Full version: Forumet omgjort!
Sidor: 1, 2, 3, 4
xlxl67
Är det ngn idé att maila admin?

Jag får samma fel som du Alba.
Alba
Jag tycker du ska göra det. Ju fler som hör av sig desto bättre.
netha
Omgjort? Ser ingen skillnad förutom att jag fått en tom spalt till vänster... annars är allt och funkar som vanligt.
Peztis
Forumet är inte så omgjort, det är mest allt runot om och själva hemsidan.

Jag saknar dock den där uppgiften som stor uppe till höger förut om hur många som var inne på Odla.
Vet att infon står på första sidan längst ned men då måste jag ju leta upp det, förut så stod det ju alltid överst...
Ingemar
Jag har lagt upp en ny variant nu 100% helt avskalad, går att välja längst ner om man är inloggad.

Vi håller på att fixa med chatten.
Gossen Ruda
CITAT (Ingemar @ 26-02-2011, 09:28) *
Jag har lagt upp en ny variant nu 100% helt avskalad, går att välja längst ner om man är inloggad.

Tack, mycket bra. yahoo.gif
Alba

tummenupp.gif jättebra.

Tack för ditt svar.
Gossen Ruda
Det verkar som om den grå sidorullgardinen försvunnit också. tummenupp.gif
malcolm
Jösses! Nu fungerar allt om det skall igen och jag kan scrolla med 125% zoom. yahoo.gif
Inga från Närke
Har minskat min skärm till 100 % och har då inga problem men vid 125 % är det fortfarande samma som dubbla rader, svårt att scrolla m.m.
Men som sagt det blir så liten text men man får väl flytta närmare skärmen.
Gossen Ruda
Inga problem med skrollning och jag testade upp till 150%.
Myosotis

Tyvärr, det blev ännu värre på min laptop. no.gif
Jag har nu mätt med linjal. Min skärm är 34,5 cm bred.
Bredden på tråden är
24,5 cm (980)
17,5 cm (Standard)
18 cm (100%)
Snälla, fixa så man får välja som förr. crying.gif
skånepåg
Malcom: Det har ju löst sej nu men kom tänka på, det finns inget val i din webbläsare för mjuk rullning?
Det finns det i Firefox, då rullar det på när man scrollar ^^
malcolm
CITAT (skånepåg @ 27-02-2011, 08:02) *
Malcom: Det har ju löst sej nu men kom tänka på, det finns inget val i din webbläsare för mjuk rullning?
Det finns det i Firefox, då rullar det på när man scrollar ^^

Finns ingen sådan funktion i IE9 vad jag vet men som sagt, nu fungerar allt som det skall.
skånepåg
CITAT (malcolm @ 27-02-2011, 08:37) *
Finns ingen sådan funktion i IE9 vad jag vet men som sagt, nu fungerar allt som det skall.

Aha ok bra biggrin.gif
BigDaddy
Jag tycker inte alls om detta nya.
Vill inte att forumet öppnas i nytt fönster & saknar att man kan se de senaste inläggen på startsidan.
Men det är väl alltid såhär när ngt nytt tillkommer, man behöver vänja sig, men iaf min första tanke. smile.gif

edit. I övrigt aåg ju startsidan fin ut. Var mest forumsaker jag inte tyckte var bra.
skånepåg
CITAT (BigDaddy @ 27-02-2011, 12:19) *
Vill inte att forumet öppnas i nytt fönster & saknar att man kan se de senaste inläggen på startsidan.
Men det är väl alltid såhär när ngt nytt tillkommer, man behöver vänja sig, men iaf min första tanke. smile.gif

edit. I övrigt aåg ju startsidan fin ut. Var mest forumsaker jag inte tyckte var bra.

Men det tycker jag e bra, så kan man gå tillbaka till startsidan lätt ^^
Red Top
CITAT (BigDaddy @ 27-02-2011, 12:19) *

Jag saknar oxå listan på nya inlägg i trädgårdsdelen. Det var så enkelt att hitta rätt. När man kollar under rubriken nya inlägg, kommer ju alla nya inlägg i hela forumet upp.

Sen saknar jag oxå bilderna. Det var kul att gå den vägen och kolla nya bilder i albumen. Blir sällan av annars att jag går in i någons album.

Som du säger, så har man nog snart vant sig vid det nya. smile.gif
sqrulan
Nu funkar allt för mej igen, ställde om till 100% och allt blev bra.
Berith
CITAT (Berith @ 23-02-2011, 07:54) *
---
Nu går det inte att klicka bort avdelningarna med -/+-tecknen heller utan det går tillbaka igen när man byter avdelning.

g.gif Hoppas dom jobbar på det så det blir som förut igen...

Som sagt.... Hoppas dom fixar tillbaka funktionen för -/+-tecknen. rolleyes.gif
Berith
CITAT (Berith @ 02-03-2011, 08:07) *
Som sagt.... Hoppas dom fixar tillbaka funktionen för -/+-tecknen. rolleyes.gif

Jag tror det funkar nu!! yahoo.gif
Huggorm
Tyvärr har inloggningsproblemen återkommit nu
Alba
Nu väntar jag bara på att chatten ska komma igång men jag förstår ju att det är viktigare att forumet fungerar bra.

skånepåg
Nu har det ju blevit mycket snabbare biggrin.gif
Direkt när man trycker så kommer sidan biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 02-03-2011, 12:55) *
Tyvärr har inloggningsproblemen återkommit nu

Jo, jag har fått logga in ett par gånger idag.
malcolm
Samma här.
skånepåg
Igår var det värst, men nu funkar det ^^
Alba
Nu är det knas igen. Jag måste logga in varje gång jag kommer till forumet.
Uggi
För mig gick det bra, utan att behöva logga in.
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 26-02-2011, 11:58) *
Bredden på tråden är
24,5 cm (980)
17,5 cm (Standard)
18 cm (100%)

Snälla??
Peztis
Logga in - utloggad - logga in....
Huggorm
Även när inloggningen fungerar som den skall, så är den ju väldigt känslig. Jag som har mobilt internet får ju ny IP-adress var och varannan gång jag loggar in. Och till skillnad från alla andra forum måste man logga in på nytt här på odla när man har en annan IP än man hade sist man var online
Ingemar
CITAT (Alba @ 02-03-2011, 13:13) *
Nu väntar jag bara på att chatten ska komma igång men jag förstår ju att det är viktigare att forumet fungerar bra.

Chatten fungerar nu!
Irene_L
CITAT (Ingemar @ 03-03-2011, 07:28) *
Chatten fungerar nu!

thanks.gif så jättemycket för det! Toppen! bravo.gif
Alba
CITAT (Ingemar @ 03-03-2011, 07:28) *
Chatten fungerar nu!

Ett stort thanks.gif
Nu blir dagen sig lik som man är van. biggrin.gif
Tikka
Samma här, måste logga in varendaste gång sad.gif Hoppas det fixas snart smile.gif
Kryddan03
CITAT (Tikka @ 05-03-2011, 18:41) *
Samma här, måste logga in varendaste gång sad.gif Hoppas det fixas snart smile.gif

Har samma problem. Fast det började efter intrånget. Väldigt irriterande.

Ett annat problem är att det hela tiden går tillbaka till att visa bara de senaste 30 respektive 90 dagarna på krydd- och byggforumen. Trots att jag klickar i kom-ihåg-rutan.
*Stintan*
Gå in och läs under Forumteknik/Support! Där finns förklaring av Ingemar.
Tikka
Tack för tipset.
malcolm
Vad spelar det för roll om chatten fungerar när det i alla fall aldrig är någon där?
Klint
CITAT (malcolm @ 06-03-2011, 11:53) *
Vad spelar det för roll om chatten fungerar när det i alla fall aldrig är någon där?

Precis
renate
Upptäckte nya forumet inte förrän igår,Noja efter lite strul med inloggning(meilade)var jag faktiskt inloggat idag,,,,men siten dansar hipphopp,svårt att skrollar.Jag avvaktar tills barnskukdomarna gått över.Startsidan däremot är snyggt tycker jag.
Myosotis
CITAT (Myosotis @ 26-02-2011, 11:58) *
Bredden på tråden är
24,5 cm (980)
17,5 cm (Standard)
18 cm (100%)

[attachment=58670:please.gif]
Alba
Myo - maila till admin. - de läser kanske inte här.
Klicka längst upp på kontakt & info. Där kan du skriva om ditt problem.
Jag har gått den vägen och alltid fått snabba svar.
Överbölingen
Har de vatt nåt? För mig har inget av vikt passerat annat än att det var stopp en stund härom dagen. Det enda jag märkt är att www. har skippats. Visserligen har jag inga finnesser i mitt lirande på forumet men allt tycks fungera.
Funkar alldeles utmärkt på en min minimac från 2004 och Firefox. 240 kb för mer går inte att få i ödemarken. För långt från ATstationen. 3800 m +/-40 m enligt Kaknästronets överstepräst. Och notera att Telia tillråder inte högre mottagning för det går inte!
Myosotis
CITAT (Alba @ 07-03-2011, 20:31) *
Myo - maila till admin. - de läser kanske inte här.
Klicka längst upp på kontakt & info. Där kan du skriva om ditt problem.
Jag har gått den vägen och alltid fått snabba svar.

Ja det har du rättt i. Jag tyckte de sa att de skulle svara här men det är väl för mycket begärt. Man tycker att det borde gå snabbare att läsa en tråd än att svara på en massa mail så jag vill inte besvära dem i onödan, men då får jag väl göra det.
Meriona
Undrar varför en del av er märkt såna skillnader och jag inte alls? Inte hemma på IE/Vista eller på jobbet IE/XP eller på bärbara Firefox/mac. Jag känner mig prioriterad tongue.gif
Alba
Vad är det som händer. Nu har jag försökt skriva 2 inlägg i en annan tråd och precis när jag börjar bli klar så hoppar bilden till och inlägget försvinner.
Nuu orkar jag inte skriva om inlägget igen.
malcolm
CITAT (Meriona @ 11-03-2011, 21:54) *
Undrar varför en del av er märkt såna skillnader och jag inte alls? Inte hemma på IE/Vista eller på jobbet IE/XP eller på bärbara Firefox/mac. Jag känner mig prioriterad tongue.gif

Jag märker heller ingen skillnad nu när scrollningen fungerar som den skall.
*Stintan*
Alba, kan det vara att du kommit åt någon tangent utav misstag? Alt eller nån, det hände mig en gång när jag la lite för mycket av vänsterhanden på tangentbordet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon