuterar, basta!
Anders Kgb - håll dig utanför - dina trafiksynder har vi hört om förut...måtte du BARA köra i diket en vacker dag - i för hög fart!

Jag såg en bilist som höll ca. 40km/h på motorvägen tidigare denna vinter en dag när det snöade lite. Det kom hela tiden bilar i 80-100km/h som fick panikbromsa och svänga ut i den snötäckta ytterfilen när de närmade sig den saktakörande. Någon som kör så mycket saktare dyker upp väldigt plötsligt även på en motorväg med god sikt. Att det inte hände någon olycka var enbart tur, men om det hade hänt, så vems fel hade det varit? Jag tror inte att lagboken och det sunda förnuftet kommer fram till samma svar.

CITAT (Blomstertanten @ 19-02-2011, 23:21) *
Det här var nog den dummaste jämförelse jag sett på länge!!!!!:sos:

Så om jag tycker att det är lagom att köra 200 på en 30-väg så är det ok. Annars känner jag mej inte tillfreds och gör jag inte det då blir jag irriterad och då blir jag en sämre bilförare! sleep.gif

Det skall naturligtvis hållas inom rimliga gränser. Jag har hittills inte sett någon 30-väg som är stor nog att köra så fort. Men personligen skulle jag hellre se att folk höll 50 och god uppsikt på den vägen, än 30 och full koncentration på hastighetsmätaren för att vara säker på att det inte går för fort.
andersen
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 00:11) *
Jag såg en bilist som höll ca. 40km/h på motorvägen tidigare denna vinter en dag när det snöade lite. Det kom hela tiden bilar i 80-100km/h som fick panikbromsa och svänga ut i den snötäckta ytterfilen när de närmade sig den saktakörande. Någon som kör så mycket saktare dyker upp väldigt plötsligt även på en motorväg med god sikt. Att det inte hände någon olycka var enbart tur, men om det hade hänt, så vems fel hade det varit? Jag tror inte att lagboken och det sunda förnuftet kommer fram till samma svar.
Det skall naturligtvis hållas inom rimliga gränser. Jag har hittills inte sett någon 30-väg som är stor nog att köra så fort. Men personligen skulle jag hellre se att folk höll 50 och god uppsikt på den vägen, än 30 och full koncentration på hastighetsmätaren för att vara säker på att det inte går för fort.

Det är farten som dödar, tex ett barn som blir påkörd utan för en skola har större möjlighet att överleva om den blir påkörd i 30km/h än om bilen håller enhastighet av 50km/h, i en annan tråd så skrevs det om 25meter i sekunden som en bil förflyttar sig i 90km/h, och att det tar ca 1sekund innan hjärnan förstår att bromspedalen skall användas.

Jag vidhåller att du bör lämna in ditt körkort, lär inte körskolan ut längre att man inte får köra fortare än att man hinner att stanna för varje förutsätt fara eller oförutsatt fara.
Berith
CITAT (andersen @ 20-02-2011, 07:49) *
---i en annan tråd så skrevs det om 25meter i sekunden som en bil förflyttar sig i 90km/h, och att det tar ca 1sekund innan hjärnan förstår att bromspedalen skall användas.---

Ja, det var jag som hade en tråd om det, jämförde med en 25-meters simbassäng...

Det är rent ut sagt förjävligt att en del tror sej står över trafikreglerna, som hastighetsbegränsningarna. Jag tycker att dom skulle börja med en hobby istället, som tex bergsklättring. Där utsätter dom väl bara sej själva för fara, till skillnad mot i trafiken där dom leker inte bara med sitt eget liv utan även drar med andra i "fallet".
Monaxe
CITAT (fuchsian @ 19-02-2011, 18:12) *
Smaken är som baken --- delad, så det är väl inget att föra väsen av.

Du känner inte mig men om du gjorde det så skulle du få grå hår fortare än kvickt, för jag kan vara rätt så småretlig och pillimarisk av mig och jag kan inte vara stilla och bara finnas till (förrutom u nder mina meditationer, då jag är inte kontaktbar så lätt)

De som känner mig sen länge undrar att det är nog endast bara jag som hinner med allt det som andra behöver fler livstider.... Fuchsian .... Glöm inte att vi är olika alla

Är mycket medveten om att man inte ska mata trollen, men detta är så löjligt att tom proffstroll måste le i mjugg!

Du milde tid så barnsligt det är att hålla på att skryta om bilar och resor i en tråd som från början var seriös.
Det finns snart inte en enda tråd som F inte är inne och skryter i, om sig och sitt.
Stackars människa, du måste lida svårt av mindervärdighetskomplex!
*Stintan*
Sen är det faktiskt också så att det är dom som ständigt kör för fort som alltid ligger och nosar laglydiga i baken och hetsar. Även om det är mycket trafik på vägen så fixar dom av någon anledning inte att ligga bakom någon utan ska till varje pris köra om. Hur många gånger har man inte fått tvärnita för att ge plats
åt nån dåre som kommer bakifrån som anser sig ha rätt att vara den förste i kön att köra om ett mera långsamtgående fordon. Ibland står man på tur och har påbörjat en omkörning som man snabbt måste avbryta på grund av samma dårar.

Kan man inte anpassa hastigheten efter omständigheterna, utan tror att man äger vägen och själv kan bestämma hur fort man får köra, ska man inte ha körkort!
herkules
jag gillade att köra fort, så jag började köra dragracing.
det tycker jag ni andra fartdårar också kan göra.
på vägarna håller man hastighetsbegränsningen OCH avståndet annars ska man inget körkort ha!
tvekar inte en sekund att sätta snuten på folk som inte kan uppföra sig i trafiken.
Anki på Öland
Minst lika farligt, som vi tyvärr ofta drabbas av, är folk som kör för långsamt, som kanske sitter och kör 60 på en enfilig 90-väg och plötsligt tvärstannar för att dom såg en vacker blomma/fågel i vägkanten. Eller ställer bilen på vägen och kliver ner i diket för att titta på dom vackra hästarna..... Missunnar ingen att semestra och se den vackra ön jag bor på, men det är väldigt jobbigt när man måste göra det från bilen...... Vet att polisen här stannar bilister som kör för långsamt och talar om för dom att dom är en trafikfara och ber dom hålla ung. samma hastighet som övrig trafik.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tror ju inte att du fuchsia någonsins har kört på Autobahn. För hade du gjort det, så hade du vetat att det var länge sedan som det var fri hastighet där.

Jag ser ca 1 x iveckan ett program på tyskt TV där dom oftast visar poliserna på autobahn. Inte i polisbilar utan i privatbilar. Och där plockar dom ut dårarna.
Dom som kör för fort, dom som inte håller avstånd och även dom som tror att alla andra skall flytta på sig när dom kommer.

Sen gäller det att ha pengar med sig, för man måste betala kontant, annars får du stå där tills någon kommer med pengarna (händer ofta lastbilar från öststaterna)

Många gånger önskar man sig fler poliser ute på vägarna. Och inte kan man ha så brottom att man inte har tid att vänta så att en gammal människa kommer över gatan.

Utan för dagis och skola är det tyvärr oft föräldrarna som kör för fort. Brottom är det när dom har lämnat av ungarna......

Elisabeth
Ralf
Jag har i alla fall slutat beställa taxi hem för resa från bostad. Man vet helt enkelt inte vad det kommer för förare och väldigt ofta blir det helt enkelt ett svin, som börjar med att parkera bilen på trottoaren för att inte hindra andra bilar på gatan (så smal gata bor jag inte på och dom gående då?).
Sedan far taxibilen iväg i ca 60 km i timmen (fast det är 30 km/ timmen på gatan)
ja sen fortsätter det med skräckkörning.... (en gång lämnade jag bilen efter halva resan)

Ibland åker jag taxi hem. Utanför järnvägsstationer o flygplatser kan man ibland, men inte alltid, välja bil o då får jag en lugn o fin körning hem alltid.
Huggorm
CITAT (Ralf @ 20-02-2011, 10:50) *
Jag har i alla fall slutat beställa taxi hem för resa från bostad. Man vet helt enkelt inte vad det kommer för förare och väldigt ofta blir det helt enkelt ett svin, som börjar med att parkera bilen på trottoaren för att inte hindra andra bilar på gatan (så smal gata bor jag inte på och dom gående då?).
Sedan far taxibilen iväg i ca 60 km i timmen (fast det är 30 km/ timmen på gatan)
ja sen fortsätter det med skräckkörning.... (en gång lämnade jag bilen efter halva resan)
Ibland åker jag taxi hem. Utanför järnvägsstationer o flygplatser kan man ibland, men inte alltid, välja bil o då får jag en lugn o fin körning hem alltid.

En kompis råkade nämna att han var sen till flygplatsen en gång, taxichauffören ville vara hjälpsam och gasade på lite extra för att han skulle hinna. Över stallbackabron i Trollhättan, där det är 70km/h, där höll han 200 rolleyes.gif
Ralf
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 11:06) *
En kompis råkade nämna att han var sen till flygplatsen en gång, taxichauffören ville vara hjälpsam och gasade på lite extra för att han skulle hinna. Över stallbackabron i Trollhättan, där det är 70km/h, där höll han 200 rolleyes.gif

Tror jag inte ett dugg på.
Huggorm
CITAT (Ralf @ 20-02-2011, 11:24) *
Tror jag inte ett dugg på.

Men det är sant. Det är en rätt lång och bred bro, med två filer, och där går att köra väldigt fort om man har en bil som accar ordentligt och det inte är mycket trafik. Jag träffade killen när han anlände på flygplatsen, och han var helt exalterad.
Ralf
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 11:31) *
Men det är sant. Det är en rätt lång och bred bro, med två filer, och där går att köra väldigt fort om man har en bil som accar ordentligt och det inte är mycket trafik. Jag träffade killen när han anlände på flygplatsen, och han var helt exalterad.

Du tror säkert på tomtar o troll oxå...
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 20-02-2011, 09:41) *
Minst lika farligt, som vi tyvärr ofta drabbas av, är folk som kör för långsamt, som kanske sitter och kör 60 på en enfilig 90-väg och plötsligt tvärstannar för att dom såg en vacker blomma/fågel i vägkanten. Eller ställer bilen på vägen och kliver ner i diket för att titta på dom vackra hästarna..... Missunnar ingen att semestra och se den vackra ön jag bor på, men det är väldigt jobbigt när man måste göra det från bilen...... Vet att polisen här stannar bilister som kör för långsamt och talar om för dom att dom är en trafikfara och ber dom hålla ung. samma hastighet som övrig trafik.

Ja såna har jag också svårt att förstå mig på. Man undrar hur dom tänker angry.gif
Huggorm
CITAT (Ralf @ 20-02-2011, 11:36) *
Du tror säkert på tomtar o troll oxå...

Bara på jul och när jag är i skogen
fuchsian
CITAT (Biggan_ @ 19-02-2011, 18:37) *
Jag känner faktiskt ingen större lust att lära känna dej! Trevligare kan man ha!

Det kommer du inte att behöva att göra för jag gillar inte folk som inte kan ha klimpten i ögat utan att börja moralisera direkt, trivs inte i sådan själskap utan att somna av tristess.

Till ELISABETH,

Jag VET om trafikhastigheterna i Autobahn. Var där endast 4 månader sedan och åker igen innan påsk, så nog är jag i Tyskland. Ska du se på biljetter eller annat bevis?
Det är endast lite över att år sedan när vi hämtade en bil därifrån och faasen vad jag körde ..... men det var ute vid sidan av bebyggelsen. Så dum är jag inte att jag inte ser skyltarna!!!!! Och det var inte första gången vi har hämtat bilar långt ner mot München-hållet och då finns det inget annat än att vi båda får köra var sin bil.
Har även flugit ner med maken. Vi var inte säkra om det blev 2 bilar eller 1st, men det blev att köra igen i var sin. Kom inte och påstår något som du inte vet om och mer får du inte reda på heller ....... onödigt med terapi för att nu rinner sinnet över!!!! ....Fuchsian ....
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 11:31) *

Så du tror på allvar att en taxichaufför riskerar både körkort och jobb för att vara snäll?
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2011, 11:41) *
Så du tror på allvar att en taxichaufför riskerar både körkort och jobb för att vara snäll?

Sånt händer, särskilt som risken att åka fast är väldigt liten
fuchsian
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 11:38) *
Bara på jul och när jag är i skogen

Huggorm,

Troll är ett mycket vänligt ord för mig. såg både troll och små änglar när jag var liten och under uppväxt. Den enda skillnaden var att de troll som finns i bilder har i regel kläder på sig, men inte de som finns ute.
Jag var rädd för vargar och bad om beskydd när jag hade tvungen gå igenom skogen, då mötte jag dessa underbara varelser och var inte rädd längre. Så för mig betyder dom skygg och omtanke och kärlek, även att jag tar inte in dom längre som jag gjorde som barn, så kan jag känna närvaron om jag är i skogen. .... Fuchsian ......
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2011, 08:58) *
Sen är det faktiskt också så att det är dom som ständigt kör för fort som alltid ligger och nosar laglydiga i baken och hetsar. Även om det är mycket trafik på vägen så fixar dom av någon anledning inte att ligga bakom någon utan ska till varje pris köra om. Hur många gånger har man inte fått tvärnita för att ge plats
åt nån dåre som kommer bakifrån som anser sig ha rätt att vara den förste i kön att köra om ett mera långsamtgående fordon. Ibland står man på tur och har påbörjat en omkörning som man snabbt måste avbryta på grund av samma dårar.

Kan man inte anpassa hastigheten efter omständigheterna, utan tror att man äger vägen och själv kan bestämma hur fort man får köra, ska man inte ha körkort!

Bunta nu inte ihop alla sorters bilister, ingen av någon har kört så bra hela sitt liv utan minsta fel, utom min svärmor --- hon talade om hur man skulle köra när hon satt bredvid - högst 60, sen kvittade om det var motorväg --- hon har inte haft körkort själv. Jag lyssnade inte på henne, men stackars svärfar fick köra enl. anvisningar, de var ju rena dödsrisken för alla. Inga bälten eller nackstöd heller. .....Fichsian....
AndersKbg
CITAT (Bengalow @ 19-02-2011, 23:29) *

Ööh...vänta lite nu. Är du nån jävla hobbymoderator här eller?

Jag kör för fort ja, jag håller avstånd och jag har inte dimljus på eftersom det är olagligt att använda dem när man vet att man är uppmärksammad av bakomvarande.
Hastigheten ingår i mitt jobb -det får du tycka vad du vill om.
Att inte erkänna på plats (vilket jag förordar) är en del av rätten man har och då ska den utnyttjas.

Din längtan efter att jag ska drabbas av olycka kan du hålla för dig själv. Typ.
*Stintan*
fuchsian, Troll kallas människor på t.ex. forum som bara är där för att provocera och ställa till bråk.
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 20-02-2011, 11:52) *
Bunta nu inte ihop alla sorters bilister, ingen av någon har kört så bra hela sitt liv utan minsta fel, utom min svärmor --- hon talade om hur man skulle köra när hon satt bredvid - högst 60, sen kvittade om det var motorväg --- hon har inte haft körkort själv. Jag lyssnade inte på henne, men stackars svärfar fick köra enl. anvisningar, de var ju rena dödsrisken för alla. Inga bälten eller nackstöd heller. .....Fichsian....

Vem har buntat ihop alla bilister? Såna som du och Huggormborde fråntas körkortet omgående! Som tur är finns det massor av bilförare som inte kör som kriminella dårar fast man skulle önska att det var fler.
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2011, 11:53) *
fuchsian, Troll kallas människor på t.ex. forum som bara är där för att provocera och ställa till bråk.

Då har jag inte förstått det alls ..... jag förlkarade hur jag ser på ett troll, en snäll hjälpare, och den saken ligger djupt inne i mig. Den tror jag på. ..Fuchsian ....
*Stintan*
CITAT (fuchsian @ 20-02-2011, 11:59) *
Då har jag inte förstått det alls ..... jag förlkarade hur jag ser på ett troll, en snäll hjälpare, och den saken ligger djupt inne i mig. Den tror jag på. ..Fuchsian ....

kanske dags att du lär dig det då!
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2011, 11:58) *
Vem har buntat ihop alla bilister? Såna som du och Huggormborde fråntas körkortet omgående! Som tur är finns det massor av bilförare som inte kör som kriminella dårar fast man skulle önska att det var fler.

Nu vill jag bara påpeka att jag aldrig orsakat någon olycka. Okay, jag backade in i en bil på en parkeringsplats 2001, men jag tog naturligtvis mitt ansvar den gången. Inga övriga olyckor. Och då kör jag ändå väldigt mycket. Att köra fort är inte det samma som att orsaka olyckor.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 12:01) *
Nu vill jag bara påpeka att jag aldrig orsakat någon olycka. Okay, jag backade in i en bil på en parkeringsplats 2001, men jag tog naturligtvis mitt ansvar den gången. Inga övriga olyckor. Och då kör jag ändå väldigt mycket. Att köra fort är inte det samma som att orsaka olyckor.

Hoppas att du åker fast snart!
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2011, 12:05) *
Hoppas att du åker fast snart!

Det verkar osannolikt. Min skyddsängel guidar mig inte bara förbi trafikolyckor, utan även trafikpoliser.
Ralf
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 12:01) *

Jävla amatör "backade in en bil", det räknas ju inte ens! Själv har jag krockat med en polisbil.
Huggorm
CITAT (Ralf @ 20-02-2011, 12:13) *
Jävla amatör "backade in en bil", det räknas ju inte ens! Själv har jag krockat med en polisbil.

Var du vållande? Hur gick det till?
AndersKbg
Ni kan inte hålla på att relatera "alla olyckor" till hög fart. Bilisters orutin är den stora orsaken och att de inte håller avstånd eller anpassar hastigheten efter väglaget.
Folk som aldrig kör fort, folk som aldrig leker med bilen och folk som alltid håller sig inom den säkra ramen är de som inte kan hantera bilen när det blir en jobbig situation i trafiken.
Till er som aldrig utnyttjar bilen till dess gräns, åk ut till en isig parkering och lär er köra bil. Detta är sagt i all välmening.
För att veta hur just er bil beter sig så måste ni tänja på gränserna ibland. Det ska sitta i ryggmärgen. Ni kommer inte ångra er när väl gjort det och hanterat bilen i rätt situation.

Hastigheten är inte orsaken till alla olyckor.
malcolm
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 13:56) *
Tror du att dårarna bryr sig om hastightesgränserna? Det gör ju inte ens jag. Jag har haft körkort sedan 1999, och

Jag får inte ihop det, tog du körkort när du var 11 år då?

Jag som är 30 har mycket bättre syn och snabbare reaktioner än en som är 80, ändå får jag inte köra fortare. En
Huggorm
CITAT (malcolm @ 20-02-2011, 12:22) *
Jag får inte ihop det, tog du körkort när du var 11 år då?

Nej, när jag var 18, jag är född 1981. Var fick du 11 ifrån?
malcolm
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 12:25) *
Nej, när jag var 18, jag är född 1981. Var fick du 11 ifrån?

Liten mattegroda bara, sorry.
Ralf
CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 12:18) *
Var du vållande? Hur gick det till?

nej
dom klantade sig

Jag hade vittne!
I baksätet på polisbilen satt det en halvt avtänd knarkare
-hahaha jag såg allting, hahaha jag såg allting, hahaha jag såg allting.
polisman sade
-nu är du tyst.
-hahaha jag såg allting, hahaha jag såg allting, hahaha jag såg allting, hahaha jag såg allting, hahaha jag såg allting, hahaha jag såg allting.
*Stintan*
CITAT (AndersKbg @ 20-02-2011, 12:19) *
Ni kan inte hålla på att relatera "alla olyckor" till hög fart. Bilisters orutin är den stora orsaken och att de inte håller avstånd eller anpassar hastigheten efter väglaget.
Folk som aldrig kör fort, folk som aldrig leker med bilen och folk som alltid håller sig inom den säkra ramen är de som inte kan hantera bilen när det blir en jobbig situation i trafiken.
Till er som aldrig utnyttjar bilen till dess gräns, åk ut till en isig parkering och lär er köra bil. Detta är sagt i all välmening.
För att veta hur just er bil beter sig så måste ni tänja på gränserna ibland. Det ska sitta i ryggmärgen. Ni kommer inte ångra er när väl gjort det och hanterat bilen i rätt situation.

Hastigheten är inte orsaken till alla olyckor.

Ja inte ska man då leka med bilen och tänja på gränserna ute i trafiken på allmänna vägar iallafall. Man kan köra rally också, det är kul men då är vägarna avlysta.
Ralf
Dessutom är det idiotiskt med en bestämd hastighetsgräns för alla bilister. Jag som är 30 har mycket bättre syn och snabbare reaktioner än en som är 80, ändå får jag inte köra fortare.

Min farfar körde tills han dog vi 80-årsålder. Det var inga korta turer, han var ner till Tyskland flera gånger. Vet du varför han och andra åldringar faktiskt inte alls krockar så ofta som vissa vill tro?
malcolm
Där jag växte upp plogade man upp en halkbana på en frusen insjö varje vinter där bilister fick träna, håller med Stintan att allmänna vägar inte är någon lekplats. Numera tror jag att halkkörning ingår i körkortsutbildningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon