|
CITAT (Irene_L @ 23-02-2011, 11:26)  För mig blev det perfekt! Men det kanske är för att jag har en laptop! Det blev bra för mig också. Jag har stationär dator.
tomas99
23-02-2011, 14:07
CITAT (Alba @ 23-02-2011, 13:36)  Det blev bra för mig också. Jag har stationär dator. För mej med. Jag har en bärbar dator.
Myosotis
23-02-2011, 14:29
Jag gick från datorn en stund och när jag kom tillbaka hade jag loggats ut. men det hände innan också, det är inget nytt problem.
Ingemar
23-02-2011, 14:39
CITAT (malcolm @ 23-02-2011, 12:23)  Hur går det med att det hackar när man scrollar då? Hopplöst att hamna där man vill på sidan. Det måste bero på något annat, förmodligen din webbläsare. Vi har inte gjort något som kan påverka det och jag har inte hört av någon annan som drabbats av det. Också svårt för mig att komma på en lösning eftersom jag inte kan se det felet.
En stor eloge till forumansvariga här på Odla!! Det behövdes inte mer än att någon enstaka medlem bad dem att börja informera om vad som händer och det är banne mej inte på alla forum där forumfixarna hörsammar någonting, hur många som än skriker sej blåa i ansiktet. Visst är det lite irriterande att man helt plötsligt kastas ut men vi vet ju att det jobbas på att problemet skall lösas. Synd att det strulat till sej där bara eftersom man inte känner någon större lust att lägga ner tid på ett längre inlägg om man riskerar att kastas ut och det man skrivit försvinner all världens väg. Nu är det bara tålamod som behövs och det är ju något vi får bidra med själva. Lycka till ansvariga, hoppas att ni snart får ordning på alla funktioner!
malcolm
23-02-2011, 14:46
CITAT (Ingemar @ 23-02-2011, 14:39)  Det måste bero på något annat, förmodligen din webbläsare. Vi har inte gjort något som kan påverka det och jag har inte hört av någon annan som drabbats av det. Också svårt för mig att komma på en lösning eftersom jag inte kan se det felet. Jag har inte det problemet någon annanstans än just här på Odla och problemet dök upp i samband med den nya layouten, använder fö. Win XP och IE 9.
Huggorm
23-02-2011, 15:05
CITAT (malcolm @ 23-02-2011, 14:46)  Jag har inte det problemet någon annanstans än just här på Odla och problemet dök upp i samband med den nya layouten, använder fö. Win XP och IE 9. Att det laggar när man scrollar beror ofta på reklam som tynger ner datorn ordentligt. Jag får exempelvis ofta samma problem inne på Aftonbladets hemsida. Eventuellt kan det hjälpa med en nyare version av flash eller någon annan insticksmodul. Eller en annan webläsare helt enkelt.
PeterDeleter
23-02-2011, 15:15
Snyggare!
Och som vanligt glöm inte tömma cashen i webbläsaren med jämna mellanrum. Ta även bort allt som ligger i mappen "C:\Windows\Prefetch". Det är en cash som ibland ställer till det och är helt ofarligt att rensa.
Red Top
23-02-2011, 15:34
Jag älskar den nya varianten! Så snabbt, som det går nu, har det aldrig gjort förut. Tack, tack!
Ja visst går det snabbare nu. Det här kommer att bli så bra när allt är klart.
Anki på Öland
23-02-2011, 20:47
Och jag har inte lyckats logga in sen i går eftermiddag förrän nu. Har inte gått på Google Crome men gick nu på IE, men det går ack så långsamt... fram till i morse har jag inte ens kunnat läsa, och idag bara som gäst tills nu. Skönt att vara tillbaka
Irene_L
24-02-2011, 07:56
Kollade precis chatten! Den fungerar inte!! Anki på Öland...vad skönt att du är tillbaks! CITAT (Alba @ 23-02-2011, 20:17)  Ja visst går det snabbare nu. För mig går det långsammare! Hoppas att det ändras sig!
sqrulan
24-02-2011, 08:54
För mej går det också långsammare och det "laggar" eller vad det heter, känns inte lika bra som det gamla men det kanske blir bättre!
malcolm
24-02-2011, 09:03
Nu när jag valt att visa sidan i 100% istället för 125% fungerar scrollningen, konstigt. Det gick ju bra med större bild förut...?
CITAT (malcolm @ 24-02-2011, 09:03)  Nu när jag valt att visa sidan i 100% istället för 125% fungerar scrollningen, konstigt. Det gick ju bra med större bild förut...? Samma här Malcom funkade inte med 125% skumt,tack för tipset
Gossen Ruda
24-02-2011, 09:50
Om man visar sidan som datorn får in den måste det gå fortare än om datorn hela tiden måste förstora. Är det mycket på sidan som exempelvis all reklam går det långsamt.
CITAT (Gossen Ruda @ 24-02-2011, 09:50)  Om man visar sidan som datorn får in den måste det gå fortare än om datorn hela tiden måste förstora. Är det mycket på sidan som exempelvis all reklam går det långsamt. Tack för info Gossen
malcolm
24-02-2011, 09:56
Jag skall eventuellt plocka in lite mer RAM i min maskin idag, måste ta reda på vilka minneskapslar jag skall ha först.
Chatten fungerar inte  vad ska jag då göra idag.  eller .
Solstorm
24-02-2011, 11:14
Forumet har fungerat bra väldigt länge för mig nu, säkert mer än ett år sedan det gick trögt sist. Nu är det helkass hos mig. Går inte att scrolla normalt, det går supertrögt och hoppar lite som det vill. När jag skriver så får jag vänta en stund innan bokstäverna syns. Sidorna laddas upp saktare än snigelfart. Jag tror inte att jag har ändrat på någon storlek någonstans.
Inget fel på datorns kapacitet eller läsare, det fungerar utmärkt på andra sidor och forum. Så fort det trögar i detta forumet så börjar man prata om att byta webläsare och annat som ska grejas med datorn. Sådant förekommer inte i de andra forumen jag brukar besöka. Nu är jag grinig. Inte har jag lusta att specialanpassa datorn för ett enda forums skull.
Jag är supernöjd! Det är både snyggare och snabbare.
*Stintan*
24-02-2011, 11:58
Fungerar utmärkt här, snabbt och bra men det har det alltid gjort utom några få gånger. Jag skulle bara vilja ha möjligheten att bredda sidan ett steg ytterligare.
Det finns mycket har jag erfarit som kan påverka datorns hastighet i form av program som jobbar i bakgrunden eller är allmänt tunga t.ex. vissa antivirusprogram. Windows xp är ju inte heller någon höjdare jämfört med Windows 7 som är betydligt bättre.
Sen undrar jag om ni som har det så segt verkligen tömmer er dator på onödigheter som webhistorik, cockies mm med jämna mellanrum?
CITAT (*Stintan* @ 24-02-2011, 11:58)  Fungerar utmärkt här, snabbt och bra men det har det alltid gjort utom några få gånger. Jag skulle bara vilja ha möjligheten att bredda sidan ett steg ytterligare.
Det finns mycket har jag erfarit som kan påverka datorns hastighet i form av program som jobbar i bakgrunden eller är allmänt tunga t.ex. vissa antivirusprogram. Windows xp är ju inte heller någon höjdare jämfört med Windows 7 som är betydligt bättre.
Sen undrar jag om ni som har det så segt verkligen tömmer er dator på onödigheter som webhistorik, cockies mm med jämna mellanrum? Det där med webbhistoriken är viktigt. Jag brukar få problem på ett annat forum och då tömmer jag historiken och vips går det snabbt igen. Jag kör XP /IE 8 och har aldrig haft problem med hastigheten på Odla men nu med nya Odla går det ännu snabbare. Jag hinenr knappt klicka så byter den sida elelr det inlägg som jag skriver skickas supersnabbt.. Jag vill också ha möjligheten att bredda ytterligare.
malcolm
24-02-2011, 14:48
Satte i ytterligare RAM alldeles nyss så nu har jag 3Gb istället för 2 Gb men det gjorde ingen skillnad vad det gäller scrollning med 125% zoom. Har gjort defrag på datorn också och tömt webhistoriken men inte...
Gossen Ruda
24-02-2011, 15:12
CITAT (malcolm @ 24-02-2011, 14:48)  Satte i ytterligare RAM alldeles nyss så nu har jag 3Gb istället för 2 Gb men det gjorde ingen skillnad vad det gäller scrollning med 125% zoom. Har gjort defrag på datorn också och tömt webhistoriken men inte...  Då är det nog processorn som inte hänger med. Det är liknande med min pc som bara är något år gammal, jag kan exempelvis inte titta på mina eller andras HD-filmer på datorn, det blir mest upprepade eftersläpande stillbilder. Samma när jag redigerar men de redigerade filmerna blir ok.
Anki på Öland
24-02-2011, 15:19
Någon som kan komma på varför jag inte kan logga in på Googles Chrome när jag kommer in på IE?? Har tömt allt som går att tömma och skaffat nytt lösenord men får hela tiden upp att det är fel användarnamn eller lösenord på GC.
skånepåg
24-02-2011, 16:26
Max 1 sekund tar varje sida för mej med en dualcore 3ghz och 2gig minne med windows 7 64bit och firefox som webbläsare och adblockplus ^^
CITAT (Anki på Öland @ 24-02-2011, 15:19)  Någon som kan komma på varför jag inte kan logga in på Googles Chrome när jag kommer in på IE?? Har tömt allt som går att tömma och skaffat nytt lösenord men får hela tiden upp att det är fel användarnamn eller lösenord på GC. Har du GC genom ett googelkonto ? Jag har IE och GC men behöver inte logga in men jag har det inte genom mitt googlekonto.
Anki på Öland
24-02-2011, 19:59
CITAT (Alba @ 24-02-2011, 16:41)  Har du GC genom ett googelkonto ? Jag har IE och GC men behöver inte logga in men jag har det inte genom mitt googlekonto. Googlekonto??? Jag har bara laddat ner det... det har funkat perfekt sista halvåret (eller vad det kan vara jag haft det) fram till i förrgår.
Snygg uppdatering av siten, Trädgårsdforumet funkar klockrent det jag har provat än så länge  Jag gjorde ett bokmmärke/favorit av forumet så slipper jag gå in via huvudsidan o få popuppsidan.
CITAT (Anki på Öland @ 24-02-2011, 19:59)  Googlekonto??? Jag har bara laddat ner det... det har funkat perfekt sista halvåret (eller vad det kan vara jag haft det) fram till i förrgår. Jag förstår inte att du måste logga in. Menar du att du loggar in med ett lösenord i GC. Jag har också bara laddat ner GC och loggar aldrig in. Jag kollade GC nu igen och hittar inte att man ska logga in. Ett alt. är ju att avinstallera och därefter ladda ner igen. Så här ser det ut hos mig. [attachment=58366:Odla_24.2.11.jpeg] edit - glömde bilden
Anki på Öland
24-02-2011, 22:29
CITAT (Alba @ 24-02-2011, 21:37)  Jag förstår inte att du måste logga in. Menar du att du loggar in med ett lösenord i GC. Jag har också bara laddat ner GC och loggar aldrig in. Jag kollade GC nu igen och hittar inte att man ska logga in.
Ett alt. är ju att avinstallera och därefter ladda ner igen.
Så här ser det ut hos mig. [attachment=58366:Odla_24.2.11.jpeg] edit - glömde bilden Oj, nej, missuppfattning... jag menar logga in på Odla.nu! Allt annat kommer jag in på utan problem med GC
Aha då förstår jag. Jag provade nu att gå in på Odla med GC och det går bra. Jag kan inte förstå vad som blir fel hos dig. Jag hoppas någon annan kan hjälpa dig.
malcolm
25-02-2011, 10:25
CITAT (Gossen Ruda @ 24-02-2011, 15:12)  Då är det nog processorn som inte hänger med. Det är liknande med min pc som bara är något år gammal, jag kan exempelvis inte titta på mina eller andras HD-filmer på datorn, det blir mest upprepade eftersläpande stillbilder. Samma när jag redigerar men de redigerade filmerna blir ok. Min processor är på 2,8 GHz med dubbla kärnor så nog räcker hastigheten till och allt fungerade perfekt ända till Odlas sida gjordes om och jag har inga som helst problem någon annanstans.
CITAT (malcolm @ 25-02-2011, 10:25)  Min processor är på 2,8 GHz med dubbla kärnor så nog räcker hastigheten till och allt fungerade perfekt ända till Odlas sida gjordes om och jag har inga som helst problem någon annanstans. Min data fungerar klockrent utom på Odlas nya sida.
malcolm
25-02-2011, 10:36
Samma här, Odla fungerar dock som det skall så länge jag inte zoomar in sidan.
*Stintan*
25-02-2011, 10:40
CITAT (malcolm @ 25-02-2011, 10:25)  Min processor är på 2,8 GHz med dubbla kärnor så nog räcker hastigheten till och allt fungerade perfekt ända till Odlas sida gjordes om och jag har inga som helst problem någon annanstans. Jag har mailat Ingemar om problemet med zoom så vi får se om dom kan göra något åt det.
*Stintan*
25-02-2011, 11:09
Fick till svar att han testat och inte hittade något problem varken vid 125% eller 150%. Han sa även att inget i själva forumet är ändrat utan det är bra designen runt om som ändrats.
Jag testade att ändra själv till 125% och här fungerar det perfekt med det också så var felet ligger kan man bara sia om.
malcolm
25-02-2011, 11:30
Nu har jag provat att logga in från min andra dator men det är precis samma problem där, skall testa från sonens maskin senare idag när han vaknat.
Gossen Ruda
25-02-2011, 11:59
Ok, nu har jag också testat med 125% och det går långsamt. Återgår till 100%.
malcolm
25-02-2011, 14:08
Nu har jag provat logga in på sonens dator, där fungerar allt perfekt med zoom, scrollning etc. Han har WIN 7 på sin maskin så det är kanske därför men jag tycker ändå att det borde gå med XP också eftersom det gjorde det förut. Har inga större problem med att byta operativsystem men det kostar trots allt en slant för att inte tala om vilket jobb det är innan man installerat programvaror, drivrutiner mm.
Gossen Ruda
25-02-2011, 14:47
Ett problem, om det nu är ett problem, är att när jag gör något i forumet, skit samma vad, blir skärmen först helt vit. Sen kommer en grå skuggning från vänster och när den nått över hela skärmen dyker forumet upp. Det går givetvis mycket fortare än att skriva eller läsa detta men det är lite lätt störande, väldigt lätt.  Edit: Det är inte varje gång det händer, men oftast.
*Stintan*
25-02-2011, 14:51
CITAT (Gossen Ruda @ 25-02-2011, 14:47)  Ett problem, om det nu är ett problem, är att när jag gör något i forumet, skit samma vad, blir skärmen först helt vit. Sen kommer en grå skuggning från vänster och när den nått över hela skärmen dyker forumet upp. Det går givetvis mycket fortare än att skriva eller läsa detta men det är lite lätt störande, väldigt lätt.   det blir lite som att bläddra men det går ju fort ändå.
Verkar vara problem med chatten?
malcolm
25-02-2011, 16:05
Jag vill få mina problem lösta eftersom Odla är den sajt jag vistas mest på, visst fungerar allt när jag kör med 100% zoom men jag har lite svårt att läsa texten då. Det gick bra när jag hade en 22" skärm men sedan skaffade jag en 19" med inbyggd TV och då blev det värre, alternativet nu är att installera WIN 7 eller att skaffa en större skärm men då måste det vara en som även kan läsa signalerna från TV-boxen. Jösses vad "beronde" man blivit av all denna teknik/elektronik.
CITAT (xlxl67 @ 25-02-2011, 16:02)  Verkar vara problem med chatten? Ja man får bara ett konstigt meddelande och hänvisning till http://odla.nu och där hittar man ingen info. Hoppas de löser chatten snart.
*Stintan*
25-02-2011, 16:38
Varför tar inte ni som har problem det med Ingemar direkt? ( ingemar@odla.nu ) så kan ni ju delge svaren här sen.
Irene_L
25-02-2011, 16:48
Aha...det kanske är bättre att maila den adressen! Jag mailade adressen som står när man klickar på kontakt (kontakt@odla.nu )
Inga från Närke
25-02-2011, 16:59
CITAT (Ingemar @ 23-02-2011, 14:39)  Det måste bero på något annat, förmodligen din webbläsare. Vi har inte gjort något som kan påverka det och jag har inte hört av någon annan som drabbats av det. Också svårt för mig att komma på en lösning eftersom jag inte kan se det felet. Jag har samma problem se mejl jag skickat till Göran.När jag logga in hackar det och jag får dubbela rader m.m. Scrolla behöver jag inte göra för det gör den själv. Tar förskräcklig tid med att byta sida m.m. Har Windows Internet Explorer och det har inte varit problem tidigare. Adressen är lite konstig men det kanske den ska vara är så här http://217.70.34.228/forums/index.php?act=...mp;qpid=1366905 sedan är det fördröjning när jag skriver, bokstäverna kommer en stund efter jag har skrivit ner dem.
CITAT (*Stintan* @ 25-02-2011, 16:38)  Varför tar inte ni som har problem det med Ingemar direkt? ( ingemar@odla.nu ) så kan ni ju delge svaren här sen. Jag har mailat min fråga om chatten men ingen har svarat. Jag tänkte att kanske de läser här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|